Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vanavond aan de afrit van de autostrade een auto of 3 die stil staat, nog half op de weg. Hoop volk in de graskant. Ik kon niet door dus raam naar beneden om te vragen wat er juist aan de hand was. "er is hier een kat aangereden geweest en de dader is gevlucht, wij wachten op de politie om de vaststellingen te doen en te getuigen voor de vluchtmisdrijf. Maar ze laten wel erg lang op zich wachten."
Echt? Gaan we echt geloven dat agenten daar prioriteit gaan aan geven? Dat ze nog niet verwachten dat ze de Mug en een ambulance sturen. Het is een focking kat, ge kunt dierenvriend zijn maar beetje realisme mag wel.

Wow een station let gratis parking, dat is ook iets wat je niet veel meer tegen komt.
De meeste zijn tegenwoordig betalend.
Nog één van die redenen waarom ik quasi nooit geen trein meer neem. Het argument 'ja maar als je met de wagen gaat moet je ook parking betalen' kan zo ook volledig van tafel geveegd worden want die parking kost dan evenveel als ik met de trein moest gaan. De trein is duurder, trager, omslachtiger en onbetrouwbaarder dan de wagen. Al-tijd.

OT: Het gebruik van ChatGPT dat zo normaal geworden is dat mensen er ook niet meer naar kijken.
Nu een opdracht aan het maken in teamverband, waarbij sommigen hun 'taak' duidelijk gewoon invoeren in ChatGPT en zonder nadenken dit doorsturen. Leuk, al die sterretjes en emoticons, en er komen leuke ideeën uit voort. Maar als je de (veel te lange) tekst even doorleest merk je dat deze vol 'denkfouten' zit. En ze rekenen er zo hard op dat ze deze 'denkfouten' negeren en zo een enorm slechte opdracht indienen.

Echt, ChatGPT is tof om wat originele ideeën te krijgen, of wat tips en tricks te ontvangen. Maar blijf er aub bij weg voor enige vorm van het opstellen van een paper, bachelorproef of eender welk creatief idee.

OT: Het gebruik van ChatGPT dat zo normaal geworden is dat mensen er ook niet meer naar kijken.
Nu een opdracht aan het maken in teamverband, waarbij sommigen hun 'taak' duidelijk gewoon invoeren in ChatGPT en zonder nadenken dit doorsturen. Leuk, al die sterretjes en emoticons, en er komen leuke ideeën uit voort. Maar als je de (veel te lange) tekst even doorleest merk je dat deze vol 'denkfouten' zit. En ze rekenen er zo hard op dat ze deze 'denkfouten' negeren en zo een enorm slechte opdracht indienen.

Echt, ChatGPT is tof om wat originele ideeën te krijgen, of wat tips en tricks te ontvangen. Maar blijf er aub bij weg voor enige vorm van het opstellen van een paper, bachelorproef of eender welk creatief idee.
Vriendin moest deze week een schriftelijke opdracht doen voor een sollicitatie bij de overheid. Er stond bij de inleiding dat men AI mocht gebruiken om antwoorden te genereren, maar dat je in de volgende (mondelinge) ronde wel zou moeten kunnen verantwoorden waarom je de antwoorden gebruikte.
Dat ze dat er in zetten omdat ze weten dat de helft het sowieso toch gaat gebruiken kan ik nog inkomen, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de mensheid niet slimmer zal worden door ChatGPT en dergelijke.

Ik ken verschillende bedrijven die 1of meerdere snelladers op hun terrein hebben staan.
Dat gaat dan meestal wel slechts over snelladers van 50 kw, soms kan dat eens wat meer zijn.
Ja die heb ik ook al wel eens gezien. Maar nen 300 nog niet. Tenzij dat echt een klein bedrijf is of zo, is dat toch een van de lulligste dingen dat ge kunt doen, die wagens staan daar toch 8 uur per dag stil.

Gratis parking aan het treinstation in Heist Op Den Berg (honderden parkeerplaatsen) --> 4 laders. Dezelfde wagens staan daar héél de dag lang.
Maar ja wie staat daar? 99% (of mss zelfs 100%) van de tijd zijn dat mensen die gaan werken ergens in Brussel of Antwerpen hé. :LOL:

En die mensen kunnen niet zomaar heen en weer reizen om hun wagen te verplaatsen.

Dus op zo'n locatie begrijp ik het nog wel.
Ja, maar daarom ook dat ge hele trage laders op zo'n locatie zet he.

Ik weet ploegen van klanten die om 5 uur s'morgens een bak bier in de camionet gooien (doka dus 5 man) en tegen dat men in nazareth is moet men al eens stoppen voor de 'bevoorrading", men komt van de streek van roeselare. Halucinant hoe er altijd nog gewoon gezopen wordt op het werk.
20 jaar geleden gewerkt in een KMO als magazijnmedewerker, waren met 3. Hoofdkantoor was op een andere locatie dan magazijn. Bazen kwamen zeer zelden langs. Elke middag was dat pinten gaan pakken en met de camionette terug.

Was toen al minder dan vroeger, ooit een tijd geweest toen ze nog met 2 waren dat ze vrijdag zelfs niet meer terug gingen werken na de middag.

Ge werd toen vies bekeken als ge niet mee deed.

Eigenlijk ist gewoon de infrastructuur hier in belgie dat zo slecht is uitgetekend he. Een fastcharger moet eigenlijk enkel op de autosnelweg aanwezig zijn. Zelfs de 11kwh palen die in de steden zijn, zijn gewoon veel te snel. Verlaag die capaciteit en vergroot het aantal parkeerplaatsen waar ge kunt opladen. Ik ga om 22u savonds niet meer mijn auto verplaatsen hoor lol.
Het verbaast me dat jullie een snelcharger kunnen plaatsen zelfs op een parking van een bedrijf.
Ik heb me slecht uitgedrukt. De snellader staat op de parking van een bedrijventerrein waar in totaal een dertigtal verschillende bedrijven gevestigd zijn, verspreid over vijf verschillende kantoorgebouwen. Die snellader staat langs een redelijk drukke steenweg en is dus niet specifiek bedoeld voor de werknemers van die kantoren, maar kan er uiteraard wel door worden gebruikt.

Er staan ook een aantal AC-laders op deze parking, maar deze zijn wel specifiek voorbehouden aan de werknemers van de bedrijven die ze bekostigd hebben (hoewel ze wel semi-publiek staan en in principe door iedereen kunnen worden gebruikt, maar dit niet altijd wordt geapprecieerd omdat deze parkeerplaatsen aangeduid zijn met bordjes van de firma aan wie ze toebehoren).

Eigenlijk mijn grootste ergernis op de werkvloer tegenwoordig.
Mensen die constant chatgpt gebruiken en er niks mee zijn.
Ik denk echt dat sommigen er dommer van worden en niks doorhebben.
Reden dat ik de boot afhou.

Ja die heb ik ook al wel eens gezien. Maar nen 300 nog niet. Tenzij dat echt een klein bedrijf is of zo, is dat toch een van de lulligste dingen dat ge kunt doen, die wagens staan daar toch 8 uur per dag stil.

Hier in de buurt zijn er wel een paar KMO's met 1 of 2 snelladers van 175 kW of zo op hun parking. Maar ze hebben die ook publiek open gezet, misschien dat er daar wel vroeger meer mensen gebruik van maakten toen snelladers nog niet zo wijd verspreid waren?

Ik heb me slecht uitgedrukt. De snellader staat op de parking van een bedrijventerrein waar in totaal een dertigtal verschillende bedrijven gevestigd zijn, verspreid over vijf verschillende kantoorgebouwen. Die snellader staat langs een redelijk drukke steenweg en is dus niet specifiek bedoeld voor de werknemers van die kantoren, maar kan er uiteraard wel door worden gebruikt.

Er staan ook een aantal AC-laders op deze parking, maar deze zijn wel specifiek voorbehouden aan de werknemers van de bedrijven die ze bekostigd hebben (hoewel ze wel semi-publiek staan en in principe door iedereen kunnen worden gebruikt, maar dit niet altijd wordt geapprecieerd omdat deze parkeerplaatsen aangeduid zijn met bordjes van de firma aan wie ze toebehoren).

Corda campus in Hasselt?
Staan ook Tesla superchargers

Vanavond aan de afrit van de autostrade een auto of 3 die stil staat, nog half op de weg. Hoop volk in de graskant. Ik kon niet door dus raam naar beneden om te vragen wat er juist aan de hand was. "er is hier een kat aangereden geweest en de dader is gevlucht, wij wachten op de politie om de vaststellingen te doen en te getuigen voor de vluchtmisdrijf. Maar ze laten wel erg lang op zich wachten."
Echt? Gaan we echt geloven dat agenten daar prioriteit gaan aan geven? Dat ze nog niet verwachten dat ze de Mug en een ambulance sturen. Het is een focking kat, ge kunt dierenvriend zijn maar beetje realisme mag wel.
Dierenvrienden zouden dan ook blij zijn met de dood van een kat

De vele walgelijke racististiche reacties van onze Vlaamsche keyboard warriors tegenover de nieuwe Miss Belgique. Deze dame heeft op haar leeftijd al meer bereikt dan al die marginalen samen.

Vlaanderen laat zich inderdaad weer van haar mooie kant zien. *zucht*

Weinig lollige momenten overigens dit jaar bij Miss België. Het begon nochtans goed met een kandidate die haar voornaam vergat (vanaf 7:00).

De choreografie was ook weer van topniveau. 👌

Je klinkt meteen als een oude zaag wanneer je dat zegt, maar bij sommigen is de slinger rond "dierenwelzijn" nu ook wel doorgeslagen voorbij het punt van realisme.

De fb-groep van het dorp (de bron voor wat buikgevoel op zondag) staat ook geregeld vol met foto's van kattenlijken. Dat omdat een of andere weldoener zo de "overlevenden" wil helpen. Ok tot daar. Maar gegarandeerd heb je dan reacties alsof de weldenkende mens bij het aanrijden van een kat meteen de politie moet bellen zodat hij dan kan afgevoerd worden, eventueel met straffen die we nog niet aan verkrachters geven.

Ik snap dat je graag (huis)dieren ziet, maar zelfs de wegcode geeft aan dat je een beest moet aanrijden als je anders gevaar veroorzaakt voor andere weggebruikers. Katten zijn ook niet bepaald een zegen voor het ecosysteem, hou die beesten dan binnen. En steriliseer ze.

De vele walgelijke racististiche reacties van onze Vlaamsche keyboard warriors tegenover de nieuwe Miss Belgique. Deze dame heeft op haar leeftijd al meer bereikt dan al die marginalen samen.
Op zich akkoord maar kijk, duidelijk een diversity win. Heeft ze zo een bijzondere kwaliteiten dan?

Op zich akkoord maar kijk, duidelijk een diversity win. Heeft ze zo een bijzondere kwaliteiten dan?
Mijn punt: Miss België wordt niet alleen gekozen op basis van uiterlijk. Er zijn interviews, communicatieproeven, maatschappelijke projecten en professionele criteria. Ze moet België vertegenwoordigen op nationaal en internationaal niveau (meertaligheid, persoonlijkheid, uitstraling, zelfvertrouwen, communicatieve vaardigheden, antwoorden op maatschappelijke vragen, mediavaardigheden zijn heel belangrijk oa.). Dat vraagt veel meer dan alleen ‘diversiteit laten winnen’.”
Als ze niets te bieden had, zou ze die selectieprocedure niet doorstaan hebben. Diversiteit alleen wint geen competitie waar meerdere juryleden en criteria aan verbonden zijn. Maar als jij vindt dat op basis van al deze criteria er iemand anders was die het meer verdiende is dat jouw volste recht uiteraard, maar de mensen die haar alleen afrekenen op basis van één aspect (haar huidskleur)...ja daar ben ik niet akkoord mee

Mijn punt: Miss België wordt niet alleen gekozen op basis van uiterlijk. Er zijn interviews, communicatieproeven, maatschappelijke projecten en professionele criteria. Ze moet België vertegenwoordigen op nationaal en internationaal niveau (meertaligheid, persoonlijkheid, uitstraling, zelfvertrouwen, communicatieve vaardigheden, antwoorden op maatschappelijke vragen, mediavaardigheden zijn heel belangrijk oa.). Dat vraagt veel meer dan alleen ‘diversiteit laten winnen’.”
Als ze niets te bieden had, zou ze die selectieprocedure niet doorstaan hebben. Diversiteit alleen wint geen competitie waar meerdere juryleden en criteria aan verbonden zijn. Maar als jij vindt dat op basis van al deze criteria er iemand anders was die het meer verdiende is dat jouw volste recht uiteraard, maar de mensen die haar alleen afrekenen op basis van één aspect (haar huidskleur)...ja daar ben ik niet akkoord mee
Alle kom beffer, al jaren komt de organisatie daarvan in slecht daglicht (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/27/darline-devos-de-afspraak-miss-belgie/ https://www.hln.be/celebrities/darl...belgie-ze-lokte-bepaalde-dingen-uit~a3125eef/), al even erg als Ignace Crombez met zijn miss verkiezing. Imo is miss belgie helemaal niet wat je er van maakt maar gewoon een commercieel circus waar men iemand zoekt die een jaar lang de moeite wil doen om Darline Devos haar levensstandaard op peil te houden. Moest je echt serieus willen genomen worden als organisatie leg je niet al de klachten naast je neer en stel je ook pseudo viespeuk Ruben Van Gucht niet aan als jurylid. Je weet wel, de man die gekend staat om zijn familiale waarden, moest Eddy Snelders niet in de bak zitten waren ze nog in staat om hem te vragen als jurylid.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan