Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?

• Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar zit Denswil eigenlijk, besmet geweest met corona maar zien we niet meer precies. Dirar ook van de aardbol verdwenen ?

Die hele Licentiecommissie is een grap, al 5 keer dat via het BAS wel een licentie gehaald kan worden. Dat die hun reglementen eens wat waterdichter maken.
Moeskroen haalt gewoon haar licentie wederom in beroep.

Die hele Licentiecommissie is een grap, al 5 keer dat via het BAS wel een licentie gehaald kan worden. Dat die hun reglementen eens wat waterdichter maken.
Moeskroen haalt gewoon haar licentie wederom in beroep.
En als dat niet lukt de gewone rechtbank zoals Virton. Die hebben ze dit jaar er maar gewoon één gegeven. Ook al hebben ze geen enkele speler...

Interessante studie/essay over het Belgische profvoetbal.
Wel een vreemde stelling m.b.t. het individueel verkopen van de uitzendrechten, dat dat zogenaamd meer zou opbrengen. Voor topclubs waarschijnlijk wel, voor kleinere clubs durf ik dat te betwijfelen. Kan mij niet inbeelden dat een Eupen, een Beveren of een Kortrijk enkele miljoenen kunnen krijgen voor hun rechten individueel te verkopen. Het is ook heel onvriendelijk voor de supporters als de rechten individueel verkocht worden. Bij elke uitwedstrijd moet je bij een andere provider een dagpas kopen, en dat zal dan ook wel 5 euro bedragen ofzo. Op't einde van de maand ben je duurder uit dan nu.
Ook enkele utopische standpunten die uit de doeken gedaan worden waarvan ik het nooit zie gebeuren dat er iets van in huis komt (Champions League afschaffen en een algemene Europese 1ste en 2e Klasse oprichten, transfers afschaffen en werken zoals in alle andere beroepssectoren met aflopende contracten).

Als er trouwens mensen geinteresseerd zijn in de argumenteringen voor het (niet) toekennen van de licenties: https://belgianfootball.s3.eu-centr...e_department/licensing_commission_2021_1A.pdf

Er zijn grosso modo 3 categorieën bij de clubs die hun licenties kregen:
- ploegen die geen enkele voorwaarde opgelegd krijgen (Club Brugge, Genk, Charleroi);
- ploegen die een beperkt aantal voorwaarden opgelegd krijgen (Antwerp, Gent, KVK, KVM, STVV, Zulte-Waregem)
- ploegen die een reeks voorwaarden opgelegd krijgen (Cercle Brugge, Beerschot, Standard, OHL, Anderlecht, Beveren, Eupen)

Ook wel frappant dat bijna de helft van de clubs in Belgie hun Europese wedstrijden in Leuven zouden afwerken.

In lijn van de verwachtingen denk ik dan. Moeskroen zal het wel op een akkoordje gooien met Seraign en de licentie zal ook wel weer lukken, komt nog wel een konijn tevoorschijn. Wel zeer opvallend hoeveel geschillen, KAA Gent heeft met loonsbetalingen.

Allez, Telenet gaat nu wel alle wedstrijden uitzenden.
Bizar dat ze dachten dat dit überhaupt een goed idee was.
Op de telenet kanalen blijkbaar ipv die van eleven raar dat dit een probleem is/was. Maar wat een extreem kl*te uur is dat weeral, als mensen aan het eten zijn.

Op Eleven kan je ze dit weekend allemaal gratis bekijken. D-Day pas, wel via hun site dan, maar dat kan je nog streamen naar je tv

Op de telenet kanalen blijkbaar ipv die van eleven raar dat dit een probleem is/was. Maar wat een extreem kl*te uur is dat weeral, als mensen aan het eten zijn.
Ik vind zelf die uren al een heel jaar afschuwelijk. Vroeger was dat veel beter door een paar matchen gelijk op zaterdag 20h te laten spelen.

Nu zoals op zondag 13.30h.. Maandagavond 20.45h. Trekt werkelijk op niks. Ik vind er weinig meerwaarde aan dat elke match op een ander uur wordt gespeeld. Precies of mensen naar elke match op tv gaan kijken. De meesten kijken toch enkel naar de matchen van hun eigen ploeg.

Ik vind zelf die uren al een heel jaar afschuwelijk. Vroeger was dat veel beter door een paar matchen gelijk op zaterdag 20h te laten spelen.

Nu zoals op zondag 13.30h.. Maandagavond 20.45h. Trekt werkelijk op niks. Ik vind er weinig meerwaarde aan dat elke match op een ander uur wordt gespeeld. Precies of mensen naar elke match op tv gaan kijken. De meesten kijken toch enkel naar de matchen van hun eigen ploeg.

Daar vergis je je dan weer serieus in:

Zelfs Beveren heeft gemiddeld per match 60k kijkers.

Daar vergis je je dan weer serieus in:

Zelfs Beveren heeft gemiddeld per match 60k kijkers.
Tis dat wat ik net zeg. 60.000 kijkers is toch zeer weinig. Weet jij op hoeveel plaatsen ze ondertussen de matchen uitzenden? Zelfs tot in Amerika en Aziatische landen 🙃

Komt dan ook eens bij dat zowat alle gokkantoren in de wereld deze matchen vertonen in hun zaak. Dit wordt allemaal mee genomen in die cijfers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan