Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Vanmiddag een lekkere volkoren boterham. Een sneetje voor de vezels, een sneetje voor de PFAS.
Bon. Mijn huid is weer voorzien van een waterafstotend laagje.

Vanmiddag een lekkere volkoren boterham. Een sneetje voor de vezels, een sneetje voor de PFAS.

zal ik gewoon niet meer eten anders? hogere kans op overleven!

godverdomme é

Groot scherm werkt niet meer dus nu moet ik met mijn slechte oogjes op een klein laptop scherm turen waarvan de achtergrondverlichting amper werkt. 😭

Ik vind dit vandaag met alles wat naar boven komt zeer goed nieuws van Demir.

Het artikel zegt duidelijk dat deze sector al 1.6 miljard subsidies krijgt, dus dan moeten ze ook niet jaar na jaar hun administratieve kosten verhogen. Wat willen ze daarmee trouwens bereiken vraag ik mij af? Bijna iedereen die ik ken is gestopt met zijn poetshulp of schakelt deze minder in. En dat is puur omdat ze dit jaar alles al serieus verhoogd hebben. En nu gaan ze nogmaals verhogen.

Ik vraag mij echt af hoe het ooit zo ver is moeten komen dat wij als land 160 MILJARD EURO subsidies uitdelen. Uiteindelijk is het dan maar normaal dat je 50% moet afdragen en 21% BTW op alles wat je aankoopt. Ah ja, want hoe kan je dat in godsnaam allemaal betalen?

Iets vergeten in de auto en terug gewandeld naar de parking.
Zie ik plots rode lak op mijn deur, en niet toevallig een rode auto naast mij :angry:
Waarschijnlijk per ongeluk gebeurd, anders verplaatst je je wagen of laat je toch een briefje achter.

Politie gebeld en ze zijn het komen vaststellen.
Konden de bestuurder niet bereiken wegens geen contactgegevens.

Briefje achtergelaten met vraag om mij te contacteren.
Als ik niets hoor moest ik mailen naar de agent en gaan ze een PV opstellen.

Urgh. Ik parkeer me altijd tactisch om dit te voorkomen.

Zie ik plots rode lak op mijn deur, en niet toevallig een rode auto naast mij :angry:
Waarschijnlijk per ongeluk gebeurd, anders verplaatst je je wagen of laat je toch een briefje achter.

Dit ooit zelf gedaan, iemand geraakt op de parking, zonder het gemerkt te hebben.

Iemand had het wel gezien en doorgegeven aan de politie, stonden toch binnen 30 minuten aan mijn deur met de boodschap dat als ik tegen een bepaald uur geen contact had opgenomen met de andere partij een PV zou krijgen.

DIrect in orde gaan maken, maar nooit iets vernomen van de verzekering.

Het artikel zegt duidelijk dat deze sector al 1.6 miljard subsidies krijgt, dus dan moeten ze ook niet jaar na jaar hun administratieve kosten verhogen. Wat willen ze daarmee trouwens bereiken vraag ik mij af? Bijna iedereen die ik ken is gestopt met zijn poetshulp of schakelt deze minder in. En dat is puur omdat ze dit jaar alles al serieus verhoogd hebben. En nu gaan ze nogmaals verhogen.

Ik vraag mij echt af hoe het ooit zo ver is moeten komen dat wij als land 160 MILJARD EURO subsidies uitdelen. Uiteindelijk is het dan maar normaal dat je 50% moet afdragen en 21% BTW op alles wat je aankoopt. Ah ja, want hoe kan je dat in godsnaam allemaal betalen?
Zou het dan niet logischer zijn mensen zelf te laten betalen voor die poetshulp in plaats van als minister te willen scoren met het feit dat het schandalig is dat ze hun prijs laten stijgen want ze krijgen al subsidie?

Daar stoor ik me dus ook super hard aan! Ik parkeer me (bij een supermarkt bvb.) meestal ver op de parking waar (bijna) geen auto's staan. Maar regelmatig als ik dan terugkeer staat er toch weer een auto NAAST mij geparkeerd (terwijl er daar nog super veel plaats is op dat moment) :wallbash:
Zijn dat diezelfde mensen die zich op de trein in een lege coupé naast u komen zetten vraag ik me dan af, of wat speelt er bij die mensen in hun hoofd?

Of nog erger:

12msgn.jpg

Sauna idem.

Gisteren ook.
Bij de opgiet.

Niet zoveel volk. Dan denk je van ja ik ga liggen i.p.v. zitten.

Ben je uw handdoek aan het leggen, maar komen ze direct langs u zitten. Echt elke keer zo he.

Terwijl de halve sauna nog leeg is. In uw hoofd hoor je dan ineens een schelle stem van 80 jaar geleden.

(En zwijgen in de sauna kennen ze ook niet meer. Alle verhalen moeten eruit, en de rest mag meeluisteren.)

Laatst bewerkt:
Zou het dan niet logischer zijn mensen zelf te laten betalen voor die poetshulp in plaats van als minister te willen scoren met het feit dat het schandalig is dat ze hun prijs laten stijgen want ze krijgen al subsidie?
Subsidies afschaffen wordt moeilijk want dan staat het internet terug vol met mensen die het niet kunnen vinden dat hun poetshulp opeens €38 per uur kost.

Subsidies afschaffen wordt moeilijk want dan staat het internet terug vol met mensen die het niet kunnen vinden dat hun poetshulp opeens €38 per uur kost.

