Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Amazon Prime is een beetje zoals die bakken vroeger in de winkel met allerlei DVD's met korting. Tussen al de B-films en straight-to-video vind je soms eens een "goede" serie die 20+ jaar geleden op Ka2 of VT4 speelde na 22u. Buiten dat zijn er zo een paar prestigeprojecten waar veel marketingbudget wordt ingestoken.
Dat vind ik nu eigenlijk het pluspunt van Prime. Het is bijzonder goedkoop vergeleken met de rest en ik kan regelmatig een oude uit de doos nog eens herbekijken.

Ik vind het wel goed om een hoop oudere films te bekijken eigenlijk.

Afgelopen maanden zo een hoop wat oudere westerns en andere films bekeken. 12 Angry Men, Witness for the Prosecution en Judgment at Nuremberg allemaal via Prime gezien
Ik vind gewoon dat om iets "nieuw" te ontdekken het vaak nogal tegenvalt. Als je zelf al een idee hebt van een oudere serie of film, dan moet je niet eerst door de "bak" zoeken.

heb onlangs zo wel wat oudere films gezien, zoals de John Wicks en Kill Bill, maar heb de afgelopen 20jaar eigenlijk amper TV gezien (ook geen netflix of disney of zo) en maar heel uitzonderlijk naar de cinema, dus dacht toch wel dat er al wat meer films de moeite zijn. Waarschijnlijk is dat ook wel zo, maar ik heb ook niet veel zin om heel de tijd te moeten zoeken achter ne goeie 'recentere' film. Amazon gaf Epic Movie als 'aanbevolen' aan, dus daar kan je ook niet op vertrouwen :p (Al is die precies ook al bijna 20j oud, dus echt recent kan je hem ook niet noemen.) Maar 't zal wel voornamelijk aan mij liggen, want ben hier ook al een de tijd aan het 'zappen' op youtube. 't is zo'n avond waar niks mijn goesting is.

Geheel toevallig tijdens het zappen op Zomerhit terechtgekomen. Wtf, die jurk van Siska Schoeters :wtf:

f804e3bd-2b61-4e12-a216-a89a4b439695.png

heb onlangs zo wel wat oudere films gezien, zoals de John Wicks en Kill Bill, maar heb de afgelopen 20jaar eigenlijk amper TV gezien (ook geen netflix of disney of zo) en maar heel uitzonderlijk naar de cinema, dus dacht toch wel dat er al wat meer films de moeite zijn. Waarschijnlijk is dat ook wel zo, maar ik heb ook niet veel zin om heel de tijd te moeten zoeken achter ne goeie 'recentere' film.
Idem, maar als we dan eens een filmavond doen, kijken we gewoon een film (of serie) die in de afgelopen 10 jaar genomineerd werd voor Oscar of Golden globe (soms gecombineerd met Rotten tomatoes).
Geen 100% garantie maar tot nu toe nog nooit echt tegenvallers gehad, en wel vele toppers.

Het leven is te kort om veel slechte films te kijken 🙂

Ik kijk nooit naar de typische BV programma's à la De Columbus, Expeditie Huppeldepup, of godbetert De Slimste Mens, waar de zogezegd nieuwe generatie nepo-BVs tot de inner circle wordt gekroond door een obscure kliek van insiders. Omdat die mensen mij geen hol interesseren. Maar dan nog wordt er constant met BVs gesmeten in reclame, als ik de gazet of de humo opensla, als ik naar Radio 1 luister, het stopt gewoon nooit. Vraag en aanbod, ik snap het wel, maar als je er niks mee te maken wil hebben kan je er gewoon niet aan ontsnappen.

Want zelfs binnen de meer serieuze onderwerpen blijven ze eindeloos dezelfde gezichten, dezelfde stemmen, dezelfde zogenaamd gezaghebbende orakels recycleren. Deze middag op Radio 1 weer Rudi Vranckx: telkens weer aangekondigd met de obligate zin dat hij “eigenlijk al op pensioen is”, waarna hij tóch nog eens mag aanschuiven. Altijd dat miniem vijvertje waaruit ze lusteloos blijven scheppen, terwijl er onbekend en talentrijk potentieel genoeg is.

Misschien moet ik gewoon eens serieus schrappen in welke media ik nog consumeer.
De Columbus zie ik echt graag en vind ik absoluut niet te vergelijken met de andere programma's die je opnoemt.

Voor de rest volg ik je grotendeels. Vooral aan die wannabe bv's (zoals al die influencers of Kat Kerkhofs) kan ik me storen.

Gisteren voor het eerst in een jaar nog is wat pinten gedronken, zes om precies te zijn. Aangezien ik quasi nooit meer drink was ik door die 6 pinten al serieus aangeschoten. Daarna net op tijd om vlak voor sluiting bij de frituur te geraken en me daar in sneltempo volgestoempt met friet, curryworst en mexicano.

Vandaag al drie keer gaan kakken, koud zweet en het gevoel dat er een camion over mij is gereden.

Heartbreaking news: American president Donald J. Trump (79) was found alive today.

Hoe dikwijls dat ik die al zien passeren heb vandaag :lol:

Die reclame voor Lipton Ice Tea met Ice T.

Begint dan met "hey wassup Belgium"

En t is dan allemaal in Holland met niks dan Hollanders, want 't steekt zo nauw niet of wa 🖕🖕

(beetje hatelijk aan de cinema ervaring ook, dat er geen "skip ad" knop is)

ergernis 2: courgettesoep gemaakt: kan niet simpeler, dacht ik, maar ze zit vol harde stukskes (was wel een mega courgette)... echt, zelfs dat lukt niet deftig. I hate cooking.

Gewoon (veel) langer de mixer erin: hoe langer, hoe gladder!

(& natuurlijk wel eerst de laurierbladen eruit halen).

1.2 miljoen kinderen gaan vandaag terug naar school.

Tot morgen lieve Facebook.
Exact. Net wakker en dacht op het gemak
wat te scrollen. Op HLN van´t zelfde. Vanavond op´t nieuws van´t zelfde. Marginalen die foto´s van hun lelijke kinderen genaamd Kenji-li en Aimeno naar 4040 sturen voor 0.5 seconds of fame.

Exact. Net wakker en dacht op het gemak
wat te scrollen. Op HLN van´t zelfde. Vanavond op´t nieuws van´t zelfde. Marginalen die foto´s van hun lelijke kinderen genaamd Kenji-li en Aimeno naar 4040 sturen voor 0.5 seconds of fame.
Beter dit lezen:

Terug
Bovenaan