Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Solidworks for Makers gekocht voor een jaartje aangezien het -50% is. Wat een onnodig gecompliceerd installatieproces is me dat. Eerst moet ge ne launcher downloaden. Dan denk je 'sure, gebeurt wel meer en van daaruit installeert je software'. Nope.
Je installeert de launcher en dan niets. Dus ik in mijn apps maar zoeken achter solidworks of 3Dexperience (want zo noemt de launcher), maar er verschijnt niets. Dus herstart de pc, nog eens zoeken in mijn apps, nog niks. Kijk ik in mijn system tray en zie een icoontje dat ik niet ken en ja, het is 3Dexperience. Ik klik op 'open' en er gebeurt niks. No worries misschien eens exit'en en de app herstarten, maar exit heb je niet. Dan maar via taakbeheer de app sluiten. Maar mijn fout: ge kunt die niet weer starten want het zit niet in uw apps. Dus de launcher installeerder maar even een repair laten doen en zo opgestart (geen goesting om pc te herstarten). Nogmaals op open geklikt. Niets. Ga ik naar mijn account. Moet ik nu blijkbaar via de account zelf ook de software nog eens apart installeren. Vreemd, dacht dat ik daar die launcher voor had, maar niet dus.
Klik op install: controleer eerst of je cloud eligable bent, zegt ie dan. Weer wat software installeren en dat zegt dus dat ik niet cloud eligable ben :p
Ook stom dat ik dat zou moeten zijn, want ik heb niet de xDesign gekozen (de browser based Cloud CAD), maar de locally installed. Dus hun cloud services mogen ze houden.

Ondanks dat ik niet Cloud Eligble ben volgens hun checker, toch op next geduwd. Krijg je nog wat opties voor add-ins, maar blijkbaar moet je daar dan ook weer een aparte serialnumber voor invoegen, dus dat mag ik overslaan.

Uiteindelijk is het gelukt en na een herstart werkt het. Alleen staat die 3DExperience nog steeds in de system tray, maar als je daar open doet ga je nu naar de browser en dan kan je daar je software openen en account beheren. Nou, qua 3DExperience kan dat wel tellen. Dit moet zowat de omslachtigste manier van software installatie ooit zijn voor een gewone pc. Oh ja, ondanks dat ge dus naar je account gaat via die 3DExperience en zo de software kan opstarten (je kan het blijkbaar ook wel gewoon vanuit de pc doen), moet je toch ook nogmaals inloggen op de software. Ah ja, want dat is te moeilijk om die gegevens op te halen van het platform van waaruit je het opstartte.

Aangezien je toch nog moet inloggen (eenmalig) en je SolidWorks gewoon kan opstarten, vraag ik me nu wel af wat die 3DExperience daar eigenlijk staat te doen. Dat is waarschijnlijk eerder als verifier dan als launcher zekers (alhoewel er nog een extra icoontje in de system tray staat van hen met PLM collaborative services adapter client)? (net ontdekt dat het het data management system is)
Anyway, je moet bijna een computerdeskundige zijn om dit geïnstalleerd te krijgen.

Laatst bewerkt:
En hoe lang op voorhand moet je reserveren bij die zaken?

Geen idee voor de zaken uit het artikel, maar in een restaurant hier in de buurt waar je een week op voorhand nog kan reserveren voor zaterdag, hebben ze ook pakken meer annulaties en no-shows dan vroeger, de laatste keer dat ik er kwam, was er nog een tafel van 8 die niet kwam opdagen. En dan zijn het geen toeristen.

Dat hoeft toch geen reden te zijn om boertig om te gaan met wat feitelijk uw "klanten" zijn? Een fenomeen dat trouwens wel vaker voorkomt bij douane-personeel, paspoortcontroles en dergelijke. Alsof we met z'n allen zijn gaan accepteren dat het daar normaal is om afgeblaft te worden.
Vorige week nog gehad in Duitsland.
Ga ik met mijn vrouw bij de non EU staan omdat de werknemers dat zo zeiden om te doen. Uiteindelijk worden we verder bij de EU rij geleid door de werknemers daar.
De dame van de douane begon dan moeilijk te doen en als we zeiden dat haar collega’s ons naar haar hadden geleid begon ze opeens te schreeuwen naar die collega’s :laugh: .

We hebben er eens goed mee gelachen hoe ze haar eigen job zo moeilijk maakt. Is dat nu zo een grote moeite om gewoon je werk te doen voor non eu tot de wachtrij wat kleiner is geworden.

Officieel gezien mag mijn vrouw dan ook nog bij de EU burgers gaan staan want we zijn getrouwd. Dat is toch altijd in andere EU luchthavens nooit een probleem geweest.

Op de terugweg hebben we haar gelukkig net kunnen vermijden want ze zat in het loket ernaast.

Blijkbaar wel al een ouder bericht. :unsure: geen idee waarom net die oudere pagina tevoorschijn kwam als ik de thread open deed :p

Vorige week een nieuwe soundbar met draadloze woofer en achterspeakers gekregen van de vrouw.
Heeft gewerkt tot gisteren, dan niets meer.
Stand-by lampje werkt nog wel, maar dat is het enige: geen geluid, niks reactie op afstandsbediening of fysieke knoppen.

Retour aanmelden bij online shop xxx.com.
=> de producent/verkoper zal dit met u afhandelen

Vandaag mail van die verkoper:
=> retour of refund is niet van toepassing. Dit is een gekend probleem bij dit type.

Oplossing copy/paste:
Als de led-indicator wel oplicht, maar alleen "-" of "----" weergeeft, en het apparaat niet kan worden ingeschakeld, kan dit te wijten zijn aan statische elektriciteit of een opstartfout. Probeer de volgende stappen:
Dit is een werkende methode die door andere gebruikers wordt gedeeld. We hopen dat het probleem hiermee wordt opgelost:

1. Haal de soundbar volledig uit het stopcontact en verwijder alle kabels.

Verwijder alle ingangen (HDMI ARC, optisch, AUX, enz.).

Haal de stekker van de soundbar uit het stopcontact.

2. Haal tegelijkertijd de stekker van de subwoofer uit het stopcontact.

3. Laat beide apparaten minimaal 4 uur volledig uit het stopcontact zijn.

4. Na 4 uur: Sluit slechts één ingangskabel (HDMI ARC/optisch/AUX) opnieuw aan op de soundbar.

5. Sluit het netsnoer van de soundbar opnieuw aan en probeer hem aan te zetten. Zodra u hebt gecontroleerd of de soundbar goed werkt, sluit u het netsnoer van de subwoofer opnieuw aan.

Ik denk het niet 😂

Vorige week een nieuwe soundbar met draadloze woofer en achterspeakers gekregen van de vrouw.
Heeft gewerkt tot gisteren, dan niets meer.
Stand-by lampje werkt nog wel, maar dat is het enige: geen geluid, niks reactie op afstandsbediening of fysieke knoppen.

Retour aanmelden bij online shop xxx.com.
=> de producent/verkoper zal dit met u afhandelen

Vandaag mail van die verkoper:
=> retour of refund is niet van toepassing. Dit is een gekend probleem bij dit type.

Oplossing copy/paste:
Als de led-indicator wel oplicht, maar alleen "-" of "----" weergeeft, en het apparaat niet kan worden ingeschakeld, kan dit te wijten zijn aan statische elektriciteit of een opstartfout. Probeer de volgende stappen:
Dit is een werkende methode die door andere gebruikers wordt gedeeld. We hopen dat het probleem hiermee wordt opgelost:

1. Haal de soundbar volledig uit het stopcontact en verwijder alle kabels.

Verwijder alle ingangen (HDMI ARC, optisch, AUX, enz.).

Haal de stekker van de soundbar uit het stopcontact.

2. Haal tegelijkertijd de stekker van de subwoofer uit het stopcontact.

3. Laat beide apparaten minimaal 4 uur volledig uit het stopcontact zijn.

4. Na 4 uur: Sluit slechts één ingangskabel (HDMI ARC/optisch/AUX) opnieuw aan op de soundbar.

5. Sluit het netsnoer van de soundbar opnieuw aan en probeer hem aan te zetten. Zodra u hebt gecontroleerd of de soundbar goed werkt, sluit u het netsnoer van de subwoofer opnieuw aan.

Ik denk het niet 😂
En deze procedure dan elke paar dagen herhalen als het probleem zich opnieuw voordoet, neem ik aan? Gemakkelijk, toch.

Welk merk van soundbar, als ik vragen mag?

Laatst bewerkt:
Ik heb BG als mobiele app op mijn gsm (op mijn oude gsm ook die ik soms nog gebruik) en op beide gsm's blijft die app soms gewoon hangen. Je vraagt een refresh en de pagina wordt wit en je moet afsluiten en heropenen. Heb cache al gecleared en app geherinstalleerd maar issue blijft. Nog iemand last van?

Jezus christus in de groep "wakkere Belgen" na het overlijden van Glenn De Boeck.

4 keer astrazeneca een wonder dat hij het nog zo lang heeft getrokken.

Met dan nen hele nest reacties op van t zelfde "niveau" :puke:

Tablet voor de kinderen aan het instellen.
Ik kies kind account. Je moet dan een nieuw emailadres aanmaken en dan moet je een gsm nummer ingeven voor verificatie maar zowel bij het mijne als dat van mijn vrouw zegt die 'nummer teveel gebruikt'. Wat is dat nu voor zever. Ik word te oud voor al die prul waarom kan dat nu eens niet gewoon eenvoudig werken.

