Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dat mijn gebuur naar muziek wil luisteren buiten, ok. Dat het eigenlijk sociaal onacceptabel te luid staat, ook nog ok, verminderde cognitieve capaciteit bij warm weer kan voorkomen. Maar dat zijn aandachtspanne niet meer dan 20 seconden bedraagt en vervolgens telkens het nummer verzet is er teveel aan.

ING. Meh.

Deze kapriolen heb ik ondertss mee gemaakt met ING op 2 jaar tijd.

1. Ijskast gekocht voor 679€. Cashback actie is foutgelopen ergens in het process dus ING heeft de cashback geweigerd. (Deze was goed voor 33€)
Klacht ingediend via Testaankoop. Ik ben in mijn ongelijk gesteld.
2. Een Cashback voor de Delhaize is niet doorgekomen. Cashback geweigerd. ING geeft als reden op: U kocht uw produkten aan bij een Q8 Delhaize, en deze zijn uitgesloten van de actie (kleine letterkes).
3. Vrouwlief kon plots geen betalingen meer doen met de kaart. ING ging het onderzoeken. Nooit een sluitend antwoord verkregen.
4. Aandelen kopen lukte niet meer via de gezamelijke rekening. Reactie ING: Ja uw vrouw is vanaf heden uitgesloten wegens de FATCA wetgeving. Je moet een individuele rekening op uw naam openen.
5. Er waren obligaties bij Kinepolis. Ik had redelijk wat spaargeld afgehaald om via ING obligaties aan te kopen. Dat bleek niet te lukken.
Reactie ING: Ja sorry dat is voor een beperkt deel van onze klanten. U kan deze obligaties via ons niet kopen. Dag meneer.
6. 10% cashback gereserveerd bij Delhaize. Ineens een melding van ING een half uur NA de betaling in de winkel. Helaas de actie is vroegtijdig afgelopen, dat recht hebben we 'zie voorwaarden'. Cashback geweigerd.

Na puntje 6 heb ik mijn boel bij elkaar gepakt en mijn account gesloten.

Ik ben nog klant bij 2 andere banken (ook al heel veel jaren). Het aantal puntjes staan bij beiden nog op '0'. Dus toeval is dit niet meer.

Hier is het binnen nu 30 graden. :( En dan is mijn appartement niet eens aan de zuidkant. Mijn slaapkamer en badkamer kijken uit naar het noorden, appartementsdeur naar het oosten en living + keuken naar het westen. Ik heb alle ramen afgedekt om de zon zo weinig mogelijk te laten binnen schijnen, maar veel helpt het niet.

Toch alleszins beter dan mijn vorig appartement want daar zou het nu zeker 5 graden warmer zijn binnen dan het buiten is. Ondraaglijk dat het daar was tijdens de zomers.
Heb je al eens nagedacht over slim gebruik van groen, nachtventilatie, en zonwering? /s

Hier ook 30 beneden, 33 boven. En de buren van het aan de tuin palende huis hebben nu ook hun verjaardagsfeestje voor de zoon blijkbaar. Met een man of 30 in een stadstuin... Elke avond is dat hier iets anders, of wel geroep en getier midden in de nacht omdat de Marokkanen scoren, ofwel wordt ene 18 jaar, dan hou je een feestje met een man of 15 tot half vier 's nachts, nu de volgende wordt 30 jaar. Niet om onverdraagzaam te zijn hoor, mensen moeten plezier kunnen maken, maar het lijkt alsof iedereen nog 0,0 respect heeft voor de rust van een gebuur. En vooral 0 euro over heeft om nog ergens een feestzaal te huren. Crazy world we live in.

Vorige nacht was zo warm dat met alle ramen open, boven en beneden, met rolluiken naar boven, het geen graad heeft kunnen afkoelen. En pas open gezet 's nachts om 2u toen de buitentemp. eindelijk onder de binnentemp. van 27° was gezakt.

Maar goed, morgen vroeg opstaan om hopelijk iets van verkoeling te krijgen van het onweer, gecombineerd met een match van de Duivels.

Ja, idd wtf.
Oud huis (jaren 70), niks isolatie, grote ramen,...
Maar ik ben niet de enige, collega's op het werk die op een appartement wonen zitten ook met hoge temperaturen.
In ons appartement is het nu opgelopen tot 29 graden. We hebben het lang op 25-26 graden kunnen houden maar nu het vandaag buiten tegen de 40 aanleunde, is het toch opgelopen.

Onze rolluiken (investering) en mobiele airco helpen veel (De buurvrouw tikt nu ook 36 graden aan, dan toch liever die 29 :tongue:) maar ik ga toch eens voor ne vaste gaan zien één van de volgende winterperiodes.

Laatst bewerkt:
Hier ook 30 beneden, 33 boven. En de buren van het aan de tuin palende huis hebben nu ook hun verjaardagsfeestje voor de zoon blijkbaar. Met een man of 30 in een stadstuin... Elke avond is dat hier iets anders, of wel geroep en getier midden in de nacht omdat de Marokkanen scoren, ofwel wordt ene 18 jaar, dan hou je een feestje met een man of 15 tot half vier 's nachts, nu de volgende wordt 30 jaar. Niet om onverdraagzaam te zijn hoor, mensen moeten plezier kunnen maken, maar het lijkt alsof iedereen nog 0,0 respect heeft voor de rust van een gebuur. En vooral 0 euro over heeft om nog ergens een feestzaal te huren. Crazy world we live in.
Imo is er gewoon veel te weinig respect voor het principe "rust".

Ik vraag me af hoe dat gaat werken, want mijn pakketten van Aliexpress komen de laatsten maanden/jaren sowieso al uit een binnenlands herverdeelcentrum. Wie draagt de kost dan?
En inderdaad, 3 EUR per verschillend item in het pakket. Ik koop vaak kleine dingen zoals USB-kabels dus het zou wel merkelijk duurder kunnen worden.

Die 3 euro is voor de zuivere e-commerce, waarbij je iets koopt, dat in een doos gaat en vanuit China rechtstreeks aan jou wordt geleverd.

Grote e-commerce bedrijven hebben tegenwoordig voor populairdere producten lokale stocks. Op die manier kunnen ze veel sneller leveren aan hun klanten. Luchtpost is snel, maar je kan niet bestellen en morgen in huis.Die lokale stocks laten dat wel toe.
In die gevallen komen die producten niet per pakje, maar per pallet of per container toe. Die zendingen vielen voor de 3 euro taks ook al niet onder de vrijstelling, dus daarop worden gewoon invoerrechten betaald op het moment van inklaring. Gezien daar al invoerrechten op betaald zijn en die goederen dus op moment van jouw aankoop al in het vrij verkeer zijn, moet daar bij verzending aan jou niet meer opnieuw op betaald worden.

Terug
Bovenaan