Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Leuk dat je u aangesproken voelt, maar helaas. Ik ben niets van u tegengekomen, want ik heb niet heel dit topic doorgelezen.

Of gaat het om die 'Fak dit voelt goed'? Zou maar heel triestig zijn als ik me daaraan zou ergeren. :laugh:

Mja, ik had al commentaar gekregen op FB ook, terwijl ik het nooit onder stoelen of banken gestoken heb dat ik rsca supporter ben, integendeel.
Hier heb ik ook lang niets (of toch weinig) gepost door gezever op 9L waarbij ik me voor m'n eigen mentale gezondheid :unsure: afwezig gehouden heb. (Ik kon niets zeggen zonder een leger Brugge supporters op mijn dak te krijgen)

Lol, em probeerde de bal nog weg te trappen en was mis. Er zat wat frustratie in die trap maar als hij wou natrappen had hij wel raak getrapt hoor... Was trouwens gewoon een fout op Vormer.
pJ311rm.gif

Als dit een beweging is om de bal weg te trappen ben ik de paashaas...
Dit is zuiver natrappen en hij had dan nog het lef om op de scheidrechter te gaan zagen ook.

Dat het een eventuele fout van Sambi was doet er zelfs niet toe. Dit is zuiver rood...

Mja, ik had al commentaar gekregen op FB ook, terwijl ik het nooit onder stoelen of banken gestoken heb dat ik rsca supporter ben, integendeel.
Hier heb ik ook lang niets (of toch weinig) gepost door gezever op 9L waarbij ik me voor m'n eigen mentale gezondheid :unsure: afwezig gehouden heb. (Ik kon niets zeggen zonder een leger Brugge supporters op mijn dak te krijgen)

pJ311rm.gif

Als dit een beweging is om de bal weg te trappen ben ik de paashaas...
Dit is zuiver natrappen en hij had dan nog het lef om op de scheidrechter te gaan zagen ook.

Dat het een eventuele fout van Sambi was doet er zelfs niet toe. Dit is zuiver rood...
Amen to this !

Een deugddoende uitslag voor een matige prestatie, hoewel er zeker progressie op te merken is.

Europees voetbal moet nu het minimum zijn. Hopelijk raken de bestuurlijke issues opgelost in het voordeel van Coucke, én hoeft Sambi niet verkocht te worden deze zomer, én is er het budget om Ashimeru en Miazga (of een beter alternatief) binnen te halen, én vind je een oplossing voor Nmecha of een alternatief, én raak je van een 15 minderwaardige (vnl verhuurde) spelers af qua loonkost waardoor je nog een 2 à 3 versterkingen kan binnen halen. Dan kan je eindelijk stellen dat de meeste hindernissen genomen zijn en proberen weer titelpretendent te zijn.
Lijkt met iets te veel "én" om in 1 zomer voor mekaar te krijgen :)
Als je van die 15 er al genoeg buiten krijgt om de ploeg van dit jaar bij elkaar te houden zal het al mooi zijn. Er zullen er sowieso wel een paar einde contract zijn zeker?
Dit is uiteindelijk een kern die top 4 haalt, na een erg matige start. Dat moet dus voldoende zijn om volgend seizoen top 3 te halen en misschien een speler of 2 Europees in de etalage te zetten zodat je het jaar erop deftig kan bouwen.
Voor mij titelpretendent in 2022-2023, volgend seizoen komt wss nog iets te vroeg.

't Moet inderdaad dringend beter. Ik ben nog altijd het meest ambetant van de voorbije transferperiode. Pech, scheidsrechterlijke dwalingen, een vormcrisis, andere ploegen die herleven ... zijn allemaal dingen die gewoon gebeuren in het voetbal. Maar in die laatste transferperiode hebben we onze voornaamste troef, een heel sterke bank, toch te grabbel gegooid.

Uiteindelijk moet je vaststellen dat er amper iets in de plaats is gekomen van Diatta en Schrijvers.
Dit dus vrij slecht gewerkt deze winter. Deze zomer liggen er een pak dossiers klaar krmencik, rezai, dennis die komen allemaal terug al geloof ik nog in die laatste.

Het grootste probleem van het oppermachtig zijn van Club Brugge is dat ze arrogant worden. Dat zie je bijna in heel die ploeg, van bestuur tot fans. Al moet ik zeggen dat de reacties hier het tegendeel bewijzen. Maar als ik zie onder mijn vrienden.. Dat is werkelijk om te lachen welke berichten ik daar van krijg. Na de match trouwens van geen enkele persoon nog een bericht ontvangen.

Als ze stappen willen blijven zetten moeten ze eigenlijk nederig blijven tegenover de rest. Ze creëren een wereld waarin op den duur iedereen tegen hen is terwijl zij vroeger veel sympathie hadden van andere ploegen. Wat er nu gebeurd vind ik eigenlijk ook grappig. Vroeger walgde de Club Brugge supporters van de werkwijze van Anderlecht ( nekken en arrogantie ten top) terwijl ze momenteel eigenlijk net hetzelfde doen als Anderlecht vroeger. Zo zie je maar dat clubliefde weinig te maken heeft met de manier waarop een club wordt geleid ;-)

Club Brugge moet stilaan ook beseffen dat ze de andere ploegen ook nodig hebben. Je kan ook hopen dat Anderlecht de bal mis slaat en weer geen Europees haalt. Maar als je het neutraal bekijkt ( of zelfs als Club Brugge fan) is het echt noodzakelijk dat onze betere ploegen Europa in kunnen gaan die toch de voorrondes kunnen overleven. Neem nu Oostende, kans is groot dat zij in de voorrondes al sneuvelen. Door met zulke ploegen Europees te moeten spelen keldert heel onze coëfficient die toch zeer nefast is. Ook voor CLub Brugge als blijkt dat na het huidige seizoen je opnieuw voorrondes moet gaan spelen om de CL in te kunnen. Als je in die voorrondes moet spelen tegen de 4de uit pakweg Italië of Engeland ben je absoluut niet zeker om door te gaan.
Ik twijfel toch hoe goed Anderlecht dat zal doen in de Europese voorrondes. Hoeveel huurspelers stonden er gisteren niet op het veld?
Dat zijn allemaal spelers die volgend seizoen zullen moeten vervangen worden en waarvoor je niet kan wachten tot de allerlaatste dag op 1 of ander buitenkansje.
Dan is er ook nog die financiële beerput die ze niet anders gaan kunnen vullen dan met de verkoop van een Lokonga, Amuzu, El Hadj, ...
Dat is bijna een halve ploeg die je moet vervangen en op elkaar moet ingespeeld geraken.

De match gisteren verdiende geen winnaar, een lucky goal aan beide zijden, 1 goeie actie van Anderlecht en 1 (onterecht?) afgekeurd doelpunt van Club. Tot op vandaag heb ik nog geen enkel beeld gezien waarop je duidelijk Vormer zijn been ziet. Mijn buikgevoel zegt ook offside, maar het is ook maar dat. Als je zoiets niet kan zien en 100% zeker kan zeggen dat het wel of niet offside is, dan moet je de lijnrechter volgen. En voor zover ik weet, heeft die niet gevlagd.

De match gisteren verdiende geen winnaar, een lucky goal aan beide zijden, 1 goeie actie van Anderlecht en 1 (onterecht?) afgekeurd doelpunt van Club. Tot op vandaag heb ik nog geen enkel beeld gezien waarop je duidelijk Vormer zijn been ziet. Mijn buikgevoel zegt ook offside, maar het is ook maar dat. Als je zoiets niet kan zien en 100% zeker kan zeggen dat het wel of niet offside is, dan moet je de lijnrechter volgen. En voor zover ik weet, heeft die niet gevlagd.
Ik dacht dat er in de tweede helft een camerabeeld werd getoond waar het duidelijker was. Maar om eerlijk te zijn: ik heb niet gehoord wat Peter en Gert zeiden en mijn beeld was nogal... wazig :unsure:

