De goedkeuring van mijn werkloosheidsdossier bij de RVA blijft maar aanslepen.
Eerst was het C4 document niet correct ingevuld door de werkgever wat meerdere weken heeft geduurd om recht te zetten.
Daarna was de RVA moeilijk aan het doen omdat ik maar een 4/5 aanstelling had. Ze "wisten" niet of het voor een fulltime of 4/5 positie was dat ze mij moesten uitbetalen (hoewel ik met het brutoloon van een 4/5 aanstelling ook al tegen de maximum aanloop).
- Betaal mij dan misschien al voor 4/5 uit om te starten en nadien recht te zetten, maar nee totaal dossier weigeren is vast eenvoudiger ...
Opnieuw ingediend met extra motivering en deze week mijn dossier weer geweigerd wegens ontbrekende gegevens. We zullen straks weer een half uur aan de telefoon hangen met de vakbond om te zien wat het nu weer is (want online zie je enkel geweigerd wegens ontbrekende gegevens, zonder verder detail). Ik snap niet waarvoor ik die eigenlijk blijf betalen als ze zulke standaard dossiers nog niet deftig kunnen afhandelen ...
Binnen anderhalve week start ik terug met werken zonder nog maar 1 cent aan (tegen dan) 3 maand werkloosheidsvergoeding ontvangen te hebben. Sjance dat we een ruime spaarpot hebben, maar wat moet dat zijn voor mensen die van maand tot maand (over)leven?
Edit: mijn zone van de vakbond is vandaag uitzonderlijk gesloten.