Je ergernissen van vandaag - Deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
De voorbije weken geregeld wat online menukaarten bekeken (geen hobby ofzo, maar als ik ergens heen ga bekijk ik graag de mogelijkheden in de buurt :D ) en het valt me op dat het precies wel "in" is om supplementen apart aan te rekenen.

Vroeger stond doorgaans wel vermeld dat frietjes/aardappelgerechten inbegrepen waren, terwijl het nu op veel plaatsen lijkt alsof dat nog eens apart er bij geteld wordt als ge pakweg een steak, vidé, mosselen, ... bestelt. Op het eerste zicht lijkt het dus alsof een hoofdgerecht niet zoveel duurder is geworden, maar als ge dan de bijgerechten apart aanrekent is het natuurlijk al makkelijker om op dié manier de prijs met pakweg 3 euro ofzo te verhogen.
Ja, eigenlijk is op restaurant niet meer betaalbaar voor de gewone mens zonder steun van de ouders. :unsure:

Ik heb er deze week ook gedronken maar kan niet zeggen dat ik veel verschil proef. Of ik moet de ouwe nog aan het drinken zijn. Hoe herken je de nieuwe? Blikjes zijn nu bij mij volledig rood met zwarte tekst, die zwarte band bovenaan is weg.
Ik heb vorige week de oude en de nieuwe langs elkaar geproefd, er is wel een verschil, maar toch zeker niet zo groot als ik van vele mensen hoor.
Ben ondertussen ook overgeschakeld op de nieuwe (wegens geen keus, want de oude wordt niet meer verkocht 🤷‍♂️ ). Er is wel een verschil in smaak, maar ben er ondertussen al gewoon aan en het valt niet echt tegen. Heb dit weekend op restaurant nog eens een gewone cola gedronken en dat smaakt toch nog steeds een stuk zoeter.
Er zijn wel nog oude flessen te vinden, maar het wordt minder en minder.

Ik denk eerder het omgekeerde. Dat zijn meestal manipulatieve mensen die een grote mond hebben. Ideaal om in het bedrijfsleven te slagen dus. Introvert zijn in het bedrijfsleven gaat u niet zo heel veel opleveren, tenzij je gewoon heel goed bent in je job. Maar iedereen weet dat het bedrijfsleven 1 grote vriendjespolitiek is, en als ge het goed kunt uitleggen zal je snel vriendjes maken en klimmen in het bedrijf.
So true , ben zelf ook niet zo heel verbaal maar ik doe het met m'n handen en vakkennis.
Vanaf bepaalde regionen is het idd één en al vriendjespolitiek. Zo kom ik geregeld bij andere vestigingen van het bedrijf waar ik werk plantmanagers en ex-bedrijfsleiders tegen die zich op nog beterbetaalde postjes hebben genesteld. En die er totaal niets van bakten in het verleden.
Je moet maar goed kunnen lullen en reetlekken op dat niveau en je broodje is gebakken.
Maar als er eens iets mis gaat gaan de parapluutjes open en zoeken ze de ene uitvlucht na de andere.

Chance dat ik daar niet van ga wakker liggen. Al is het wel een (kleine) ergernis van mij in het leven.

Gelukkig zijn het nog geen vrouwen aan de top, die zouden hun ook maar tot dat niveau gepoept hebben natuurlijk. :unsure:

Nog mensen met stereotiepen die we zullen bevestigen?

KetenSSSSS

Quick, macdo, BK, KFC, pizzahut, bring it on!

Als welgestelde mens dankzij de verkoop van coke op de speelplaats vroeger moet ik nu niet op nen euro zien, maar bij PizzaHut zakt mijn broek af als ik de prijzen daar zie voor hun eten.

De factuur van het hospitaal nadat ge daar een hartaanval gekregen hebt van de verzadigde vetten komt u nog goedkoper uit.

Zonder kortingsbonnen kom ik daar niet in de buurt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de overige fastfood chains goedkoop zijn voor het gewone plebs.

Pfff, pauper. Ik stap geen etablissement meer binnen waar ge niet voor het minste moet supplement betalen. All in prijzen zijn nu echt eens iets voor het plebs :unsure:

Gelukkig zijn het nog geen vrouwen aan de top, die zouden hun ook maar tot dat niveau gepoept hebben natuurlijk. :unsure:

Nog mensen met stereotiepen die we zullen bevestigen?
Wel, mensen die Latijn hebben gevolgd gaan allemaal als advocaat of HR-trien in een verkaveling wonen en op de N-VA stemmen. Vaak zijn het ook van die niet-gecentraliseerden die de steden leegzuigen en dan een grond cadeau doen aan de kinderen als emotionele chantage om in de buurt te blijven wonen.
:unsure:

Wel, mensen die Latijn hebben gevolgd gaan allemaal als advocaat of HR-trien in een verkaveling wonen en op de N-VA stemmen. Vaak zijn het ook van die niet-gecentraliseerden die de steden leegzuigen en dan een grond cadeau doen aan de kinderen als emotionele chantage om in de buurt te blijven wonen.
En in de zomer allemaal wat in hun tuin zitten barbecueën zeker, bende omhooggevallen zakkenvullers die niets kunnen.

En neerkijken op mensen die TSO en BSO hebben gedaan, niet te vergeten!

Als welgestelde mens dankzij de verkoop van coke op de speelplaats vroeger moet ik nu niet op nen euro zien, maar bij PizzaHut zakt mijn broek af als ik de prijzen daar zie voor hun eten.

De factuur van het hospitaal nadat ge daar een hartaanval gekregen hebt van de verzadigde vetten komt u nog goedkoper uit.

Zonder kortingsbonnen kom ik daar niet in de buurt.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de overige fastfood chains goedkoop zijn voor het gewone plebs.
Maar maar maar

Die bbq chicken he :love:

En ik vind pizzahut nog ok van prijs, ik had evengoed frieten kunnen gaan eten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan