Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Misschien hebben die de nacht gehad en is dat voor hun een pintje na het werk, zoals mensen met normale uren om 17u zouden doen.

Dat kan natuurlijk, dat ze de nacht hebben gehad tot 6 dan nog hebben zitten plakken tot half 8 en dan hebben gedacht nu gaan we halve liters drinken.

Nu ja ik ben gene drinker maar misschien zijn er hier BG die na hun nachtshift halve liters halen. Misschien ben ik de rare maar ik ken weinig mensen zonder een problematiek die om half 8 al bokken pakken.

Misschien hebben die de nacht gehad en is dat voor hun een pintje na het werk, zoals mensen met normale uren om 17u zouden doen.
Misschien moet er gestopt worden (jij niet alleen) om een uitleg te zoeken en gewoon aanvaarden dat er veel (en vaak bouwvakkers) zijn die voor hun werk al serieus in de drank zitten. Er zijn er die zelfs een volledige sixpack naar binnen werken voor ze aan hun dag beginnen.
Dus ik acht die kans veel realistischer dan dat ze de nacht gedaan hebben en dan in de auto een halve liter binnen gieten voor ze naar huis gaan.
Wat trouwens bijna nog onverantwoorder zou zijn, om na een hele nacht wakker te zijn dan een halve liter uit te drinken en nog achter het stuur te kruipen.

Ik heb een tweetal jaar in 2 ploegen gewerkt bij brouwerij Moortgat. Je had daar een paar gasten die van café kwamen en als dat dicht ging, gingen ze bij de portier zitten (waar ne bak stond) en begonnen dan om 6u aan hun shift en dronken lustig verder. En op dagen dat ze niet op café gingen dronken die gewoon om 6u hun eerste Duveltje. Dat daar niet meer ongelukken gebeurden, ik snap het niet. De ergste dronkaards waren trouwens de heftruckchauffeurs daar. Die hadden dus een bak bij de portier staan voor tijdens hun pauzes en ne bak in de koele cellen (nu ja, 't was daar dat alle bakken kwamen te staan natuurlijk, maar er stond er altijd zo eentje mooi in een hoekje gezet)

Echt, voor sommige mensen maakt het niet uit hoe laat het is. Die drinken van zodra ze opstaan tot ze gaan slapen.

Dat kan natuurlijk, dat ze de nacht hebben gehad tot 6 dan nog hebben zitten plakken tot half 8 en dan hebben gedacht nu gaan we halve liters drinken.

Nu ja ik ben gene drinker maar misschien zijn er hier BG die na hun nachtshift halve liters halen. Misschien ben ik de rare maar ik ken weinig mensen zonder een problematiek die om half 8 al bokken pakken.
Toen ik nog in shiften werkte dronk ik na mijn laatste nacht, nadat ik de kinderen naar school gevoerd had telkens nog een Duvel of groot glas Whisky.

Misschien moet er gestopt worden (jij niet alleen) om een uitleg te zoeken en gewoon aanvaarden dat er veel (en vaak bouwvakkers) zijn die voor hun werk al serieus in de drank zitten. Er zijn er die zelfs een volledige sixpack naar binnen werken voor ze aan hun dag beginnen.
Dus ik acht die kans veel realistischer dan dat ze de nacht gedaan hebben en dan in de auto een halve liter binnen gieten voor ze naar huis gaan.
Wat trouwens bijna nog onverantwoorder zou zijn, om na een hele nacht wakker te zijn dan een halve liter uit te drinken en nog achter het stuur te kruipen.

Eigenlijk doet dat er niet toe wat jij al dan niet realistischer acht.
Ik leef nog altijd liever in een maatschappij waar je niet omwille van het uur van aankoop en het feit dat je fysieke arbeid verricht voor uw boterham standaard beschouwd wordt als een marginaal. Dus zolang die mensen niet dronken aan het rondrijden zijn, moet er misschien gestopt worden met hen te beoordelen vanuit vooroordelen ipv uit feiten. Want we weten het niet wanneer en op welke manier ze die halve liters gaan verbruiken. Dus mijn misschien is even plausibel als die van jou. Alleen heb ik blijkbaar niet de nood om alleen maar de slechtst mogelijke optie te zien.

Ik zie ook niet in waarom een pint drinken na een dagshift anders zou zijn dan na een nachtshift. Die zijn een ganse nacht wakker, maar die slapen op het ander moment eh. Het is niet alsof iemand die nachten werkt zondagavond start met werken en tot vrijdag niet slaapt ofzo. Dus die zijn niet per definitie vermoeider op dat moment dan iemand anders om 17u in de namiddag.

