Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik ben totaal niet mee met het dienstenchequeverhaal eerlijk gezegd. Nog nooit poetshulp gevraagd of nodig gehad. Dus een domme vraag misschien: maar kan je een poetshulp nog enkel inschakelen met behulp van dienstencheques? Of kan je daarbuiten nog gewoon met een zelfstandige poetshulp een overeenkomst maken om bij je thuis te komen kuisen?
Je vindt heus wel eentje die het volledig in het zwart doet ja.

De willekeur van ecocheques en mijn haat voor azerty toetsenborden...

Ik stop eind deze maand bij mijn huidige werkgever en moet mijn laptop dus binnen leveren. Van plan om een privé laptop aan te kopen en aangezien het toch niet moet dienen als workstation, maar vooral als kwalitatief gebouwd Internet en remote terminal machine (heb nog mijn thuisserver en gaming rig), is mijn oog gevallen op een Macbook Air M4. Die is qua bouwkwaliteit, prestaties en batterijduur eigenlijk met de huidige promo nog eens niet overdreven duur (alleszins toch het basismodel, upgrades blijven good ol' Apple intzakzetterij).

Diezelfde werkgever gaat een dezer dagen ook ecocheques uitbetalen. Komt goed uit! Effe snel checken en Apple shizzle kan met ecocheques aangekocht worden en dat lijkt op het eerste zicht te gaan.

Beetje verder checken. Vrijwel bij elke Belgische winkel biedt logischerwijs enkel azerty layout aan :sop:. Vooral bij een grote online speler als Coolblue is dat ergens wel idioot, want het is in eerste instantie een NL webshop waar ze al standaard qwerty gebruiken... Nooit van zijn leven wil ik nog een laptop met die achterlijke azerty layout om sporadisch mee te programmeren, en al zeker niet als er geen numpad bijzit.
Dan maar bij de Apple webshop zelf? Huh, raar genoeg geen korting daar.
Lab9 dan maar? Oef, toch nog één Belgische winkel waar ze toch ietswat snugger zijn!

Probleem 2, hoe kan ik die laptop nu met ecocheques betalen?
SIKE!!!! :oi22: Een Apple smartwatch, smartphone of tablet is blijkbaar "eco", maar een laptop die "tot 18u" op één batterijlading meegaat is dat niet.
WELKE DEBIELE AMBTENAAR OF POLITIEKER HEEFT DAT BESLIST?

Fuck deze zever. Ik zal die laptop wel ergens in NL aankopen; standaard al qwerty en nog een grotere korting ook.
de upgrade van memory en opslagruimte valt mee met de ram prijzen van vandaag. Je betaalt echt niet veel meer nu

Ik ben totaal niet mee met het dienstenchequeverhaal eerlijk gezegd. Nog nooit poetshulp gevraagd of nodig gehad. Dus een domme vraag misschien: maar kan je een poetshulp nog enkel inschakelen met behulp van dienstencheques? Of kan je daarbuiten nog gewoon met een zelfstandige poetshulp een overeenkomst maken om bij je thuis te komen kuisen?
langs de ene kant kan ik begrijpen dat dienstencheques een hulp zijn, maar vraag me toch ook wel af waarom zoiets door de staat gesubsidieerd moet worden. Ik kan dit begrijpen als ondersteuning voor oude mensen of mensen met een handicap zodat ze toch zelfstandig kunnen blijven leven. Maar waarom zou een gezin waar beide partners gaan werken een poetshulp op kosten van de maatschappij moeten hebben? Dan is een poetsvrouw toch gewoon 'luxe'?

Denk dat het idee eerder is om de poetshulpen een legaal inkomen te geven en hen wettelijk te beschermen. Als je dan de prijs te hoog legt, blijft iedereen in het zwart verder doen.

Denk dat het idee eerder is om de poetshulpen een legaal inkomen te geven en hen wettelijk te beschermen. Als je dan de prijs te hoog legt, blijft iedereen in het zwart verder doen.
En niet vergeten dat dat ganse dienstencheque verhaal uitgevonden is door de regering Verhofstadt en diende om jobs te creëeren, vooral voor laag geschoolden. Met als voordeel dat ook hoger geschoolde vrouwen gemakkelijker voltijds aan het werk gingen gezien men op een goedkope manier delen van het huishouden kon "outsourcen"

de upgrade van memory en opslagruimte valt mee met de ram prijzen van vandaag. Je betaalt echt niet veel meer nu
€230 voor een nvme upgrade* van 256GB naar 512GB. Euh, ik weet niet wat jij daarvan denkt, maar ik kan voor een €50 minder een volledige Samsung 990 2TB nvme kopen. Dat is toch net iets anders dan 256GB extra voor dat geld :tongue:

Maar nogmaals, het basismodel is mooi geprijsd voor wat je in de plaats krijgt. Héél mooi geprijsd eigenlijk gezien de Apple premium.
De prijzen van de upgrades zijn en blijven wel gewoon degoutant.

Ik wou Fallout 76 spelen (dat ik gratis heb gekregen via Amazon Prime), moet ge toch ook weer eerst een account maken bij Bethesda maken zekers. ctrl+shift+esc => beëindigen.

Echt, waarom toch. Internet had het leven gemakkelijker moeten maken en in plaats daarvan moet je voor alles accounts maken, nen aparte launcher hebben, of ge moet zeven miljard triljard popups wegklikken, drie miljoen tevredenheidsonderzoeken afwijzen, een gaziljon reclame mails verwijderen, etc.

Vroeger kreeg je ook veel reclame, maar dat kwam tenminste in een bundel of met alle post samen. 5 minuten 'scrollen' door uw posts en ge waart ervan af.
Alles is zo opdringerig geworden.

Om onze (grote) crèche binnen te kunnen moet je badgen. Elke dag zijn er weer ouders die hun badge niet meenemen en dan staan te wachten tot iemand anders hen kan binnenlaten. Moet ik dan elke keer op basis van uw uiterlijk een inschatting maken als ge een marginaal zijt of niet en het verantwoord is om u binnen te laten? Het is nu niet dat ik vrees dat ik per ongeluk de volgende Hans Van Themsche ga binnenlaten maar je weet nooit dat er een parentale ontvoering oid plaatsvindt. En ook gewoon, waarom is er dan nog een badge systeem. Het is letterlijk een kaart, steek het in uw portefeuille, tamzakken.

Je bedoelt Kim De Gelder?

Die wrapped 2025 filmpjes op Spotify, Zwift etc. We zijn fcking 4 december! Misschien eerst het jaar uit doen?

€230 voor een nvme upgrade* van 256GB naar 512GB. Euh, ik weet niet wat jij daarvan denkt, maar ik kan voor een €50 minder een volledige Samsung 990 2TB nvme kopen. Dat is toch net iets anders dan 256GB extra voor dat geld :tongue:

Maar nogmaals, het basismodel is mooi geprijsd voor wat je in de plaats krijgt. Héél mooi geprijsd eigenlijk gezien de Apple premium.
De prijzen van de upgrades zijn en blijven wel gewoon degoutant.
Totaal niet dezelfde specs en snelheid op die mac, en geniet nog maar snel van uw ssd voor deze prijs, want die is volgende maand 50%( of 150%) duurder. Het geheugen is trouwens goedkoper vandaag bij Apple dan in de winkel.

https://expandmacmini.com/product/ssd-m4-2tb/ (dit is vandaag de beste oplossing ipv van de 990 2TB)
Is ondertussen al 80€ duurder dan 10 dagen geleden. (nu 340 dollar)
Opgepast, in normale tijden ben ik het 200% eens met je, maar vandaag is de situatie volledig anders.
Die Ram prijzen gaan echt hun effect hebben in alles denk ik

Laatst bewerkt:
die proximus AI assistent is ook maar brol. mee op de kar willen springen, maar geen kosten willen doen aan ontwikkeling?

ik vraag om uit mijn abonnement het TV-deel te laten vallen. hij verwijst mij door naar de pagina om opties voor TV te selecteren en op te zeggen. vraagt of mijn vraag beantwoord is Ja/Nee. ik zeg nee: "ok, dan sluit ik nu de chat af". :unsure:

na een nieuwe chat gestart te hebben, vraag duidelijker gesteld te hebben dat ik nu een pack heb, en dat ik enkel internet wil: "dat moet je aan een medewerker vragen. ik sluit dan nu de chat af".

nutteloos ding.

Bol en Bpost... 2 exact dezelfde bureaustoelen besteld.

1 is net geleverd, de andere staat nog op "in voorbereiding" en zou ook nog vandaag geleverd worden.

En dan klagen dat de leveringskosten te hoog oplopen en er teveel camionetten van pakjesdiensten rondrijden...
Amai, deze wordt nog erger.

Track & Trace gaf aan dat het 2de pak gisteren tussen 12u en 15u15 ging geleverd worden. Ik dus in de namiddag van thuis gewerkt.

Ik zie een witte camionette met NL nummerplaat aan de overkant van de straat stoppen rond 14u45, ga dus naar de garage en doe de poort open, camionette rijdt net weer weg. Goed, ik weer naar binnen, zie ik diezelfde camionette 5min later opnieuw passeren, duidelijk al zoekend naar een adres, maar rijdt gewoon langzaam voorbij.

Om 15u45 komt er op Track & Trace een melding dat ze het pakket "door onvoorziene omstandigheden" niet hebben kunnen leveren en dat ze het opnieuw gaan proberen. Als ik binnen de 2 dagen het pakket niet ontvangen heb moet ik contact opnemen met de leverancier. Quasi zeker dat het gewoon die camionette was die het adres niet vond, staat nochtans duidelijk op onze brievenbus.

Soit, 's avonds krijg ik een oproep van een mij onbekend nummer, iemand die 800m verder in een smal zijstraatje woont die het pak naast zijn poort, in de regen, heeft gevonden. Dus gewoon daar gedumpt zonder meer. :angry:

Nu twijfel ik wel wat te doen. Ofwel meteen klacht indienen en mogelijks een nieuw pakket eisen, heeft in de regen gestaan en is mogelijk beschadigd. Ofwel van krommen haas gebaren en afwachten of ze een nieuw pakket trachten te leveren. Het engeltje op mijn schouder zegt het eerste, het duiveltje het tweede.

Amai, deze wordt nog erger.

Track & Trace gaf aan dat het 2de pak gisteren tussen 12u en 15u15 ging geleverd worden. Ik dus in de namiddag van thuis gewerkt.

Ik zie een witte camionette met NL nummerplaat aan de overkant van de straat stoppen rond 14u45, ga dus naar de garage en doe de poort open, camionette rijdt net weer weg. Goed, ik weer naar binnen, zie ik diezelfde camionette 5min later opnieuw passeren, duidelijk al zoekend naar een adres, maar rijdt gewoon langzaam voorbij.

Om 15u45 komt er op Track & Trace een melding dat ze het pakket "door onvoorziene omstandigheden" niet hebben kunnen leveren en dat ze het opnieuw gaan proberen. Als ik binnen de 2 dagen het pakket niet ontvangen heb moet ik contact opnemen met de leverancier. Quasi zeker dat het gewoon die camionette was die het adres niet vond, staat nochtans duidelijk op onze brievenbus.

Soit, 's avonds krijg ik een oproep van een mij onbekend nummer, iemand die 800m verder in een smal zijstraatje woont die het pak naast zijn poort, in de regen, heeft gevonden. Dus gewoon daar gedumpt zonder meer. :angry:

Nu twijfel ik wel wat te doen. Ofwel meteen klacht indienen en mogelijks een nieuw pakket eisen, heeft in de regen gestaan en is mogelijk beschadigd. Ofwel van krommen haas gebaren en afwachten of ze een nieuw pakket trachten te leveren. Het engeltje op mijn schouder zegt het eerste, het duiveltje het tweede.
Ik zou bijna durven voor het tweede te gaan. Die leveranciers die blijven samenwerken met pakjesdiensten die op niets trekken, gaan niet veranderen als ze zelf geen problemen krijgen.

Ik zou bijna durven voor het tweede te gaan. Die leveranciers die blijven samenwerken met pakjesdiensten die op niets trekken, gaan niet veranderen als ze zelf geen problemen krijgen.
Dat is ook gewoon een race to the bottom volgens mij, alles moet er zo snel mogelijk zijn en het mag niets kosten. Dan krijg je dat soort zaken met "zelfstandigen" die letterlijk de hele dag moeten rondrijden.

die proximus AI assistent is ook maar brol. mee op de kar willen springen, maar geen kosten willen doen aan ontwikkeling?

ik vraag om uit mijn abonnement het TV-deel te laten vallen. hij verwijst mij door naar de pagina om opties voor TV te selecteren en op te zeggen. vraagt of mijn vraag beantwoord is Ja/Nee. ik zeg nee: "ok, dan sluit ik nu de chat af". :unsure:

na een nieuwe chat gestart te hebben, vraag duidelijker gesteld te hebben dat ik nu een pack heb, en dat ik enkel internet wil: "dat moet je aan een medewerker vragen. ik sluit dan nu de chat af".

nutteloos ding.
Als je dat ding begint uit te kafferen, zegt dat wsl ook: "ok, dan sluit ik nu de chat af".

Dat is ook gewoon een race to the bottom volgens mij, alles moet er zo snel mogelijk zijn en het mag niets kosten. Dan krijg je dat soort zaken met "zelfstandigen" die letterlijk de hele dag moeten rondrijden.

Mja, het werd officieel geleverd door B-post, maar als zelfs zij met zelfstandige bezorgers werken met een anonieme camionette en Nederlandse nummerplaat...

Had dinsdag nog iets anders besteld bij Mediamarkt en aangeduid dat ze het 8/12 mochten leveren (ben die dag thuis), krijg ik woensdag een mail dat ze het op 04/12 leveren.. Dan is snelheid eens niet belangrijk, leveren ze toch sneller af.

Mja, het werd officieel geleverd door B-post, maar als zelfs zij met zelfstandige bezorgers werken met een anonieme camionette en Nederlandse nummerplaat...

Had dinsdag nog iets anders besteld bij Mediamarkt en aangeduid dat ze het 8/12 mochten leveren (ben die dag thuis), krijg ik woensdag een mail dat ze het op 04/12 leveren.. Dan is snelheid eens niet belangrijk, leveren ze toch sneller af.
Ja, hier net hetzelfde hoor. Grote bestelling van honderden EUR, dus handtekening nodig. Kreeg van GLS een mail om een aflevermoment vast te leggen, kies ik 4 dagen later en zat er dezelfde dag al een papier in de bus "u was niet thuis, we komen morgen terug". En inderdaad, gelukkig was mijn vrouw er.

Er lijkt ook geen koerierdienst te zijn die niet zo werkt. Bpost, GLS, UPS, PostNL, DPD, ... bij allemaal al dat soort zaken meegemaakt. Of zoals bij jou "lukt het niet" en kan je zelf gaan zoeken waar het ergens staat. De beste was met PostNL een chauffeur die de optie "afgeleverd bij de buren" had geselecteerd maar dan het adres van de verzender had ingevuld, dus de "buur" was een winkel in Nederland. Nooit terechtgekomen en geld teruggekregen.

Terug
Bovenaan