Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Woest word ik van fietsers die hun fiets tussen 2 plaatsen inproppen :angry: Bonuspunten als ze zo'n dwaze dubbele fietstas hebben die ze niet van hun bagagerek kunnen halen (ze zouden dat moeten verbieden :eviltongue: ).

Dan kan ik na een lange werkdag nog minuten zitten trekken en sleuren aan mijn fiets om ze uit het fietsrek te krijgen omdat er weer zo eentje met een elektrische fiets te lui was om 5 minuten vroeger naar het station te vertrekken zodat hij/zij tijd had een plaats te vinden in plaats van ze als een blinde ergens tussen te stouwen. Plaatsen zijn er intussen wel genoeg aan het station, dus daar ligt het niet aan.

Ruben Van Gucht die het dagelijkse nieuws chronisch hijackt. Non stop.

Ik zie de titels nog passeren maar er op klikken en / of ze lezen doe ik al een hele tijd niet meer. Dat is een verdienmodel voor de rioolkranten. Seriously man.

Laatst bewerkt door een moderator:

Ik zie de titels nog passeren maar er op klikken en/ of ze lezen doe ik al een hele tijd niet meer. Dat is een verdienmodel voor de rioolkranten. Seriously man.
Het feit dat ge hem hier nog wat aandacht geeft, helpt ook voor geen meter.

Zolang ik geen linkjes hier post ...

Mensen zijn van nature lui. Wie vanuit mijn post hem speciaal gaat opzoeken én tevens ook nog eens op zijn linkjes klikt ging dat sowieso doen hé.

Het is gewoon een f**king ergernis. Ze doen alsof hij beroemder is dan Michael Jackson.

Radio 1 is by far the beste radio.
Maar ik vind hun muziekkeuze toch meestal niet helemaal mijn ding, elke keer die muziek draaien zet ik automatisch ff mijne spotify op.
Dit ook wel. Interessante praatprogramma's over de actualiteit en zodra het praten gedaan is zet ik Spotify op. Tot het bijna nieuws is en dan hoor ik wat er nog volgt van gastsprekers en dan besluit ik om te blijven luisteren of toch terug Spotify op te zetten.

het feit dat men niet stopt met die rioolkranten in zijn totaliteit gewoon links te laten liggen ook niet. Ge blijft ze opzoeken, dus blijft ge rommel zien he. Het blijft uw keuze om naar daar te surfen en niet gewoon de vrt site of zo te openen (niet dat daar niet af en toe hln-artikelen verschijnen, maar dan hebt ge recht op zagen :p).
Ik blijf dat zo'n rare ergernis vinden. Niemand dwingt u om die rioolkranten open te doen, er zijn betere alternatieven, maar toch surft men er naar toe en dan is men geërgerd dat men drolartikelen ziet.

Ik zie de titels nog passeren maar er op klikken en / of ze lezen doe ik al een hele tijd niet meer. Dat is een verdienmodel voor de rioolkranten. Seriously man.
Ondertussen hoor je wel niets van stijn baert 🤣

ik erger mij blauw aan betalingen met de kaart in winkels (of online zaken), die dan op de lijst van bankverrichting verschijnen onder een compleet verschillende naam, eentje die je hoegenaamd niet kan linken met de naam van die winkel. De dag nadien weet je dat nog, maar 2 maand later...

Ondertussen hoor je wel niets van stijn baert 🤣
Ik ken Stijn Baert oprecht NIET. Op dat vlak ben ik wereldvreemd.

Het zal de meesten mss verrassen maar ik kijk en lees zelden Belgische media. Ik kijk vooral naar UK zenders en lees vooral Engelstalige kranten.

Dat ik Van Gucht wel ken zegt genoeg. Ik kom bij ons moeder en den eerste kop op hare tv is ... ik kom bij familie en men begint over ... ik wil eens een artikel lezen omdat ik benieuwd ben wie ditmaal gescamd is maar het eerste dat ik zie staan ik Van Gucht zijne kop. Ik luister naar sport maar wie hoor ik? ...

Het is er gewoon over.

Ik ken Stijn Baert oprecht NIET. Op dat vlak ben ik wereldvreemd.

Het zal de meesten mss verrassen maar ik kijk en lees zelden Belgische media. Ik kijk vooral naar UK zenders en lees vooral Engelstalige kranten.

Dat ik Van Gucht wel ken zegt genoeg. Ik kom bij ons moeder en den eerste kop op hare tv is ... ik kom bij familie en men begint over ... ik wil eens een artikel lezen omdat ik benieuwd ben wie ditmaal gescamd is maar het eerste dat ik zie staan ik Van Gucht zijne kop. Ik luister naar sport maar wie hoor ik? ...

Het is er gewoon over.
Het is nog erger als je er bij nadenkt dat de kans statistisch groter is dat je een lief, een vrouw of een ex-vrouw van Van Gucht hoort dan de kans dat je Van Gucht zelve. :unsure:

Ik ga iedere zondagmiddag bij mijn ouders eten, ik blijf daar dan plakken en eet er ‘s avonds ook nog.

De laatste tijd echter, allebei vastgekleefd aan die smartphone….
Mijn pa gaat na het middageten mee een wandelingetje doen met de hond, ironisch genoeg klaagt hij dan soms tegen mij dat mijn ma gans de tijd op de smartphone bezig is.
Omgekeerd klaagt mijn ma ook over hem, terwijl ze het beiden even erg zitten hebben :tongue:

Meestal is het dan nog dat shit-algoritme van Facebook die maar brol blijft voorstellen (die ze dan terug blijven bekijken).
Regelmatig vertel je iets, is het precies alsof je tegen de muur aan’t spreken bent…

Ik heb tegenwoordig ook meer en meer de indruk dat de mensen in het algemeen gewoon dommer worden met al die smartphone en AI-toestanden :wallbash:
En dan zeggen ze iets van de jeugd. Maar ben er zelf ook meer schuldig aan dan in zou willen. Het is nu eenmaal iets dat bewust verslavend is gemaakt, vooral die eindeloze feed.

Gisteren stapte ik de auto in en de radio stond op Radio 2 Oost-Vlaanderen.

En ik heb hem niet verzet 🥲

Het was de préhistorie met Guy Depre.

Ik ben officieel oud. Hoeveel keer ik vroeger mijn ma niet onder haar voeten gaf voor die stomme zender...
Gohja, ik luister al lange tijd liever naar Radio 1 dan naar MNM/Q-Music/Stu Bru en andere trash - ik kan dat echt niet meer horen.
Radio 1 zijn echt heel deftig qua actua, zeker de ochtend vind ik heel goed. Veel interessanter dan bv. het journaal. Dan ben ik heel oud zeker :rofl:

Ik zou best wel wat centen over hebben voor een browserextentie die al het "nieuws" rond RVG automatisch wegfiltert. Bonuspunten als Stijn Baert ook uitgeschakeld kan worden.

Product designer bij LG: 'chef, waar moeten we de voedingsaansluiting van ons nieuw model TV plaatsen? Misschien best onderaan? Of hier naast al die data poorten, dan zitten alle aansluitingen tesamen?'
Chef': 'neenee, dat is te gemakkelijk. Ge moet de mensen zoveel mogelijk kloten. Het moet op een domme en irritante plaats zitten. Pak ergens in het midden, dat slaat nergens op en dat is waarschijnlijk moeilijker om tot een pries te geraken met die miserabel korte voedingskabel die we meeleveren'
Product designer: 'ok goed. Maar chef, we hebben hier die 2 inserts voor de bracket om de TV op een mount te hangen. Wat als we die aansluiting RECHT onder zetten waar die bracket komt? Dan is die aansluiting onbereikbaar vanaf men die bracket erop gevezen heeft, en de mensen zullen dat pas merken vanaf de hele TV al tegen de muur hangt'
Chef: 'aaah perfect. Gij gaat het nog ver trekken hier'
Product designer: 'danku chef! ja die paar maandjes ervaring van bij het departement printers komt soms goed van pas'

Zo ongeveer moet dat gesprek verlopen zijn.

Product designer bij LG: 'chef, waar moeten we de voedingsaansluiting van ons nieuw model TV plaatsen? Misschien best onderaan? Of hier naast al die data poorten, dan zitten alle aansluitingen tesamen?'
Chef': 'neenee, dat is te gemakkelijk. Ge moet de mensen zoveel mogelijk kloten. Het moet op een domme en irritante plaats zitten. Pak ergens in het midden, dat slaat nergens op en dat is waarschijnlijk moeilijker om tot een pries te geraken met die miserabel korte voedingskabel die we meeleveren'
Product designer: 'ok goed. Maar chef, we hebben hier die 2 inserts voor de bracket om de TV op een mount te hangen. Wat als we die aansluiting RECHT onder zetten waar die bracket komt? Dan is die aansluiting onbereikbaar vanaf men die bracket erop gevezen heeft, en de mensen zullen dat pas merken vanaf de hele TV al tegen de muur hangt'
Chef: 'aaah perfect. Gij gaat het nog ver trekken hier'
Product designer: 'danku chef! ja die paar maandjes ervaring van bij het departement printers komt soms goed van pas'

Zo ongeveer moet dat gesprek verlopen zijn.
Autodesigners doen dat ook zo, vooral als ze filters wegsteken.
"Zeg chef als we hier nu eens een klep steken waar we de cabinefilter achter steken, zou handig zijn he?"
"Maar neen waar is de fun daarin? Steek die achter de bedieningen van de verwarming en zorg dat half het dashboard er af moet!"
Of "Chef zouden we die oliedop niet gewoon hier onderaan steken dat er makkelijk een pan onder kan?"
"Bwah het is toch plezanter als we die wat dieper steken en zorgen dat heel de onderkant vol olie hangt als je hem los draait"

Terug
Bovenaan