Ik twijfel toch hoe goed Anderlecht dat zal doen in de Europese voorrondes. Hoeveel huurspelers stonden er gisteren niet op het veld?
Dat zijn allemaal spelers die volgend seizoen zullen moeten vervangen worden en waarvoor je niet kan wachten tot de allerlaatste dag op 1 of ander buitenkansje.
Dan is er ook nog die financiële beerput die ze niet anders gaan kunnen vullen dan met de verkoop van een Lokonga, Amuzu, El Hadj, ...
Dat is bijna een halve ploeg die je moet vervangen en op elkaar moet ingespeeld geraken.

2 huurspelers 90minuten (Miazga, die mag weg voor mij) en Nmecha.
Ashimeru heeft ook nog 70 minuten meegedaan.

Een deel put is gevuld met de verkoop van Doku, die som is niet in rekening gebracht bij de vorige jaarrekening dacht ik ? STEL dat ze nog europees spelen EN het financieel plan komt er door.
Oké nogal veel STEL en ALS, maar het komt wel in orde denk ik.

Op de franse post was het meteen bij het eerste beeld "Ah c'est clair". Misschien eens vragen welk beeld ze daar hadden :)
Trouwens ook gezien op het beeld waar die linesman stond ? Die moest 3 stappen meer naar de achterlijn staan om dat goed te zien. You had one job.

Iedereen vergeet precies ook nog die trap van Vormer, dat is ook nog een spelbepalende fase. Als die gewoon terecht zou moeten gaan douchen

3.
Waarvan Ashimeru nu amper 4 matchen heeft meegedaan, en een haalbare aankoopoptie bedongen is.
Waarvan Miazga zeker zijn kwaliteiten heeft (kopkracht, leider), maar ook zijn beperkingen (voetballend) en Chelsea hem wss liever kwijt is.
Nmecha zou natuurlijk wel een grote aderlating zijn.
Lijkt met iets te veel "én" om in 1 zomer voor mekaar te krijgen :)
Als Anderlecht met die attitude de zomer in gaat, dan zal het niet lukken. Ambitieus, maar niet onhaalbaar. Het zal vnl. afhangen van de spanningen tussen de aandeelhouders die zo druk zetten op de financiën.

Miazga en Nmecha ... Die moet je idd zien te vervangen.

Ashimeru met betaalbare aankoopoptie. Die kan je dus normaliter behouden.

EN Sambi, EN El Hadj EN Amuzu moeten verkopen voor de "beerput" is ook zever.
Sambi zou idd wel eens kunnen vertrekken deze zomer. En dat zal echt wel voor meer dan 5 miljoen zijn. buitenlandse scouts kijken namelijk verder dan zijn nonchalante ogend spel.
Onterecht afgekeurd. :laugh: Die ene voet staat toch duidelijk achter Miazga. Ook nog maar weinig geween over gelezen.

Vind het trouwens ook zever dat men overal zit te opperen dat Brugge niet met het mes tussen de tanden speelde.
20 overtredingen, 3 gele kaarten (dat er wel een paar meer mochten zijn). Het is niet dat Brugge hier wat rustig kwam rondtikken.

FND7n3Q.png

Heb toevallig een tijd geleden op youtube ook een reportage gezien over het kampioenenjaar onder Gerets denk ik dat het was, toen hadden ze ook 18 punten voorsprong op een gegeven moment en toen de bekerfinale gespeeld moest worden dik verloren omdat ze zich niet meer voor de match konden opladen en dachten dat het wel los ging lopen. Heb de indruk dat dit nu ook aan de hand is. De gevolgen van die coronauitbraak wil ik dan ook niet groter maken dan het is, op dat vlak zal de medische opvolging wel goed genoeg zijn dus dat lijkt me echt geen factor meer. Puur de mentaliteit.

