Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Duidelijk is als de grensrechter het effectief kan zien. Niet dat je een lijn trekt en er dan nog discussie kan zijn.
Dan moet die wel goed opgesteld staan. Zoals hm daar staat kunt ge er evengoed gene zetten.

Hou zou ook helpen moest Vormer zwarte schoenen aan hebben ipv witte en dat met een witte lijn 😉

Weken lang zit iedereen te klagen "refs moeten meer beslissingen nemen op buikgevoel", de overgrote meerderheid hier (zelfs enkele club fans) zeggen Offside, dan is dat gevoel meestal wel juist 🙂

Ik begrijp dit ook niet. Ze zouden nu allemaal gelijk gespeeld moeten hebben. Zo is het normaal elk jaar toch.
Blijkbaar is in het reglement enkel opgenomen dat de laatste speeldag gelijktijdig moet gespeeld worden:
"Voor de competitie in 1A en 1B worden de wedstrijden van de laatste speeldag van een periode, van het kampioenschap en van de play-offs op dezelfde dag en hetzelfde uur gespeeld."

Een serieus nadeel voor Waasland-Beveren gisteren om hier plots van af te stappen, ook al blijkt dan volgens de regels dat de voorlaatste speeldag op hetzelfde moment spelen eerder een gunst was de voorbije jaren. Waasland-Beveren werd gedwongen om te gokken terwijl die keuze bij simultaan spelen anders kon geweest zijn gezien het tijdstip waarop ze de laatste goal tegenkrijgen. Ach ja, kunnen we op de hoop met al die andere organisatorische blunders van de bond en aanverwanten gooien.

Je kan ook hopen dat Anderlecht de bal mis slaat en weer geen Europees haalt. Maar als je het neutraal bekijkt ( of zelfs als Club Brugge fan) is het echt noodzakelijk dat onze betere ploegen Europa in kunnen gaan die toch de voorrondes kunnen overleven. Neem nu Oostende, kans is groot dat zij in de voorrondes al sneuvelen.
Wat kan Brugge hier aan doen? En ook: wat moet Brugge hier aan doen?

Ik ben allang tevreden dat Brugge ondanks hun gigantische financiële voorsprong de JPL niet belazert zoals Bayern doet met de Bundesliga. Al de rest van het gefaal vind ik voor Anderlecht of andere clubs hun eigen rekening.

Ik weet het niet, maar wordt dit beeld niet een beetje vertekend door allerhande opmerkingen van supporters die je blijkbaar kan lezen op verschillende sociale media?
Geen idee ook wat de insteek is om dat hier te komen posten zonder specifiek te melden dat het dan over HLN gaat. En ook nogal raar om dat te posten maar er ook bij te zeggen dat ge er geen last van hebt.

toen hadden ze ook 18 punten voorsprong op een gegeven moment en toen de bekerfinale gespeeld moest worden dik verloren omdat ze zich niet meer voor de match konden opladen en dachten dat het wel los ging lopen. Heb de indruk dat dit nu ook aan de hand is.
Brugge hun seizoen was voorbij na de bekeruitschakeling tegen Standard. Die coronabesmettingen zijn een welgekomen excuus om dat toe te dekken.

Ook niet abnormaal trouwens, de JPL was weken voor die uitschakeling al zo goed als binnen. Er werd ingezet op de andere competities en daar vliegt ge er op zeven dagen uit met teleurstellende prestaties, al was corona daar wel een geldig excuus. Wat moet ge dan nog vinden om voor te spelen? Aftellen tot de titel en op naar volgend seizoen.

Op dat beeld is het voor mij ook gewoon offside.

En voor het overige treed ik Carrion hier bij. Als er twijfel is zoals hier dan zou ik het voordeel gewoon laten aan de aanvallende ploeg.
Neen, niet het voordeel geven aan de aanvallende ploeg, maar aan de originele beslissing van de lijnrechter. Dat gebeurt bij de andere fases ook.

