Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ergens kan ik me dat wel inbeelden. Op dit moment is dat nog moeilijk met zo'n kleintje die veel aandacht vraagt en waar je vooral voor moet zorgen. Echter, wanneer ze tieners worden en met vrienden meer weggaan om later alleen te wonen en nog meer hun eigen leven te leiden lijkt me dat zeker mogelijk.
Dat merk ik hier thuis goed met de oudste (15,5), die zit ganse dagen op zijn kamer of in de fitness en maakt bijna alleen nog deel uit van het gezin wanneer het tijd is om te eten... Communicatie en rekening houden met de rest van het gezin is voor hem ook geen prioriteit (zijn ASS helpt daar ook niet bij).

Mijn eigen vader is trouwens toen ik 7 of 8 was van de ene dag op de andere gewoon vertrokken en heb ik nooit meer gehoord of gezien, terwijl ik er daarvoor wel een fijne band mee had (voor zover ik mij herinner toch)... Ik kan het mij zelf niet voorstellen dat ik mijn kinderen zoiets zou aandoen, maar het bestaat dus wel.

Mijn vrouw liet gisteren weten dat ze naar de Aveve wil voor wat rommel dus ik bekijk vandaag mijn ecocheques eens op Edenred voor de eerste keer sinds maanden.

Ahja, op 4 december vervalt er kennelijk 100 EUR. Wat haat ik die cheque-rommel toch.

Op een bepaald moment moet je leren loslaten en hopen dat ze goed belanden in het leven. Een degelijke vriendengroep, stabiele relatie, fijne job, fysieke en mentale zelfzorg, ... Ik geloof wel dat een liefdevolle en zorgzame thuis een heel goede basis vormt voor het latere leven en dat probeer ik toch wel samen met mijn vrouw te voorzien.
vooral de vrienden die ze maken in hun tienerjaren gaan veel bepalen.
Mijn vrouw liet gisteren weten dat ze naar de Aveve wil voor wat rommel dus ik bekijk vandaag mijn ecocheques eens op Edenred voor de eerste keer sinds maanden.

Ahja, op 4 december vervalt er kennelijk 100 EUR. Wat haat ik die cheque-rommel toch.
ge kunt die nog ne keer reactiveren als die vervallen zijn. Is dan wel nog maar voor een paar maanden geldig. Maar het is idd. rommel. Ook heel willekeurig aan wat ge het kunt uitgeven.

Ecocheques zijn toch twee jaar geldig? Voor mensen met een tuin is dat handig, maar als je op een appartement woont ben je daar redelijk weinig mee. Dat ze daar dan cadeaucheques van maken, dat kan je wel gemakkelijker gebruiken

Ecocheques zijn toch twee jaar geldig? Voor mensen met een tuin is dat handig, maar als je op een appartement woont ben je daar redelijk weinig mee. Dat ze daar dan cadeaucheques van maken, dat kan je wel gemakkelijker gebruiken
Mijn gewoon loon blijft geldig. Ik heb een tuin maar ik zal vorig jaar niet genoeg opgedaan hebben. Als je planten uit Nederlandse of Duitse webshops haalt heb je er ook niets aan (that's me).

Zelf ouder zijnde kan ik me niet inbeelden dat ik later zou vervreemden van mijn dochter. Links en rechts hoor je wel andere verhalen, van ouders die amper tijd vrijmaken voor hun kind(eren) of op een bepaald punt een meer dan getroubleerde relatie met hun kinderen ontwikkelen.
Ik ook niet, maar mijn ouders zijn ook zo. Mijn pa hoor ik letterlijk nooit. Als zijn naam op mijn gsm verschijnt is het mijn ma die stuurt via de Whatsapp desktop app. En wat stuurt ze dan? Of ze bonnekes moet sparen voor speelgoed, of ik wil helpen met dit of met dat, ... Die vraagt nooit hoe het gaat met ons of de kleine, vraagt geen foto's, ...
Mijn schoonouders wonen 3 keer zo ver en die zie ik letterlijk 10 keer meer. Meme en pepe zijn ook zijn beste vrienden.

In mijn plaatselijke Hubo kan je daar gewoon alles mee betalen, heb er vorig jaar een plastieken kerstboom mee gekocht...

In mijn plaatselijke Hubo kan je daar gewoon alles mee betalen, heb er vorig jaar een plastieken kerstboom mee gekocht...
Hier en daar wel, ja. In het algemeen zijn ze er wel strenger op geworden. De lokale Gamma wou geen ecocheques aanvaarden voor de potgrond die ik wou kopen omdat die een bepaald label niet had.

dat is omdat die plaatselijke Hubo de regels verbuigt, net zoals sommige winkels je ook niet-voeding met maaltijdcheques laten betalen, maar in principe kan het niet.
De Hubo-site zegt zelf:
"In onze webshop herken je alle producten die je met ecocheques kan betalen aan het groene EcoCheques icoontje."

dat is omdat die plaatselijke Hubo de regels verbuigt, net zoals sommige winkels je ook niet-voeding met maaltijdcheques laten betalen, maar in principe kan het niet.
De Hubo-site zegt zelf:
"In onze webshop herken je alle producten die je met ecocheques kan betalen aan het groene EcoCheques icoontje."
Zelfs iets dat van persoon tot persoon afging. Vroeger als ik als jonge gast zonder gezin met mijn papieren maaltijdcheques eens naar de Makro ging eten over de middag wist ik ook aan wie zijn kassa ik moest gaan staan. Er waren er die teruggaven op maaltijdcheques en er waren er die de regels volgden en niet terug geven.

Bol en Bpost... 2 exact dezelfde bureaustoelen besteld.

1 is net geleverd, de andere staat nog op "in voorbereiding" en zou ook nog vandaag geleverd worden.

En dan klagen dat de leveringskosten te hoog oplopen en er teveel camionetten van pakjesdiensten rondrijden...

Daarnet bijna van mijne sus gedraaid bij de tandarts. Er moet een tand getrokken en vervangen worden en dat grapje kost €2500 waarvan de mutualiteit €400 van kan afhalen. Heel raar, plots een bloeddrukval en ik moest erbij gaan zitten. Mijn vrouw dacht dat het een mopje was, maar ik trok lijkbleek weg.

Vandaag mijn 30e verjaardag. Nu, onze (zeer beperkte) vriendengroep is daar zowiezo niet mee bezig, ik merk ook alleen andere verjaardagen op als ze op FB verschijnen. Maar toch...

Vorig jaar was ik mijn eigen verjaardag vergeten en werd ik overstelpt met berichten. Dit jaar had ik wel gehoopt op iets en heb welgeteld 2 berichten ontvangen. Best ´buhh´ erdoor. Gelukkig dat ik in zo´n drukke periode zit dat ik geen tijd heb om er bij stil te staan.

Vandaag mijn 30e verjaardag. Nu, onze (zeer beperkte) vriendengroep is daar zowiezo niet mee bezig, ik merk ook alleen andere verjaardagen op als ze op FB verschijnen. Maar toch...

Vorig jaar was ik mijn eigen verjaardag vergeten en werd ik overstelpt met berichten. Dit jaar had ik wel gehoopt op iets en heb welgeteld 2 berichten ontvangen. Best ´buhh´ erdoor. Gelukkig dat ik in zo´n drukke periode zit dat ik geen tijd heb om er bij stil te staan.
geniet van je verjaardag in ieder geval! 30 jaar is wel keioud!

Daarnet bijna van mijne sus gedraaid bij de tandarts. Er moet een tand getrokken en vervangen worden en dat grapje kost €2500 waarvan de mutualiteit €400 van kan afhalen. Heel raar, plots een bloeddrukval en ik moest erbij gaan zitten. Mijn vrouw dacht dat het een mopje was, maar ik trok lijkbleek weg.
Wel een meevaller: teveel sociale bijdragen gestort voor mijn bijberoep dus €400 euro ontvangen vandaag.

Ik ga ervanuit dat het over een implantaat gaat. Kijk eens na wat er eventueel nog bijkomende gedekt wordt door uw mutualiteit, naast het gedeelte van de verplichte ziekteverzekering (dat implantaten niet dekt want niet noodzakelijk). Zo is er bij de cm bv 2jaarlijks tot 1050 voor tandprothesen (begrensd tot 40% van de factuur denk ik).

Er zijn ook altijd wel goedkopere oplossingen zoals een brug

Ik ga ervanuit dat het over een implantaat gaat. Kijk eens na wat er eventueel nog bijkomende gedekt wordt door uw mutualiteit, naast het gedeelte van de verplichte ziekteverzekering (dat implantaten niet dekt want niet noodzakelijk). Zo is er bij de cm bv 2jaarlijks tot 1050 voor tandprothesen (begrensd tot 40% van de factuur denk ik).

Er zijn ook altijd wel goedkopere oplossingen zoals een brug
Zal me wel informeren bij de CM. Een brug kan inderdaad ook, maar raadt de tandarts niet aan omdat de twee tanden ernaast in goede staat zijn.

Tand moet niet direct getrokken worden, ik kan er nog even mee wachten zei de tandarts.

Zal me wel informeren bij de CM. Een brug kan inderdaad ook, maar raadt de tandarts niet aan omdat de twee tanden ernaast in goede staat zijn.

Tand moet niet direct getrokken worden, ik kan er nog even mee wachten zei de tandarts.
Een nog goedkopere oplossing.

Het laten zijn en zo min mogelijk lachen.
Toch als mensen in de buurt zijn.

Orange:
- Vorige maand 2 facturen gekregen, droog antwoord "dat de facturen klopten" van klantendienst; na bellen hebben ze dan toch een creditnota gestuurd voor de 2e factuur
- Deze maand factuur waarin mobiel abonnement 2 keer aangerekend wordt. Mail gestuurd met het overzicht uit hun eigen website waarin duidelijk te zien is dat ik maar 1 abonnement heb
- Al 3 keer gebeld naar hun klantendienst waarbij alle medewerkers bezet zijn en je na een paar minuten uit de wachtrij gegooid wordt. Je kan wel vragen om je terug te bellen, maar dat duurt blijkbaar langer dan een week. Nu ja, ondertussen kunnen ze wachten op hun geld...

Vanmiddag een lekkere volkoren boterham. Een sneetje voor de vezels, een sneetje voor de PFAS.

Terug
Bovenaan