Je ergernissen van vandaag - Deel 2

ik heb vorig jaar meer dan 100 nachtshiften gedaan, 22:00 tot 7:00. ik lag toch geregeld tot 16u in mijn bed ze. had ik daar last van? niet echt, bioritme past zich aan. wel gebrek aan zonlicht, dat voelt ge wel.
maar: tijdens de nacht nooit in slaapgevallen, tijdens mijn andere shiften gebeurt dat wél eens in een pauze.

Ik slaap na een nacht to max 12u. Ik word dan vanzelf wakker.

Voor mij is dat afzien en doorbijten tot de nachten gepasseerd zijn

Wat hou je dan nog over aan je leven eigenlijk? Serieuze vraag he. Ik neem nu even de uren die ik zie van mijn buruman: pakweg om 20u30 vertrekken naar je werk en om dan om 5u30 thuis te komen. Als je dan slaapt tot na de middag ben je toch heel je leven kwijt?
Nooit in shiften gewerkt hier, dus kan gerust een fout idee hebben. Ik werkte tot enkele jaren terug 03u00-19u00 (vrachtwagen), daar zat ook niet veel leven bij, maar dat was als "jonge" mens die geld wilde verdienen. Om zo levenslang shiften te draaien en 1 op 2 weken geen leven te hebben lijkt me echt onhoudbaar.
ik heb in verschillende ploegenstelsels gestaan, maar vaste nacht was toch ook mijn lievelingsploeg. Dat was veel relaxter dan nu met de dag. Bijna geen verkeer op de baan, dus ge zijt al niet geïrriteerd van het verkeer. Dan had ik de keuze: ofwel direct in mijn bed en om 15h opstaan of nog wat gamen, misschien nog een koffiekoekske gaan halen bij de bakker (die was toen gewoon aan de overkant van waar ik woonde) en dan tegen 9 - 10h in mijn bed en slapen tot 17-18h. Op 't gemakske eten en dan had ge nog tot 21h voor ge moest vertrekken naar uw werk. En als ge direct in uw bed kroop kon je ook nog bijv. naar de winkel of zo als ge om 14-15h opstond.

Nu is het opstaan, klaarmaken, vertrekken, in druk verkeer zitten, werken, in druk verkeer zitten, thuiskomen, koken en dan hebt ge nog een paar uurtjes om te relaxen. Nacht was gewoon veel relaxter imo en ge kon overdag nog iets doen als ge wou.

Het enige wat ik op den duur had, was dat ik niet kon terugschakelen naar dagleven in het weekend. Dan deed ik gewoon de nacht door in het weekend (tot ergernis van mijn ex, en volledig terecht).

Ook ooit nog in 3vroeges, 4 lates, 3 nachten, 7 dagen thuis en dan 4-3-7 gestaan en dat was echt niet gezond.
2 ploegen deed ik ook niet graag. Bij de vroege mocht ik in de namiddag niet in mijn zetel gaan zitten of ik viel in slaap. De late was oke, maar dan kwam je om 22h30 thuis en dan gamede ik nog tot 3h u of zo. Dus dat was slapen tot de middag en dan gaan werken. Ook niet echt productief (maar toen woonde ik nog alleen, dus het maakte niet uit.)

Kwestie van daglicht: tja, als ge met de dag in een fabriek staat, zie in de winter ook niet veel zon he. Dan zag ik eigenlijk meer daglicht door 's nachts te werken

Anders moet je eens een paar nachtshiften draaien, dan ga je wel zien dat je wel degelijk vermoeider bent dan dat je dagshiften draait en ik spreek uit ondervinding. Veel goesting om nog naar de winkel te lopen om een halve liter te halen had ik niet. Als je om 7u30 's morgens nog in de winkel staat en je halve liter moet uitdrinken dan zit je om 9u in je bed, en om 14u ben je wakker. Er is niemand die gaat slapen tot 16u na een nachtshift.
Net als dat ik uit ondervinding spreek dat er nogal regelmatig werf camionettes positief blazen voor ze aan het werk beginnen.

Hij spreekt hier letterlijk over bouwvakkers. Volgens mij gaat werken in de bouw nog altijd beter overdag dan 's nachts in het donker onder een licht. Ik ken geen enkele bouwvakker die 's nachts werkt (buiten degene die beton polieren dan). En er is niemand die beweert dat fysieke arbeid marginaal is, om 7u30 voor je werk halve liters binnen gieten is wel marginaal, daar ging het over.

En als je zo graag een halve liter drinkt na een nachtshift dan ga je dat normaal gezien thuis staan hebben en niet nog rap na je shift iedere dag 1 halve liter halen. De meesten die dat doen is het om thuis te verbergen dat ze drinken.

Nu, ik heb er mss een ander beeld over door mijn job. Maar je wil niet weten hoeveel er rond rijden op dat uur onder invloed van gelijk wat en uit gelijk welke laag van de bevolking.
Ik werk al 15 jaar in ploegen (met nachtshift van 7 dagen elke maand)

Je bent nu wel heel sterk aan het veralgemenen, sommige mensen kunnen ertegen andere niet. Ik loop veel meer moe in de vroege week dan in de nachtweek terwijl ik in de vroege week vaak meer uren slaap heb dan in een nachtweek.

Ik moet wel toegeven de meesten die ik ken op het werk die na de nacht nog stoppen aan een tankstation om hun halve liter te halen hebben inderdaad een drankprobleem.

En zoals ik al zei om half 8 's morgens halve liters drinken ook al is uw shift gedaan is gewoon niet normaal gedrag.

Soms op BG zijn er sommige die echt ver gaan om vreemd gedrag goed te praten.
Dat heb je niet gezegd. Je hebt gezegd: ze stonden om halfacht aan te schuiven om halve liters te kopen. Wat ze er daarna mee gedaan hebben, weet ik niet maar jij weet dat ook niet.

Sommigen op BG zijn ook gewoon cynisch.

Het is half 8 's morgens en ik ga nog vlug iets halen in de carrefour hier en voor mij staan een paar werkmannen aan te schuiven. Geen eten, gewoon halve liters biers 🤨

Ik weet niet maar ik denk dat je dan toch wel een probleem hebt als je om half 8 al halve liters ligt te kopen.

Dat heb je niet gezegd. Je hebt gezegd: ze stonden om halfacht aan te schuiven om halve liters te kopen. Wat ze er daarna mee gedaan hebben, weet ik niet maar jij weet dat ook niet.

Ik weet niet hoe duidelijker ik het moet zeggen. Je gaat ook geen boodschappen doen voor u shift om dan alles 8 uur of 12 uur in u auto te laten liggen. En dan kan je nog zeggen ze waren boodschappen aan het doen na hun shift, als uw boodschappen bestaan uit alleen halve liters om half 8 's morgens dan heb je een probleem.

Sommige doen echt alsof het onmogelijk is om te drinken voor hun shift. Het is duidelijk dat sommige onder jullie nog niet met alcoholiekers hebben gewerkt.

Ik heb vroege/late en nachten gedaan en ik heb alles gezien buiten seks op het werk. Drank en drugs tijdens en voor het werk waren echt niet zo uitzonderlijk.

Laatst bewerkt:
Volledig donkere kamer? Een streep zonlicht binnenkrijgen is nefast voor uw slaap als nachtwerker.
Yep.

Geen cafeïne tijdens de nacht, geen scherm voor ik ga slapen, koele kamer etc. Ik doe alle dingen die aangeraden worden.

Nu moet ik ook wel zeggen dat het niet echt past om veel langer te slapen.

De eerste jaren sliep ik tot 14u. Maar sinds een paar jaar geraakte ik dan na mijn nachten 's avonds niet meer in slaap. Dus ben ik dan om 12u beginnen opstaan. En dat helpt een beetje.

Heb ook wel een behoorlijk onregelmatig schema met 3 shiften. Dus dat helpt zeker niet

...

1771573298107.png

Ik droom amper, maar als ik droom is het meestal wel fel.

Deze nacht stond ik aan de kerk, geen idee wat we daar aan het doen waren. Ineens stond de Xavier voor mij. De Xavier heb ik al 15 jaar niet meer gezien, en is momenteel wat aan´t doorslagen en zichzelf belangrijk aan het maken op sociale media met crypto coins.

