Ik kijk nooit naar de typische BV programma's à la De Columbus, Expeditie Huppeldepup, of godbetert De Slimste Mens, waar de zogezegd nieuwe generatie nepo-BVs tot de inner circle wordt gekroond door een obscure kliek van insiders. Omdat die mensen mij geen hol interesseren. Maar dan nog wordt er constant met BVs gesmeten in reclame, als ik de gazet of de humo opensla, als ik naar Radio 1 luister, het stopt gewoon nooit. Vraag en aanbod, ik snap het wel, maar als je er niks mee te maken wil hebben kan je er gewoon niet aan ontsnappen.
Want zelfs binnen de meer serieuze onderwerpen blijven ze eindeloos dezelfde gezichten, dezelfde stemmen, dezelfde zogenaamd gezaghebbende orakels recycleren. Deze middag op Radio 1 weer Rudi Vranckx: telkens weer aangekondigd met de obligate zin dat hij “eigenlijk al op pensioen is”, waarna hij tóch nog eens mag aanschuiven. Altijd dat miniem vijvertje waaruit ze lusteloos blijven scheppen, terwijl er onbekend en talentrijk potentieel genoeg is.
Misschien moet ik gewoon eens serieus schrappen in welke media ik nog consumeer.