Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik stoor mij toch meer en meer (zie overlast honden thread en P&A) hoe een frank bakkes de meeste hier willen hebben. Zo praat toch niemand irl?
Enkel een Trump of Beffer zie ik nog effectief praten op een forum zoals ze zijn in het echt.
Eigenlijk triest dat je hier dan stoer moet/kan doen.

Zeflde met mensen in een auto. Je bent beschermt in uw stalen koekendoos en ineens kunnen alle gebaren van de wereld er vanaf. Tot ge uitstapt en dan klappen de spiegels in en stuiven ze asap weg.

/rant
Stoere klap.

Wat de hond heeft getriggerd, is moeilijk te zeggen

Ik vind dat men hier soms (ik kan niet spreken over dit specifiek geval) te gemakkelijk over gaat.

Ik heb vroeger ook een ultralieve hond geweten (ik heb er zelf nog mee gespeeld op straat) die plots zijn (volwassen) eigenaar aanviel uit het niets waardoor ie een hele tijd zwaargewond in het ziekenhuis lag. Dat beeld staat mij nog altijd bij omdat ik daarvan geschrokken was.

Die hond hebben ze toen wél onderzocht. Het resultaat daarvan? Hond had terminale kanker en hij had extreme pijnen.

Ik vind dat men hier soms (ik kan niet spreken over dit specifiek geval) te gemakkelijk over gaat.

Ik heb vroeger ook een ultralieve hond geweten (ik heb er zelf nog mee bespeeld op straat) die plots zijn (volwassen) eigenaar aanviel uit het niets waardoor ie een hele tijd zwaargewond in het ziekenhuis lag. Dat beeld staat mij nog altijd bij omdat ik daarvan geschrokken was.

Die hond hebben ze toen wél onderzocht. Het resultaat daarvan? Hond had terminale kanker en hij had extreme pijnen.
dan hadden ze hem beter niet onderzocht. de kl**tzakken.

Ik stoor mij toch meer en meer (zie overlast honden thread en P&A) hoe een frank bakkes de meeste hier willen hebben. Zo praat toch niemand irl?
Enkel een Trump of Beffer zie ik nog effectief praten op een forum zoals ze zijn in het echt.

Zeflde met mensen in een auto. Je bent beschermt in uw stalen koekendoos en ineens kunnen alle gebaren van de wereld er vanaf. Tot ge uitstapt en dan klappen de spiegels in en stuiven ze asap weg.

/rant
Ik probeer nooit iets online te zetten waar ik niet irl zou achter staan. Maar natuurlijk praat je niet overal op dezelfde manier.

Wat dat laatste betreft, lijkt me logisch, mensen mogen vanalles zeggen. Zich daar fysiek op afreageren daar zijn de meesten toch al een dikke eeuw voorbij.

/rant
Ik vind deze post even ironisch als je vorige waarin je kloeg over mensen die geen AN gebruikten.

Ongeveer in elke discussie waar je geen gelijk krijgt begin je wat te schelden maar het probleem zijn kennelijk die anderen met een frank bakkes. Want in het echt gaan ze wel lopen hoor. Mja.

Ik probeer nooit iets online te zetten waar ik niet irl zou achter staan. Maar natuurlijk praat je niet overal op dezelfde manier.

Wat dat laatste betreft, lijkt me logisch, mensen mogen vanalles zeggen. Zich daar fysiek op afreageren daar zijn de meesten toch al een dikke eeuw voorbij.
Wie praat er over fysiek?
Als je verhaal wilt halen nadat iemand je the bird geeft en allerlei knotsgekke maneuvers doet, moet je ook niet wegstuiven als je geconfronteerd wordt.

Enfin bon, ik begrijp dat de BG community daar niet assertief genoeg voor is. Confrontatie en echte mensen aanspreken enz..

Eergisteren op het vliegtuig. We zijn geland en staan stil. Vanachter direct 2 man achteraan hun handbagage pakken en door de gang naar voor lopen (en ondertussen uiteraard tegen alles en iedereen stoten mrt hun koffers). Doordat andere mensen ook (rustig) hun handbagage begonnen te nemen stonden ze vast ongeveer in het midden van het vliegtuig. Blijkbaar stonden we niet aan een pier waardoor we ook achteraan konden uitstappen. :rofl: Was mijn glimlach van de week.

Nadien stonden die 2 mannen dan ook nog te wachten aan de band op bagage. Waarom wilt ge dan zo voorsteken?
Veel belangrijker, was je mee aan het applaudisseren na de landing?

Als je verhaal wilt halen nadat iemand je the bird geeft en allerlei knotsgekke maneuvers doet, moet je ook niet wegstuiven als je geconfronteerd wordt.

Enfin bon, ik begrijp dat de BG community daar niet assertief genoeg voor is. Confrontatie en echte mensen aanspreken enz..
Maar jij hebt het over mensen die "gebaren" doen vanuit hun auto. Dat zijn meestal niet de mensen die gek doen met hun auto, maar eerder die zich storen aan iemand die toeren uithaalt met zijn auto. Dan vind ik het best begrijpelijk dat je niet zit te wachten dat die andere persoon u ook nog eens komt aanvallen als je in de auto zit.

Buiten dat, is het ook normaal dat geschreven taal anders overkomt dan een echte discussie. Ik heb ook al heftige discussies gehad met mijn vrienden, die erna irl compleet anders lopen. Omdat geschreven taal anders en feller geïnterpreteerd kan worden en in irl kun je ook beter argumenteren. In geschreven taal heb je vaak ook tijd om wat meer na te denken en een schepje erbovenop te doen. Dat geldt voor mij, maar ook voor u en al de rest. Ik denk dat hier in het algemeen echt nog wel fatsoenlijk gediscussieerd wordt. Ja, het kan soms wel eens feller eraan toe gaan, maar ik denk dat voor de meest wel geldt dat het niks persoonlijks is. Het is ook maar hoever je zelf een online discussie kunt relativeren. De kans is vrij groot dat ik gewoon een pint zou kunnen drinken met de personen waar ik hier het vaak oneens mee ben en misschien al wat "hardere" discussies mee heb gehad.

Waarom zou je anders moeten uitstappen? Er is letterlijk nul reden en daar kan niks goed van komen.

Ik denk dat dat eerder valt in de categorie zaken waar je op voorhand kan voorspellen wie op BG dat hier constant voor heeft. Ik rij nu al 20+ jaar rond en ik denk niet dat ik ooit al een situatie heb meegemaakt waar ik (of een andere partij) de nood zou hebben om uit te stappen, of zelfs maar te gesticuleren in die mate.

Ik heb vroeger ook een ultralieve hond geweten (ik heb er zelf nog mee gespeeld op straat) die plots zijn (volwassen) eigenaar aanviel uit het niets waardoor ie een hele tijd zwaargewond in het ziekenhuis lag. Dat beeld staat mij nog altijd bij omdat ik daarvan geschrokken was.

En o wee als een wolf eens te dicht komt bij mensen: weg met de wolf!

Maar de vele bijtincidenten met honden: worden ofwel verzwegen ofwel met de mantel der liefde bedekt.

En o wee als een wolf eens te dicht komt bij mensen: weg met de wolf!

Maar de vele bijtincidenten met honden: worden ofwel verzwegen ofwel met de mantel der liefde bedekt.
Hiermee ben ik het mee eens. Dat is gewoon hypocriet.

Ivm terminale kanker. Ook bij mensen kan dit trouwens aggressiviteit uitlokken.
(Het is héél zeldzaam maar het kan)
Bejaarde man met hersentumor krijgt geen straf voor doden echtgenoot

Daarmee: Van die beroemde quotes: "Mijne hond zal nooit iemand bijten!" Of 'Het is ne brave!" of nog erger "Mijne zoon doet géén vlieg kwaad want ik heb hem goed opgevoed!" Sorry maar dan vergeet je al ten minste ziektes, mentale problemen, ... ik haat gewoon zulke zinnen.

Marcel gaat naar de burger king.

"een master angus bacon en een double cheese aub"
- dus een angus bacon en een double whopper cheese?
"nee, een gewone double cheese"
- euh **calculating** master angus bacon and double cheese? menu?
"neenee, gewoon de burgers"
- voor hier te eten?
"meenemen"
- dus "double whopper cheese"?
"master angus bacon and gewone double cheese, man"
- ok, master angus and double cheese?
"fuck it, 't is ook goed"

en dan is de pipo nog mijn airport-staff korting vergeten ook. :wallbash:

Marcel gaat naar de burger king.

"een master angus bacon en een double cheese aub"
- dus een angus bacon en een double whopper cheese?
"nee, een gewone double cheese"
- euh **calculating** master angus bacon and double cheese? menu?
"neenee, gewoon de burgers"
- voor hier te eten?
"meenemen"
- dus "double whopper cheese"?
"master angus bacon and gewone double cheese, man"
- ok, master angus and double cheese?
"fuck it, 't is ook goed"

en dan is de pipo nog mijn airport-staff korting vergeten ook. :wallbash:

1 woord: kiosk

Takeaway nog eens gebruikt, want er was geen eten in huis en ik had eens zin in wat anders dan altijd diezelfde pizza's of kebab. Dus kip tikka massala. Lauw toegekomen, de saus half opgedroogd in de rijst en de kip was droog.

Terug
Bovenaan