Het gesprek moet blijkbaar niet goed zijn gegaan, waarna hij mij begon af te dreigen (geen idee met wat). Bleek dat ik een pistool in mijn hand had en daarmee de Xavier in zijnen buik heb geschoten. Ne maat van mij, ik weet eigenlijk niet wie, kwam naar buiten gelopen en stak de Xavier dan maar ik zijne koffer en we gingen door met onze dag.

Wakker geschoten met een mega onrustig gevoel en het gevoel dat ik iemand heb vermoord :unsure:
Tijdje geleden ook gedroomd dat ik in een gevangenis zat, en die was zo realistisch dat ik eenmaal wakker moeite had om te beseffen dat ik gewoon thuis was.

Pluxee

Ik wil iets kopen bij Coolblue met mijn ecocheques.
Ahja, online betalen is niet geactiveerd in uw Pluxee account.
Ik naar die website, vink dat aan, klik op save. "Technische fout, probeer later opnieuw".
Een dag later, same shit.

Ik mail de helpdesk met screenshots van wat het probleem is.
Noortje van de helpdesk zegt: "je moet dat vinkje aanvinken".

:sop:

Ik mail terug dat dat net het probleem is. Ze verwijst mij door naar de technische dienst.
Die mailen dan terug "uw gsm nummer is verkeerd, daarom gaat dat niet. We resetten uw account".

Wat kan dat vinkske nu in godsnaam met mijn gsm nummer te maken hebben? :sop:
Soit, ik maak opnieuw een account aan en kan eindelijk die optie aanvinken. Joy.

Terug naar Coolblue, "de optie om online te betalen is niet geactiveerd". Met daaronder een knop om dat te activeren of "vink dit aan in uw Pluxee account op de website."

Ik ga naar de Pluxee-website zien of dat effectief niet aangevinkt is. Het is wel aangevinkt.
Ik klik op die knop om het te activeren. Resultaat: niet meer aangevinkt.

Echt, geef mij gewoon cash geld en hou die rommel bij he.
/rant

Ik droom amper, maar als ik droom is het meestal wel fel.

Deze nacht stond ik aan de kerk, geen idee wat we daar aan het doen waren. Ineens stond de Xavier voor mij. De Xavier heb ik al 15 jaar niet meer gezien, en is momenteel wat aan´t doorslagen en zichzelf belangrijk aan het maken op sociale media met crypto coins.

Het gesprek moet blijkbaar niet goed zijn gegaan, waarna hij mij begon af te dreigen (geen idee met wat). Bleek dat ik een pistool in mijn hand had en daarmee de Xavier in zijnen buik heb geschoten. Ne maat van mij, ik weet eigenlijk niet wie, kwam naar buiten gelopen en stak de Xavier dan maar ik zijne koffer en we gingen door met onze dag.

Wakker geschoten met een mega onrustig gevoel en het gevoel dat ik iemand heb vermoord :unsure:
Tijdje geleden ook gedroomd dat ik in een gevangenis zat, en die was zo realistisch dat ik eenmaal wakker moeite had om te beseffen dat ik gewoon thuis was.

Sjoeke toch :support:

Laatst bewerkt:
Amai, ik wou dat ik kon zeggen dat ik amper droomde. Ik droom bijna elke nacht fel en ben al eens blij als ik een rustige nacht achter de rug heb.
Blijkbaar is er trouwens ook een verband tussen veel nachtmerries hebben en een verhoogde kans op Alzheimer. Das kennis die dus nog wat extra fuel is voor nachtmerries.

Het is half 8 's morgens en ik ga nog vlug iets halen in de carrefour hier en voor mij staan een paar werkmannen aan te schuiven. Geen eten, gewoon halve liters biers 🤨

Ik weet niet maar ik denk dat je dan toch wel een probleem hebt als je om half 8 al halve liters ligt te kopen.
Daydrinking!!!!!

Okay ik ben dan toch niet de enigste die vind dat het raar is. Dat is zoals vroeger toen ik nog shiften werkte dat sommige collega's voor 6 uur 's morgens in hun auto nog vlug een joint aan het roken waren.

En zoals ik al zei om half 8 's morgens halve liters drinken ook al is uw shift gedaan is gewoon niet normaal gedrag.

Soms op BG zijn er sommige die echt ver gaan om vreemd gedrag goed te praten. Doet mij denken aan republikeinen die trump zijn gedrag goed praten door te zeggen.

Het waren meisjes rond de 16 jaar en niet kinderen van 5 jaar...
Wat een vergelijking.

Sommige doen echt alsof het onmogelijk is om te drinken voor hun shift. Het is duidelijk dat sommige onder jullie nog niet met alcoholiekers hebben gewerkt.
Sommigen doen alsof mannen die voor hun shift pintjes gaan halen dat doen enkel voor hunzelf, om die nog rap voor de shift uit te drinken.

Terwijl er genoeg andere scenario's mogelijk zijn

Sommigen doen alsof mannen die voor hun shift pintjes gaan halen dat doen enkel voor hunzelf, om die nog rap voor de shift uit te drinken.

Terwijl er genoeg andere scenario's mogelijk zijn

Dat is waar er zijn zoveel scenario's mogelijk.

Als ik morgen in de rosse buurt van antwerpen aant rondkijken ben wil niet zeggen dat ik een hoereloper ben. Het kan goed zijn dat ik een liefhebber ben van gekleurde ramen.

Als ik word tegengehouden door de politie en naast mij ligt een halfvolle fles wodka dat wilt niet zeggen dat ik heb liggen drinken achter het stuur. Het kan goed zijn dat mijn kameraad zijn fles is vergeten.

Als mijn vriendin een sms binnenkrijgt van een andere man met "gisteren was een fijne avond", wilt niet zeggen dat ze vreemd aant gaan. Dat was de homo vriend die gewoon stuurde dat het een fijne avond was.

Een wildvreemde persoon die tegen u kind begint te praten. Dat wilt niet zeggen dat die persoon verkeerde bedoelingen heeft kan goed zijn dat die over de bloemetjes en de bijtjes wilt praten.

Ik zou willen dat ik zou door het leven zou kunnen gaan. Goedgelovige en naïfe peppe heeft spijtig genoeg zijn lessen geleerd uit de harde wereld om te weten dat de wereld niet zo simpel is.

Een wildvreemde persoon die tegen u kind begint te praten. Dat wilt niet zeggen dat die persoon verkeerde bedoelingen heeft kan goed zijn dat die over de bloemetjes en de bijtjes wilt praten.
Ik denk dat ge hier wat de mist ingaat met uw voorbeeld :unsure:

Ik zou liever niet hebben dat een wildvreemd persoon met mijn kind over de bloemetjes en de bijtjes wil praten. Dan toch liever over koetjes en kalfjes

Pluxee

Ik wil iets kopen bij Coolblue met mijn ecocheques.
Ahja, online betalen is niet geactiveerd in uw Pluxee account.
Ik naar die website, vink dat aan, klik op save. "Technische fout, probeer later opnieuw".
Een dag later, same shit.

Ik mail de helpdesk met screenshots van wat het probleem is.
Noortje van de helpdesk zegt: "je moet dat vinkje aanvinken".

Ik mail terug dat dat net het probleem is. Ze verwijst mij door naar de technische dienst.
Die mailen dan terug "uw gsm nummer is verkeerd, daarom gaat dat niet. We resetten uw account".

Wat kan dat vinkske nu in godsnaam met mijn gsm nummer te maken hebben? :sop:
Soit, ik maak opnieuw een account aan en kan eindelijk die optie aanvinken. Joy.

Terug naar Coolblue, "de optie om online te betalen is niet geactiveerd". Met daaronder een knop om dat te activeren of "vink dit aan in uw Pluxee account op de website."

Ik ga naar de Pluxee-website zien of dat effectief niet aangevinkt is. Het is wel aangevinkt.
Ik klik op die knop om het te activeren. Resultaat: niet meer aangevinkt.

Echt, geef mij gewoon cash geld en hou die rommel bij he.
/rant
Allez nu leg ik dat weer uit met 5 screenshots en die sturen terug van:

Om online te betalen, vink de optie aan.

Terug
Bovenaan