En dat dan in combinatie met een gebrek aan echte flanken en deftige wisselmogelijkheden op bepaalde plekken. (mag het bestuur zichzelf toch echt wel verwijten, er is gewoon niet goed gewerkt de voorbije 2 transfersperiodes, het aantrekken van Lang en Dost kan dat echt niet verdoezelen) En dan komt ge zo'n dingen tegen.

Verdiende nederlaag? Qua spelpeil niet, beide ploegen speelden slecht e. Maar Anderlecht wilde het wel meer had ik de indruk dus als er iemand moest winnen was het wel Anderlecht. Hopelijk met de voetjes op de grond nu na die nederlagen tegen Antwerp en Anderlecht, wrs toch 2 PO1 tegenstanders.

Ik vind zo'n zaken altijd belachelijk. En nee, niet enkel omdat het gisteren bij Club gebeurde. Als aanvaller haal je toch geen enkel voordeel met die 2-3 millimeter dat uw hiel achter die van de verdediger staat. Imo zou er enkel maar tussen moeten gekomen worden indien er een duidelijk buitenspel niet gevlagd wordt, niet voor dergelijk millimeterwerk. Ik heb altijd al dit soort regelneverij gehekeld sinds de invoering van de VAR.

Het grote verschil in de voorronde is dat Oostende geen reekshoofd is en Anderlecht momenteel nog wel. Dit is echt wel een groot verschil. Meestal zal de reekshoofd het doen tegen een tegenstander van Letland ofzo terwijl de niet reekshoofd eentje uit Duitlsland, Italie etc krijgt.

Vandaar dat ik dit zeg.

Dit zijn onze punten voor volgend seizoen :

AS Eupen (6.100)
Cercle Brugge (6.100)
Club Brugge KV (35.500)
Excelsior Mouscron (6.100)
KAA Gent (26.500)
K Beerschot VA (6.100)
KRC Genk (30.000)
KSC Lokeren OV (6.100)
KV Kortrijk (6.100)
KV Mechelen (6.100)
KV Oostende (6.100)
Oud-Heverlee Leuven (6.100)
Royal Antwerp FC (10.500)
Royal Excel Mouscron (6.100)
RSC Anderlecht (25.000)
Sint-Truidense VV (6.100)
Sporting Charleroi (6.100)
Standard Liège (22.000)
Waasland-Beveren (6.100)
Zulte Waregem (6.100)

Je hebt rond de 12.000 nodig om reekshoofd te zijn in de voorrondes

Laatst bewerkt:
Ik vind zo'n zaken altijd belachelijk. En nee, niet enkel omdat het gisteren bij Club gebeurde. Als aanvaller haal je toch geen enkel voordeel met die 2-3 millimeter dat uw hiel achter die van de verdediger staat. Imo zou er enkel maar tussen moeten gekomen worden indien er een duidelijk buitenspel niet gevlagd wordt, niet voor dergelijk millimeterwerk. Ik heb altijd al dit soort regelneverij gehekeld sinds de invoering van de VAR.
Ge gaat altijd een lijn moeten trekken hè , volgende week zeggen we ne voet , dan word het nen arm en binnen een maand een heel lijf 😂

Vanaf hoeveel cm is het duidelijk?

Duidelijk is als de grensrechter het effectief kan zien. Niet dat je een lijn trekt en er dan nog discussie kan zijn.

Op dat beeld zou ik zelfs zeggen dat het geen offside was
Of is de lijn getrokken vanaf de voet van Vormer?

Sowieso heb ik de indruk dat de bal al 10 cm ver is van de voet van De Ketelaere. Dan is het beeld ook niet op het juiste moment stil gezet.
Op dat beeld is het voor mij ook gewoon offside.

En voor het overige treed ik Carrion hier bij. Als er twijfel is zoals hier dan zou ik het voordeel gewoon laten aan de aanvallende ploeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan