Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

  • Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

  • Oef, de bank betaalt (toch) terug...

  • No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

  • Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

  • Life savings hangen er aan...

  • De bank schuift de schuld af...

  • Internet bankieren is altijd een risico..


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

R@ndom

Active member
Kan interessant zijn om van elkaar (bij) te leren.

Bloemlezing van de voorbije weken.
  1. Mag/kan stoppen met werken want ik heb de lotto in Spanje gewonnen 3.500.000 Euro rijker in een klap.
  2. Wangiri vanuit Zwitserland (+41 79 775 6448) niet opgenomen en al zeker niet terug gebeld.
  3. Nigeriaanse prins die me 40 miljoen Euro geschonken heeft...mag plaatselijk verdeeld worden, heb de Spaanse lotto al gewonnen :laugh:
  4. Iphone 12 Pro max /Ipad pro gewonnen (kan een winkel openen ondertussen want al 29 andere die ik nog moet afhalen).
  5. Talloze postpakketjes bij Post NL, DPD, BPost etc .... niks in bestelling nochtans.
  6. Lang geleden maar een medewerker van Microsoft(met een zwaar Indiaas accent) belde omdat er iets mis is met mijn PC --> mijn reactie : of hij even aan de lijn wil blijven .... 10 tal minuten later ga ik eens luisteren en meestal zijn ze dan weg maar hebben ze toch voor niets x - aantal minuten gewacht :laugh::laugh::laugh:
 
Laatst bewerkt:
Behalve die smsen die zogezegd van Bpost kwamen ivm pakje dat klaarligt, krijg ik eigenlijk zelden of nooit te maken met phishing-berichten.

Maarja, dat toont wel aan dat die vriendelijke mevrouw uit Nigeria die me voor 250 euro per maand behoedt tegen elk mogelijk kwaad, effectief de waarheid spreekt!
 
Ge moet gewoon op een fluitje blazen vlakbij uw microfoon als je gebeld wordt door scammers. Ze weten niet hoe snel ze af moeten leggen dan.

Ik word eigenlijk enkel benaderd door scammers de laatste tijd als ik iets te koop aanbied. Als het dan nog eens electronica betreft is het pas echt erg. Summum was toch een paar weken geleden toen ik een oude laptop aanbod voor 50 euro (Lenovo T420), in uitstekende staat en dus nog prima bruikbaar. Had ik een overeenkomst met een zekere Ahmed, ging hij die komen ophalen, had hij maar 10 euro mee en zei hij dat dat een eerlijkere prijs was en hij geen geld genoeg had anders? :wtf: Spijt van dat zo'n vaag figuur mijn adres heeft maar die heb ik meteen buiten gebonjourd.
 
*pakt telefoon op*

"Hallo, u spreekt met xxxx yyyy van Total, bent u verantwoordelijk voor het energiecontract bij u thuis?"


*klikt zijn 2dehands open*

"Wacht, ik leg uit dat dit heel eenvoudig is, u ontvangt contant geld in een envelop die via de koeriersdienst van PostNL service naar uw postadres wordt verzonden, waarna de PostNL -service een factor naar uw postadres stuurt om te komen ophalen het pakket met u op mijn kosten en stuur me daarna naar mijn afleveradres Ik hoop dat u me nu begrijpt en weet dat u niets hoeft te betalen in deze transactie met betrekking tot de verzendkosten en de 'stuur het pakketje, ik zorg voor alles, oké"

"Hallo, mevrouw/mevrouw Snellen Eddy . u in naam van het artikel xxx€, dus wees alstublieft klaar om de transactie op de rekening te starten. Openingsformulier voor een POSTNL-account en ontvang uw geld Bankkaarttype:................... ICARD-bankkaartnummer (Bancontact of Maestro)6703:.................. Vervaldatum:........................ 📫RICHING POSTNL 📬"

"Hallo artikel nog steeds beschikbaar, zo ja, bevestig de prijs van het artikel"

"Ik wil je artikel graag kopen via een bankoverschrijving via GLS. Zodra je de betaling hebt hergebruikt, zal de koeriersdienst het pakket op mijn kosten bij je thuis ophalen, dit is prima voor jou."

"Hallo als het artikel nog steeds te koop is antwoord in prive dank u"



*klikt zijn mail spam folder open*

"votre solde 257.164,98EUR sera bloqué sous 48h"
"Je hebt € 290.932,30 ontvangen op je rekening (BITCOIN)"
"Your Norton AntiVirus Protection had expired!"

"Hij stierf na een korte ziekte die slechts vijf dagen duurde. Sinds zijn dood heb ik besloten niet te trouwen. Toen wijlen mijn echtgenoot nog leefde, zette hij het bedrag van $ 45.8500.000,00 (vijfenveertig miljoen achthonderdvijftigduizend dollar) op een bank hier in New Delhi, de hoofdstad van New Delhi, India. Momenteel staat dit geld nog op de bank, hij heeft dit geld voor zijn plotselinge dood beschikbaar gesteld voor de export van goud uit de mijnbouw in Madrid Spanje. Onlangs vertelde mijn arts me dat ik het niet 3 maanden zou volhouden voordat ik ook een kankerprobleem zou krijgen. De ziekte die me het meest dwarszit, is mijn beroerte. Nadat ik mijn toestand kende, besloot ik dit geld aan u te overhandigen om voor de minder bevoorrechte mensen te zorgen, u zult dit geld gebruiken zoals ik hier instrueer."
 
Behalve een shitload pakketjes van DPD, DHL, Bpost, ... een paar leuke zaken.

- Een hete date met Lacey die het noodzakelijk etentje gerust wil overslaan;
- 90% korting op een Apple watch;
- Een skireis naar Oostenrijk (hopelijk na de zomer);
- Een antwoord op drie levensvragen. De onderwerpen zijn liefde, werk en geld;
- Een adventkalender met 24 parfums (ze fuck?);
- Een reparatiebril met LED-lampjes ingebouwd.
- 7€ shoptegoed in een Australisch shoppingcenter (ok dan).
 
De laatste maanden krijg ik veel spam via Google Drive. Er worden dan bestanden met mij gedeeld vol scam over crypto's.
 
Krijgen al dagen aan een stuk mails om m’n Norton antivrius te hernieuwen.

1. ik heb dat nooit van m’n leven gehad
2. Wie gebruikt dat anno 2021 eigenlijk ?!?
 
Behalve een shitload pakketjes van DPD, DHL, Bpost, ... een paar leuke zaken.

- Een hete date met Lacey die het noodzakelijk etentje gerust wil overslaan;
- 90% korting op een Apple watch;
- Een skireis naar Oostenrijk (hopelijk na de zomer);
- Een antwoord op drie levensvragen. De onderwerpen zijn liefde, werk en geld;
- Een adventkalender met 24 parfums (ze fuck?);
- Een reparatiebril met LED-lampjes ingebouwd.
- 7€ shoptegoed in een Australisch shoppingcenter (ok dan).
Da van Lacey kan ik bevestigen dat echt is.
Kheb er nog jeuk van.
 
*pakt telefoon op*

"Hallo, u spreekt met xxxx yyyy van Total, bent u verantwoordelijk voor het energiecontract bij u thuis?"

Ik word ook iedere twee maand opgebeld door een bende Hollanders voor mijn energiecontract. Van de die ben ik eigenlijk niet eens zeker of het scammers zijn of dat het in opdracht is van aanbieders.be of iets gelijkaardigs. :p
 
1. Hier belde enkele weken terug zo iemand met een vaag Nederlands accent/vreemd AN om me een of andere formule van Luminus aan te bieden waardoor ik voor een maandelijks bedrag de garantie van AL mijn huishoudtoestellen kon verlengen en dan gingen zij dit oplossen.
Ik vertrouwde dat zaakje niet dus heb die mens afgewimpeld. Dat hij niet kon geloven dat ik zo'n deal niet wou deed mij enkel meer vermoeden dat het oplichterij was. Bleek die service achteraf dus effectief te bestaan.

