Speciaal voor Clement nog eens naar SportLateNight gekeken
Benieuwd of ik ergens in slaap was gevallen tijdens de match en zijn overwicht en vele kansen heb gemist..
Er was 2x Dost die aan de 1e paal insneed maar dat leverde geen doelgevaar op, Badji op hoekschop hoog over gekopt, aan de overzijde was er ook wat geharrewar op een hoekschop.
Ik zag nog enkele zondagsschoten van El Hadj (gepakt) Sobol (naast) Deketelaere (gepakt) en Lang (gepakt), allemaal getrapt van buiten de 16..
Als Clement dit als kansen aanziet, dan is het doelpunt van Sambi dus ook een absolute doelpoging en moet hij niet cynisch vragen "gaan die ballen vaak binnen".
Jammer dat vorig jaar niemand vroeg om Vanaken veel van die ballen binnentrapte op training na zijn wereldgoal/zondagsschot.
Voor de rest geen enkele uitgespeelde doelkans van Club Brugge. Enkel het doelpunt van Anderlecht was eigenlijk nog iets of wat een uitgespeelde aanval. Het doelpunt van Nmecha was verdedigend niet zo goed van Sobol, maar het doelpunt van Lang was eerst slecht (centraal) wegkoppen Miazga en dan weinig doortastend verdedigen van ons olijke duo achterin.
Toen Kompany een tijdje terug elke mogelijkheid op gevaar als een kans opschreef werd hij door vele uitgelachen en kwam er zelfs een topic op extra time. Misschien moet Clement daar eens naar kijken.
Ik wil hier absoluut niet beweren dat Anderlecht deze overwinning verdiende, maar het tegendeel is ook niet waar. Het is niet dat Club zo sterk voor de dag kwam als Phille wilt laten uitschijnen.
Wat meer respect voor de tegenstander zou hem wel sieren, ze hadden namelijk genoeg fouten nodig om Anderlecht het voetballen te beletten.
Dit Club zal wel kampioen worden, maar ik hoop dat ze intern nog betere analyses maken dan dat ze vaak voor de camera tonen (er zijn hier zelfs fans die meteen na een match veel betere en nuchtere analyse maken)
Tegen Kiev waren ze uitgeschakeld door Corona, terwijl er ginds meer te rapen viel
Tegen Standard zijn ze uitgeschakeld door de ref, terwijl ze zelf ook niet veel creëerde
En dan gisteren ook weer onverdiend in zijn ogen