Album of the week Tenacious D - Tenacious D

Ja kijk, ik ga hier blijkbaar tegen de stroom in gaan maar ik vond dit uitermate vermoeiend en ik kan niet voorbij de hele schtick luisteren. Dit soort shit&dick, Bro awesomeness, wink wink nudge nudge humor vind ik ongelofelijk cringe. Sorry man.

En yes, dit is een 100% meme album voor mij.

Wel bedankt voor het overzicht van Zappa, da's een discografie waar ik nog eens moest induiken!
 
Ja kijk, ik ga hier blijkbaar tegen de stroom in gaan maar ik vond dit uitermate vermoeiend en ik kan niet voorbij de hele schtick luisteren. Dit soort shit&dick, Bro awesomeness, wink wink nudge nudge humor vind ik ongelofelijk cringe. Sorry man.

En yes, dit is een 100% meme album voor mij.

Wel bedankt voor het overzicht van Zappa, da's een discografie waar ik nog eens moest induiken!
Does humour belong in music? 🤔
 
  • Geweldig
Waarderingen: Lint
Does humour belong in music? 🤔
Ik bedoel, laat mijn post het feest hier niet vergallen he. Ik zie duidelijk dat ik in de minderheid ben met mijn mening. Humor kan zeker in muziek! Ik zeg niet dat de band geen bestaansreden heeft.

Maar dit soort "luide" humor is niet aan mij besteed, that's all. Alex Agnew kan ik ook ni hebben bv.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
De naam ergens eens gehoord, meer niet.
Verwachtte rap. Kreeg iets anders...

Bezag het album als een (comedy)show in mijn hoofd, door de tussenstukken.
Het soort comedy dat me helaas niet kan bekoren. Dat heb ik dus moeten negeren en de focus leggen naar het muzikale.
Black zou niet misstaan als zanger in een serieuze band. Verre van. Heeft die zelfs een achtergrond in de muziek van in zijn tienerjaren?
Voor de rest wel allemaal dik in orde en heb me er niet door moeten sleuren.
Zonder de skits en serieuzere lyrics, ja, wie weet...

'Dio, time to go! You must give your cape and scepter to me. And a smaller one for KG,' kan ik dan wel appreciëren :).

De bestelling bij 'Drive Thru' was irritant. Enorm. Net als 'Inward Singing'.
 
Ik bedoel, laat mijn post het feest hier niet vergallen he. Ik zie duidelijk dat ik in de minderheid ben met mijn mening. Humor kan zeker in muziek! Ik zeg niet dat de band geen bestaansreden heeft.

Maar dit soort "luide" humor is niet aan mij besteed, that's all. Alex Agnew kan ik ook ni hebben bv.
Was een beetje een jab post, waarvoor excuses. Ik alludeerde namelijk naar het album van Frank Zappa met die titel. Je wilde je verdiepen in Zappa, maar weet dat heel veel van zijn werk ook vaak een humoristische insteek heeft, vaak ook infantiel en frat-ish (hoewel het niveauverschil tussen de twee moeilijk overstated kan worden.)

Uiteraard alle respect voor het niet kunnen lachen met dit soort moppen. Zelf heb ik hun sketches niet echt graag, maar wanneer de grapjes in de liedjes worden verwerkt dan heb ik er plots minder problemen mee. Veel van de humor openbaart zich ook als je zelf meezingt, en al zeker in gezelschap van anderen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
Ja kijk, ik ga hier blijkbaar tegen de stroom in gaan maar ik vond dit uitermate vermoeiend en ik kan niet voorbij de hele schtick luisteren. Dit soort shit&dick, Bro awesomeness, wink wink nudge nudge humor vind ik ongelofelijk cringe. Sorry man.
Geen probleem, iedereen zijn eigen smaak. Er zijn genoeg AOTWs die ik ook niet graag hoor, ondanks dat de algemene consensus positief is.
Ik moet zeggen dat ik zelf wat verbaasd ben dat dit voor ZOveel members nostalgie is. Ik weet wel dat Tenacious D redelijk populair was/is, maar niet gedacht zo populair dus.


En yes, dit is een 100% meme album voor mij.
Maar hier heb ik wel een probleem mee. Ik zie dat eigenlijk als een belediging (niet t.o.v. mij maar naar de muziek). De humor niet kunnen smaken is 1. Maar de muziek staat er imo echt wel, en verdient beter dan gewoon "een meme album".

De skit-humor an sich is voor mij ook maar matig. Maar het feit dat ze de gehele schtick (greatest band in the world) hebben kunnen trekken tot globale schaal, waar massa's grote muzikanten en celebs mee de joke verder zetten, vind ik wel ronduit geniaal
:love:
. If anything is het dan wel heel succesvol memen en trollen op globale schaal.

(of ik begrijp gewoon niet wat ge met meme album wilt zeggen)


Wel bedankt voor het overzicht van Zappa, da's een discografie waar ik nog eens moest induiken!
Have fun, Zappa is speciaal, er valt veel over te ontdekken en zeggen, maar er valt ook geen lijn te trekken in zijn discografie. Dus of ge nu chronologisch werkt, bekendste albums, mijn lijst, random,... it never makes sense anyway.


Black zou niet misstaan als zanger in een serieuze band. Verre van. Heeft die zelfs een achtergrond in de muziek van in zijn tienerjaren?
Black is inderdaad een heel goede zanger. Daarnaast ook enorm veel karakter en flair in zjjn stem, wat altijd leuk is.
Gass is trouwens ook gewoon een goede gitarist hoor.
Ik denk (maar niet zeker) dat ze beide muzikant eerst waren.


Je wilde je verdiepen in Zappa, maar weet dat heel veel van zijn werk ook vaak een humoristische insteek heeft, vaak ook infantiel en frat-ish (hoewel het niveauverschil tussen de twee moeilijk overstated kan worden.)
Ik ging het ook zeggen :laugh:.
Met momenten onnoemelijk meer infatiel dan the D ooit kon zijn.
Muzikaal wel 87 duizend stappen hoger. Zappa = God level muzikaal genie. Dat is wel andere kak.
 
Ik heb een "haat" (bij wijze van spreken)/liefde verhouding met Jack Black en deze band. Enerzijds vind ik het geweldig dat ze zo tongue in cheeck obvious rockliefhebbers zijn en ze weten hoe ze goede/cacthy nummers moeten schrijven. Langs de andere kant is het zo hard cateren op 'awesomeballsrawkmusic' en is het zo over the top dat het generisch (en soms saai) dat het mij gewoon niet kan boeien.

Hetzelfde voor de plaat hier dus. ZIjn het goede muzikanten? Ja. Staan de nummers er? Zeker. Kan Jack Black geweldig zingen? Hell yeah. Is het saai? Nee. Boeit het me? Weinig. :unsure:
 
Ik heb een "haat" (bij wijze van spreken)/liefde verhouding met Jack Black en deze band. Enerzijds vind ik het geweldig dat ze zo tongue in cheeck obvious rockliefhebbers zijn en ze weten hoe ze goede/cacthy nummers moeten schrijven. Langs de andere kant is het zo hard cateren op 'awesomeballsrawkmusic' en is het zo over the top dat het generisch (en soms saai) dat het mij gewoon niet kan boeien.

Hetzelfde voor de plaat hier dus. ZIjn het goede muzikanten? Ja. Staan de nummers er? Zeker. Kan Jack Black geweldig zingen? Hell yeah. Is het saai? Nee. Boeit het me? Weinig. :unsure:
@BlackOccult, hulp nodig om Kid hardhandig uit zijn mod positie te zetten?
In mijn omgeving krijgt ge voor minder slagen hoor.
 
ondertussen de plaat al 3 keren beluisterd en ik vind de vocals echt goed, veel nuance en variatie.
nu heb wel wat hulp genomen om die vocals extra te appreciëren:



(the charismatic voice YouTube channel is een aanrader)
 
Ik heb een "haat" (bij wijze van spreken)/liefde verhouding met Jack Black en deze band. Enerzijds vind ik het geweldig dat ze zo tongue in cheeck obvious rockliefhebbers zijn en ze weten hoe ze goede/cacthy nummers moeten schrijven. Langs de andere kant is het zo hard cateren op 'awesomeballsrawkmusic' en is het zo over the top dat het generisch (en soms saai) dat het mij gewoon niet kan boeien.

Hetzelfde voor de plaat hier dus. ZIjn het goede muzikanten? Ja. Staan de nummers er? Zeker. Kan Jack Black geweldig zingen? Hell yeah. Is het saai? Nee. Boeit het me? Weinig. :unsure:

Hmmm ik ga deze gewoon quoten want meer heb ik daar niets aan toe te voegen voor mezelf.

Humor en muziek moet zeker kunnen maar voor mij hoeft het niet.
 
  • Support
Waarderingen: Lint
Maar hier heb ik wel een probleem mee. Ik zie dat eigenlijk als een belediging (niet t.o.v. mij maar naar de muziek). De humor niet kunnen smaken is 1. Maar de muziek staat er imo echt wel, en verdient beter dan gewoon "een meme album".

De skit-humor an sich is voor mij ook maar matig. Maar het feit dat ze de gehele schtick (greatest band in the world) hebben kunnen trekken tot globale schaal, waar massa's grote muzikanten en celebs mee de joke verder zetten, vind ik wel ronduit geniaal
:love:
. If anything is het dan wel heel succesvol memen en trollen op globale schaal.

(of ik begrijp gewoon niet wat ge met meme album wilt zeggen)
Welja dit laatste dus he :-D Ik bedoelde het niet echt negatief hoor. Maar enkel om te duiden dat die mythologisering enzo by design is vanaf het begin.


Dat van die celebs die meedoen, daar ben ik misschien ook wat cynisch in: de Hettfield en Grohl zullen het wel plezant vinden maar het komt hen PR-gewijs ook heel mooi uit om zo te tonen dat het zo'n plezante mannen zijn natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
ondertussen de plaat al 3 keren beluisterd en ik vind de vocals echt goed, veel nuance en variatie.
nu heb wel wat hulp genomen om die vocals extra te appreciëren:



(the charismatic voice YouTube channel is een aanrader)
heh, dankzij u het kanaal beginnen volgen, ze kan het mooi uitleggen. ook ivm Tenacious D. hoe geniaal die eigenlijk zijn qua compositie enzo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lint
@BlackOccult, als die lijst nog bestaat, mag Double Team erin van mij.


ondertussen de plaat al 3 keren beluisterd en ik vind de vocals echt goed, veel nuance en variatie.
nu heb wel wat hulp genomen om die vocals extra te appreciëren:



(the charismatic voice YouTube channel is een aanrader)
Yeah die charismatic voice komt ook contant voorbij in mijn suggesties. Ik denk dat @Tonerider dat ooit had aangeraden, en ik bekijk daar nu en dan wel eens wat van. Enkel haar overdreven nerdy gelach irriteert mij wat.


Welja dit laatste dus he :-D Ik bedoelde het niet echt negatief hoor. Maar enkel om te duiden dat die mythologisering enzo by design is vanaf het begin.
Ahja, dat is indeed 100% vanaf het begin.
Ik begrijp uw definitie van "meme album" dan wel. Voor mij was dat redelijk negatief. Dat gezegd zijnde, ZONDER de schtick vind ik het nog steeds stevig rockende en coole nummers :coolbrows:.


Dat van die celebs die meedoen, daar ben ik misschien ook wat cynisch in: de Hettfield en Grohl zullen het wel plezant vinden maar het komt hen PR-gewijs ook heel mooi uit om zo te tonen dat het zo'n plezante mannen zijn natuurlijk.
Tgoh, ja dat klopt waarschijnlijk wel. En dat klopt zeker voor iedereen die hier en daar zijn piske komt doen in 1 of andere clip of live show (o.a. Hettfield).
Maar ik gok (of ik wens te geloven) dat dat niet is voor bvb een Grohl of Dio. Die zijn echt al veel langer en structureler met Tenacious D aan het werk.
Grohl al helemaal. Die was er al mee aan de slag voor de 1e plaat, en helpt ze enorm veel met producen en spelen zowel in de studio als live.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan