Je ergernissen van vandaag - Deel 2

En een hoop mensen zijn tegen de bouw van die fietsersbrug blijkbaar..

Ik denk dat er weinig mensen zijn die een probleem hebben met een brug. Wel met een brug die 250 miljoen gaat kosten (en dat is zonder het klassiek ontsporen van budget van zo'n mega-project) terwijl het jaarlijkse budget voor fietsinvesteringen rond de 300 miljoen schommelt (wel enkel Vlaamse investeringen, misschien tikt de lokale overheid dit nog wat verder aan).

Boutade: prestigeproject voor Antwerpen, de rest van het land mag nog even langer z'n moordstrookjes koesteren.

mijn oom, die pas enkele maanden op pensioen is, lymfeklierkanker vastgesteld (wist hij al),
maar nu opeens nog eens een gezwel van 9 cm in zijn slokdarm (waar hij niet van wist).

nu punctie genomen, maar in 90 % vd gevallen is dit kwaadaardig.

altijd gezond geleefd nooit gerookt of veel gedronken. Daar wordt je toch kwaad van...
Lymfeklierkanker is jammer genoeg meestal van dat. En het gaat meestal redelijk snel ook.

En een hoop mensen zijn tegen de bouw van die fietsersbrug blijkbaar..

Want er zijn voldoende degelijke alternatieven met de fietserstunnel en de voetgangerstunnel. ==> NOT!!!

Ik ga echt zo blij zijn als die brug er gaat zijn.
Die tunnel(s) zijn al meermaals een reden geweest dat ik s'oxhtends beslist heb om toch met de trein te gaan.
Het is, zelfs als ze deftig werken, al zo irritant.
Elke keer je aankomt hopen dat er geen 50 fietsers voor u zijn, samenproppen in die lift, dan stukje fietsen en hetzelfde opnieuw.
Ik verlies daar dagelijks echt veel tijd door. Bij een brug kan je tenminste doorrijden.
Met die side note dat als er een groter schip moet passeren dat de brug dan open moet en fietsers 15min niet door kunnen.

Die brug is een draak van een prestigeproject, dat geld kan veel nuttiger gespendeerd worden. Bv voor de realisatie van een deftig lift systeem in de Kennedytunnel of het sluiten van missing links op fietssnelwegen.

COLRUYT g.v.d... hoe moeilijk is het om uw prijzen-database up-to-date te houden als je iets in promotie zet !?!?!?
Vandaag in de winkel een speciale tafel met pakken van 2 kg mosselen aan 4.29 ipv 7.95 (vanaf 2 pakken). Kom ik thuis en zie dat de korting op dat artikel niet werd toegepast (andere wel, dus mijn xtra kaart werd wel degelijk goed opgenomen)

Gebeld... "wacht, ik ga even kijken... ja, dat klopt, vanaf 2 stuks 4.29. Je mag terugkomen met je ticket". Tja, da's wel op 10 km hier vandaan, dus kan nu nog eens rijden naar daar.

Vraag mij af hoeveel andere keren ik al in de zak gezet ben...

Je beseft toch wie die slaatjes/broodjes uit de supermarkt/andere pref-fab shizzle maakt? 99% kans dat dat uit een beschutte werkplaats of aanverwanten komt en je wilt niet weten hoe die omgaan met toiletbezoek of een snotneus, maar hey ze dragen wel plastiek handschoenen (die ze niet wisselen na de kaka wc)!
ik eet na een bepaalde ervaring alvast nooit geen zaken uit die categorie die niet zijn opgewarmd of gefrituurd zijn geweest....
In zo'n maatwerkbedrijf werken natuurlijk niet enkel onhygiënische mensen die te dom zijn om iets anders te doen.
Ik ben er al bij verschillende binnen geweest die met voedingswaren werkten, maar dat ging puur om het inpakken, labelen en verschepen van de goederen, echt fysiek in aanraking komen die toch niet met het eten zelf?
Een beetje begeleider aan zo'n band heeft ook wel snel in 't snotje (pun) als er zoiets zou gebeuren. Diegene die niet uit eigen beweging hun handschoenen uittrekken om hun kont af te vegen, gaan ze echt niet met voeding laten werken. Er zouden nogal wat ziektes rondgaan denk ik. Het FAVV zou ook vlot kunnen traceren van waar het komt.
Dat er veel dingen in onze voeding zitten waar je liever geen weet van hebt, besef ik ook wel. Ik werkte als jobstudent destijds in een slachthuis, als er daar iemand in zijn vinger/hand/arm zat met een mes, ging die ook niet om een pleistertje tot een van de chefs het zag, maar ondertussen was er wel al een ton vlees de band afgerold. Dus puur omdat zo'n voorverpakte maaltijden uit een maatwerkbedrijf zouden komen, vind ik nogal veralgemenend om dat dan per se in een negatief daglicht te zetten. Anders raad ik je aan om vanaf nu nooit nog chocolade te eten, zowat elke reep chocolade die je in de winkel koopt wordt in zo'n bedrijf verpakt.

In zo'n maatwerkbedrijf werken natuurlijk niet enkel onhygiënische mensen die te dom zijn om iets anders te doen.
Ik ben er al bij verschillende binnen geweest die met voedingswaren werkten, maar dat ging puur om het inpakken, labelen en verschepen van de goederen, echt fysiek in aanraking komen die toch niet met het eten zelf?
Een beetje begeleider aan zo'n band heeft ook wel snel in 't snotje (pun) als er zoiets zou gebeuren. Diegene die niet uit eigen beweging hun handschoenen uittrekken om hun kont af te vegen, gaan ze echt niet met voeding laten werken. Er zouden nogal wat ziektes rondgaan denk ik. Het FAVV zou ook vlot kunnen traceren van waar het komt.
Dat er veel dingen in onze voeding zitten waar je liever geen weet van hebt, besef ik ook wel. Ik werkte als jobstudent destijds in een slachthuis, als er daar iemand in zijn vinger/hand/arm zat met een mes, ging die ook niet om een pleistertje tot een van de chefs het zag, maar ondertussen was er wel al een ton vlees de band afgerold. Dus puur omdat zo'n voorverpakte maaltijden uit een maatwerkbedrijf zouden komen, vind ik nogal veralgemenend om dat dan per se in een negatief daglicht te zetten. Anders raad ik je aan om vanaf nu nooit nog chocolade te eten, zowat elke reep chocolade die je in de winkel koopt wordt in zo'n bedrijf verpakt.
Bovendien, wat een "maatwerkbedrijf" of "invoegbedrijf" of wat er allemaal bestaat qua namen voor sterk gesubsidieerde tewerkstelling voor mensen met een beperking OOK doet is bvb dit:

Daar werken 20 mensen met een beperking (in dit geval dacht ik vooral autisten en mensen met een fysieke beperking) . Ook in typische maatwerkbedrijven, waar mensen met een verstandelijke beperking werken, heb je vaak mensen die gewoon een fysieke beperking hebben. Leuk voor hen om over dezelfde kam geschoren te worden, met een rugzakje die niet enkel vaak een zwaar ongeval of letsel betreft, maar waar er ook nog ergens een universitair diploma zit om dan zo over de kam geschoren te worden.

Bovendien, wat een "maatwerkbedrijf" of "invoegbedrijf" of wat er allemaal bestaat qua namen voor sterk gesubsidieerde tewerkstelling voor mensen met een beperking OOK doet is bvb dit:

Daar werken 20 mensen met een beperking (in dit geval dacht ik vooral autisten en mensen met een fysieke beperking) . Ook in typische maatwerkbedrijven, waar mensen met een verstandelijke beperking werken, heb je vaak mensen die gewoon een fysieke beperking hebben. Leuk voor hen om over dezelfde kam geschoren te worden, met een rugzakje die niet enkel vaak een zwaar ongeval of letsel betreft, maar waar er ook nog ergens een universitair diploma zit om dan zo over de kam geschoren te worden.
Ik ben daar toevallig als schoolverlater gestart destijds, ze begonnen toen met hun eerste soldeerrobots en ik moest die samen met een collega programmeren. Laat ons zeggen dat de mensen met een beperking die daar toen werkten, minder domme stoten uithaalden dan wij. :unsure:

Shocker... er was vroeger zelfs ooit (misschien nu nog) een Facebook pagina waar iemand elke dag op rapporteerde of de liften defect waren. Het was triest om te zien hoe vaak dat effectief was. En zelfs áls ze werkten dan nog is het kut oplossing want hoeveel fietsers kunnen daar in?

Vreselijk, ik begrijp niet hoe iemand ooit heeft gedacht "laat ons daar een lift met een capaciteit van 2 fietsen in steken!!!" en ze dan ook nog iemand gevonden hebben die daar enthousiast op gereageerd heeft "2 fietsen!??!? Fantastisch idee!" :sop:
Sinds de grondige renovatie van een aantal jaren geleden is het wel een pak beter. Nu neem ik door de drukte eigenlijk altijd de trap, er heeft daar een tijdje een proefproject gestaan met een goot die je fiets naar boven trok, maar dat werkte blijkbaar toch niet zo goed.

Al 2 avonden geklooi met een 10j oude printer die niet wil printen icm de nieuwe laptop van mijn vriendin. Ik dacht dat ding is niet meer compatibel met win11 want op mijn desktop met win10 werkte hij vroeger wel nog. Probeer ik vandaag op mijn desktop en print hij ook blanco. Wat blijkt: mijn vriendin had dat plastieken lipje op de nieuwe cartridge laten zitten. :wallbash::angry:

En dan moet je kalm blijven of het is een paar dagen beeld zonder klank.

Al 2 avonden geklooi met een 10j oude printer die niet wil printen icm de nieuwe laptop van mijn vriendin. Ik dacht dat ding is niet meer compatibel met win11 want op mijn desktop met win10 werkte hij vroeger wel nog. Probeer ik vandaag op mijn desktop en print hij ook blanco. Wat blijkt: mijn vriendin had dat plastieken lipje op de nieuwe cartridge laten zitten. :wallbash::angry:

En dan moet je kalm blijven of het is een paar dagen beeld zonder klank.
Ja natuurlijk, een printer is niet bedoelt om geluid te maken

COLRUYT g.v.d... hoe moeilijk is het om uw prijzen-database up-to-date te houden als je iets in promotie zet !?!?!?
Vandaag in de winkel een speciale tafel met pakken van 2 kg mosselen aan 4.29 ipv 7.95 (vanaf 2 pakken). Kom ik thuis en zie dat de korting op dat artikel niet werd toegepast (andere wel, dus mijn xtra kaart werd wel degelijk goed opgenomen)

Gebeld... "wacht, ik ga even kijken... ja, dat klopt, vanaf 2 stuks 4.29. Je mag terugkomen met je ticket". Tja, da's wel op 10 km hier vandaan, dus kan nu nog eens rijden naar daar.

Vraag mij af hoeveel andere keren ik al in de zak gezet ben...
Kan perfect online normaal gezien. Hier heb ik het eens voor gehad dat mijn Xtra kaart niet gescand was. Ik ben zelfs terug geweest naar de winkel en daar was de uitleg iets van "ja, das van gisteren, daar kunnen wij niet meer aan, ge moet da online doen" of iets in die trend.

Omdat ik niet direct een domme vragen topic zie op het forum:
Ga al enkele jaren rond als mooimaker maar blijf zitten met 1 vraag: wat moet ik aanvangen met wieldoppen die ik in de kant vind (en ja, dat zijn er meer dan je zou verwachten)?
Soms zijn ze daarvoor door iemand al mooi recht gezet alsof iemand anders ze zou komen ophalen, maar dan zie ik ze weken later nog staan.
Dus auto-eigenaars: what's the deal? Rijden jullie rond om een verloren wieldop te zoeken of steek ik dit gewoon in mijn afval zakken?

