Je ergernissen van vandaag - Deel 2

De score komt perfect overeen met hoe ik me voel. Er zal zeker een psychologische factor meespelen, maar die bodybattery is ook gewoon gebaseerd op dingen zoals stress 's nachts, hrv etc.
Ja van mij ook want ik was echt een wrak. Het eerste halfuur op mijn fiets dacht ik echt dat ik geen uur ging volhouden, maar er dan toch doorgekomen. Maar de rest van de dag was toch wel pittig.
Heb ook soms gewoon dat ik me moe voel en als ik dan kijk ‘s avonds dan is mijn body battery aan de lage kant.

Ja van mij ook want ik was echt een wrak. Het eerste halfuur op mijn fiets dacht ik echt dat ik geen uur ging volhouden, maar er dan toch doorgekomen. Maar de rest van de dag was toch wel pittig.
Heb ook soms gewoon dat ik me moe voel en als ik dan kijk ‘s avonds dan is mijn body battery aan de lage kant.
Da's echt maf hoe da kan verschillen van persoon tot persoon, die gast waar ik samen mee train, die zet hem neer op zijn werk en zijn body batterij begint terug bij te komen, die heeft echt 0 stress, ik moet plat in de zetel liggen eer er iets bijkomt
Maar idd, komt echt wel altijd mooi overeen met hoe ik mij voel

Mijn schoonvader zet dan het geluid op 30.000 als het nieuws over de koers gaat, ongeacht hoe het gesprek verloopt. Dan voel je je toch ook gewoon ongewenst.

Haha herkenbaar.
Vanmiddag bij men schoonouders gaan eten.
Zij eten altijd in de veranda, wel leuk, zicht op de tuin en vijver

Na het eten is mijn schoonpa opgestaan en is in de living in de zetel gaan liggen met de tv op
Jammer voor men schoonmoeder, maar uiteindelijk zijn wij dan maar naar huis vertrokken

Ik gisteren opgestaan met body battery 30 en moest nog 3u fietsen, de zijkant van ons huis uitgraven en dolomiet leggen en ‘s avonds kwamen er collega’s eten. Als er een dag was dat ik verwachtte van te sterven was het gisteren.
Geen stress!
Body battery gaat niet onder "5".
Dus volgens Garmin kan je niet sterven 😂

Eerder deze week opgestaan met een body battery van 11.
Ik stond nog geen uur later op 5, leuk zo ziek zijn...

Loopband gekocht (Dreaver, zo'n type dat je gemakkelijk onder de zetel kan schuiven) maar ik zie dat het kabeltje al beschadigd is. Uiteraard hebben we de doos al weggegooid. Hopelijk zijn ze wat meedenkend bij de support wanneer we deze gaan omruilen of sturen ze gewoon een doos op.

als die parking al vol staat, is't een teken dat het druk is in Gent. anders is daar wel vaker plaats.
en ik ondervind dat veel mensen die in centrum Gent "moeten zijn" blijkbaar niet daar de vele P+R opties kijken om er te geraken, maar liever klagen over files, LEZ-zones, en autovrije gebieden.
en ok, er is van't weekend iets te doen aan den expo, maar je kunt bvb P+R Arsenaal doen, en vandaar de bus.

sorry dat ik een bijdrage lever, maar er zijn meerdere opties om zonder die stress aan't zuid in't centrum te geraken.
We namen de eerste parking die mogelijk was, ik ga het niet blijven herhalen.

Geloof me vrij, we hadden op voorhand het alternatief met openbaar vervoer onderzocht en dat kwam op €32 voor ons 2. Ja u hoort het goed mensen, €32 om naar Gent te gaan. De parking was €4.8 en ik rij gratis dankzij EV + zonnepanelen. En laat ons eerlijk wezen, dan zou het ook 1u30 geduurd hebben om tot onze locatie te geraken.

Antwerpen, Gent, Brussel, Aalst, ... ze willen allemaal hun stad groot maken en zijn er ondertussen al jaren slachtoffer van. Geen énkele van deze steden is gewoon nog leuk om te bezoeken met de wagen. Ik ga er enkel heen als ik er effectief moet zijn.

@Horse : ik rij dagelijks woon-werk van regio rand Gent naar centrum Gent en ik ben ‘s morgens 40/50 minuten kwijt en ‘‘s avonds 40 minuten.

Je staat sneller aan de zee van hier dan naar centrum Gent.
En hun ongecoördineerde diarree aan werken die gewoon stilliggen ipv dat ze verder doen, helpt er ook niet aan.
En ook agressieve fietsers die met hun bakfiets denken dat ze alles mogen.

Openbaar vervoer of parkeren op P+R? Neen danku.

Antwerpen, Gent, Brussel, Aalst, ... ze willen allemaal hun stad groot maken en zijn er ondertussen al jaren slachtoffer van. Geen énkele van deze steden is gewoon nog leuk om te bezoeken met de wagen. Ik ga er enkel heen als ik er effectief moet zijn.
Volgens mij is het doel leefbaarheid voor wie er woont, en dat betekent door de band genomen minder wagens.

Ik heb nu niet echt de indruk dat ze van iets slachtoffer zijn? Tijd is trouwens ook geld. Ik dacht dat "OV is altijd slecht" iets voor boomers was.

Hun doel is sowieso om het moeilijk te maken om er überhaupt nog te geraken met de wagen, waardoor je het dure OV als alternatief zou moeten nemen. Ik zeg er wel bij 'zou moeten nemen' want ik ga bv al lang niet meer naar Aalst op zaterdag als ik naar de Gamma / Jumbo / Aldi moet. En dat terwijl ik dat vroeger jaren heb gedaan.

Al die ketens bestaan ook in de steden rondom Aalst en dus ga ik liever naar daar op zaterdag. Voordeel is dus wel dat al die andere steden toch wat meer omzet zullen draaien, want ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben. Bereikbaarheid blijft enorm belangrijk in B2C markt.

De leegstand van de huurpanden in Aalst is dan ook groot.

Hun doel is sowieso om het moeilijk te maken om er überhaupt nog te geraken met de wagen, waardoor je het dure OV als alternatief zou moeten nemen. Ik zeg er wel bij 'zou moeten nemen' want ik ga bv al lang niet meer naar Aalst op zaterdag als ik naar de Gamma / Jumbo / Aldi moet.
:wtf:
ff vlug opgezocht voor de zekerheid en je hebt mogelijks gelijk in 1/3 van de gevallen maar dan ook maar half...
  • Gamma ligt inderdaad in het centrum, net binnen de ring. Maar met een eigen parking.
  • Aldi heeft 3 vestigingen in Aalst. 2 buiten het centrum, langs de ring, met grote parking. 1 in het centrum met eigen parking + grote publieke parking er naast.
  • Jumbo heeft geen winkel in Aalst :crazy:
Dus hoe maken ze het moeilijk om er te geraken? Het controversiële circulatieplan is toch enkel geldig binnen de ring?
De leegstand van de huurpanden in Aalst is dan ook groot.
Zoals overal momenteel. Is niet eigen aan Aalst.

Het stijgen van de leegstand van handelspanden is ook al 15j geleden begonnen, niet enkel in Aalst maar we zullen dat blijven gebruiken. Het schommelt enorm de laatste jaren en is altijd een momentopname. Je kan dit onmogelijk toekennen aan het circulatieplan en hoe ze volgens u mensen proberen buiten houden.
Vlugge google voor leegstaande handelspanden in Aalst:
2010: 67
2019: pre-covid & pre-circulatieplan werd er al geklaagd dat 17 panden in 1 winkelstraat leeg stonden
2021: 251
2021: -invoering circulatieplan-
2022: 277
2023: 188
2025: 256

Ik ga niet ontkennen dat mobiliteit niet meespeelt, maar andere factoren gaan evenzeer of harder meespelen. Covid, stijgende huurprijs en concurrrentie van e-commerce heeft overal gehakt in de fysieke winkels, ook in Aalst.

