Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Wij hebben een paar kastjes van VASAGLE en die zijn daar echt wel goed in. Op elke plank hangt een stickertje met een letter op en dat heb je dan in uw plan zowel als een overzicht van hoeveel van je elke letter moet hebben en ook in de montage instructies komen die letters dan telkens terug. Als ge daar iets mis monteert, ligt dat echt wel aan uzelf.
Meubella doet dat ook zo, veel handiger dan bvb Ikea, waarbij je maar wat moet gokken welke plank of schroef het is.

De wasmachine die minutenlang op resterende tijd 0:01 blijft staan als je dringend weg moet daar die was nog wil uithangen. Soms heeft ze zelfs het lef om weer te verhogen in tijd :o

dat nieuw gedoe van de NMBS :(

ik vond die rail pass net goed: 10 ritten voor gelijk waar en wanneer. ideaal voor mensen zoals wij, die sporadisch eens de trein nemen .

Nee, nu zijn we verplicht de volle pot te betalen, tenzij we zo'n train+ kaart kopen, maar als je maar om de paar maand de trein neemt, ook weer niet interessant :(

en openbaar vervoer stimuleren dat we doen :rolleyes:

Genant moment van de dag: gisteren uitgebreid frituurbezoek, vandaag al hele dag opgeblazen gevoel en wat geconstipeerd met veel winderigheid.

Ik stap naar beneden op het werk, passeer mijn (nieuw) diensthoofd in de verder lege gang en net op dat moment besluit zo´n gasbel om mijn canalis analis te verlaten op een nogal luidruchtige manier. Gedaan alsof er niks aan de hand was, ik kan alleen maar hopen dat het nieuwe diensthoofd slechthorend is.

Dominos Heusden-Zolder is al anderhalve week gesloten om onbekende redenen.

Voor iemand het zegt: ik weet dat het bedenkelijke pizza is, maar er zijn schijnbaar geen andere opties in de buurt die binnen deftig tijd leveren of betere kwaliteit bieden dan Dominos.

Vroeger in Hasselt wonen had ge keuze genoeg, maar Heusden-Zolder is een en al kebab-zaken. Heel soms lust ik wel eens een Turkse pizza, maar niet tijdens uw typische pizza-mood.

Dominos Heusden-Zolder is al anderhalve week gesloten om onbekende redenen.

Voor iemand het zegt: ik weet dat het bedenkelijke pizza is, maar er zijn schijnbaar geen andere opties in de buurt die binnen deftig tijd leveren of betere kwaliteit bieden dan Dominos.

Vroeger in Hasselt wonen had ge keuze genoeg, maar Heusden-Zolder is een en al kebab-zaken. Heel soms lust ik wel eens een Turkse pizza, maar niet tijdens uw typische pizza-mood.
Ik ruil graag een pizzaria van hier met 1 van uw kebabzaken, want die ontbreken hier dan weer.

ik vond die rail pass net goed: 10 ritten voor gelijk waar en wanneer. ideaal voor mensen zoals wij, die sporadisch eens de trein nemen .

Nee, nu zijn we verplicht de volle pot te betalen, tenzij we zo'n train+ kaart kopen, maar als je maar om de paar maand de trein neemt, ook weer niet interessant :(

De trein is altijd een beetje reizen veel frustreren.

Dankzij het nieuwe tariefaanbod wordt reizen met de trein voor iedereen eenvoudiger. Met Train+ geniet je bovendien van extra kortingen voor slechts €4 per maand of €32 per jaar als jongere (-26), senior (65+) of reiziger met recht op verhoogde tegemoetkoming, of voor €6 per maand of €48 per jaar als volwassene (26-64). Zo wordt treinreizen nog aantrekkelijker.

Extra korting met Train+​

40% korting op het Standaardtarief tijdens de daluren
40% extra korting op het Weekendtarief
✔ Betaal nooit meer dan € 14 per rit (2de klas), ongeacht het tijdstip
✔ Slechts € 6 per maand of € 48 per jaar
Lanceringsaanbod : t.e.m. 4 januari 2026 kost Train+ slechts € 3 voor 1 maand of € 24 voor 12 maanden.

Zoveel eenvoudiger dan uw vaste railpass toch? 🥹

--
Uit:

ze proberen het gewoon te verbloemen, het steekt hen in de ogen dat een rit van brugge naar eupen bv aan 10,60 euro kan.

Tja das best goedkoop, maar ook de enige reden waarom ik de trein uberhaupt neem.

Als het duurder wordt (zoals nu brugge-zaventem wordt zomaar eventjes 26 euro enkel), tja dan neem ik wel de auto, of laat ik iemand mij voeren en betaal die persoon, als ik geen parking wil betalen

ze proberen het gewoon te verbloemen, het steekt hen in de ogen dat een rit van brugge naar eupen bv aan 10,60 euro kan.

Tja das best goedkoop, maar ook de enige reden waarom ik de trein uberhaupt neem.

Als het duurder wordt (zoals nu brugge-zaventem wordt zomaar eventjes 26 euro enkel), tja dan neem ik wel de auto, of laat ik iemand mij voeren en betaal die persoon, als ik geen parking wil betalen
Train+ lonkt naar u.

Traaaaiiinnn+++++++++++

Traaaaiiinnnnnn++++++++++++++

Tui reizen - je zoekt een reis, geeft een datum in, je krijgt een lijst met daarbij de prijs - en dan klik je erop en is de prijs die ze voor je berekenen 30-70% hoger met de vermelding: promoprijs is gewijzigd.

Ik vraag me echt af of dat allemaal zomaar kan, dat is toch onvoorstelbaar.

wtf is dit voor complex gedrocht weeral.

Heb eens gekeken en mijn reizen met de trein worden gewoon duurder :rofl:Echt zo ne local multi was superhandig gewoon.

wtf is dit voor complex gedrocht weeral.

Heb eens gekeken en mijn reizen met de trein worden gewoon duurder :rofl:Echt zo ne local multi was superhandig gewoon.
Ik begrijp eigenlijk niet waarom we verschillende tickets en dan een combinatie met een kortingskaart nodig hebben om het "eenvoudig" te houden.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom we verschillende tickets en dan een combinatie met een kortingskaart nodig hebben om het "eenvoudig" te houden.
Moet ge ook nog gaan opletten wanneer ge de trein neemt.

edit: veel dingen niet ok bij de nmbs, maar hun ticketsysteem was best wel overzichtelijk en eenvoudig.

Het laatste wat nog enigzins goed was bij de nmbs, sterft zeer weldra.

--
Als je een ticket koopt, heen en terug.
Moet je bij zowel de heen- als terugreis ingeven of je een spits- of daluur neemt dan?

Niet van ik zie 's avonds wel wanneer ik terug ga.

Laatst bewerkt:
Bewonerskaart aanvragen via ipad aan stad Antwerpen ….blijkbaar krijgen ze de foto’s niet open dan .
Heb het dan maar via de werklaptop geprobeerd nu …

Tui reizen - je zoekt een reis, geeft een datum in, je krijgt een lijst met daarbij de prijs - en dan klik je erop en is de prijs die ze voor je berekenen 30-70% hoger met de vermelding: promoprijs is gewijzigd.

Ik vraag me echt af of dat allemaal zomaar kan, dat is toch onvoorstelbaar.
Jep. Ook al (zeer) vaak meegemaakt.

Met hun last minutes is het nog erger, bij Neckermann trouwens ook.
Ineens paar 100 eur erbij als je vanuit Zaventem vertrekt.

De wasmachine die minutenlang op resterende tijd 0:01 blijft staan als je dringend weg moet daar die was nog wil uithangen. Soms heeft ze zelfs het lef om weer te verhogen in tijd :eek:
Die van ons doet dat ook soms, de teef. Ik geef ze dan azijn, ipv wasverzachter 🖕🏻

Terug
Bovenaan