Okay ik ben dan toch niet de enigste die vind dat het raar is. Dat is zoals vroeger toen ik nog shiften werkte dat sommige collega's voor 6 uur 's morgens in hun auto nog vlug een joint aan het roken waren.

En zoals ik al zei om half 8 's morgens halve liters drinken ook al is uw shift gedaan is gewoon niet normaal gedrag.

Soms op BG zijn er sommige die echt ver gaan om vreemd gedrag goed te praten. Doet mij denken aan republikeinen die trump zijn gedrag goed praten door te zeggen.

Het waren meisjes rond de 16 jaar en niet kinderen van 5 jaar...

Laatst bewerkt:
Waar is dat dan?
Hier in Limburg gaag het van 12,5 euro naar 16 euro voor de grote zaken (44 liter) en van 6,25 euro naar 8 euro voor de kleine huisvuilzakken (22 liter)

Net gezien dat ik als alleenstaande 1 rol van 22L zakken krijg. Zo'n zak krijg ik van zijn leven niet vol. Wat moet ik doen? Om de 4 maanden een zak buitenzetten. Hier wonen zoveel alleenstaanden. Dat gaat goed rieken in de kelders. En beestjes gaan er ook zot op zijn.

Eigenlijk doet dat er niet toe wat jij al dan niet realistischer acht.
Ik leef nog altijd liever in een maatschappij waar je niet omwille van het uur van aankoop en het feit dat je fysieke arbeid verricht voor uw boterham standaard beschouwd wordt als een marginaal. Dus zolang die mensen niet dronken aan het rondrijden zijn, moet er misschien gestopt worden met hen te beoordelen vanuit vooroordelen ipv uit feiten. Want we weten het niet wanneer en op welke manier ze die halve liters gaan verbruiken. Dus mijn misschien is even plausibel als die van jou. Alleen heb ik blijkbaar niet de nood om alleen maar de slechtst mogelijke optie te zien.

Ik zie ook niet in waarom een pint drinken na een dagshift anders zou zijn dan na een nachtshift. Die zijn een ganse nacht wakker, maar die slapen op het ander moment eh. Het is niet alsof iemand die nachten werkt zondagavond start met werken en tot vrijdag niet slaapt ofzo. Dus die zijn niet per definitie vermoeider op dat moment dan iemand anders om 17u in de namiddag.
Anders moet je eens een paar nachtshiften draaien, dan ga je wel zien dat je wel degelijk vermoeider bent dan dat je dagshiften draait en ik spreek uit ondervinding. Veel goesting om nog naar de winkel te lopen om een halve liter te halen had ik niet. Als je om 7u30 's morgens nog in de winkel staat en je halve liter moet uitdrinken dan zit je om 9u in je bed, en om 14u ben je wakker. Er is niemand die gaat slapen tot 16u na een nachtshift.
Net als dat ik uit ondervinding spreek dat er nogal regelmatig werf camionettes positief blazen voor ze aan het werk beginnen.

Hij spreekt hier letterlijk over bouwvakkers. Volgens mij gaat werken in de bouw nog altijd beter overdag dan 's nachts in het donker onder een licht. Ik ken geen enkele bouwvakker die 's nachts werkt (buiten degene die beton polieren dan). En er is niemand die beweert dat fysieke arbeid marginaal is, om 7u30 voor je werk halve liters binnen gieten is wel marginaal, daar ging het over.

En als je zo graag een halve liter drinkt na een nachtshift dan ga je dat normaal gezien thuis staan hebben en niet nog rap na je shift iedere dag 1 halve liter halen. De meesten die dat doen is het om thuis te verbergen dat ze drinken.

Nu, ik heb er mss een ander beeld over door mijn job. Maar je wil niet weten hoeveel er rond rijden op dat uur onder invloed van gelijk wat en uit gelijk welke laag van de bevolking.

Anders moet je eens een paar nachtshiften draaien, dan ga je wel zien dat je wel degelijk vermoeider bent dan dat je dagshiften draait en ik spreek uit ondervinding. Veel goesting om nog naar de winkel te lopen om een halve liter te halen had ik niet. Als je om 7u30 's morgens nog in de winkel staat en je halve liter moet uitdrinken dan zit je om 9u in je bed, en om 14u ben je wakker. Er is niemand die gaat slapen tot 16u na een nachtshift.
Mogelijk een hyperbool, en ik ben er mij van bewust dat ik eerder een uitzondering ben/was maar toch: ik sliep nooit beter dan na mijn nachtshiften. Ik kwam thuis rond kwart voor zeven, kroop in mijn bed en sliep met gemak tot na 16:00u

Mogelijk een hyperbool, en ik ben er mij van bewust dat ik eerder een uitzondering ben/was maar toch: ik sliep nooit beter dan na mijn nachtshiften. Ik kwam thuis rond kwart voor zeven, kroop in mijn bed en sliep met gemak tot na 16:00u
Wat hou je dan nog over aan je leven eigenlijk? Serieuze vraag he. Ik neem nu even de uren die ik zie van mijn buurman: pakweg om 20u30 vertrekken naar je werk en om dan om 5u30 thuis te komen. Als je dan slaapt tot na de middag ben je toch heel je leven kwijt?
Nooit in shiften gewerkt hier, dus kan gerust een fout idee hebben. Ik werkte tot enkele jaren terug 03u00-19u00 (vrachtwagen), daar zat ook niet veel leven bij, maar dat was als "jonge" mens die geld wilde verdienen. Om zo levenslang shiften te draaien en 1 op 2 weken geen leven te hebben lijkt me echt onhoudbaar.

Net gezien dat ik als alleenstaande 1 rol van 22L zakken krijg. Zo'n zak krijg ik van zijn leven niet vol. Wat moet ik doen? Om de 4 maanden een zak buitenzetten. Hier wonen zoveel alleenstaanden. Dat gaat goed rieken in de kelders. En beestjes gaan er ook zot op zijn.
De zakken niet helemaal vol buitenzetten? Zijn 22 liter al niet de kleinere modellen? Hier is het 15, 30, of 60 liter.

Wat hou je dan nog over aan je leven eigenlijk? Serieuze vraag he. Ik neem nu even de uren die ik zie van mijn buruman: pakweg om 20u30 vertrekken naar je werk en om dan om 5u30 thuis te komen. Als je dan slaapt tot na de middag ben je toch heel je leven kwijt?
Nooit in shiften gewerkt hier, dus kan gerust een fout idee hebben. Ik werkte tot enkele jaren terug 03u00-19u00, daar zat ook niet veel leven bij, maar dat was als "jonge" mens die geld wilde verdienen. Om zo levenslang shiften te draaien en 1 op 2 weken geen leven te hebben lijkt me echt onhoudbaar.
Als je niet genoeg slaapt ben je ook redelijk wat leven kwijt denk ik. Nu, als je op 24u 8u slaapt en 8u werkt zou dat in principe niet moet uitmaken wanneer, enkel zijn wij geen nachtdieren, en heel de maatschappij is er op berekend om je niet te laten slapen overdag. De reden dat het extra opbrengt natuurlijk, gezond is het niet.

Anders moet je eens een paar nachtshiften draaien, dan ga je wel zien dat je wel degelijk vermoeider bent dan dat je dagshiften draait en ik spreek uit ondervinding.
Anders moet je er niet van uit gaan dat je de enige hier op het forum bent die ooit al een nachtshift heeft gedaan.

Genoeg shiftwerkers die liever de nacht doen dan de vroege, omdat dat beter aansluit bij hun bioritme. Terwijl ik er ook ken die al last hebben met een late omdat ze pas na 22u kunnen gaan slapen.
Ik ken zelfs mensen die veel nachten doen en pas rond 14u in hun bed kruipen en dus voor hun shift slapen ipv erna, omdat ze 's ochtends nog te wakker zijn om in slaap te raken.

Als die graag een pintje drinken lijkt me dat trouwens slimmer om 8u 's ochtends na hun werk dan om 20u vlak voor ze moeten opgaan.

En trouwens hij spreekt over werkmannen. Dat jij dat standaard invult als bouwvakker, wil niet zeggen dat dat ook klopt.

Genoeg shiftwerkers die liever de nacht doen dan de vroege, omdat dat beter aansluit bij hun bioritme. Terwijl ik er ook ken die al last hebben met een late omdat ze pas na 22u kunnen gaan slapen.
Ik ken zelfs mensen die veel nachten doen en pas rond 14u in hun bed kruipen en dus voor hun shift slapen ipv erna, omdat ze 's ochtends nog te wakker zijn om in slaap te raken.

De groep mensen die denken dat nachtwerk geen impact heeft op hun gezondheid is nu wel een stuk groter dan de groep mensen bij wie nachtwerk ook effectief geen impact heeft op hun gezondheid.
Zelf ook jaren volcontinu gewerkt en had ook niet de indruk dat ik daar iets van effect van had. Tot ik overschakelde naar gewone daguren en plots veel makkelijker in slaap kon vallen en mij over het algemeen gewoon meer uitgerust en gezonder voelde.

Om zo levenslang shiften te draaien en 1 op 2 weken geen leven te hebben lijkt me echt onhoudbaar.