Hier heb ik ook lang niets (of toch weinig) gepost door gezever op 9L waarbij ik me voor m'n eigen mentale gezondheid :unsure: afwezig gehouden heb. (Ik kon niets zeggen zonder een leger Brugge supporters op mijn dak te krijgen)
Dat ligt dan toch aan wat en hoe ge het post, in plaats van dat ge een Anderlechtfan zijt. De bloembakken, Hans Molelieden, Silences en ander paars gebroed zijn hier graag geziene gasten waar normaal op gereageerd wordt. Dat is ook het leuke hier, volk van alle strekkingen en als er iemand te hard post alsof het hier een supportersforum is waar ge met bepaalde opmerkingen wegkomt, krijgt ge tegenwind, soms zelfs van uw eigen 'strekking'.

Dat ligt dan toch aan wat en hoe ge het post, in plaats van dat ge een Anderlechtfan zijt. De bloembakken, Hans Molelieden, Silences en ander paars gebroed zijn hier graag geziene gasten waar normaal op gereageerd wordt. Dat is ook het leuke hier, volk van alle strekkingen en als er iemand te hard post alsof het hier een supportersforum is waar ge met bepaalde opmerkingen wegkomt, krijgt ge tegenwind, soms zelfs van uw eigen 'strekking'.

Nu valt het hier inderdaad heel goed mee, maar een jaar of 3 geleden op 9Lging het er zwaar over.

Ik probeer me sinds de verhuis naar BG ook wat meer in te houden.

Allez, ben es benieuwd hoe OHL de match gaat aanvatten tegen WB. Ik hoop dat ze de match weggeven, de kans op PO2 halen is toch enorm klein.

Allez, ben es benieuwd hoe OHL de match gaat aanvatten tegen WB. Ik hoop dat ze de match weggeven, de kans op PO2 halen is toch enorm klein.
En zo de ploeg die er bijna eigenhandig voor gezorgd heeft dat zij niet konden stijgen wat gaan helpen?
Ik denk/hoop persoonlijk dat er daar nog een rekening open staat (idem voor Club trouwens, die hun titel kwijt waren door WB hun onozel geprocedeer)

Nu soit, beide ploegen verdienen om te zakken dus op zich maakt het me niet zo veel uit wie er dit seizoen uit gaat en wie er volgend seizoen bij die 3 zakkers gaat zitten (of is dat een jaar uitgesteld om die beloften ploegen in 1B te steken?). Als WB zich uiteindelijk nog weet te handhaven heeft Moeskroen het aan zichzelf te danken (en vice versa)

Blijkbaar is in het reglement enkel opgenomen dat de laatste speeldag gelijktijdig moet gespeeld worden:
"Voor de competitie in 1A en 1B worden de wedstrijden van de laatste speeldag van een periode, van het kampioenschap en van de play-offs op dezelfde dag en hetzelfde uur gespeeld."

Of ook niet. Wie heeft er een reglement nodig, niemand leest dat uiteindelijk. Doe gewoon maar wat.

Dat zijn de 2 matchen die geen impact meer hebben voor de playoffs, dus waarvan het resultaat gerust vroeger of later mag zijn. Is blijkbaar omdat er wat veel refs nodig zijn met de VAR: https://www.hln.be/belgisch-voetbal...-zondag-op-slotspeeldag-bijspringen~a4e9b3a0/
Yes, j-be. Ik snap dat het op zich niets uitmaakt, en ik vind het wel leuk dat Antwerp-Genk nu op een ander tijdstip te zien zal zijn. Daar wil ik niet over zagen.

Het ging me om het reglement volgen, en zoals in de post hierboven waar ik dat reglement citeer, om het organisatorisch falen daarin. Dit is zoals het debacle rond de veldverwarming, of zoals de soap met de VAR in de beker, en nu weer over de beschikbaarheid van scheidsrechters. Allemaal zaken die door henzelf vastgelegd zijn in de regels om een soort van professionalisering te bekomen, zaken die ze ook al minstens een seizoen lang weten, en waar ze gewoon niet klaar voor zijn om het consequent te organiseren of op voorhandin te plannen. De regels rond de huidige play-offs bijvoorbeeld zijn wel aangepast in het reglement omdat er dit seizoen met achttien ploegen gespeeld wordt, maar dit dan weer niet. Gewoon drie keer datzelfde patroon van gebrek aan visie/planning, en drie keer heeft dat een gevolg voor de ploegen in die competities.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan