Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

  • Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

  • Oef, de bank betaalt (toch) terug...

  • No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

  • Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

  • Life savings hangen er aan...

  • De bank schuift de schuld af...

  • Internet bankieren is altijd een risico..


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Enkel via mail:
- Er zijn verschillende pakjes die mijn richting uitkomen
- Ik krijg om de zoveel tijd wel belastingen terug
- Bitcoins kunnen mij enorm veel opbrengen
- Ik kan enorm veel energie besparen
 
[COVID-19-TOESLAG]
[NL]
Beste burger om gezinnen te helpen tijdens de coronacrisis, krijgen zij onder bepaalde voorwaarden de tweede extra ondersteuning van €120,- ten laste.
Ter controle van uw gegevens is het van belang om een eenmalige verificatie te volbrengen. Dit kunt u doen op: https://groei-aanvraag.com/be/premie/online-aanvraag/groeipakket.html
[FR]
Cher citoyen pour aider les familles pendant la crise corona, ils recevront la deuxième aide supplémentaire de 120 € sous certaines conditions.
Il est important d'effectuer une vérification unique pour vérifier vos données. Vous pouvez le faire sur: https://groei-aanvraag.com/be/premie/online-aanvraag/groeipakket.html
 
Deze week was het toch ook redelijk wat.

2 sms'en: 1x vakantie geld dat herberekend was en ik had nog wat extra te goed, en dat ik mijn gegevens moest opgeven om het te krijgen. Andere was al een gekende dat er op mijn inch-rekening die ik niet heb verdachte verrichtingen gezien zijn.
In de mail: paar keer ferm geld op mijn Bitcoin account en moet ook gegevens updaten om het te krijgen.

Beste ooit moet toch een of andere Afrikaan zijn die goud uitdeelde. Ik was 1 van de gelukkigen. Ik had kilo's als het al geen tonnen waren goud gewonnen. Moest alleen maar betalen om ze naar mij te laten opsturen 😂
 
Vandaag nog smsje gekregen van gsm nummer van rjv dat mijn vakantiegeld opnieuw berekend is 🥳
 
Vandaag nog smsje gekregen van gsm nummer van rjv dat mijn vakantiegeld opnieuw berekend is 🥳

786-A81-B0-9-DAF-4-C49-8485-568264-E2-F03-E.jpg
 
Ik krijg dat precies bijna nooit. Laatste is al een paar maand geleden en dat was Sammy van Microsoft, die klonk als Apu, die op de vaste lijn belde.
 
Krijg om de paar maanden eens telefoon van een Belgisch of NL nummer (ookal spreken ze geen woord Nederlands) om mij de opportuniteit te geven om te investeren in iets dat mij veel geld gaat opleveren. Na paar keer 'geen interesse' gezegd te hebben blijven ze aanhouden en hang ik gewoon op.

Blokkeer die nr nadien ook, maar verandert telkens, dus redelijk ambetant.
 
Nog eentje om het af te leren, waardebon bij Zalando, Bol, Hanna deze keer die wil afspreken, Telenet doet nu ook al energie audits en contracten :laugh::laugh::laugh::laugh::laugh:


SPECIALE BERICHTGEVING: De meest recente investering van Philippe Geubels verbaast experts en maakt grote banken doodsbang
Belgen verdienen al miljoenen euro's vanuit huis door gebruik te maken van deze maas in de wet om rijk te worden. Maar is het legaal?
(NOS) - Philippe Geubels is bekend geworden als een brutale Belgische cabaretier die geen blad voor de mond neemt en het er geen moeite mee heeft om eerlijk te zijn over de manier waarop hij zijn geld verdient.

Vorige week was hij te gast bij De Wereld Draait Door en hij sprak over een 'maas in de wet om rijk te worden'. Hij zegt dat deze nieuwe mogelijkheid iedereen binnen 3-4 maanden miljonair kan maken. Philippe Geubels drukte iedereen in België op het hart snel van deze geweldige kans te profiteren voordat grote banken deze mogelijkheid voorgoed dwarsbomen.

Een aantal minuten nadat het interview was afgelopen, belde Triodos inderdaad op om te voorkomen dat het interview met Philippe Geubels zou worden uitgezonden. Maar het was al te laat.​
 
Kan interessant zijn om van elkaar (bij) te leren.

