Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Lol, had dat overlaatst ook: 'kies je leveringsdatum' om het dan enkele dagen sneller te leveren. Ik snap dat een koerier ook maar zoveel pakjes per dag kan leveren, dus die gewenste dag kan al vol zitten, maar geef dan tenminste de optie om een andere dag te kiezen.

Eigenlijk zou het soms handig zijn mocht je kunnen zeggen "lever exact deze dag" of "het is niet dringend, als ik het tegen die datum heb is OK, lever als je eens in de buurt bent".

Eens 2 pakketten verstuurd:
  • Zending overhandigd aan bpost door de afzender woensdag 03-12-2025 | 16:40
  • De zending werd gesorteerd vrijdag 05-12-2025 | 04:29
Woensdag namiddag in een postpunt. Pas vrijdag om 04:29 opnieuw ingescand, zou er in al die tussentijd niks van scan meer gebeurd zijn?

Afgelopen week 2 keer gehad dat het gewoon voor mijn deur werd afgezet, er werd aangebeld en vertrokken zonder te wachten of ik open deed.
De ene keer was ik thuis dus op zich geen ramp. De andere keer was ik niet thuis en hebben ze dat pakketje daar gewoon laten staan.
Gelukkig was ik nog in de buurt en checkte ik toevallig mijn mails of het had er een hele dag kunnen staan (of weg geweest)

Hier in de buurt telkens problemen met PostNL. Is ook de enige pakjesdienst waar je niet kan aanduiden om alles rechtstreeks naar een verzamelpunt te laten gaan. Bpost levert alles voor mij standaard in een automaat, DPD gaat ook rechtstreeks naar een pakjespunt in de buurt. PostNL denkt gewoon "trek u plan"

Ik loop nu al bijna een week rond met een soort paniekerig / stress gevoel. Vergelijkbaar met het gevoel dat je vroeger had als je de volgende was voor een mondeling examen. En dat gevoel wil maar niet weggaan. Ook vrij paniekerig, elke keer er auto's voorbij rijden begin ik te stressen/pannikeren terwijl ik al heel m'n leven aan een drukke baan woon en dus verkeer gewoon ben.

Mijn hartslag en bloeddruk zijn normaal, ik moet nu sedistress nemen van de dokter maar ik heb niet de indruk dat het werkt. En ik ben echt enorm vermoeid aan het raken van continu dat gevoel te hebben.

Afgelopen week 2 keer gehad dat het gewoon voor mijn deur werd afgezet, er werd aangebeld en vertrokken zonder te wachten of ik open deed.
De ene keer was ik thuis dus op zich geen ramp. De andere keer was ik niet thuis en hebben ze dat pakketje daar gewoon laten staan.
Gelukkig was ik nog in de buurt en checkte ik toevallig mijn mails of het had er een hele dag kunnen staan (of weg geweest)

Hier in de buurt telkens problemen met PostNL. Is ook de enige pakjesdienst waar je niet kan aanduiden om alles rechtstreeks naar een verzamelpunt te laten gaan. Bpost levert alles voor mij standaard in een automaat, DPD gaat ook rechtstreeks naar een pakjespunt in de buurt. PostNL denkt gewoon "trek u plan"
PostNL doet dat hier ook de laatste jaren. Ik heb zo ooit een doos pampers in de regen gevonden. Al goed dat het niet té hard regende en de papmpers in plastiek zaten of ik kon ze weg gooien.

Tandartsen moeten zwemmen in geld blijkbaar.

Tijdje terug geschreven dat ik mij op de wachtlijst had gezet voor een plaats in feb 2026. Ik bel even terug voor een update want ik moet echt wel eens langsgaan voor een grondig onderzoek.

Ahja mijnheer die wachtlijst doen wij niemeer want wij krijgen het niet rond. Maar als u dichtbij woont kunnen we u opbellen als iemand wegvalt.

a la battle royal...

Sorry ma kga mijn gsm niet constant int oog houden om die ene kans om te mogen langsgaan. Dan blijven we maar in Brussel naar de tandarts gaan.

Laatst bewerkt:
Op verlof zijn en dan nog van die berichten op mijne gsm.
"Zeg, ik weet dat ge op verlof zijt MAAR"...

En dan voor de onnozelste futiliteiten en dan geef ik God zij dank zelden mijn nummer.

Zonet iemand waar ik mee padel en via daar dus mijn nummer heeft die dus een WhatsApp stuurt met de vraag naar het algemene mailadres van ons kantoor.

Fucking google it hé.
Ik snap die gemakzucht echt niet.

de onverschilligheid van dierenartsen :mad:

:mad:

vanmiddag een aangereden kat gevonden aan kruispunt. Ik onmiddellijk onbetaald verlof gevraagd voor de rest van de dag.
hij leefde nog, maar achterpoten verlamd, en 1 voorpoot uit de kom.

Ik ga daarmee naar 3 dierenartsen !! 2 waarbij ik verdorie zelf klant ben.
Geen enkel van de 3 wou helpen. tis te zeggen: "ah we merken dat ze geen chip heeft, dus geen eigenaar, we trekken ons dat niet aan. ga daarmee naar blauwe kruis , zij krijgen subsidies ! ! ! )

:wablieft:

ik ben bij die 3e dierenarts toch uit mijn krammen geschoten : "ik ben hier nu al bijna 2 uur met die kat op baan. ik ben toch ook mijn tijd en diesel kwijt? om nog maar niet te spreken van halve dag loon ! mij hoor je toch nie klagen? hebben jullie geen eed van socrates? kom geef dat dier dan toch een spuitje om het uit z'n lijden te verlossen !? ik betaal wel dat product, wat kost da nu verdorie aan jullie, aan inkoop prijs"

"ahja ma meneer ge komt zonder afspraak, das zowiezo ook al duurdere visite etc...."

ik zeg: zijn jullie daar nu weer met jullie visite, en wat met mijn tijd? ma tis goe, ik kom hier niet meer met mijn eigen katten.

dan maar naar politie geweest. daar contact met blauwe kruis, maar daar toevallig weer geen dierenarts aanwezig !

uiteindelijk naar ANIMO mogen rijden, praktijk waar blauwe kruis mee samen werkt, weer heel de andere kant van mijn coté, maar soit.

daar hebben ze het diertje de eerste zorgen toegediend, maar dus geen chip, geen eigenaar.... (al kan ik wel weer gaan raden van waar die komt, die stelletje boerenkinkels niet ver van mijn werk) .

Zal wellicht toch inslapen worden, maar toch ergens opgelucht dat het niet daar in de kouwe nattigheid blijft liggen, wie weet hoe lang lag het er al.

echt, moest ik dierenarts zijn, ik zou dat toch gewoon een spuitje geven en uit eigen zak betalen hoor. voor die paar keren dat zoiets voorvalt?
Wat kost zo'n product nu aan inkoopprijs? peanuts wellicht. alles draait om geld precies. klotewereld.

vanmiddag een aangereden kat gevonden aan kruispunt. Ik onmiddellijk onbetaald verlof gevraagd voor de rest van de dag.

Geen enkel van de 3 wou helpen. tis te zeggen: "ah we merken dat ze geen chip heeft, dus geen eigenaar, we trekken ons dat niet aan. ga daarmee naar blauwe kruis , zij krijgen subsidies ! ! ! )

ik ben bij die 3e dierenarts toch uit mijn krammen geschoten : "ik ben hier nu al bijna 2 uur met die kat op baan. ik ben toch ook mijn tijd en diesel kwijt? om nog maar niet te spreken van halve dag loon ! mij hoor je toch nie klagen? hebben jullie geen eed van socrates? kom geef dat dier dan toch een spuitje om het uit z'n lijden te verlossen !? ik betaal wel dat product, wat kost da nu verdorie aan jullie, aan inkoop prijs"

"ahja ma meneer ge komt zonder afspraak, das zowiezo ook al duurdere visite etc...."

ik zeg: zijn jullie daar nu weer met jullie visite, en wat met mijn tijd? ma tis goe, ik kom hier niet meer met mijn eigen katten.

dan maar naar politie geweest. daar contact met blauwe kruis, maar daar toevallig weer geen dierenarts aanwezig !

uiteindelijk naar ANIMO mogen rijden, praktijk waar blauwe kruis mee samen werkt, weer heel de andere kant van mijn coté, maar soit.

daar hebben ze het diertje de eerste zorgen toegediend, maar dus geen chip, geen eigenaar.... (al kan ik wel weer gaan raden van waar die komt, die stelletje boerenkinkels niet ver van mijn werk) .

Zal wellicht toch inslapen worden, maar toch ergens opgelucht dat het niet daar in de kouwe nattigheid blijft liggen, wie weet hoe lang lag het er al.

echt, moest ik dierenarts zijn, ik zou dat toch gewoon een spuitje geven en uit eigen zak betalen hoor. voor die paar keren dat zoiets voorvalt?
Wat kost zo'n product nu aan inkoopprijs? peanuts wellicht. alles draait om geld precies. klotewereld.

wreed schoon van u dat ge uw tijd en energie er in steekt.
Zelf ooit 1x voorgehad dat we een straatkat waar de neus van was aan het wegrotten naar een dierenarts in de buurt gebracht hebben en die was toen heel redelijk door ons enkel de prijs van het spuitje aan te rekenen.
Snap dat toch ook niet dat ge als dierenarts zo zou reageren. Dat is toch normaal een beroep dat ge doet uit liefde voor beesten? Maar misschien is dat voor hen veel administratie als dat een niet gechipte kat is?

wreed schoon van u dat ge uw tijd en energie er in steekt.
Zelf ooit 1x voorgehad dat we een straatkat waar de neus van was aan het wegrotten naar een dierenarts in de buurt gebracht hebben en die was toen heel redelijk door ons enkel de prijs van het spuitje aan te rekenen.
Snap dat toch ook niet dat ge als dierenarts zo zou reageren. Dat is toch normaal een beroep dat ge doet uit liefde voor beesten? Maar misschien is dat voor hen veel administratie als dat een niet gechipte kat is?
Hier ook al met een onbekende en niet gechipte kat geweest naar een dierenarts. Gewoon volle pot moeten betalen voor de zorgen, maar daarmee was de kous af. Was ook allemaal officieel en niet in 't zwart, dus lijkt me sterk dat ze niets kunnen doen zonder dat die kat gechipt is. @TRUMP heeft blijkbaar 3 eikels van dierenartsen gevonden. Wel veel respect om de tijd en moeite te steken in dat beestje!

Ben vluchten aan't boeken voor in Januari naar Spanje te gaan en val hier bijna van mijne stoel.

Van Gdansk naar Alicante en terug, 500 euro.
Van Paderborn (Duitsland) naar Alicante en terug, 195 euro.

Die krijgen dan al dubbel ons loon, mogen ze nog eens op verlof voor de helft van de prijs ook :angry:

Die wilden allemaal tout court niet helpen? Ook al zou je gewoon alles betaald hebben?

Die wilden allemaal tout court niet helpen? Ook al zou je gewoon alles betaald hebben?
Ja als ik die extra dure visite, zonder afspraak, wou betalen en eerst fotos laten nemen etc... dan wel.
Maar dit vertikte ik.
Ik deed al genoeg. Halve dag loon . Halve dag heen en weer... Ze wouden geld scheppen! Ze mogen ook eens hun hart tonen.

Ben vluchten aan't boeken voor in Januari naar Spanje te gaan en val hier bijna van mijne stoel.

Van Gdansk naar Alicante en terug, 500 euro.
Van Paderborn (Duitsland) naar Alicante en terug, 195 euro.

Die krijgen dan al dubbel ons loon, mogen ze nog eens op verlof voor de helft van de prijs ook :angry:
Gdansk en Paderborn liggen nu ook wel niet zo dicht bij elkaar he.

Gdansk en Paderborn liggen nu ook wel niet zo dicht bij elkaar he.

Ik heb al gezien dat het van Keulen naar Alicante nog duurder is dan van Gdansk naar Alicante, 't is dus geen prijsdiscriminatie jegens Polen maar gewoon Paderborn dat ontzettend goedkoop is.

En toevallig heeft mijn vrouw familie daar in de buurt, dus we gaan eerst weekendje naar regio Paderborn en van daaruit naar Spanje.

Had dinsdag nog iets anders besteld bij Mediamarkt en aangeduid dat ze het 8/12 mochten leveren (ben die dag thuis), krijg ik woensdag een mail dat ze het op 04/12 leveren.. Dan is snelheid eens niet belangrijk, leveren ze toch sneller af.
Hoewel ik in normale omstandigheden zou begrijpen dat ze gerust later kunnen leveren als jij dit vraagt, het is momenteel de drukste periode van het jaar (Sint, Kerst, Nieuwjaar) waar er zoveel wordt besteld en ze dus niet gaan zeggen “hey laten we dit pakje nog even in ons magazijn/sorteercentrum laten liggen”.

Terug
Bovenaan