Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Delhaize aan huis geleverd, best thing ever. Als er nu iets is waar ik met plezier wat meer betaal is het dat. Op je gemak voor de PC alles uitkiezen en vergelijken en de volgende dag staat het voor je deur, heerlijk.

Waarover hebben jullie het. Niets zo plezant om op het gemak inkomen te gaan doen op zaterdag. Koffie drinken, proevertjes boeffen. En dat met de kinderen.

v4-460px-Detect-Sarcasm-in-Writing-Step-1-Version-2.jpg

Daarnet ook weer tegen die van ons gezegd dat we op zaterdag niet meer gaan boodschappen doen. Bloody hell. Alle fatsoen was weer thuisgelaten.
Ik ga tegenwoordig op zaterdag rond 7u45 naar de slagerij en aansluitend naar de supermarkt ernaast die om 8u open gaat. Tegen 8u30 zijn mijn boodschappen al uitgeladen.

Dit weekend al 3x naar de gamma gemoeten om last minute klein prul voor de verbouwing van de zolder. En rara, ik kan sebiet nog es gaan :lol:

Een noodlanding maken is een misdrijf

Ik begrijp dit (betalend) artikel niet goed. Blijkbaar heeft de luchthavenpolitie een PV opgesteld en meneer voor de rechter gedaagd omdat hij een noodlanding moest maken en hierbij het overige luchtverkeer hinderde (ze moesten een vliegtuig omleiden). Volgens dit artikel was de noodlanding strafbaar.

Maar een noodlanding is bij wet toch niet verboden? Juist in tegendeel een noodlanding heeft juist voorrang. Mis ik iets?

Ik heb even wat zaken opgezocht. In principe kan de luchthavenpolitie oordelen dat je niet de juiste procedures hebt gevolgd of dat de noodlanding niet echt noodzakelijk was. Je kan dan wel degelijk voor de rechter gedaagd worden. Swoit dit lijkt mij een overijverige agent te zijn? Want niemand voert een noodlanding uit voor zijn plezier hé.

Laatst bewerkt:
Een noodlanding maken is een misdrijf

Ik begrijp dit (betalend) artikel niet goed. Blijkbaar heeft de luchthavenpolitie een PV opgesteld en meneer voor de rechter gedaagd omdat hij een noodlanding moest maken en hierbij het overige luchtverkeer hinderde (ze moesten een vliegtuig omleiden). Volgens dit artikel was de noodlanding strafbaar.

Maar een noodlanding is bij wet toch niet verboden? Juist in tegendeel een noodlanding heeft juist voorrang. Mis ik iets?

Ik heb even wat zaken opgezocht. In principe kan de luchthavenpolitie oordelen dat je niet de juiste procedures hebt gevolgd of dat de noodlanding niet echt noodzakelijk was. Je kan dan wel degelijk voor de rechter gedaagd worden. Swoit dit lijkt mij een overijverige agent te zijn? Want niemand voert een noodlanding uit voor zijn plezier hé.
aangezien het artikel eigenlijk meer een dagboek pagina van Dirk lijkt te zijn, en er niet echt geduid wààrvoor de PV werd opgesteld, is het niet mogelijk om te oordelen he.

Dat ze hem in Brasschaat zeggen dat hij naar Deurne moet uitwijken, kan hij uiteraard niks aan doen. maar dat TUI en de luchthaven van Deurne kosten hebben dankzij die kerel zijn hobby, kunnen zij ook niet aan doen. En die kosten moeten ergens verhaald worden, en dus heb je die PV nodig. Zo'n vlucht uit Antalya die moet uitwijken: niet goedkoop.

trouwens, bvb crashen tijdens een track day op de nurburgring doe je ook niet voor je plezier, maar dat kost je ook meer dan de schade aan je wagen en je ego hoor. daar staan ook stevige boetes op. het is niet omdat het niet voor je plezier is, dat ze het allemaal moeten laten gebeuren.

Kerstboom omgevallen en de helft van de ornamenten kapot.
+ cadeau dat er al onder lag helemaal nat

Shit happens I guess.
We zijn een grotere voet gaan kopen.

Ja als ik die extra dure visite, zonder afspraak, wou betalen en eerst fotos laten nemen etc... dan wel.
Maar dit vertikte ik.
Ik deed al genoeg. Halve dag loon . Halve dag heen en weer... Ze wouden geld scheppen! Ze mogen ook eens hun hart tonen.
Ik denk niet dat er grote dieven zijn dan dierenartsen. Hun doel is zoveel mogelijk geld uit uw zakken halen. Liefst met wat onderzoeken op voorhand, die lang betalen.

Ik denk niet dat er grote dieven zijn dan dierenartsen. Hun doel is zoveel mogelijk geld uit uw zakken halen. Liefst met wat onderzoeken op voorhand, die lang betalen.
Er zijn er bij die goed doorrekenen ja. Wij waren al jaren tevreden van een praktijk waar me met al onze beesten gingen, maar voor onze (weliswaar uit de kluiten gewassen) honden zaten we op €200 a €250 per jaar per hond aan vaccins en checkup. Sinds dit jaar eens een andere praktijk bezocht op aanraden van een kennis en we kwamen daar buiten voor exact hetzelfde voor €180 voor de twee samen. :lol:

Ik loop nu al bijna een week rond met een soort paniekerig / stress gevoel. Vergelijkbaar met het gevoel dat je vroeger had als je de volgende was voor een mondeling examen. En dat gevoel wil maar niet weggaan. Ook vrij paniekerig, elke keer er auto's voorbij rijden begin ik te stressen/pannikeren terwijl ik al heel m'n leven aan een drukke baan woon en dus verkeer gewoon ben.

Mijn hartslag en bloeddruk zijn normaal, ik moet nu sedistress nemen van de dokter maar ik heb niet de indruk dat het werkt. En ik ben echt enorm vermoeid aan het raken van continu dat gevoel te hebben.
Klinkt heel erg als de paniekstoornis waar ik maanden mee heb rondgelopen en hierdoor amper buiten kwam. Ook mede door de vermoeidheid die dit, zoals je zelf aangeeft, veroorzaakt. Probeer u zeker bewust te blijven dat uw gevoel ook maar een gevoel is. Letten op een correcte (buik) ademhaling. Mindfulnes kan helpen. Psycholoog kan helpen.

Vooral de grote praktijken zijn geldwolven. Het is alsof ze weten dat je het diertje graag zien, en juist daarom goed doorvragen.

Met het risico om verzuurd over te komen:

Een plaatselijke cafébaas schonk hier kerstbomen aan zijn straat, zodat mensen die aan hun deur kunnen zetten en decoreren. Dat is een mooi initiatief, ware het niet dat de zo al vrij smalle stoep dus op meerdere punten gereduceerd wordt tot een ruimte waar je als volwassene niet doorkan zonder op straat te lopen. Door de kerstballen en lichtjes loop je ook best niet tegen de takken. Ik ben blij dat ik niet meer met de koets of buggy naar de crèche/school moet, maar als dat wel zo is moet je dus op straat gaan rijden. Heb je een rolstoel...pech?

Terug
Bovenaan