Bloemlezing van de voorbije weken.
  1. Mag/kan stoppen met werken want ik heb de lotto in Spanje gewonnen 3.500.000 Euro rijker in een klap.
  2. Wangiri vanuit Zwitserland (+41 79 775 6448) niet opgenomen en al zeker niet terug gebeld.
  3. Nigeriaanse prins die me 40 miljoen Euro geschonken heeft...mag plaatselijk verdeeld worden, heb de Spaanse lotto al gewonnen :laugh:
  4. Iphone 12 Pro max /Ipad pro gewonnen (kan een winkel openen ondertussen want al 29 andere die ik nog moet afhalen).
  5. Talloze postpakketjes bij Post NL, DPD, BPost etc .... niks in bestelling nochtans.
  6. Lang geleden maar een medewerker van Microsoft(met een zwaar Indiaas accent) belde omdat er iets mis is met mijn PC --> mijn reactie : of hij even aan de lijn wil blijven .... 10 tal minuten later ga ik eens luisteren en meestal zijn ze dan weg maar hebben ze toch voor niets x - aantal minuten gewacht :laugh::laugh::laugh:
Klinkt allemaal bekend, behalve de laatste.
Zogezegd geld te weinig gekregen van de RJV, right.
Yep, ook een tijdje terug nog gekregen, dacht eerst nog dat het een echte mail was tot ik die wat beter bekeek.
- mails dat ik Bitcoin saldo heb staan
- mails dat ik mijn Norton anti virus moet verlengen (welke is zelfs niet heb)
- mails dat ik mijn ItsMe app moet updaten
- mails dat ik een nieuwe digipass moet aanvragen
Ook dat klinkt allemaal bekend
Enkel via mail:
- Er zijn verschillende pakjes die mijn richting uitkomen
- Ik krijg om de zoveel tijd wel belastingen terug
- Bitcoins kunnen mij enorm veel opbrengen
- Ik kan enorm veel energie besparen
Ja, alleen die van de belastingen is bij mij jaarlijks echt, tot nu toe al jaren na elkaar dat ik effectief geld terug krijg van de belastingen.

Andere scam:
- Rekening van telenet, lijkt echt, maar bedrag klopt niet, klantnummer word niet vermeld,...
En trouwens ik betaal telenet via domiciliering.
- Mail van de bank kbc, ING, fortis, ...
Sorry maar ben geen klant bij die banken
- Rekeningen van van Luminus, onlangs was het Mega, ...
- Tijdje terug zelf rekening van de watermaatschappij

Soms zijn dergelijke mails wel heel goed, maar ik ben er tot nu toe toch nog nooit in getrapt, ze maken altijd wel ergens een fout.
Bijvoorbeeld al bij de aanspreking, bij de echte betalingsbrieven/mails spreken ze je aan met je naam, de scammers ken je naam niet niet dus is het geachte heer / mevrouw. Ook zal bij zo een scam mails nooit je klantnummer vermeld staan.
 
Sommige van die mails zien er idd nogal geloofwaardig uit.

Eén keer zogezegd een mail van NMBS gehad. Dat was echt heel deftig gedaan. Is al een jaar of twee geleden maar het leek me heel echt. Het ging toen over iets dat je kon winnen als je een abonnement had en ik had dat toen ook. Voor zover ik me kan herinneren was was het mailadres van de afzender raar genoeg ook geloofwaardig want ik werd pas achterdochtig als ik over enkele links ging en een raar webadres zag.
 
Laatst mail van FOD Financiën, zag er heel echt uit, ging over een Corona toeslag die ik nog moest ontvangen en dus tegoed had, wat me alarmeerde was dat het weer klikken en gegevens invullen was en uiteraard met een zeer nauw venster waarin zo snel mogelijk moest geantwoord worden...bij de FOD Financiën hebben ze al mij gegevens en schrijven ze mijn naam juist :rofl:
 
Via mail dagelijks:
- € 260 725,66 UW BETALING IS KLAAR OM TE WORDEN INGETROKKEN - BEVESTIGING VEREIST
- U heeft 5 Bitcoins (149.263.84 EUR) op uw account ontvangen, registreer u onmiddellijk om de overdracht te accepteren.



