Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik kijk nooit naar de typische BV programma's à la De Columbus, Expeditie Huppeldepup, of godbetert De Slimste Mens, waar de zogezegd nieuwe generatie nepo-BVs tot de inner circle wordt gekroond door een obscure kliek van insiders. Omdat die mensen mij geen hol interesseren. Maar dan nog wordt er constant met BVs gesmeten in reclame, als ik de gazet of de humo opensla, als ik naar Radio 1 luister, het stopt gewoon nooit. Vraag en aanbod, ik snap het wel, maar als je er niks mee te maken wil hebben kan je er gewoon niet aan ontsnappen.

Want zelfs binnen de meer serieuze onderwerpen blijven ze eindeloos dezelfde gezichten, dezelfde stemmen, dezelfde zogenaamd gezaghebbende orakels recycleren. Deze middag op Radio 1 weer Rudi Vranckx: telkens weer aangekondigd met de obligate zin dat hij “eigenlijk al op pensioen is”, waarna hij tóch nog eens mag aanschuiven. Altijd dat miniem vijvertje waaruit ze lusteloos blijven scheppen, terwijl er onbekend en talentrijk potentieel genoeg is.

Misschien moet ik gewoon eens serieus schrappen in welke media ik nog consumeer.

Ik vind Rudi Vranckx, iemand die wel een zekere expertise bezit en heel wat oorlogszones heeft overleefd, nu wel nog iets anders dan een of ander lightgewicht dat "iets in de media" doet hoor.

Los daarvan heeft het hele ding ook wel een naam, die ik vergeten ben, maar uiteindelijk is alles van de VRT gelinkt.
Misschien moeten we wat vaker de inzichten van Stijn Baert vragen.

:sick:

Ik ben eerlijk gezegd totaal niet gediend met het feit dat garages binnenkort zelf gaan kunnen keuren, dat is de kat bij de melk zetten. Das zoals ze aan ons zeggen dat we onze eigen elektrische installaties gaan mogen keuren... aan de andere kant: moest dat het geval zijn zouden de keuringsorganismes zich misschien niet god de vader wanen.
Garagisten die auto's gaan keuren, gaan niet mogen werken aan die specifieke auto. Misbruik valt nooit uit te sluiten, maar het is niet zoals je eigen installatie keuren dus.

Ik ben akkoord dat de capaciteit van de keuringscentra te laag is. Dat is in mijn ogen een vooral infrastructureel probleem. Al die centra hier bij ons in de provincie zijn ergens jaren 70 vorige eeuw gebouwd met een te keuren aantal wagens dat peanuts was ten opzichte van vandaag. Met het huidige wagenpark kunnen die centra gewoon niet om, er is geen mogelijkheid meer om de capaciteit nog te verhogen met extra lijnen etc. Er moeten gewoon dringend centra bijkomen om keuringen uit te voeren. Het invoeren van andere termijnen en herkeuringen bij de garagisten gaat mijn inziens weinig verlichting brengen voor die centra. Een herkeuring op meestal 1 onderdeel is ook niet het grote werk. En het herinvoeren van die andere termijnen gaat ook gradueel zodat we het ook niet onmiddellijk gaan voelen de eerste jaren.

Maar daar heeft uw probleem niet onmiddellijk mee te maken en daar geef ik @Chill Panda gelijk. Op uw keuringsbewijs staat de datum voor een jaar verder. Herinnering in uw agenda en tijdig reserveren en er is zelfs geen probleem. Niet wachten op een briefje dat zelfs niet hoeft te komen. Ik deed het zo al jaren. Brief kwam hier op 4 weken voor de keuring, op 6 weken maakte ik een afspraak en had ik volledige keuze. 2 weken later niet meer. Nu vorig jaar hadden ze mij liggen gehad want ze hadden de brief doorheen het jaar ergens vervroegd naar 8 weken voor de keuring, en toen ik kreeg op 8 weken en een afspraak wou maken kon ik ook met moeite nog een afspraak krijgen. Ik vermoed deels ook door de vele garagehouders die al pak afspraken op voorhand vastleggen. Resultaat: ik ga dit jaar gewoon 12 weken op voorhand mijn afspraak vastleggen.
En je hebt een tijdsslot van 2 maanden om te gaan. Moet je op 26/8 ten laatste gekeurd zijn, mag je al eind juni gaan, zonder dat de referentiedatum wijzigt. Onze auto's hun eerste inschrijvingsdatum scheelt toevallig 2 weken, ik moet ergens tussen half april en half juni beide auto's keuren. Gewoon al in de kerstvakantie afspraak maken en hoppa, rijtje voorbijsteken als je daar toekomt. :cool:
Nog een voordeel van het zo lang op voorhand in te plannen is dat het makkelijker is om in de eerste week van januari tegen de baas te zeggen: 25 mei pak ik verlof, dan dat je tussen de weinige vrije tijdssloten nog een moet vinden die past in je ander schema dat al vast ligt.

Ik ga al jaren zonder afspraak naar de keuring en heb bijna nooit echt moeten wachten .
De enige keer was toen met corona , ben ik ook zonder afspraak gegaan maar dat heeft dan iets van 5 uur geduurd gehad denk ik .
Laatste keer kon ik bijna gewoon binnen rijden bij aankomst , heb misschien 10 min moeten wachten .
Ga gewoon naar een keuringsstation waar het minder druk is en probeer te gaan tijdens de vakantie maanden .
Dan is iedereen op reis . ;)

Ik woon hier op 5 minuten van zo een keuringsstation en toch ga ik naar ene die wat verder ligt (kan dan de motor warm laten draaien en ja moet een paar km extra afleggen naar Willebroek ) .
Gewoonlijk staan ze hier aan te schuiven dus waarom zou ik er tussen gaan staan .
Je kan ook altijd eens proberen te kijken naar de camera’s of de drukte barometer voor je vertrekt . ;)

Ik ga al jaren zonder afspraak naar de keuring en heb bijna nooit echt moeten wachten .
De enige keer was toen met corona , ben ik ook zonder afspraak gegaan maar dat heeft dan iets van 5 uur geduurd gehad denk ik .
Laatste keer kon ik bijna gewoon binnen rijden bij aankomst , heb misschien 10 min moeten wachten .
Ga gewoon naar een keuringsstation waar het minder druk is en probeer te gaan tijdens de vakantie maanden .
Dan is iedereen op reis . ;)

Ik woon hier op 5 minuten van zo een keuringsstation en toch ga ik naar ene die wat verder ligt (kan dan de motor warm laten draaien en ja moet een paar km extra afleggen naar Willebroek ) .
Gewoonlijk staan ze hier aan te schuiven dus waarom zou ik er tussen gaan staan .
Je kan ook altijd eens proberen te kijken naar de camera’s of de drukte barometer voor je vertrekt . ;)
Het kan aan mij liggen maar ik heb regelmatig het gevoel dat men Covid misbruikt heeft om overal waar dat kon te beginnen werken op afspraak en zeker bij overheidsdiensten en andere openbare diensten heeft men dat als free card gezien om die vaak kunstmatig afgeknepen volumes zo te houden post Covid.

Hier zit ik nog voor een paar jaar goed maar laatste keer heb ik gewoon de web-cams van de centra in het oog gehouden en ben ik op een bepaald moment gewoon in mijn auto gestapt en naar het station in Eeklo gereden en was ik ook op 20 minuten binnen en buiten. Met die opmerking dat ik dat wel gewoon op ne random werkdag gedaan heb, niet iedereen heeft die flexibiliteit om zomaar midden op de dag als het goed uit komt effe snel naar de keuring te rijden en dan 's avonds een uurke langer te werken.

Ik dacht vanmiddag eens gezond te doen en een slaatje te eten. (Marokkaanse kip uit de LIDL).

Ondertussen zijn WO 3, 4, 5 en 6 losgebarsten in mijn darmen. Abnormaal hard en luid rommelen en ik moet om het kwartier naar het toilet, gewoon om scheten te laten. (Kan het moeilijk aan m'n bureau, collega's gaan dat niet tof vinden denk ik)

Ik zit hier op volle kracht luide trompetscheten te laten die tot 10 seconden per stuk kunnen duren.

Edit: straks met de fiets naar huis, ik denk dat ik meewind ga hebben :LOL:

staat er eindelijk een oude game die ik wil in aanbieding op gog.com, krijg ik zowel in de app, als op hun website een fout als ik naar de winkelwagen ga:sop:

Als je naar eeklo gaat voor de keuring zonder afspraak staan ze bijna alle dagen tot op straat aan te schuiven.
Dus zal heel erg afhangen van welke keuring je gaat.
Toen ik dit jaar mijn kaartje kreeg kon ik zelfs op afspraak maar de dag voor de eind datum boeken.

Dus wel straf dat ik hier lees dat mensen daar snel geholpen zijn, moet eerder uitzondering geweest zijn denk ik dan.

Status Eeklo om 7 uur deze morgen:

Dikke file hier in de straat om er 3 takelwagens auto's aan het takelen waren. Ik snap niet dat mensen niet kunnen lezen wanneer er duidelijk staat, van dan tot dan niet parkeren op deze locatie.

Ze zijn de goten komen proper maken en dat is altijd een takel festijn hier.

Als je naar eeklo gaat voor de keuring zonder afspraak staan ze bijna alle dagen tot op straat aan te schuiven.
Dus zal heel erg afhangen van welke keuring je gaat.
Toen ik dit jaar mijn kaartje kreeg kon ik zelfs op afspraak maar de dag voor de eind datum boeken.

Dus wel straf dat ik hier lees dat mensen daar snel geholpen zijn, moet eerder uitzondering geweest zijn denk ik dan.

Status Eeklo om 7 uur deze morgen:

Allemaal mensen die denken dat ze rap voor het werk nog even naar de keuring kunnen gaan, "want wie gaat daar nu al om 7u staan?". Ik onderschat dat toch ook elke keer, maar heb ook geen zin om er al om 6u te gaan staan schilderen.

Allemaal mensen die denken dat ze rap voor het werk nog even naar de keuring kunnen gaan, "want wie gaat daar nu al om 7u staan?". Ik onderschat dat toch ook elke keer, maar heb ook geen zin om er al om 6u te gaan staan schilderen.
Idd, ik had laatste keer een afspraak om 7u. Kom daar toe om 6u45 ofzoiets en er stonden al 14 auto's in de rij zonder afspraak. :lol:

Dat idiote meta AI draaiende cirkeltje en ook de search bar waarbij je normaliter tekst of personen in kan vinden is ook al serieus verkracht in WhatsApp...

Terug
Bovenaan