In zo'n maatwerkbedrijf werken natuurlijk niet enkel onhygiënische mensen die te dom zijn om iets anders te doen.
Ik ben er al bij verschillende binnen geweest die met voedingswaren werkten, maar dat ging puur om het inpakken, labelen en verschepen van de goederen, echt fysiek in aanraking komen die toch niet met het eten zelf?
Een beetje begeleider aan zo'n band heeft ook wel snel in 't snotje (pun) als er zoiets zou gebeuren. Diegene die niet uit eigen beweging hun handschoenen uittrekken om hun kont af te vegen, gaan ze echt niet met voeding laten werken. Er zouden nogal wat ziektes rondgaan denk ik. Het FAVV zou ook vlot kunnen traceren van waar het komt.
Dat er veel dingen in onze voeding zitten waar je liever geen weet van hebt, besef ik ook wel. Ik werkte als jobstudent destijds in een slachthuis, als er daar iemand in zijn vinger/hand/arm zat met een mes, ging die ook niet om een pleistertje tot een van de chefs het zag, maar ondertussen was er wel al een ton vlees de band afgerold. Dus puur omdat zo'n voorverpakte maaltijden uit een maatwerkbedrijf zouden komen, vind ik nogal veralgemenend om dat dan per se in een negatief daglicht te zetten. Anders raad ik je aan om vanaf nu nooit nog chocolade te eten, zowat elke reep chocolade die je in de winkel koopt wordt in zo'n bedrijf verpakt.