Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Recent was het in het nieuws dat die gevulde paaseitjes van Milka voor een stuk hol zijn. Dacht dat het om enkel die met pralinévulling of zo ging. Maar blijkbaar is dat dus ook in de volle die bijvoorbeeld volledig uit melkchocolade bestaan of die volledig uit melkchocolade zouden moeten bestaan. Vandaag eentje gegeten. Best zielig eigenlijk.

en ben ik nu de enige die die uitspraak van Francken onrespectvol vind over Xavier Waeterslaegers?

Die mens is begot nog maar een paar jaar overleden.... zoiets zeg je toch niet? los van dat hij uiteraard zijn tv rol bedoelde...
Meh, onrespectvol tegenover een fictief karakter ... En hij heeft wel gelijk natuurlijk. Maar het personage is ook een kind van zijn tijd en is in dat opzicht niet zo hard van de pot gerukt hé. Ik denk dat velen van ons wel een ouder of nonkel of ... hebben die op dienstplicht moest en die wel een aantal speciale verhalen kan vertellen over zijn tijd in het leger. Die tijden zijn vermoedelijk wel voorbij net zoals in de rest van de maatschappij - vroeger kon en mocht overal gewoon veel meer. Maar dat neemt niet weg dat het personage bij oorsprong al geen goed imago gaf aan het leger en als dat personage nooit mee evolueert met de tijd dan wordt het er zeker niet beter op.
Maar goed, het is nu aan Francken om dat imago om te keren.

Meh, onrespectvol tegenover een fictief karakter ... En hij heeft wel gelijk natuurlijk. Maar het personage is ook een kind van zijn tijd en is in dat opzicht niet zo hard van de pot gerukt hé. Ik denk dat velen van ons wel een ouder of nonkel of ... hebben die op dienstplicht moest en die wel een aantal speciale verhalen kan vertellen over zijn tijd in het leger. Die tijden zijn vermoedelijk wel voorbij net zoals in de rest van de maatschappij - vroeger kon en mocht overal gewoon veel meer. Maar dat neemt niet weg dat het personage bij oorsprong al geen goed imago gaf aan het leger en als dat personage nooit mee evolueert met de tijd dan wordt het er zeker niet beter op.
Maar goed, het is nu aan Francken om dat imago om te keren.
Inderdaad was dat personage een kind van zijn tijd en is dat personage gebaseerd op een soldaat van toen (met hier en daar een overdrijving voor de humor, maar als ik de verhalen van mijn vrouw haar grootvader die beroepsmilitair was hoor dan zit daar toch wel veel waarheid in ook). Net als dat je toen in elke voetbalclub wel een rijke plaatselijke ondernemers had die zijn (zwart) geld erin stak etc. Die herkenbaarheid van de personages is net de sterkte van de reeks.

Maar om nu te zeggen dat het personage van Xavier het leger een slecht imago geeft vind ik een brug te ver. Het is eerder het imago van de soldaat eind jaren 80 en tijdens de jaren 90 die het personage Xavier gevormd heeft. Dat dat personage niet meer strookt met de werkelijkheid vandaag klopt inderdaad, maar wat wil je van een reeks die intussen 15 jaar gestopt is? Ik vind het een flauwe vergelijking die uitspraak van Francken.

Je weet dat Xavier Waterslaeghers een fictief figuur was?

Als ik zeg dat Danaerys een massamoordenares is dan zegt dat toch niks over Emilia Clarke?
Hoe DURF je zo over onze koningin, he First of Her Name, Queen of the Andals, the Rhoynar and the First Men, Lady of the Seven Kingdoms and Protector of the Realm, Lady of Dragonstone, Queen of Meereen, Khaleesi of the Great Grass Sea, the Unburnt, Breaker of Chains and Mother of Dragons, te spreken?!

Hoe DURF je zo over onze koningin, he First of Her Name, Queen of the Andals, the Rhoynar and the First Men, Lady of the Seven Kingdoms and Protector of the Realm, Lady of Dragonstone, Queen of Meereen, Khaleesi of the Great Grass Sea, the Unburnt, Breaker of Chains and Mother of Dragons, te spreken?!
Dit soort posts moet in de feedbackthread, daar staan de anderen van dit type ook.

Kijk je een serie en is de aflevering afgelopen, dan begint men al een trailer voor de volgende te tonen terwijl de credits lopen. Youtube dat vanzelf naar nieuwe videos springt wanneer de vorige is afgelopen.
Dadde! Als ik een goede film gezien heb wil ik nagenieten met de aftiteling op de achtergrond. Nee, je krijgt al snel 10 seconden de tijd of het beeld verspringt naar een andere film.

Installatie digitale watermeter. Mens was te vroeg :unsure:

Anderhalf uur nadat ie klaar was, een bericht: er komt zo meteen iemand van de watergroep langs, zorg dat je thuis bent... Wie is dan net bij mij binnen geweest?

Dadde! Als ik een goede film gezien heb wil ik nagenieten met de aftiteling op de achtergrond. Nee, je krijgt al snel 10 seconden de tijd of het beeld verspringt naar een andere film.
Maar aan de andere kant..

Ik heb gisteren naar de laatste Indiana Jones film gekeken. Die aftiteling duurde 8 minuten.
Dankzij oa Marvel die na de aftiteling steeds nog een teaser steken heb ik dus die volledige 8 minuten zitten kijken omdat ik dacht dat er nog iets zou komen..

Maar aan de andere kant..

Ik heb gisteren naar de laatste Indiana Jones film gekeken. Die aftiteling duurde 8 minuten.
Dankzij oa Marvel die na de aftiteling steeds nog een teaser steken heb ik dus die volledige 8 minuten zitten kijken omdat ik dacht dat er nog iets zou komen..
Haha, herkenbaar wel.

Aéroport de bruxelles, de fucking wc bril besmeurd met love juice, kuis het tenminste op godverdoemese kluutzak
Toch nog eens bovenhalen.

tenor.gif

Middernacht. Papa ik heb buikpijn en voel me niet zo lekker. Heel de traphal met matjes onder de kots.

Ik kan me wel fijnere manieren bedenken om de nacht door te brengen. Het gaat een topdag worden straks.

De goedkeuring van mijn werkloosheidsdossier bij de RVA blijft maar aanslepen.

Eerst was het C4 document niet correct ingevuld door de werkgever wat meerdere weken heeft geduurd om recht te zetten.

Daarna was de RVA moeilijk aan het doen omdat ik maar een 4/5 aanstelling had. Ze "wisten" niet of het voor een fulltime of 4/5 positie was dat ze mij moesten uitbetalen (hoewel ik met het brutoloon van een 4/5 aanstelling ook al tegen de maximum aanloop).
- Betaal mij dan misschien al voor 4/5 uit om te starten en nadien recht te zetten, maar nee totaal dossier weigeren is vast eenvoudiger ...

Opnieuw ingediend met extra motivering en deze week mijn dossier weer geweigerd wegens ontbrekende gegevens. We zullen straks weer een half uur aan de telefoon hangen met de vakbond om te zien wat het nu weer is (want online zie je enkel geweigerd wegens ontbrekende gegevens, zonder verder detail). Ik snap niet waarvoor ik die eigenlijk blijf betalen als ze zulke standaard dossiers nog niet deftig kunnen afhandelen ...

Binnen anderhalve week start ik terug met werken zonder nog maar 1 cent aan (tegen dan) 3 maand werkloosheidsvergoeding ontvangen te hebben. Sjance dat we een ruime spaarpot hebben, maar wat moet dat zijn voor mensen die van maand tot maand (over)leven?

Edit: mijn zone van de vakbond is vandaag uitzonderlijk gesloten. 🤡

Laatst bewerkt:
Geen idee of dat ligt aan ´ouder´ te worden of niet. Ik heb altijd al problemen gehad met in slaap te vallen. Ik kan perfect dagen aan een stuk opstaan om 5u30, heel de dag doodmoe zijn, s´ avonds wakker worden en dan ook effectief wakker liggen tot 2 uur s´ nachts.

Nu late shiften, dus ik kan uitslapen. En ik merk dat hoe langer hoe meer ik ook vroeg wakker schiet.

Eergisteren: slapen om 1 uur s´ nachts en wakker om 9u.
Gisteren: slapen om 2 uur s´ nachts en wakker om 8u.
Deze nacht: slapen om half 3 s´ nachts en wakker om 7u30
:angry:

Geen idee of dat ligt aan ´ouder´ te worden of niet. Ik heb altijd al problemen gehad met in slaap te vallen. Ik kan perfect dagen aan een stuk opstaan om 5u30, heel de dag doodmoe zijn, s´ avonds wakker worden en dan ook effectief wakker liggen tot 2 uur s´ nachts.

Nu late shiften, dus ik kan uitslapen. En ik merk dat hoe langer hoe meer ik ook vroeg wakker schiet.

Ik zou eerst eens kijken of je al de typische regels van een goede slaaphygiëne respecteert. Als dat zo is zou melatonine kunnen helpen, al is dat natuurlijk niet helemaal zonder controverse.

Nu, wakker worden is ook gewoon biologische klok. Sinds ik een kind heb en altijd wakker ben tussen 6u en 7u is langer slapen dan dat ook geen optie meer, ik word gewoon wakker.

De goedkeuring van mijn werkloosheidsdossier bij de RVA blijft maar aanslepen.

Eerst was het C4 document niet correct ingevuld door de werkgever wat meerdere weken heeft geduurd om recht te zetten.

Daarna was de RVA moeilijk aan het doen omdat ik maar een 4/5 aanstelling had. Ze "wisten" niet of het voor een fulltime of 4/5 positie was dat ze mij moesten uitbetalen (hoewel ik met het brutoloon van een 4/5 aanstelling ook al tegen de maximum aanloop).
- Betaal mij dan misschien al voor 4/5 uit om te starten en nadien recht te zetten, maar nee totaal dossier weigeren is vast eenvoudiger ...

Opnieuw ingediend met extra motivering en deze week mijn dossier weer geweigerd wegens ontbrekende gegevens. We zullen straks weer een half uur aan de telefoon hangen met de vakbond om te zien wat het nu weer is (want online zie je enkel geweigerd wegens ontbrekende gegevens, zonder verder detail). Ik snap niet waarvoor ik die eigenlijk blijf betalen als ze zulke standaard dossiers nog niet deftig kunnen afhandelen ...

Binnen anderhalve week start ik terug met werken zonder nog maar 1 cent aan (tegen dan) 3 maand werkloosheidsvergoeding ontvangen te hebben. Sjance dat we een ruime spaarpot hebben, maar wat moet dat zijn voor mensen die van maand tot maand (over)leven?

Edit: mijn zone van de vakbond is vandaag uitzonderlijk gesloten. 🤡
De mensen zonder spaarpot, komen bij het OCMW aankloppen voor leefloon.

1/3de van leeflonen zijn voorschotten op uitkeringen uit de sociale zekerheid omdat de uitkeringsinstellingen ruim hun tijd nemen (of nodig hebben) om dossiers in orde te krijgen.

Moesten we deze dossiers niet meer moeten behandelen, zou dat de werkdruk serieus verlagen, want ge wilt niet weten hoeveel tijd ge verschijt om al die instellingen af te bellen voor te weten waarom een uitbetaling niet gebeurd.

Vroeger sliep ik op vrije dagen 10u aan een stuk en ze mochten m'n bed van onder mij stelen: ik werd van niks wakker.
Nu ik de 50 aantik: 2 a 3 keer opstaan om te gaan plassen. Dikwijls ook een half uurtje voor ik moet opstaan wakker worden.
En op vrije dagen wordt ik ook dikwijls vroeg wakker ongeacht het uur dat ik ben gaan slapen. Val dan na een half uurtje wel weer in slaap voor nog een uur of twee.
En m'n smartwatch maar klagen. U werd 2x wakker. U hebt maar zoveel uur geslapen...

Ik heb 2 weken verlof, deze week en komende week. En tot nu toe heb ik mij nog totaal niet kunnen ontspannen omdat ik mij constant zit op te jagen over mijn werk.

Ik leer niets meer bij, en er zijn ook geen verdere doorgroeimogelijkheden meer. Er is weinig werk en hoewel mijn loon cava is zou ik makkelijk 500-1000 meer kunnen verdienen door in pakweg Antwerpen te gaan werken.

Hetgeen me er nu vooral houdt zijn de toffe collega’s, het is relatief kortbij en ik heb enorme vrijheid in mijn uren. Ik kan gerust om 09u beslissen dat ik geen zin heb en naar huis gaan. Of een dag verlof inzetten zonder effectief een dag in te moeten geven. En hoewel dat heel veer vrijheid geeft om afspraken in te plannen, op werkvlak schiet dat niet op.

Installatie digitale watermeter. Mens was te vroeg :unsure:

Anderhalf uur nadat ie klaar was, een bericht: er komt zo meteen iemand van de watergroep langs, zorg dat je thuis bent... Wie is dan net bij mij binnen geweest?

Hier was het 'de terugslagklep sloot niet meer goed af dus we hebben die vervangen, komt op uw volgende waterfactuur'.
Leuk, geen idee of dat klopt en geen manier om het te controleren. En kost ook weer niet zo enorm veel (60 euro ofzo) dus ik betaal gewoon maar.
9 jaar geleden nog een volledig nieuwe analoge watermeter gekregen trouwens. Ook benieuwd of deze nieuwe meter z'n gegevens gaat kunnen doorsturen want staat in de kelder. Wel niet zo ver van de elektriciteitsmeter maar die zit op het gelijkvloers, zit dus wel een gewelf tussen.

Hier was het 'de terugslagklep sloot niet meer goed af dus we hebben die vervangen, komt op uw volgende waterfactuur'.
Leuk, geen idee of dat klopt en geen manier om het te controleren. En kost ook weer niet zo enorm veel (60 euro ofzo) dus ik betaal gewoon maar.
9 jaar geleden nog een volledig nieuwe analoge watermeter gekregen trouwens. Ook benieuwd of deze nieuwe meter z'n gegevens gaat kunnen doorsturen want staat in de kelder. Wel niet zo ver van de elektriciteitsmeter maar die zit op het gelijkvloers, zit dus wel een gewelf tussen.
Geen idee hoe die meters precies doorsturen, maar de digitale watermeter is hier het enige toestel in huis met een perfecte verbinding. Wel met een extra antenne er naast.
Als dat niet ging gewerkt hebben, was het ook gewoon manueel doorgeven zoals vroeger.

Terug
Bovenaan