Jezus christus in de groep "wakkere Belgen" na het overlijden van Glenn De Boeck.

4 keer astrazeneca een wonder dat hij het nog zo lang heeft getrokken.

Met dan nen hele nest reacties op van t zelfde "niveau" :puke:
Dat zijn de mensen die bleven volhouden dat elke gevaccineerde ging doodvallen hé. Ik denk dat die ondertussen zowat de champagne ontkurken als er eens -confirmation bias much- een semi-beroemd persoon doodvalt.

-----------------------------------

En een eigen inbreng: de buitenschoolse opvang voor al de scholen van de gemeente, dus ook die van mijn dochter, gaat uitbesteed worden aan 3WPlus. Er zijn veel klachten over hoe dat duurder gaat worden, maar persoonlijk vind ik dat nog altijd spotgoedkoop dus #care. Maar om mensen tegemoet te komen gaat men een infosessie organiseren.

Die infosessie, zeer relevant voor wie de opvang gebruikt buiten de schooluren, gaat door tussen 15.30 en 16.30. Zouden die mensen dat nu opzettelijk doen? :unsure:

Laatst bewerkt:

Ik snap die ouders niet, meestal is het omgekeerd en beslissen de ouders om de stekker uit te trekken. Als die dokters zulke zaken rustig op tafel leggen, zal het wel zo zijn dat het arme kind klinisch dood is met 0 kans om terug tot leven te komen.

Meestal hoor je de dokters nog een ultimatum met een ‘test’ uit Duitsland (waarbij ze dus jouw kind als proefpersoon gebruiken) wat nog eens extra duizenden euro’s kost… dus als ze zélf al zeggen om te stoppen heeft het weinig zin om dat met een advocaat te regelen.

Ik snap die ouders niet, meestal is het omgekeerd en beslissen de ouders om de stekker uit te trekken. Als die dokters zulke zaken rustig op tafel leggen, zal het wel zo zijn dat het arme kind klinisch dood is met 0 kans om terug tot leven te komen.

Meestal hoor je de dokters nog een ultimatum met een ‘test’ uit Duitsland (waarbij ze dus jouw kind als proefpersoon gebruiken) wat nog eens extra duizenden euro’s kost… dus als ze zélf al zeggen om te stoppen heeft het weinig zin om dat met een advocaat te regelen.
"...meestal is het omgekeerd en beslissen de ouders om de stekker uit te trekken."
"Meestal hoor je de dokters nog een ultimatum met een ‘test’ uit Duitsland"

Al veel meegemaakt?

Vinted dat z'n afhaal/afgifte-punten heeft aangepast waardoor het gebruikelijke punt waar we dagelijks passeren verdwenen is en ik meer dan 3km uit de richting mag gaan rijden om mijn verkocht pakje van €4,5 af te geven.

Ik blijf het zeggen, men komt met te veel weg, en het staat verdikke nog op beeld ook... Wie blijft dit pikken? Ok dit is wel uit NL, maar hier ziet ge ook stoten ze

Helemaal eens. Die klojo's spelen met hun eigen leven en dat van anderen, gezond verstand vliegt bij velen precies uit het raam zodra ze achter het stuur kruipen.

Ik vind dat altijd het equivalent van "Social media made y'all way too comfortable with disrespecting people and not getting punched in the face for it" (quote van Mike Tyson, geen fan van hem als mens maar hij heeft wel een punt - is volgens mij van toepassing op veel mensen in het verkeer)

Kaartje in de bus van een neef uit Parijs.

Ik zag dat het een internationaal kaartje was via de afzender, weet wel dat ik veel internationale vrienden heb, dus ik dacht: leuk een kerstkaart. van wie in godsnaam.

Tot ik hem opende. Een geboren baby. van een verre neef die ik 1 keer per jaar zie (als hij al op de familiefeest is). Om te storten. pfff
Wat doen jullie in zo'n geval. toch een kleinigheid voor de moeite? pfff

Ik zag dat het een internationaal kaartje was via de afzender, weet wel dat ik veel internationale vrienden heb, dus ik dacht: leuk een kerstkaart. van wie in godsnaam.

Tot ik hem opende. Een geboren baby. van een verre neef die ik 1 keer per jaar zie (als hij al op de familiefeest is). Om te storten. pfff
Een halve euro voor elke keer je hem gezien hebt.

6 euro?

Je hebt dat kaartje toch niet gekregen met de bedoeling om te storten?
Je krijgt dat kaartje om de geboorte van dat kind aan te kondigen. Je geeft wat je wil en niets lijkt mij ook ok

Terug
Bovenaan