Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Je hebt dat kaartje toch niet gekregen met de bedoeling om te storten?
Je krijgt dat kaartje om de geboorte van dat kind aan te kondigen. Je geeft wat je wil en niets lijkt mij ook ok
Mja zo komt het anders wel over.
Want het kind aankondigen, gebeurde al lang via FB en INSTA, en heb hem reeds gefeliciteerd via deze kanalen.
Dus waarom dan nog een kaartje sturen, vraag ik me af :')

Mja zo komt het anders wel over.
Want het kind aankondigen, gebeurde al lang via FB en INSTA, en heb hem reeds gefeliciteerd via deze kanalen.
Dus waarom dan nog een kaartje sturen, vraag ik me af :')
Omdat dat gebruikelijk is in onze cultuur? En de lijst van adressen voor geboortekaartjes is waarschijnlijk dezelfde als die voor doodsbrieven. Dus daar wordt niet bij elk individueel adres nog nagegaan of die persoon het al dan niet al op andere manieren weet en of die al dan niet een cadeau zal wensen te geven. Ge staat gewoon op het adressenlijstje: 'familie'.

"...meestal is het omgekeerd en beslissen de ouders om de stekker uit te trekken."
"Meestal hoor je de dokters nog een ultimatum met een ‘test’ uit Duitsland"

Al veel meegemaakt?
Yes, mensen waarvan de familie beseft dat ze het niet zullen overleven, krijgen zulke voorstellen (met dan de nodige offertes) - iets zegt me dat deze familie niets extra moet betalen voor alles wat ze vragen

Het zou gaan om een gemengde groep van universiteits- en hogeschoolstudenten

Je zou denken dan mensen die hoge studies doen slim zijn en niet dat ze de "imbiciel" komen uithangen.
Zelfs de buurman hier die niet kan zeggen hoeveel 1 + 1 is zou zich zo niet gedragen.

Als het u hier niet aan staat ga dan in een ander land studeren.

Ah, de Spaanse Erasmusstudenten doen gewoon nog steeds wat ze 20 jaar geleden ook al deden.
Mijn ex had een kot in een home van de unif waar veel van die sjarelos ook een kot hadden. Elke dag feest, niet naar de lessen gaan want hun Engels was heel rudimentair en Nederlands natuurlijk onbestaand, liefdesdrama's op de gang om 4 uur 's nachts, elke week wel eens een douche pakken terwijl ze in een ander kotteke luid aan het vogelen waren, etc.
Erasmus voor Spanjaarden was (en, als ik het artikel zo lees, is) gewoon party party party.

Maar ook voor Belgen is de studententijd toch gewoon de periode om helemaal los te gaan. Ik weet dat ik in elk geval ook mijn aandeel alcohol-infused over the top shit heb gedaan toen.

Maar ook voor Belgen is de studententijd toch gewoon de periode om helemaal los te gaan. Ik weet dat ik in elk geval ook mijn aandeel alcohol-infused over the top shit heb gedaan toen.
Ja tuurlijk.

Nu we er over bezig zijn: Ik herinner mij een bar / café en we bestelden altijd op de poef met de belofte dat nadien terug te betalen.
Elke keer we dan daar kwamen zuipen en wilden betalen riep de barman: Zet het maar op de poef!

Op een dag hangt er een briefje aan de deur: Failliet! :tongue:

Maar we waren wel altijd vriendelijk. Dingen afbreken of bedreigingen uiten deden we niet. Er zijn grenzen hé.
Men kan daar (veel) te ver in gaan.

---

Zo toch ook eens met ne vriend die gendarme was (nu politie) gaan zuipen. En we zien buiten een paar gasten tegen de muur plassen.
Mijne maat roept: Maak dat jullie weg zijn of ik beboet jullie! Ik ben gendarme!

Dan gingen die dus snel lopen als hij z'n badge toonde en dan zei hij als ze uit het zicht waren: "Kom Makila we gaan hier eens goed urineren tegen het muurke hé! En we gingen daar dan zelf plassen. :tongue:

Laatst bewerkt:
uw rekening niet betalen is niet te ver gaan?
Als het café (de barman was namelijk de enige in het café buiten de aanwezig studenten) daarmee akkoord gaat en je dat niet afdwingt of onder dwang doet, dan 'neen' toch?

Je kan soms toch ook kiezen voor een factuur achteraf te betalen als je inkopen doet? (dat is niet standaard maar dat bestaat)
Dan ben je in uw ogen ook ne crimineel en te ver aan het gaan?

Laatst bewerkt:
Als het café daarmee akkoord gaat en je dat niet afdwingt of onder dwang doet, dan 'neen' toch?

Je kan soms toch ook kiezen voor een factuur achteraf te betalen als je inkopen doet? (dat is niet standaard maar dat bestaat)
Dan ben je in uw ogen ook ne crimineel en te ver aan het gaan?
Das niet hoe jij het beschreef he.

"we bestelden altijd op de poef met de belofte dat nadien terug te betalen.
Elke keer we dan daar kwamen zuipen en wilden betalen riep de barman: Zet het maar op de poef!"

Dan interpreteer ik dat als uw rekening nooit betalen.

Kzie nu wel dat ik die tweede zin mislezen heb en dat de barman zelf zei om het op de poef te zetten.

Das niet hoe jij het beschreef he.

"we bestelden altijd op de poef met de belofte dat nadien terug te betalen.
Elke keer we dan daar kwamen zuipen en wilden betalen riep de barman: Zet het maar op de poef!"