Inderdaad moeilijk maar aan de andere kant smijten ze je wel om de oren met extra belastingen, dus dan moet de subsidie op poetshulpen verlagen ook wel mogelijk zijn - nu is het verschil met de werkelijke kost van die mensen gewoon erg groot en de drempel voor veel mensen die zelf hun huis zouden kunnen kuisen, volgens mij te laag.

Blijft wel een feit dat elke actie die de prijs verhoogt, wel tot doel moet hebben om de poetshulpen zelf meer te betalen of de subsidies te verminderen (of beide), niet gewoon de winstmarge van de bedrijven erachter verhogen.

Hier, pagina 5: https://publicaties.vlaanderen.be/view-file/68046
Het aantal DCO's die winst draaien daalt elk jaar, Van 2019 naar 2022 1/3e minder DCO's die winst maken. De meeste moeten dus geld bloeden.
Ik vind geen jaarverslag van ondernemingen in de buurt waar je in een oogopslag cijfers uit haalt, behalve eentje. Daar was vorig jaar het deficiet 800k.

Afschaffen moeten ze van mij niet doen, maar zoals bij kinderopvang de waarde van een cheque aan het inkomen koppelen zou wel een idee zijn vind ik. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die een pak meer dan mij verdienen die even veel voor hun cheques betalen. En mensen die een pak minder hebben ook. Dat kan inderdaad beter.

In de huidige tijd mogen ze verpleegkundigen en poetshulpen betalen als zelfstandigen ipv gesponsord door de overheid. De markt zal de prijs dan wel bepalen. Een goede werkkracht zal altijd meer verdienen, ook als die meer uren klopt. Maar neen, liever de miljarden door het raam gooien.

Ik snap dat het moeilijk is om nu nog te veranderen, maar hey, we roken ook allemaal veel minder, drinken allemaal veel minder achter het stuur en de vrouwen mogen ook veel meer dan vroeger. Dus het kan!

Daar stoor ik me dus ook super hard aan! Ik parkeer me (bij een supermarkt bvb.) meestal ver op de parking waar (bijna) geen auto's staan. Maar regelmatig als ik dan terugkeer staat er toch weer een auto NAAST mij geparkeerd (terwijl er daar nog super veel plaats is op dat moment) :wallbash:
Zijn dat diezelfde mensen die zich op de trein in een lege coupé naast u komen zetten vraag ik me dan af, of wat speelt er bij die mensen in hun hoofd?

Sommige kunnen precies ook enkel parkeren als ze een mikpunt hebben

Zonet op de parking van de winkel ook.
Ik zie een auto parkeren, vrouw stapt uit, stapt naar de andere kant om haar kindje te laten uitstappen. Op die tijd al één met een Audi die zich op het vak ernaast zet.
Natuurlijk ambetant moment als die dan wil uitstappen en die kleine tegelijk wil uitstappen

Ergste is dan. De rij ervoor waren 6 lege plaatsen naast elkaar. Die kon zelfs dwars gaan staan daar. Dusja, waarom?

De willekeur van ecocheques en mijn haat voor azerty toetsenborden...

Ik stop eind deze maand bij mijn huidige werkgever en moet mijn laptop dus binnen leveren. Van plan om een privé laptop aan te kopen en aangezien het toch niet moet dienen als workstation, maar vooral als kwalitatief gebouwd Internet en remote terminal machine (heb nog mijn thuisserver en gaming rig), is mijn oog gevallen op een Macbook Air M4. Die is qua bouwkwaliteit, prestaties en batterijduur eigenlijk met de huidige promo nog eens niet overdreven duur (alleszins toch het basismodel, upgrades blijven good ol' Apple intzakzetterij).

Diezelfde werkgever gaat een dezer dagen ook ecocheques uitbetalen. Komt goed uit! Effe snel checken en Apple shizzle kan met ecocheques aangekocht worden en dat lijkt op het eerste zicht te gaan.

Beetje verder checken. Vrijwel bij elke Belgische winkel biedt logischerwijs enkel azerty layout aan :sop:. Vooral bij een grote online speler als Coolblue is dat ergens wel idioot, want het is in eerste instantie een NL webshop waar ze al standaard qwerty gebruiken... Nooit van zijn leven wil ik nog een laptop met die achterlijke azerty layout om sporadisch mee te programmeren, en al zeker niet als er geen numpad bijzit.
Dan maar bij de Apple webshop zelf? Huh, raar genoeg geen korting daar.
Lab9 dan maar? Oef, toch nog één Belgische winkel waar ze toch ietswat snugger zijn!

Probleem 2, hoe kan ik die laptop nu met ecocheques betalen?
SIKE!!!! :oi22: Een Apple smartwatch, smartphone of tablet is blijkbaar "eco", maar een laptop die "tot 18u" op één batterijlading meegaat is dat niet.
WELKE DEBIELE AMBTENAAR OF POLITIEKER HEEFT DAT BESLIST?

Fuck deze zever. Ik zal die laptop wel ergens in NL aankopen; standaard al qwerty en nog een grotere korting ook.

Ik ben totaal niet mee met het dienstenchequeverhaal eerlijk gezegd. Nog nooit poetshulp gevraagd of nodig gehad. Dus een domme vraag misschien: maar kan je een poetshulp nog enkel inschakelen met behulp van dienstencheques? Of kan je daarbuiten nog gewoon met een zelfstandige poetshulp een overeenkomst maken om bij je thuis te komen kuisen?

Terug
Bovenaan