Via sms:
[COVID-19-TOESLAG]
[NL]
Beste burger om gezinnen te helpen tijdens de coronacrisis, krijgen zij onder bepaalde voorwaarden de tweede extra ondersteuning van €120,- ten laste.
Ter controle van uw gegevens is het van belang om een eenmalige verificatie te volbrengen. Dit kunt u doen op: https://aanvraag-groeiform.com/be/premie/online-aanvraag/groeipakket.html
[FR]
Cher citoyen pour aider les familles pendant la crise corona, ils recevront la deuxième aide supplémentaire de 120 € sous certaines conditions.
Il est important d'effectuer une vérification unique pour vérifier vos données. Vous pouvez le faire sur: https://aanvraag-groeiform.com/be/premie/online-aanvraag/groeipakket.html
 
vandaag bericht gehad dat KBC een milieu kaart gaat invoeren en ik moet 25€ betalen hiervoor
 
Kreeg over 't laatst telefoon van iemand met een vreemd Nederlands accent:

"Goedemiddag meneer, ik bel u omdat u een enquête heeft ingevuld en als geschenk krijgt u een doos vitaminen en voedingssupplementen toegestuurd (ganse medische uitleg waarvoor dat allemaal goed is), volledig gratis en voor niets."

"Oei, welke enqûete was dat misschien?"

"Dat kan ik momenteel niet zien meneer, enkel dat u heeft gewonnen en gratis en voor niets een geschenk krijgt."

"Euh oké."

"Dat is dan enkel €10 verzendingskosten te bevestigen met uw kredietkaart."

"Hoe, 't was toch gratis?"

"Jaja, volledig meneer, enkel de verzendkosten."

"Dus niet gratis?"

"Jawel meneer, enkel de verzendkosten van €10."

"Ik denk dat wij een andere definitie van gratis hebben, niet geïnteresseerd danku".

"Allez meneer, dat snap ik niet goed, een gratis geschenk weigeren."

:sarcastic:
 
Kreeg over 't laatst telefoon van iemand met een vreemd Nederlands accent:

"Goedemiddag meneer, ik bel u omdat u een enquête heeft ingevuld en als geschenk krijgt u een doos vitaminen en voedingssupplementen toegestuurd (ganse medische uitleg waarvoor dat allemaal goed is), volledig gratis en voor niets."

"Oei, welke enqûete was dat misschien?"

"Dat kan ik momenteel niet zien meneer, enkel dat u heeft gewonnen en gratis en voor niets een geschenk krijgt."

"Euh oké."

"Dat is dan enkel €10 verzendingskosten te bevestigen met uw kredietkaart."

"Hoe, 't was toch gratis?"

"Jaja, volledig meneer, enkel de verzendkosten."

"Dus niet gratis?"

"Jawel meneer, enkel de verzendkosten van €10."

"Ik denk dat wij een andere definitie van gratis hebben, niet geïnteresseerd danku".

"Allez meneer, dat snap ik niet goed, een gratis geschenk weigeren."

:sarcastic:
Ik heb zo ooit telefoon gehad van een vrouw met Nederlandstalig accent dat ik een enquête ingevuld had en een gratis abonnement op een magazine gewonnen had. Ik hoefde enkel te bevestigen en mijn adres door te geven. Bij dat magazine zat een gratis schaalmodel van een traktor. Normaal een heel duur ding.

Toen ik ze afwees kwam die echt kwaad: 'meneer, dat is een zeer duur cadeau van die traktor, veel mensen zouden dat graag willen'.

"Nope".

'MENEER, IK BEGRIJP U ECHT NIET HOOR, DAT IS EEN TRAKTOR DIE...' ik heb afgelegd dan.


Vorige week telefoon in gebrekkig hollands: mogen wij u een cataloog toesturen, ik hoef enkel uw adres en mondelinge bevestiging.
Geen idee wat die van plan waren. Ik leg af en blokkeer die nummer.
 
een paar duizend euro kwijt aan verschillende rugpulls in crypto. Nuja, das trisico van crypto van vroeg in een project te willen zitten.

en elke dag krijg ik pm's in discord/telegram van scammers.
 
Terug
Bovenaan