Dan interpreteer ik dat als uw rekening nooit betalen.

Kzie nu wel dat ik die tweede zin mislezen heb en dat de barman zelf zei om het op de poef te zetten.
Ja sorry, het was niet al te duidelijk maar de barman was inderdaad gewoon het verantwoordelijke personeelslid.
Als ik die mens dan toch eens het geld gaf weigerde hij. Ik ga hem dan niet dwingen hé. :unsure:

Ik vond het achter bekeken best wel vreemd. Maar ja misschien was de barman de zoon van de eigenaar? En nam hij het niet serieus op hé. Wie weet.

Sommigen zouden toch beter geen zaken doen.
Die barber dat pogacar over de vloer kreeg, zou nooit in mij opkomen om te zeggen dat het ‘on the house’ is.
Waarom zelfs, en dat is dan meestal bij bekenden met meer als genoeg geld.
Iedereen gelijk voor de wet, dan is het nog logischer dat je eens een dakloze in u zaak trekt en die dan eens een gratis beurt of whatever geeft.

Nas van (slechts) 3 jaar die plots de geest gegeven lijkt te hebben. Wilt geen enkele vorm van reset aanpakken en duikt niet op in een netwerk.

Zal weer een dure kost zijn om te vervangen. :sop:

Sommigen zouden toch beter geen zaken doen.
Die barber dat pogacar over de vloer kreeg, zou nooit in mij opkomen om te zeggen dat het ‘on the house’ is.
Waarom zelfs, en dat is dan meestal bij bekenden met meer als genoeg geld.
Iedereen gelijk voor de wet, dan is het nog logischer dat je eens een dakloze in u zaak trekt en die dan eens een gratis beurt of whatever geeft.
Marketing. Hij kan reclame maker hiermee. Het zou hem meer kosten aan een marketingbureau dan een gratis knipbeurt te geven.
Zaak komt in een positief licht te staan. Barber komt sympathiek over. Pogacar is content = goede reclame.

Imo is dat commercieel gewoon een slimme zet.

Marketing. Hij kan reclame maker hiermee. Het zou hem meer kosten aan een marketingbureau dan een gratis knipbeurt te geven.
Zaak komt in een positief licht te staan. Barber komt sympathiek over. Pogacar is content = goede reclame.

Hij is er zelf binnen gestapt, als je iemand speciaal aantrekt met een gratis beurt zoals je bij alle content creators ziet ja. Maar het krantenartikel is er gewoon gekomen omdat die mens zelf de krant heeft gecontacteerd omdat pogi daar zelf binnen gestapt is. Op dat moment is er helemaal geen enkele meerwaarde meer om dat gratis te doen. Pogi heeft dit voor zover ik weet niet op zijn socials gedeeld of actief reclame voor die barber gemaakt. Waarschijnlijk zelf geen akkoord dat hln er een artikel over maakt.

WhatsApp-groep:

Persoon a: Is er komende zaterdag KSA?
Leiding: Ja.
Persoon a: Van wanneer tot wanneer? 14u tot 18u??
Leiding: Op de gewone uren van 13u tot 17u.
Persoon b: Tess kan niet komen, haar broer heeft toernooi.
Persoon c: Aylana kan er ook niet bijzijn, we moeten naar een babyborrel.
Persoon d: Iemand die de muts van Chelsey heeft? WE ZIJN ZE KWIJT
Persoon e: Kunnen we Cathleya een half uur vroeger komen afhalen? Wij gaan nog naar een kerstmarkt.
Persoon f: Brittanietje kan er wel bijzijn, ze kijkt er al naar uit!!!!

NOBODY FUCKING CARES.

KSA is altijd op dezelfde dag, hetzelfde uur. Tenzij anders gecommuniceerd. Die groep is aangemaakt door de leiding om belangrijke zaken te communiceren, niet voor al zo'n zever waardoor je moet gaan scrollen om de initiële boodschap te kunnen lezen. Bende marginale zitzakken.

Wettelijk niet zo want gratis werk is sluikwerk 😅

WhatsApp-groep:

Persoon a: Is er komende zaterdag KSA?
Leiding: Ja.
Persoon a: Van wanneer tot wanneer? 14u tot 18u??
Leiding: Op de gewone uren van 13u tot 17u.
Persoon b: Tess kan niet komen, haar broer heeft toernooi.
Persoon c: Aylana kan er ook niet bijzijn, we moeten naar een babyborrel.
Persoon d: Iemand die de muts van Chelsey heeft? WE ZIJN ZE KWIJT
Persoon e: Kunnen we Cathleya een half uur vroeger komen afhalen? Wij gaan nog naar een kerstmarkt.
Persoon f: Brittanietje kan er wel bijzijn, ze kijkt er al naar uit!!!!

NOBODY FUCKING CARES.

KSA is altijd op dezelfde dag, hetzelfde uur. Tenzij anders gecommuniceerd. Die groep is aangemaakt door de leiding om belangrijke zaken te communiceren, niet voor al zo'n zever waardoor je moet gaan scrollen om de initiële boodschap te kunnen lezen. Bende marginale zitzakken.
Ik ben vroeger nog leiding geweest in de chiro.
Ben ik blij dat whatsapp en andere groepen nog niet bestonden, ik zou er ambetant van worden.

Was een simpelere tijd denk ik als leider.

Terug
Bovenaan