Jupiler Pro League 2020-2021

Voor welke ploeg supporter jij?


  • Totaal aantal stemmers
    226
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom aflassen? Ik ben nog blij dat er voetbal is, kun je nog iets naar uitkijken in deze tijden.
Voor mij hoeft het ook niet afgelast te worden hoor!
Maar dan moet je niet met het vingertje gaan wijzen naar spelers die elkaar knuffelen na een goal. Ze hangen 90 min aan elkaar (tackles, stilstaande fases, duels,...), trainen een hele week samen en zitten samen in dezelfde (kleine) kleedkamer dus ff elkaar vastpakken na een goal gaat écht het verschil niet maken ;)
Zware sancties voor betrapte spelers op lockdownfeestjes mogen er uiteraard komen (moeten zelfs). Al wast dat je ze zelfs schorst voor x aantal speeldagen. Maar op het veld zelf kan je toch onmogelijk een lijn trekken tussen toegestaan contact en niet toegestaan contact?
 
Voor mij hoeft het ook niet afgelast te worden hoor!
Maar dan moet je niet met het vingertje gaan wijzen naar spelers die elkaar knuffelen na een goal. Ze hangen 90 min aan elkaar (tackles, stilstaande fases, duels,...), trainen een hele week samen en zitten samen in dezelfde (kleine) kleedkamer dus ff elkaar vastpakken na een goal gaat écht het verschil niet maken ;)
Zware sancties voor betrapte spelers op lockdownfeestjes mogen er uiteraard komen (moeten zelfs). Al wast dat je ze zelfs schorst voor x aantal speeldagen. Maar op het veld zelf kan je toch onmogelijk een lijn trekken tussen toegestaan contact en niet toegestaan contact?
Vind ik dus ook.

Gewoon een gedragscode tekenen voor alle spelers dat ze zich buiten het veld aan de regels moeten houden want dat er anders sportieve straffen volgen (zoals in Engeland met social media gebruik).

Maar dat ze elkaar niet meer mogen knuffelen of vieren vind ik onzin.
 
Komt gewoon op neer dat de maatschappij het niet zo heeft op voetballers, en zo sneller de vinger wijst. Zie maar naar nu; “aja wij mogen Kerst niet vieren en de voetballers staan daar te knuffelen”

mij persoonlijk kan het niet veel schelen, alleen zou ik dat overdreven feestvieren bij een goal wat acherwege laten om niet te veel olie op het vuur te gooien. Want vooraleer je het weet ligt alles weer stil.
 
Je kan nochtans perfect vieren zonder elkaar om de hals te vliegen, kleedkamers zijn meestal zeer ruim maar laat dan ook geen andere mensen toe bv (of thuis douche 🤔)
Je kan de kansen ook verkleinen he zoals nu bij Eupen zoveel besmettingen dat is toch van op training en niet wedstrijddagen dus imo fout van de club zelf dus ja gewoon forfait nederlaag
 
Vanaf nu boetes voor het vieren 10.000€ voor een 1a ploeg, en boete die kan oplopen tot 750€ per speler. De boete voor een 1b ploeg zal 5000€ zijn.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken zo toestanden zo als in charleroi zijn erover, maar dat spelers elkaar omhelzen bij een goal moet toch kunnen voetbal is toch een groot deel emotie.
 
maar dat spelers elkaar omhelzen bij een goal moet toch kunnen voetbal is toch een groot deel emotie.
Er zijn veel beroepen waar emotie belangrijk is en waar men zich al 10 maand moet aanpassen. En als het echt niet anders kan, dan moeten ze maar effe stoppen zoals al de rest wat niet essentieel is en niet veilig kan doorgaan.
 
Er zijn miljoenen mensen op de wereld die niet mogen knuffelen, ook niet met collega's, familie,... Dus zo onlogisch is dit niet lijkt me.

Echter hoe ga je dit bestraffen, lijkt me weer redelijk subjectief allemaal.
 
Toen ze als eerste opnieuw begonnen te voetballen in de Bundesliga lukte dat toch ook zonder elkaar rond de nek te vliegen. Je hebt ook maar een goal gescoord in de JPL, zo veel spectaculairder dan een vloer dweilen zonder strepen is dat nu ook niet.
 
Er zijn veel beroepen waar emotie belangrijk is en waar men zich al 10 maand moet aanpassen. En als het echt niet anders kan, dan moeten ze maar effe stoppen zoals al de rest wat niet essentieel is en niet veilig kan doorgaan.
Dit!
de claim dat het "onbedwingbare emotie" is gaat voor mij totaal niet op. Genoeg aspecten van het dagelijksle leven die momenteel ook van alle emotie gestript is.
En het is ook niet omdat je duels aangaat tijdens de wedstrijd dat je er nadien nog een schepje moet bovenop doen, enige sereniteit is wel op zijn plaats vind ik.
 
Vanaf nu boetes voor het vieren 10.000€ voor een 1a ploeg, en boete die kan oplopen tot 750€ per speler. De boete voor een 1b ploeg zal 5000€ zijn.
Ik weet niet wat ik ervan moet denken zo toestanden zo als in charleroi zijn erover, maar dat spelers elkaar omhelzen bij een goal moet toch kunnen voetbal is toch een groot deel emotie.
Fuck dat. Je mag je moeder nog niet knuffelen op de begrafenis van je vader. Maar de meest overbetaalde mensen ter wereld kunnen hun job zonder quasi enige aanpassing gewoon verder zetten en zelfs dan is een beetje zelfbeheersing te veel gevraagd.
 