Sinds de grondige renovatie van een aantal jaren geleden is het wel een pak beter. Nu neem ik door de drukte eigenlijk altijd de trap, er heeft daar een tijdje een proefproject gestaan met een goot die je fiets naar boven trok, maar dat werkte blijkbaar toch niet zo goed.
Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens in de fietserstunnel ben geweest maar die hadden vroeger alleen zo een roltrap .
Hebben ze de dan vervangen door liften of hebben jullie het over de voetgangerstunnel ?

Ga al enkele jaren rond als mooimaker maar blijf zitten met 1 vraag: wat moet ik aanvangen met wieldoppen die ik in de kant vind (en ja, dat zijn er meer dan je zou verwachten)?
Soms zijn ze daarvoor door iemand al mooi recht gezet alsof iemand anders ze zou komen ophalen, maar dan zie ik ze weken later nog staan.
Dus auto-eigenaars: what's the deal? Rijden jullie rond om een verloren wieldop te zoeken of steek ik dit gewoon in mijn afval zakken?
Ofwel laat je ze staan en neemt de vuilbak die wel eens mee of gooi ze inderdaad gewoon weg of je moest een verzameling aanleggen .

Het is al een tijdje geleden dat ik nog eens in de fietserstunnel ben geweest maar die hadden vroeger alleen zo een roltrap .
Hebben ze de dan vervangen door liften of hebben jullie het over de voetgangerstunnel ?
Het gaat om de fietstunnel (vluchtkoker van de Kennedytunnel). Die roltrap is lang geleden vervangen door een schuine lift. In de lift kunnen ongeveer 8 fietsers tegelijkertijd, sinds een paar jaar is die capaciteit veel te klein en daarom is onder andere het idee van een brug ontstaan.

Ik heb het al 1x voorgehad dat ik thuiskwam en merkte dat ik een wieldop kwijt was.
Ik wist op welk traject het was, en ik moest de dag nadien hetzelfde traject doen, en ik was toch blij dat ik die dag erna mijn verloren wieldop tegen een lantaarnpaal zag leunen..

Om ze dan enkele weken later terug te verliezen (er was een stukje plastic afgebroken waardoor ze niet zo vast meer zat) en niet meer terug tegen te komen.
Daarna voor de volle 25€ 4 nieuwe, mooiere online te bestellen. (Die er nu al 5j op hangen)

Om maar te zeggen dat het eigenlijk niet echt uitmaakt denk ik. Enerzijds kan je de eigenaar blij maken als hij daar toevallig terug passeert, anderzijds kost het 2x niets om nieuwe te kopen.

Vroeger als kind verzamelde ik dat, elke keer ik er tegenkwam nam ik die mee op de fiets. Maar nooit echt iets mee gedaan, en mijn ouders hebben die op den duur naar het containerpark gedaan.

mijn oom, die pas enkele maanden op pensioen is, lymfeklierkanker vastgesteld (wist hij al),
maar nu opeens nog eens een gezwel van 9 cm in zijn slokdarm (waar hij niet van wist).

nu punctie genomen, maar in 90 % vd gevallen is dit kwaadaardig.

altijd gezond geleefd nooit gerookt of veel gedronken. Daar wordt je toch kwaad van...
Als je net op pensioen bent is dat wel erg zuur, want je hebt op dat moment nog wel wat mooie jaren te gaan voor je echt "oud & bejaard" bent.

Amai, nu op radio 1, een neus-keel-oor kinderarts uit het UZ A'pen... als ik nog één keer "kienderen" hoor word ik zot.

Het is KINDeren, met een doffe korte i, niet kienderen, beste Antwerpenaren, de rest van Vlaanderen dankt u.

Terug
Bovenaan