2. Enkele jaren terug woonde ik nog op een appartement, en ging de bel. Ik verstond het gemompel aan de parlofoon niet dus ik ging naar bededen. Stond er een vlotte "energieconsulent" die mij even ging adviseren. Heel opdringerig ook dus ik dacht kom ik heb tijd. Had dan een klein logo'tje van Engie op zijn papieren (jaja neutrale energieconsulent). Die deed mij uit de doeken dat ik bij Engie de deal van mijn leven ging doen want ik kon daar een formule krijgen met een vast tarief en -terwijl hij een assenstelsel tekende met een stijgende rechte lijn ter illustratie- de prijzen gingen enkel maar omhoog dus dat was daar toch wel een deal van jewelste. Toen ik zei dat ik het eens ging bekijken om er vanaf te raken haalde hij meteen een contract boven dat ik ter plaatste kon tekenen, en heb ik hem afgescheept.
Eigenlijk echt wel de standaard formule om oude mensen op te lichten: sprak ongeloofelijk snel en onduidelijk, "iedereen weet dat alles duurder wordt", en meteen een contract tekenen.

3. Een hele tijd terug op het werk ook zo'n Indiër die een belangrijk probleem met Windows ging oplossen. Ik zat toen met een collega op een bureau en die wou zich even amuseren en begon dan de debiel uit te hangen terwijl hij op speaker stond. Bij elke stap dus 5 keer vragen wat hij bedoelde, vragen waar "start" was, zeggen dat hij dingen niet vond. Ik ging toen naar het lab en toen ik 20 minuten later terug was, was die kerel aan de stap waardoor ze dan van op afstand de pc konden besturen. Uiteraard hield mijn collega vol dat hij dat had gedaan terwijl hij zijn lach amper kon inhouden en na 5 keer kregen we een hoop verwijten naar onze kop geslingered en hing hij op.
 
Ik ben nog nooit opgebeld door Supervisor Johnson van Microsoft India maar het lijkt me geweldig om die idioten heel hard te trollen.
 
Ik ben nog nooit opgebeld door Supervisor Johnson van Microsoft India maar het lijkt me geweldig om die idioten heel hard te trollen.
Op het werk hebben wij ook weken aan stuk en quasi dagelijks telefoon gekregen van die Indiërs. Microsoft India zit overigens in Zweden, +46.
 
- mails dat ik Bitcoin saldo heb staan
- mails dat ik mijn Norton anti virus moet verlengen (welke is zelfs niet heb)
- mails dat ik mijn ItsMe app moet updaten
- mails dat ik een nieuwe digipass moet aanvragen
 
Hello,

We are looking for a qualified Head Coach that will handle our Club here in Mexico.

Training Responsibilities: Recruitment, hiring, training of players, and supervision of all staff including assistant and teaching professionals.

Role Location: Mobile as the candidate will be expected to spend periods of time at camps and competitions, therefore willingness and ability to travel with the team is a must.

Position Requirements: Minimum one (1) year of successful coaching experience at the academy level or above. Monthly Salary: US$15,500.00 United States Dollars

Tenure: 2 years contract

Starting Date: ASAP

Benefits: Free Accommodation and Transportation, Medical and Educational Loan Paid Vacation, and F-2 visa assistance.

In order to be considered for the position, the following items must be uploaded or have available:

CV/Resume

Cover Letter

Reference Letters are optional.

Intl Passport For Interview Visit

APPLICATION REVIEW: Please ensure all information is complete and accurate as the responses you provide will be reviewed using an automated evaluation system. If you are successful in this initial screening process, you will be invited to Mexico for an interview and contract signing.

Incomplete applications will not be considered.

EEO Statement.

We actively fosters a diverse and inclusive working and learning environment and is an equal opportunity employer. Qualified persons from all racial, ethnic, or other minority groups, protected veterans, and individuals with disabilities are strongly encouraged to apply.

Priority Consideration Information.

Priority consideration will be given to applications received by the Priority Date; however, applications will be accepted until the position is filled.


Applications:

If you are interested in applying for this position, please send a cover letter outlining your experience and skills for the job along with a current CV for more information as this job is expected to start ASAP.

We await your response in this regards

Regards,

Mr. Alfred Bahar

Recruitment Director
 
Terug
Bovenaan