Jouw soundtrack van de voorbije coronaperiode

Slyke

Well-known member
Nog heel even en we kunnen hopelijk voor goed deze coronaperiode en de bijhorende lockdowns achter ons laten.
Een periode voor zowat iedereen met heel veel thuiswerk, online-studie, weinig sociale contacten, geen party's, geen concerten, etc...

Ik merk bij mijzelf dat mijn streaming-playlists in deze periode goed zijn aangedikt...
Er zijn ook bepaalde songs bijgekomen die tijdens deze periode zo dikwijls afgespeeld zijn en/of die ik in deze periode pas heb leren kennen, dat ik ze voor eeuwig en altijd zal blijven associëren aan deze periode. Zelfs na 10 of 20 jaar zal ik bij het horen van bepaalde songs nog altijd aan deze periode moeten denken.

Welke songs zijn dit voor jou?
Dit kunnen zowel zaken zijn die in deze coronaperiode zijn gereleaset, maar eventueel ook oudere songs die je misschien nu pas hebt leren kennen...
Of eventueel een bepaald nummer dat je al kende, maar waar je heel veel naar geluisterd hebt in deze periode?

Voor mij zijn deze alvast de soundtrack geworden van deze lockdown:

1. Pachanga Boys - Time
Niet mijn dagelijkse meug, die Ibiza-vibes.
Maar deze kwam voorbij in het Studio Brussel programma "Camping Belgica" en was er meteen weg van.
Sedertdien veel gedraaid (je zit meteen goed voor 15 minuten aan een stuk dezelfde akkoorden te horen), maar het is dé song geworden van deze coronaperiode:

2. Henny Vrienten - Geen Ballade
Een herontdekking (uit 1984!).
Het volledige album werd online gezet op de streamingdiensten tijdens corona en eigenlijk is dit een zeer sterk album.
Letterlijk grijs gedraaid!
En ook al vond ik aanvankelijk de titeltrack niet echt een goed nummer, nu vind ik het enorm sterk:

3. P!nk, Willow Sage Hart - Cover Me In Sunshine
Een feelgood song en een typische coronasong, maar wel een goeie.
Vooral aanstekelijk door de solosong in de laatste seconden.
Voor eeuwig en altijd verbonden aan deze periode:
 
Veel te veel om op te lijsten. Ik heb wel het gevoel dat vooral dit jaar mijn muzieksmaak deels toch verder aan het shiften is, veel meer shoegaze dan vroeger, en meer richting post-rock zelfs.
 
Autechre (Quaristice t/m laatste album)
David Bowie's Earthling herontdekt
GAS: alles
King Crimson opnieuw ingedoken
Nine Inch Nails: twee Ghosts albums
Pole - 1 2 3 boxset
Roger Eno & Brian Eno - Mixing Colours
Sonic Boom - All Things Being Equal: heerlijk nieuw album na 30 jaar

En verder veel the usual stuff.
 
Toch wel wat nood gehad aan feelgoodmuziek, zoals deze lichtvoetige track van Sleep:


Maar even alle gekheid op een stokje: thuiswerken heeft ervoor gezorgd dat ik veel meer muziek beluister dan voor corona. Ik heb geen functie waar ik continu aan de telefoon moet hangen, dus ik heb wel wat tijd om regelmatig op Youtube rond te dwalen en wat op te zetten. Dat doe je niet als je op kantoor zit met een aantal vijftigplussers. De Classic artist/Album of the week-topics die hier onlangs gelanceerd zijn bezorgen me toch ook regelmatig veel muzikaal plezier. Véél ontdekkingen gedaan dankzij de zeer enthousiaste leden hier aanwezig, waarvoor dank!
 
Terug
Bovenaan