Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Maakt het iets uit dat ze weten wie het is? Je hebt er nu ook al serieus last van, en die mensen zijn al intimiderend zeg je? Zou voorlopig geen klacht indienen bij de wijkagent, maar eens horen kan misschien geen kwaad?

Laatste stap is vredegerecht, maar dan moet je natuurlijk wel iets kunnen inbrengen ertegen - als dat lawaai overdag is kan je daar weinig tegen doen, maar als daar constant feestjes zijn van 15 man is dat misschien andere koek (geen idee)

Heb absoluut geen zin in een burenruzie, vredegerecht zou ik al zeker niet doen. Zal 't uitzitten en zien wat het volgende week geeft. Wou hier gewoon mijn ergernis kwijt, twas dit of een gat in de muur kloppen :ROFLMAO:

Heb absoluut geen zin in een burenruzie, vredegerecht zou ik al zeker niet doen. Zal 't uitzitten en zien wat het volgende week geeft. Wou hier gewoon mijn ergernis kwijt, twas dit of een gat in de muur kloppen :ROFLMAO:
Eens gaan praten kan ook een oplossing bieden. Misschien weten die mensen niet dat ze dergelijke overlast veroorzaken.

Vredegerecht kan een stap zijn, maar zou persoonlijk ook niet direct aanraden.

Als ge gaat praten wel die hamer ver goed wegsteken 😜

Als je tijd over hebt, bekijk eens de stedenbouwkundige geplogenheden van uw gemeente/omgeving. Gegoede verbouwers durven er - net als de Patrick van internal sales met zijn pool house - al eens een kantje van af lopen en het is uw burgerplicht dat te melden.

Mocht je anders tips nodig hebben, pm mij gerust 😈

Twee weken vakantie gehad en echt niets aan gehad. Eerste dagen wou ik rondtrekken met de motor, maar op dag 1 lek gereden (met binnenbanden) dus ik kon niet verder, duurde een week voor de spullen er waren. Daarna is het een week lang zo snikheet geweest dat je echt niks kon doen, zelfs niet in de tuin werken. En omdat ik sinds kort op een appartement woon was de hitte zo ondragelijk dat ik amper kon slapen en nu doodop ben.

Vakantie was dus: pech, verveling, en slaaptekort door de hitte. Echt rotste vakantie ooit.

Mensen op TikTok en Instagram die meedoen met die domme “the saxophones were getting louder”-trend maar geen flauw idee hebben wat de betekenis is :sop:

Beetje zoals iedereen die POV verkeerd gebruikt.

Sonia (71) werkte jarenlang bij haar man Eduard (70) maar krijgt nu amper 245 euro pensioen

Ouch pijnlijk. Voor 2003 (in het artikel staat 2004 maar dat is niet juist) bouwde je geen pensioen op als meewerkende echtgenoot of echtgenote in je eigen zaak. Dus van 1989 tem 2003 bouwde ze NUL euro zelfstandigen pensioen op. Vanaf toen is de wet echter gewijzigd (het zogenaamde maxistatuut) en kon je er voor kiezen (vrijwillig) sociale bijdragen te betalen om zo wel een extra zelfstandigen pensoen op te bouwen. Ze hebben sinds 2004 elk jaar honderden euro's (tot 700€ per kwartaal) vrijwillig betaald tot ze hun zaak sloten in 2016.

Echter ze was in 2004 al 50 jaar en eigenlijk heeft die regeling dan nog amper impact op haar pensioen hé. Ze krijgt nu 245€ pensioen (10 jaar privé + als zelfstandige voor een periode van 12 jaar). Hadden ze géén sociale bijdragen betaald tussen 2004 en 2016 dan had dit geen of amper verschil gegeven voor haar pensioen. :S Ik ga de berekening niet maken maar het scheelt misschien een tientje?

(Volgens het artikel beweert de pensioendienst dat ze letterlijk 0,0 € extra opbouwde ondanks dat ze vrijwillig bijdragen betaalden, maar in praktijk klopt dat niet, het artikel is -zoals altijd op HLN- onvolledig dus ik kan er geen conclusies aan knopen)

Dus ze hebben 10K+ sociale bijdragen betaald, en ze krijgen er amper tot niets voor terug. Het geld is ook niet terug te vorderen want ze hebben zich vrijwillig aangesloten. :tongue: Dit is een voorbeeld dat je niet blindelings u ergens voor commit zonder te weten wat de regels inhouden en wat het eindresultaat gaat zijn.

Nu goed. Gelukkig bestaat het gezinspensioen nog dus finaal is hun pensioen wel OK. Maar ja die 10k extra die ze betaald hebben was vrijwel zinloos.

Laatst bewerkt:
Het is zover PostNL heeft tijdreizen uitgevonden en ze gaan zelf terug in de tijd om mijn bestelling te leveren. Echte A+ leverancier

Scherm-afbeelding-2026-06-28-om-22-27-18.png

Twee weken vakantie gehad en echt niets aan gehad. Eerste dagen wou ik rondtrekken met de motor, maar op dag 1 lek gereden (met binnenbanden) dus ik kon niet verder, duurde een week voor de spullen er waren. Daarna is het een week lang zo snikheet geweest dat je echt niks kon doen, zelfs niet in de tuin werken. En omdat ik sinds kort op een appartement woon was de hitte zo ondragelijk dat ik amper kon slapen en nu doodop ben.

Vakantie was dus: pech, verveling, en slaaptekort door de hitte. Echt rotste vakantie ooit.
Global shittening heet dat.

Morgen school en de kinderen vant straat liggen nog steeds niet in hun bed. Als dat int weekend is, dan maakt me dat niet zo gek veel uit, maar er mag wel gedacht worden aan de nachtrust.

Ouders zonder ruggengraat :( 6-7 jarigen begot.

Morgen school en de kinderen vant straat liggen nog steeds niet in hun bed. Als dat int weekend is, dan maakt me dat niet zo gek veel uit, maar er mag wel gedacht worden aan de nachtrust.

Ouders zonder ruggengraat :( 6-7 jarigen begot.
Nog 6 jaar te gaan en dan lopen ze rond in betogingen met een jerrycan benzine.
Zijt er maar vriendelijk tegen 😜

Terug
Bovenaan