Ik sliep na een nachtshift meestal tot 15 uur. Nog tijd genoeg om te koken, naar de winkel te gaan etc. Voor je sociale leven is het moeilijker: activiteiten laten schieten, vroeger moeten vertrekken op restaurant als je de nacht opmoet, laat bij de kameraden toekomen als je van de late komt etc.
En als je met (jonge) kinderen zit zal je maar best of een partner hebben die flexibel is qua uren, of heel goed zijn in logistiek en puzzelen met de agenda.

Desondanks: wie pinten staat te pakken om 8 uur 's ochtends heeft waarschijnlijk een problematische relatie met alcohol, noem een kat toch gewoon een kat...

Verkoudheid met een verstopping van de sinussen dat uitstraalt naar mijn tanden. Pijn bij het bijten. Dat hebben we dan ook eens meegemaakt.

Ik heb een tweetal jaar in 2 ploegen gewerkt bij brouwerij Moortgat. Je had daar een paar gasten die van café kwamen en als dat dicht ging, gingen ze bij de portier zitten (waar ne bak stond) en begonnen dan om 6u aan hun shift en dronken lustig verder. En op dagen dat ze niet op café gingen dronken die gewoon om 6u hun eerste Duveltje. Dat daar niet meer ongelukken gebeurden, ik snap het niet. De ergste dronkaards waren trouwens de heftruckchauffeurs daar. Die hadden dus een bak bij de portier staan voor tijdens hun pauzes en ne bak in de koele cellen (nu ja, 't was daar dat alle bakken kwamen te staan natuurlijk, maar er stond er altijd zo eentje mooi in een hoekje gezet)

Echt, voor sommige mensen maakt het niet uit hoe laat het is. Die drinken van zodra ze opstaan tot ze gaan slapen.
Een opa van mij werkte in de jaren '70-80 voor Omer Vander Ghinste. Elke dag de baan op met de biercamion als chauffeur, van café tot café, vaten gaan leveren. Uiteraard dronken die aan ieder café enkele pinten. Tegen dat die 's avonds thuiskwam was hij ladderzat. Smeet hem dan in zijne zetel om TV te kijken terwijl meme zijn avondeten op zijne schoot bracht en om de 20 minuten nen verse Bockor naast hem kwam zetten.

Ja ja, mijne pepe was nen harde werker. En verantwoord ook é, zo zei hij zelf. Want de jonge gasten, DIE rijden pas zot als ze gedronken hebben, hij niet neen. 't Was ne professional é.

Parkeerkaart voor gehandicapten verloren.Waarschijnlijk tussen het oud papier gesukkeld.
Nu kan ik met mijn rollator naar de politie voor aangifte verlies.
Daarboven op moeten ze ook registratienummer,aanslagbiljet hebben voor ik een nieuwe krijg.

Parkeerkaart voor gehandicapten verloren.Waarschijnlijk tussen het oud papier gesukkeld.
Nu kan ik met mijn rollator naar de politie voor aangifte verlies.
Daarboven op moeten ze ook registratienummer,aanslagbiljet hebben voor ik een nieuwe krijg.
Je kan al je gegevens vinden op myhandicap.socialsecurity.be
Heb je geen eigen voertuig dat je die zomaar kan kwijtspelen? Bij mij zit die vast aan de voorruit, grootste "probleem" is als we eens met de auto van de vriendin weg zijn en ik die vergeet mee te doen.

Wat hou je dan nog over aan je leven eigenlijk? Serieuze vraag he. Ik neem nu even de uren die ik zie van mijn buruman: pakweg om 20u30 vertrekken naar je werk en om dan om 5u30 thuis te komen. Als je dan slaapt tot na de middag ben je toch heel je leven kwijt?
Nooit in shiften gewerkt hier, dus kan gerust een fout idee hebben. Ik werkte tot enkele jaren terug 03u00-19u00 (vrachtwagen), daar zat ook niet veel leven bij, maar dat was als "jonge" mens die geld wilde verdienen. Om zo levenslang shiften te draaien en 1 op 2 weken geen leven te hebben lijkt me echt onhoudbaar.
Ik heb dit maar een jaar of twee gedaan, en dan ook maar maximaal vier nachten per twee weken. Toen ook nog geen kinderen en eigenlijk weinig verplichtingen. Op die dagen heb je dan inderdaad niet veel aan je leven, hoewel ik toen tussen 16:00u en 21:15u gewoon thuis en "wakker" was. Eigenlijk niet enorm veel verschil met een gewone nine to five werkdag, dus.

Terug
Bovenaan