Je ergernissen van vandaag - Deel 2

je hebt natuurlijk ook automobilisten die niet doorhebben dat je gaat willen oversteken als je recht op een zebrapad af loopt en naar hun kijkt om te zien hoe ver ze nog zijn.
ik steek hier ook niet meer zo maar over als er auto's in de buurt zijn, want al een paar keer voor gehad dat ze maar nipt alles kunnen toe gooien (en dan nog lastig zijn als je teken doet dat je het niet appreciëert, want ze zijn toch maar mooi gestopt toch?)

en ik wil dan nog gerust toe geven dat ik als bestuurder zelf al een paar keer foute inschattingen gemaakt heb.

eigenlijk zijn wij Belgen op sommige punten een echte ramp op de baan.

Bollekesfeesten Antwerpen. Waarborg bekers. Ok. Al een oud zeer. Maar dan terugbetaling via een nieuw dom systeem. Hier een QR code waar ge met x aantal stappen uw geld terugkrijgt.

Op ontvangst: "Ik haat jullie elk jaar meer en meer. Jullie zien mij niet meer terug".

"Sorry mijnheer de stad Antwerpen dwingt dit.."

"Ik haat de Stad Antwerpen en als jullie mij ooit willen terugzien maakt ge dat die kinderboel niet meer terugkomt"

*Hoop verontwaardigde dames en heren*

Woonpunt Zennevallei zijn een bende gangsters.

Mijn moeder is in januari verplicht verhuisd, naar een kleiner appartement. soit, ze is daar wel content zegt ze, dus allemaal goed.
Ik en mijn broer zijn in haar oude woning toen een weekend gaan schilderen, op vraag van dat woonpunt, omdat ze anders een firma zouden doen afkomen, en 80€ per werkuur zouden rekenen. Wat er al over is, want dat valt onder "normaal gebruik" en moet niet aangepast worden.

Blijkbaar heeft die persoon die het afsluitend plaatsbezoek gedaan had, wel gezegd dat het goed was, maar geen kopie van het document laten tekenen, of mee gegeven.

Dus zeggen ze nu dat ze haar waarborg van 800€ niet terug krijgt "omdat er niet geschilderd geweest is".

Ze zou wel naar de vrederechter willen stappen, maar de huurdersbond heeft al gezegd dat ze dat gaat verliezen, omdat ze dat document niet heeft, en dus geen bewijs dat er wel degelijk geschilderd is. En dus heeft ze schrik dat ze haar uit haar huidige woning gaan zetten als ze naar de rechter stapt.

Mijn moeder is in januari verplicht verhuisd, naar een kleiner appartement. soit, ze is daar wel content zegt ze, dus allemaal goed.
Ik en mijn broer zijn in haar oude woning toen een weekend gaan schilderen, op vraag van dat woonpunt, omdat ze anders een firma zouden doen afkomen, en 80€ per werkuur zouden rekenen. Wat er al over is, want dat valt onder "normaal gebruik" en moet niet aangepast worden.

Blijkbaar heeft die persoon die het afsluitend plaatsbezoek gedaan had, wel gezegd dat het goed was, maar geen kopie van het document laten tekenen, of mee gegeven.

Dus zeggen ze nu dat ze haar waarborg van 800€ niet terug krijgt "omdat er niet geschilderd geweest is".

Ze zou wel naar de vrederechter willen stappen, maar de huurdersbond heeft al gezegd dat ze dat gaat verliezen, omdat ze dat document niet heeft, en dus geen bewijs dat er wel degelijk geschilderd is. En dus heeft ze schrik dat ze haar uit haar huidige woning gaan zetten als ze naar de rechter stapt.
Hoe lang heeft uw moeder in de woning gewoond? Heeft ze structurele aanpassingen aan de muren gedaan?
Kan de woonmaatschappij bewijs leveren dat er niet is geschilderd?

Bij huurschade ligt de bewijslast bij de verhuurder, het is aan hun om te bewijzen dat er niet geschilderd of dat er huurschade zou zijn.

Zou uw moeder recht hebben op een pro deo advocaat?

Die persoon van het plaatsbezoek contacteren? Geen foto’s gemaakt voor en na het schilderen of tijdens het schilderen? Kasticket van uw verf voorleggen?

We gingen om de twee jaar naar een B&B in de Ardennen waar je je honden mee mocht nemen, grote losloopweide enzo. Had onlangs mail gekregen dat ze naar een straat of twee verder zijn verhuisd om hun zaak verder te zetten, dus ik dacht van de madam te verrassen met een tripke tijdens de kerstvakantie, maar blijkt dat op die nieuwe locatie enkel nog kleine hondjes mee mogen. Bummer. :(

Van Belgische Ter Clinge fietsen naar de Nederlandse Clinge, waarom zijn wij eigenlijk stedebouwkundig zo van het pad af gegaan, die dorpjes zijn gewoon 200% mooier.

We gingen om de twee jaar naar een B&B in de Ardennen waar je je honden mee mocht nemen, grote losloopweide enzo. Had onlangs mail gekregen dat ze naar een straat of twee verder zijn verhuisd om hun zaak verder te zetten, dus ik dacht van de madam te verrassen met een tripke tijdens de kerstvakantie, maar blijkt dat op die nieuwe locatie enkel nog kleine hondjes mee mogen. Bummer. :(
Wij zijn vorig weekend naar l' Eddy Lodge geweest. Echt een dikke aanrader. Honden mogen mee, groot of klein en echt supergezellig met een hot tub.

Vanmorgen op de trein: 2 dames die een hele uitleg zitten te doen, allebei in een verder leeg 4-zit deeltje, allebei aan de andere kant van het gangpad. Als ge merkt dat ge die aan de andere kant kent en daar een babbelke mee wil doen, sta dan gewoon even recht en zet u daar bij, ipv uw gesprek voor gans de wagon te voeren.

En als uw spannendste verhaal van op reis is dat ge op een eiland geweest zijt en dat er daar die dag ook iemand was dat je kende, maar dat je die wel niet gezien hebt, dan hebt ge echt wel geen hol beleefd tijdens uw vakantie is kunt ge er sowieso beter over zwijgen.

die hondenfluitjes laat je maar achterwege
Gisteren in de Burger King, zaten 2 jongeren van rond de 45 jaar bezig over de dop. En die ene zei dop dat komt van het woord dope, omdat dat dope is.

Onze sociale zekerheid is dankzij zulke individuen beetje bij beetje minder zeker aan het worden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gisteren in de Burger King, zaten 2 jongeren van rond de 45 jaar bezig over de dop. En die ene zei dop dat komt van het woord dope, omdat dat dope is.

Onze sociale zekerheid is dankzij zulke individuen beetje bij beetje minder zeker aan het worden.
Misschien gewoon het soort mensen dat niet in staat is om te functioneren. Dan is de vraag altijd, willen we die dan onder een brug laten slapen en crimineel laten worden, of geven we ze een uitkering zodat we er misschien minder last van hebben.

Hier is het ieder jaar een struggle om iets te vinden waar ook de hond mee mag bovenop de andere opties die we zoeken.
En het is ieder jaar ergens anders als we er niet snel bij zijn, wat dus het geval is.
Resultaat is dat we nu alweer ergens geboekt hebben voor augustus volgend jaar om zeker te zijn. Maar tis gelukkig wel een kleine hond.

Misschien gewoon het soort mensen dat niet in staat is om te functioneren. Dan is de vraag altijd, willen we die dan onder een brug laten slapen en crimineel laten worden, of geven we ze een uitkering zodat we er misschien minder last van hebben.
Bruggen bouwen kost ook geld natuurlijk.
Als je het gesprek dat @Str8_6 hier vertelt leest, ga ik er ook wel van uit dat het er zijn die effectief geen werk vinden.

Terug
Bovenaan