Hoe heeft men deze week u geprobeerd te scammen?

Je bent slachtoffer van een scam...

  • Oef, ik heb een cyber crime/risk verzekering....

  • Oef, de bank betaalt (toch) terug...

  • No panic op die rekening staat niets...en kan je niet onder nul.

  • Ik spreid mijn risico spaarrekeningen zijn bij andere bank

  • Life savings hangen er aan...

  • De bank schuift de schuld af...

  • Internet bankieren is altijd een risico..


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
1) Heel wat mensen op fb die plots zo'n fake bericht delen over "Financieel advies van Yves Leterme (of andere bv) waar de banken bang voor zijn". Het aantal mensen dat domweg op elke link klikt...

2) Een account op BG met welgeteld 1 post, die dan gaat over het feit dat na eigen grondig onderzoek hij liever geen COVID-vaccin heeft. :sarcastic:
 
Ik kreeg zaterdag tijdens de match een sms met gok-reclame + shady link. Eerste keer dat ik sms-berichten krijg van oplichters, geen goed teken want ik word voor mijn werk sowieso al vrij vaak gebeld vanuit alle hoeken van de wereld dus het maakt het niet makkelijker als daar ook nog eens een bende scammers bij gaat komen.
 
Oogst van de voorbije nacht :
Rijksdienst Jaarlijks verlof heeft me in't zak gezet en wil nu dat ik op een link klik om een bijkomende uitbetaling te doen (en Pasen en Kerstmis vallen op dezelfde dag volgend jaar).
Heb een e-bike van het merk Stella (blijkt nog te bestaan ook) gewonnen, zoals altijd dringend klikken op bijgevoegde link .... (boring) :laugh: :wallbash::rofl:
 
Ik moet nog eens passeren om mijn 15 miljoen gaan afhalen bij NatWestNationalBankOfNigeriaDivisionLondon, maar ik geraak er maar niet toe. Drukke agenda enzo.
 
Als je op fb naar de fb chat gaat en dan naar de minder zichtbare inbox, waar berichten terecht komen van niet-vrienden, staan daar toch ook wel geregeld berichten in van "dames" die kennelijk willen bewijzen goed in bed te zijn. Als je die fake profielen dan eens opzoekt staat er dan soms als eerdere profielfoto een zwarte man ofzo, en plots wordt dat een blanke dame met weinig kleren :laugh:
 
Als je op fb naar de fb chat gaat en dan naar de minder zichtbare inbox, waar berichten terecht komen van niet-vrienden, staan daar toch ook wel geregeld berichten in van "dames" die kennelijk willen bewijzen goed in bed te zijn. Als je die fake profielen dan eens opzoekt staat er dan soms als eerdere profielfoto een zwarte man ofzo, en plots wordt dat een blanke dame met weinig kleren :laugh:

Ja grappig tot je plots tussen al die namen die griet ziet staan van drie maand geleden op café met een berichtje of je niet iets wil gaan drinken :headshake:
 
Een bericht van 0487471540 om te zeggen dat ik een openstaand saldo heb en op een link moet drukken, maar ik ben geen klant bij proximus.
 
Een bericht van 0487471540 om te zeggen dat ik een openstaand saldo heb en op een link moet drukken, maar ik ben geen klant bij proximus.
Ik ook gisteren, tot 2 maal toe, ik ben wel klant bij Proximus maar had net de dag ervoor mijn maandelijks bedrag betaald. Volgens de SMS staat er een bedrag open van 6.34 euro...
 
Ik heb de lotto gewonnen (not), klik eerst op ne link om ..
Ik heb een reis gewonnen (not), klik eerst op ne link om ..
Ik word overgezet naar een ander pakket binnen argenta. Ik moet wel eerst inloggen via https://www.argentta.be en 1 euro overschrijven
(was gewoon 1 extra karakter, website was identiek aan Argenta ... welke karakter het was ben ik vergeten, ik delete zo'n zaken meteen)
Ik word gebeld door een nummer van de Maladiven (terugbellen = hoge kosten betalen, dus dat doe ik niet)
Ik word gebeld, als ik opneem, leggen ze meteen af
Er ligt een pakje klaar bij Bpost, gelieve op ne link te klikken (en douanekosten te betalen)
Ik krijg een % van geld dat ergens in Afrika staat. Ik moet wel eerst een beetje geld geven, voor ik recht heb op dat geld ..

Ah en nog vergeten: Ik kreeg onlangs een uitnodiging in de bus voor mijn vaccinatiespuitje. Ik moest op ne link klikken om te bevestigen of ik kon komen, echter dit was dus scam (je werd doorverwezen naar een betaalpagina en je moest eerst 1 euro betalen om te bevestigen) :angry: (later heb ik wel een echte uitnodiging ontvangen).

Ik krijg wekelijks scam op mijn telefoon/GSM.
 
Laatst bewerkt:
Ja grappig tot je plots tussen al die namen die griet ziet staan van drie maand geleden op café met een berichtje of je niet iets wil gaan drinken :headshake:
Haha ik ben in 2011 voor het werk twee weken in het noorden van Engeland geweest, waar ik trainde in de plaatselijke roeiclub. Toffe mensen. Dan enkele jaren later ontdekt dat ik in die verborgen inbox van facebook een bericht had van een van die mannen om te vragen hoe het met me ging en zo, enkele maanden later verstuurd. Op dat moment ook niet meer willen antwoorden. Geen knappe griet maar wel awkward.
 
Elke week jaar seks als we trouwen. - mijn vrouw -
Fixed.
Sommige van die mails zien er idd nogal geloofwaardig uit.

Eén keer zogezegd een mail van NMBS gehad. Dat was echt heel deftig gedaan. Is al een jaar of twee geleden maar het leek me heel echt. Het ging toen over iets dat je kon winnen als je een abonnement had en ik had dat toen ook. Voor zover ik me kan herinneren was was het mailadres van de afzender raar genoeg ook geloofwaardig want ik werd pas achterdochtig als ik over enkele links ging en een raar webadres zag.
Ik vind het soms moeilijk. Onlangs ne mail van ING gekregen dat ik vanalles kon winnen maar ik moest eerst op ne link klikken. En de link leek boggus (Het was helemaal géén ING link). Maar ik surfde dan naar de website van ING zelf, en bleek dat het gewoon echt was. Het was één of andere wedstrijd met ING als officiële sponsor.

Ik dacht: Misschien toch ne scammer die het opgemerkt heeft en dan een boggus link doorstuurde naar mij. Maar neen, bleek effectief verstuurd door ING zelf ...
 
Oogst van de voorbije nacht :
Rijksdienst Jaarlijks verlof heeft me in't zak gezet en wil nu dat ik op een link klik om een bijkomende uitbetaling te doen (en Pasen en Kerstmis vallen op dezelfde dag volgend jaar).
Heb een e-bike van het merk Stella (blijkt nog te bestaan ook) gewonnen, zoals altijd dringend klikken op bijgevoegde link .... (boring) :laugh: :wallbash::rofl:
Er is bij Stella momenteel ook effectief een wedstrijd om een e-bike te winnen, maar die wedstrijd is nog niet afgelopen.
(En als je niet meegedaan hebt kan je ook niet winnen natuurlijk)
Ook een SMS gekregen van het zogezegde Rijksdienst van Jaarlijks verlof met een link erin. :unsure:
Bij mij is het een mail, al keer gekregen de afgelopen maanden, maar de link die erin staat werkt gewoon niet.
 
Een bericht van 0487471540 om te zeggen dat ik een openstaand saldo heb en op een link moet drukken, maar ik ben geen klant bij proximus.
Had ik eerder deze week ook, maar heb geen abbo dus lol.
Ook voor 6,34€, ze zijn te lui voor ieder een ander bericht te versturen pfff.
 
Had ik eerder deze week ook, maar heb geen abbo dus lol.
Ook voor 6,34€, ze zijn te lui voor ieder een ander bericht te versturen pfff.
Als je door lui te zijn elke dag voor 10k geld van mensen kan aftroggelen door je scam, waarom zou je er dan méér moeite in steken? :unsure:
 
Paar maanden terug weer eens een email aangekregen over een Amerikaanse soldate die een koffer met geld op missie had gevonden in Irak. Natuurlijk wilde ze dat geld delen met mij, maar had ze geld nodig om die koffer het land uit te krijgen (het geld vanuit die koffer pakken was te simpel zeker? :unsure: ). Dan maar een vals emailadres aangemaakt en een foto van een oude man gezocht voor op haar aanbod in te gaan.
Zodoende anderhalve maand die aan het lijntje gehouden en telkens kwam er iets tussen waardoor de betaling niet doorging:
-auto accident waardoor opa in het ziekenhuis belande. Nog een stock foto van een oude man gevonden in het ziekenhuis en die doorgestuurd.
-moest boodschappen doen en maar meteen raad gevraagd welke groenten ik moest gaan kopen. Zo een stuk of 9 mails gestuurd omdat de aangeraden groenten uitverkocht waren.
-wat dickpics van oude venten gestuurd die op de man van mijn vals profiel leken. Opa had duidelijk goesting tot ze op bezoek zou komen.
-valse rekeninguitreksels gemaakt van een verzonnen bank. Jammer genoeg ging er steeds wat mis bij de bank waardoor de betaling nooit doorliep.


Dan nog een andere scammer die vroeg voor 2500 dollar over te maken waardoor ik ook geld zou terugkrijgen van een erfenis ofzoiets.
Vals rekeninguitreksel aangemaakt maar perongeluk 2500000 overgemaakt vanaf de rekening van mijn bedrijf. In paniek natuurlijk gestuurd naar hem en gevraagd of hij het teveel betaalde bedrag meteen kon terugstorten van zodra hij het had ontvangen.
Had echt die persoon zijn gezicht willen zien toen hij hoorde hoeveel hij op zijn rekening zou krijgen, en ook de teleurstelling erna wanneer hij doorhad dat ik hem voor de gek had gehouden. :p
 
Ja grappig tot je plots tussen al die namen die griet ziet staan van drie maand geleden op café met een berichtje of je niet iets wil gaan drinken :headshake:

Haha ik ben in 2011 voor het werk twee weken in het noorden van Engeland geweest, waar ik trainde in de plaatselijke roeiclub. Toffe mensen. Dan enkele jaren later ontdekt dat ik in die verborgen inbox van facebook een bericht had van een van die mannen om te vragen hoe het met me ging en zo, enkele maanden later verstuurd. Op dat moment ook niet meer willen antwoorden. Geen knappe griet maar wel awkward.
Ik zou daar eigenlijk gewoon ongegeneerd nog op durven antwoorden. Vooral wat die griet betreft. Drie maanden is nu ook niet zo lang. Gewoon rechtuit zeggen dat ge het bericht niet gezien had omdat het in die verborgen inbox zat en als het aanbod nog geldig is, ge zeker wel iets wilt gaan drinken.
 
Terug
Bovenaan