In essentie moet dat idd kunnen zonder vieren, maar wat maakt het ook uit.. Op corners is er ook geduw en getrek en zitten ze in elkaars nek te ademen. En da's dan nog erger want je zit daar met 2 ploeg-'bubbels' tov 1 als je een goal viert. Vorm van respect naar de buitenwereld toe, maar zelf zullen de spelers er niet minder kans op hebben om besmet te raken.
 
In essentie moet dat idd kunnen zonder vieren, maar wat maakt het ook uit.. Op corners is er ook geduw en getrek en zitten ze in elkaars nek te ademen. En da's dan nog erger want je zit daar met 2 ploeg-'bubbels' tov 1 als je een goal viert. Vorm van respect naar de buitenwereld toe, maar zelf zullen de spelers er niet minder kans op hebben om besmet te raken.
Los van de vorm van respect is het heel simpel: hoe vaker je wordt blootgesteld aan de viruspartikels, hoe groter de kans dat je het oploopt.

Anders verwoordt: ze lopen minder kans om besmet te worden als ze niet op elkaar vliegen na een goal.
 
Laatst bewerkt:
't Is alleen de vraag hoeveel minder kans. Per match heb je gemiddeld 10 corners, waarin ~20 man opeen gehoopt staat. Ik stel mij alleen de vraag in hoeverre het niet vieren van een goal die besmettingskans significant genoeg naar beneden haalt. Ik probeer het vieren hier uiteraard niet goed te praten. Maar heb mijn twijfels of het buiten een vorm van respect, voldoende bijdraagt om te zeggen "ja, hierdoor halen we de besmettingen aanzienlijk naar beneden". Soit, alle beetjes helpen zeker.
 
Los van het feit dat dat knuffels zijn tussen mensen die dag in, dag uit samen trainen, kleedkamers delen, etc. Het 'meerrisico' van die knuffels bij doelpunten lijkt mij dan echt wel beperkt.
 
Misschien beperkt, maar het is er wel.

Er zijn koppels waar de ene corona oploopt en de andere niet, dan ga je elkaar toch ook niet gaan binnendraaien "willen we het bed delen dus het meerrisico is beperkt"?

Het is ook niet omdat je doorheen de week niet besmettelijk bent geweest, dat je tijdens de wedstrijd niet meer besmettelijk bent geweest.
 
Laatst bewerkt:
Misschien beperkt, maar het is er wel.

Er zijn koppels waar de ene corona oploopt en de andere niet, dan ga je elkaar toch ook niet gaan binnendraaien "want we hebben het bed gedeeld dus het meerrisico is beperkt"?

Het is ook niet omdat je doorheen de week niet besmettelijk bent geweest, dat je tijdens de wedstrijd niet meer besmettelijk bent.
Klopt allemaal, maar ik vind dit toch een hele moeilijke. Zeker omdat het eigenlijk gewoon zeldzame momenten zijn, en vaak een emotionele rollercoaster waar ge niet altijd even veel controle hebt.

Het is geen basketbal of volleybal waar er elke minuut gescoord wordt, dat maakt dat een doelpunt vaak veel meer adrenaline losmaakt, omdat het een stuk bepalender is. Als ge zelf gevoetbald hebt, weet ge dat ook wel: Een winner scoren in de allerlaatste minuut, dan weet ge de 30 seconden erna echt geen blijf met uzelf. In profvoetbal is dat nog duizend keer harder gezien de belangen. :)
 
Klopt allemaal, maar ik vind dit toch een hele moeilijke. Zeker omdat het eigenlijk gewoon zeldzame momenten zijn, en vaak een emotionele rollercoaster waar ge niet altijd even veel controle hebt.

Het is geen basketbal of volleybal waar er elke minuut gescoord wordt, dat maakt dat een doelpunt vaak veel meer adrenaline losmaakt, omdat het een stuk bepalender is. Als ge zelf gevoetbald hebt, weet ge dat ook wel: Een winner scoren in de allerlaatste minuut, dan weet ge de 30 seconden erna echt geen blijf met uzelf. In profvoetbal is dat nog duizend keer harder gezien de belangen. :)
Het is een emotionele rollercoaster voor iedereen hé. Artiesten hebben geen publiek, supporters zijn niet welkom op een wedstrijd, grootouders mogen hun kleinkinderen niet zien op kerstmis, kerkdiensten zijn verboden ...

Als ze zich niet kunnen aanpassen, moeten ze de competitie maar stopzetten zoals het grootste deel van de samenleving.
 
Het is een emotionele rollercoaster voor iedereen hé. Artiesten hebben geen publiek, supporters zijn niet welkom op een wedstrijd, grootouders mogen hun kleinkinderen niet zien op kerstmis, kerkdiensten zijn verboden ...

Als ze zich niet kunnen aanpassen, moeten ze de competitie maar stopzetten zoals het grootste deel van de samenleving.
Ik heb het over emotie op het moment zelf, en dan vooral de opstoot aan adrenaline. Dat kunt ge niet tegenhouden, als ge een doelpunt scoort gebeurt dat gewoon. Dat heeft niks met aanpassen te maken, dat is gewoon een fysieke, chemische reactie op de situatie.
 
Ik heb het over emotie op het moment zelf, en dan vooral de opstoot aan adrenaline. Dat kunt ge niet tegenhouden, als ge een doelpunt scoort gebeurt dat gewoon. Dat heeft niks met aanpassen te maken, dat is gewoon een fysieke, chemische reactie op de situatie.
Genoeg ploegen die in het verleden op een of andere magische wijze een routine afgesproken & uitgevoerd hebben ipv de fysieke, chemische reactie van een vleeshoop te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan