De willekeur van ecocheques en mijn haat voor azerty toetsenborden...
Ik stop eind deze maand bij mijn huidige werkgever en moet mijn laptop dus binnen leveren. Van plan om een privé laptop aan te kopen en aangezien het toch niet moet dienen als workstation, maar vooral als kwalitatief gebouwd Internet en remote terminal machine (heb nog mijn thuisserver en gaming rig), is mijn oog gevallen op een Macbook Air M4. Die is qua bouwkwaliteit, prestaties en batterijduur eigenlijk met de huidige promo nog eens niet overdreven duur (alleszins toch het basismodel, upgrades blijven good ol' Apple intzakzetterij).
Diezelfde werkgever gaat een dezer dagen ook ecocheques uitbetalen. Komt goed uit! Effe snel checken en Apple shizzle kan met ecocheques aangekocht worden en dat lijkt op het eerste zicht te gaan.
Beetje verder checken. Vrijwel bij elke Belgische winkel biedt logischerwijs enkel azerty layout aan

. Vooral bij een grote online speler als Coolblue is dat ergens wel idioot, want het is in eerste instantie een NL webshop waar ze al standaard qwerty gebruiken... Nooit van zijn leven wil ik nog een laptop met die achterlijke azerty layout om sporadisch mee te programmeren, en al zeker niet als er geen numpad bijzit.
Dan maar bij de Apple webshop zelf? Huh, raar genoeg geen korting daar.
Lab9 dan maar? Oef, toch nog één Belgische winkel waar ze toch ietswat snugger zijn!
Probleem 2, hoe kan ik die laptop nu met ecocheques betalen?
SIKE!!!!

Een Apple smartwatch, smartphone of tablet is blijkbaar "eco", maar een laptop die "tot 18u" op één batterijlading meegaat is dat niet.
WELKE DEBIELE AMBTENAAR OF POLITIEKER HEEFT DAT BESLIST?
Fuck deze zever. Ik zal die laptop wel ergens in NL aankopen; standaard al qwerty en nog een grotere korting ook.