We namen de eerste parking die mogelijk was, ik ga het niet blijven herhalen.

Geloof me vrij, we hadden op voorhand het alternatief met openbaar vervoer onderzocht en dat kwam op €32 voor ons 2. Ja u hoort het goed mensen, €32 om naar Gent te gaan. De parking was €4.8 en ik rij gratis dankzij EV + zonnepanelen. En laat ons eerlijk wezen, dan zou het ook 1u30 geduurd hebben om tot onze locatie te geraken.
P+R Arsenaal is gratis, de bus/tram naar 't stad 3€ per persoon. dus ok, het zou u 7€ méér gekost hebben.

sorry hoor, maar "eerste parking die mogelijk was"... als ge van de E40 afslag centrum pakt zonder meer: dan wel ja.
ik raad hier niet eens de parkings aan die we in Gent zélf amper kennen he

ik zeg ook niet dat ge de trein van thuis moet pakken he.

maar goed, de mensen klagen dus duidelijk liever over files, werken, LEZ en andere zones, dan een beetje uit hun comfort-zone te komen.

dan staren ze urenlang naar een scherm naar mensen op een fiets
Ik kan zeker begrijpen dat veel mensen het gevoel hebben dat daar niets aan is, maar het is wel de RVV.
Dat is een feest voor Vlaanderen en nagenoeg een feestdag. Ik zou zelfs zeggen dat Vlaanderen naast 11/07 hier een algemeen feest van moet maken met allerlei culinaire evenementen, waar je op grote tv-schermen de koers kan zien terwijl je frieten ligt te vreten.
Komt de hype rond Evenepoel' deelname bij en de hoop op Van Aert zijn gloriemoment.
Hieronder leest genoeg hoe het kan leven:
ik heb dat een paar jaar geleden gehad met mijn moeder. ze lag in't ziekenhuis, ik op bezoek. heel de middag RvV gekeken.
en geen van ons 2 is wielerfan.

Ik kan zeker begrijpen dat veel mensen het gevoel hebben dat daar niets aan is, maar het is wel de RVV.
Dat is een feest voor Vlaanderen en nagenoeg een feestdag. Ik zou zelfs zeggen dat Vlaanderen naast 11/07 hier een algemeen feest van moet maken met allerlei culinaire evenementen, waar je op grote tv-schermen de koers kan zien terwijl je frieten ligt te vreten.
Komt de hype rond Evenepoel' deelname bij en de hoop op Van Aert zijn gloriemoment.
Hieronder leest genoeg hoe het kan leven:
Ja dag moe, het is maar een sport hoor.

Waar er enorm veel volk langs de kant staat (en meer mensen dit "vieren" dan 11/07).
Maar dat is dan misschien eerder een argument voor het artificieel karakter van de Vlaamse feestdag. Enfin, of het is geen argument hé. "Vieren" veel mensen Wapenstilstand uiteindelijk?

Voor mij moet er toch wat meer historische relevantie zijn dan op een fiets rijden en een hoop volk die komt kijken, waarvan een deel dat als reden/excuus ziet om zichzelf de kop in te drinken. Iedereen zijn hobby en interesses, maar dat tot een feestdag dopen, mnee.

Voor mij moet er toch wat meer historische relevantie zijn dan op een fiets rijden en een hoop volk die komt kijken, waarvan een deel dat als reden/excuus ziet om zichzelf de kop in te drinken. Iedereen zijn hobby en interesses, maar dat tot een feestdag dopen, mnee.
Telt 'sinds 1919 het langstlopende wielermonument' mee? Zelfs van de grote 9 wedstrijden?
De Nazi's gaven hun akkoord tijdens WOII en hielpen mee met de begeleiding.
Zelfs het WK voetbal, wat toch het mekka is van sport-aandacht werd geannuleerd in die periode.
De man die de RVV in de verf zette, wou een koers in Vlaanderen, zodat men kon genieten zonder het juk van de Franstaligen.
Een beetje historisch relevant :unsure: .

Terug
Bovenaan