de onverschilligheid van dierenartsen
vanmiddag een aangereden kat gevonden aan kruispunt. Ik onmiddellijk onbetaald verlof gevraagd voor de rest van de dag.
hij leefde nog, maar achterpoten verlamd, en 1 voorpoot uit de kom.
Ik ga daarmee naar 3 dierenartsen !! 2 waarbij ik verdorie zelf klant ben.
Geen enkel van de 3 wou helpen. tis te zeggen: "ah we merken dat ze geen chip heeft, dus geen eigenaar, we trekken ons dat niet aan. ga daarmee naar blauwe kruis , zij krijgen subsidies ! ! ! )
:wablieft:
ik ben bij die 3e dierenarts toch uit mijn krammen geschoten : "ik ben hier nu al bijna 2 uur met die kat op baan. ik ben toch ook mijn tijd en diesel kwijt? om nog maar niet te spreken van halve dag loon ! mij hoor je toch nie klagen? hebben jullie geen eed van socrates? kom geef dat dier dan toch een spuitje om het uit z'n lijden te verlossen !? ik betaal wel dat product, wat kost da nu verdorie aan jullie, aan inkoop prijs"
"ahja ma meneer ge komt zonder afspraak, das zowiezo ook al duurdere visite etc...."
ik zeg: zijn jullie daar nu weer met jullie visite, en wat met mijn tijd? ma tis goe, ik kom hier niet meer met mijn eigen katten.
dan maar naar politie geweest. daar contact met blauwe kruis, maar daar toevallig weer geen dierenarts aanwezig !
uiteindelijk naar ANIMO mogen rijden, praktijk waar blauwe kruis mee samen werkt, weer heel de andere kant van mijn coté, maar soit.
daar hebben ze het diertje de eerste zorgen toegediend, maar dus geen chip, geen eigenaar.... (al kan ik wel weer gaan raden van waar die komt, die stelletje boerenkinkels niet ver van mijn werk) .
Zal wellicht toch inslapen worden, maar toch ergens opgelucht dat het niet daar in de kouwe nattigheid blijft liggen, wie weet hoe lang lag het er al.
echt, moest ik dierenarts zijn, ik zou dat toch gewoon een spuitje geven en uit eigen zak betalen hoor. voor die paar keren dat zoiets voorvalt?
Wat kost zo'n product nu aan inkoopprijs? peanuts wellicht. alles draait om geld precies. klotewereld.
Afbeelding c9ae1242-f4a8-49c6-9d16-a003a513b3a5 gehost op ImgBB
ibb.co