Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Dat laatste is gewoon een race to the bottom: concurrentie uit de markt werken om finaal een monopolie positie op te bouwen en dán de prijzen verhogen voor alle andere partijen.
In Heist Op Den Berg is dat alvast (deels) mislukt ;)

Pizzahut
Domino's
Een lokale pizzazaak

Wie heeft de concurrentiestrijd gewonnen denk je?

De lokale pizzazaak. Big Brother lost. De lokale pizzazaak kon zijn prijzen na de hoge inflatie lager houden en tevens aan een veel betere kwaliteit. De uitbaters van de pizzahut en Domino's zijn beiden op de fles gegaan. (Domino's is ondertussen wel terug open onder ne nieuwe uitbater)

Is het al geen gemakzucht om MCD te eten...?
Ja natuurlijk. Ik ben zaterdag naar Rotterdam gereden. Ik kon natuurlijk een eigen boterhammeke smeren, meenemen en dat daar dan opeten hé.
Maar ik ben wat gemakzuchtig geweest en halverwege ben ik aan de parking van de autostrade ne Big Mac gaan eten.

Ah neen wacht tanken kost ook geld aldus ipv met de wagen te rijden had ik ook tot in Rotterdam kunnen fietsen niet?

Ik ben echt ne luierik op dat vlak. En lui zijn kost geld. :)

In Heist Op Den Berg is dat alvast (deels) mislukt ;)

Pizzahut
Domino's
Een lokale pizzazaak

Wie heeft de concurrentiestrijd gewonnen denk je?

De lokale pizzazaak. Big Brother lost. De lokale pizzazaak kon zijn prijzen na de hoge inflatie lager houden en tevens aan een veel betere kwaliteit. De uitbaters van de pizzahut en Domino's zijn beiden op de fles gegaan. (Domino's is ondertussen wel terug open onder ne nieuwe uitbater)
Die monopolypositie sloeg op de bovenliggende leverplatformen, niet op de restaurants zelf. Die laatste worden gewoon mee uitgeperst door de grote leverplatformen die erboven hangen en in veel gevallen door bovenliggend corporate HQ.

Ik weet niet hoe die ketenrestaurants exact werken hier in België maar ik heb een flauw vermoeden dat dit in veel gevallen gewoon franchisehouders zijn wat alles behalve rozengeur en maneschijn is. Je moet heel het boeltje zelf draaiende houden maar ondertussen wordt je vaak wel verplicht van mee te gaan in een hele hoop BS corporate regeltjes die vooral HQ ten goede komen en niet de individuele franchisehouders.

Ja natuurlijk. Ik ben zaterdag naar Rotterdam gereden. Ik kon natuurlijk een eigen boterhammeke smeren, meenemen en dat daar dan opeten hé.
Maar ik ben wat gemakzuchtig geweest en halverwege ben ik aan de parking van de autostrade ne Big Mac gaan eten.

Ah neen wacht tanken kost ook geld aldus ipv met de wagen te rijden had ik ook tot in Rotterdam kunnen fietsen niet?

Ik ben echt ne luierik op dat vlak. En lui zijn kost geld. :)
Das onder de baan... dan is het soms gewoon eten wat er is. Die comment was vooral gericht op mensen die van thuis fast food bestellen met een volledig uitgeruste keuken voor handen. :tongue:

No judgement trouwens: het is niet alsof wij hier altijd laaiend enthousiast zijn dat we "moeten/mogen" koken 's avonds.

Wat trouwens een hele grote minderheid is. De meeste rijden reglementair op de baan. Vanaf 15 (binnenkort vanaf 10) mag het en moet er geen volgwagen of niks mee zijn.
Dat is wel echt totaal niet mijn ervaring. Ik heb zelf geen problemen met grote groepen wielrenners die op de baan rijden, aangezien je die van ver ziet komen en die zich doorgaans als "1 unit" gedragen (d.w.z. geen heel plotselinge bewegingen etc.) maar ik zie veel vaker kleine groepjes of eenlingen op de rijbaan rijden.

Spreken over "punten krijgen" om wielrenners overhoop te rijden zoals de poster boven je vind ik er trouwens ook wel een pakje over.

Ik weet niet hoe die ketenrestaurants exact werken hier in België maar ik heb een flauw vermoeden dat dit in veel gevallen gewoon franchisehouders zijn wat alles behalve rozengeur en maneschijn is.
Een uitbater huurt meestal het pand en moet betalen voor de naam. Pizzahut / domino's lopen 0% risico. Alle risico is voor den uitbater/ franchisehouder.

Ik zou er nooit aan beginnen. Amper voordelen maar wel alle nadelen.

Een uitbater huurt meestal het pand en moet betalen voor de naam. Pizzahut / domino's lopen 0% risico. Alle risico is voor den uitbater/ franchisehouder.

Ik zou er nooit aan beginnen. Amper voordelen maar wel alle nadelen.
maar het moet toch ook voordelen hebben, want waarom zou je het anders doen als het bijna enkel nadelen zijn. Dan start je toch beter uw eigen burger restaurant of pizzeria. Wat zouden dan de voordelen zijn die zo goed zijn (of lijken) dat ondernemers toch bereid zijn om zich daar aan te onderwerpen?
De enige die ik kan bedenken zijn dan naambekendheid waardoor je grotere kans hebt op cliënteel en dat je kan rekenen op betere deals voor grondstoffen (maar dat wordt dan eigenlijk weer teniet gedaan doordat je moet betalen voor de naam?) Maar dat lijkt me toch wat weinig om iemand te overhalen om onder dat juk te gaan werken?

maar het moet toch ook voordelen hebben, want waarom zou je het anders doen als het bijna enkel nadelen zijn. Dan start je toch beter uw eigen burger restaurant of pizzeria. Wat zouden dan de voordelen zijn die zo goed zijn (of lijken) dat ondernemers toch bereid zijn om zich daar aan te onderwerpen?
De enige die ik kan bedenken zijn dan naambekendheid waardoor je grotere kans hebt op cliënteel en dat je kan rekenen op betere deals voor grondstoffen (maar dat wordt dan eigenlijk weer teniet gedaan doordat je moet betalen voor de naam?) Maar dat lijkt me toch wat weinig om iemand te overhalen om onder dat juk te gaan werken?
Als je een top of goeie locatie hebt zoals Lier dan geraak je er wel aan uit hé. Maar in een kleine gemeente is het meestal krabben met de centjes denk ik?

Eerste barst in overbevolkte Pizzastraat?
De gebruikte term ‘Pizzastraat’ is in het verkeerde keelgat geschoten

OK deze uitbater had ook nog de pech van Covid maar dan nog: ze hebben alvast gene overnemer meer gevonden.

Laatst bewerkt:
apps die niet de naam dragen van het merk of de dienst:
-Ivago => recycle
- Engie => smart app (hoe vaag kan je zijn qua appnaam)
- Colruyt => Xtra

of die met My ervoor
Mybpost, myquick, mydrive, myscarlet,

Het blijft toch gatachterlijk om niet gewoon de naam van de dienst of het bedrijf te gebruiken, zeker bij apps die ge maar eens om de zoveel tijd nodig hebt. Allez, wat voor nut heeft die My nu. Noem dat toch gewoon Bpost, Quick of Scarlet (mydrive is dan nog eens TomTom, retards).
Jamaar, we hebben een professionele app die ook Scarlet noemt. Noem het dan Scarlet clientcare of Scarlet Private of zo, maar begin met uw eigen naam. Waarom moet ge het altijd ne slag moeilijker maken dan het nodig is. Hebben die dan zelf geen telefoon waarbij ze zien dat het geen steek houdt om bpost ergens halverwege tussen de apps te laten belanden in plaats van vooraan bij de B?

Koffiezet kapot, kan gebeuren maar wel spijtig, was zo'n Siemens design spul, niet alleen praktisch maar zag er ook mooi uit.
Maar niet getreurd, ding heeft zijn zijn tijd gedaan en we hebben nog een ander toestel (geen design) op reserve, 3j. geleden gekocht en nog in de verpakking.
Advies: spoel eerst eens alles uit (natuurlijk) en laat dan een halve kan doorlopen.
Zo gezegd, zo gedaan, wat gebeurt er...water loopt van het reservoir er even rap weer uit langs opening waar de elektriciteitsdraad uit komt.
WTF?
Hallo Vandenborre? Aaaaaaaaaaaah sorry, toestel is 3j. oud, we kunnen niets doen voor u, probeer eens bij de fabrikant.
Les geleerd: direct een keer gebruiken, zelfs als je iets koopt als 'reserve'...

-Ivago => recycle
- Colruyt => Xtra

of die met My ervoor

Het blijft toch gatachterlijk om niet gewoon de naam van de dienst of het bedrijf te gebruiken, zeker bij apps die ge maar eens om de zoveel tijd nodig hebt. Allez, wat voor nut heeft die My nu. Noem dat toch gewoon Bpost, Quick of Scarlet (mydrive is dan nog eens TomTom, retards).
Jamaar, we hebben een professionele app die ook Scarlet noemt. Noem het dan Scarlet clientcare of Scarlet Private of zo, maar begin met uw eigen naam. Waarom moet ge het altijd ne slag moeilijker maken dan het nodig is. Hebben die dan zelf geen telefoon waarbij ze zien dat het geen steek houdt om bpost ergens halverwege tussen de apps te laten belanden in plaats van vooraan bij de B?
In het geval van recycle: die app wordt gedeeld door alle intercommunales. Dus in dat opzicht houdt het steek.

Voor het eerst plaatsgenomen in een stiltezone op de trein. Meteen komt er een imbeciel naast mij zitten die naar een Turkse sitcom begint te kijken op zijn smartphone, uiteraard zonder koptelefoon, met vervelende en kinderachtige sound effects erbovenop. Terwijl hij zat te giechelen als een kind. Nadat ik hem vriendelijk gevraagd had om het stil te zetten of naar een andere wagon te gaan en meteen fysiek bedreigd werd, moest hij toevallig afstappen aan het volgende station.

Daar kwam er iemand opgestapt die meteen luidop begint te bellen. Wanneer hij inhaakt, begint iemand anders luidop te bellen. De volgende halte stappen er twee mensen op die luider praten dan in een normale wagon.

Laatste keer dat ik in een stiltezone ga zitten. Het enige verschil met daar te zitten, is dat het asociaal gedrag van bepaalde individuën nog meer opvalt dan gewoonlijk.

Hallo Vandenborre? Aaaaaaaaaaaah sorry, toestel is 3j. oud, we kunnen niets doen voor u, probeer eens bij de fabrikant.
Les geleerd: direct een keer gebruiken, zelfs als je iets koopt als 'reserve'...
Uw garantie loopt zodra je het toestel in handen hebt. Vandenborre kan niet weten of dat toestel 3 jaar op zolder heeft gestaan of al 3 jaar gebruikt werd.

Uw garantie loopt zodra je het toestel in handen hebt. Vandenborre kan niet weten of dat toestel 3 jaar op zolder heeft gestaan of al 3 jaar gebruikt werd.
Dit lijkt mij wel een constructiefout maar goed daarvoor moet hij / zij bij de fabrikant zijn.
VDB kan hier inderdaad niets meer aan doen.

Dit lijkt mij wel een constructiefout maar goed daarvoor moet hij / zij bij de fabrikant zijn.
VDB kan hier inderdaad niets meer aan doen.
Daarom dat je het moet testen en is er een garantie periode. Om die constructiefout "goed te maken". In heb ook eens een opzetzwembad gekocht en meer dan een jaar later pas opgezet. Daar zat direct een lek in. Meer dan een herstelkit kreeg ik ook niet. Een leerzame les.

Voor het eerst plaatsgenomen in een stiltezone op de trein. Meteen komt er een imbeciel naast mij zitten die naar een Turkse sitcom begint te kijken op zijn smartphone, uiteraard zonder koptelefoon, met vervelende en kinderachtige sound effects erbovenop. Terwijl hij zat te giechelen als een kind. Nadat ik hem vriendelijk gevraagd had om het stil te zetten of naar een andere wagon te gaan en meteen fysiek bedreigd werd, moest hij toevallig afstappen aan het volgende station.

Daar kwam er iemand opgestapt die meteen luidop begint te bellen. Wanneer hij inhaakt, begint iemand anders luidop te bellen. De volgende halte stappen er twee mensen op die luider praten dan in een normale wagon.

Laatste keer dat ik in een stiltezone ga zitten. Het enige verschil met daar te zitten, is dat het asociaal gedrag van bepaalde individuën nog meer opvalt dan gewoonlijk.

Het is eeuwen geleden dat ik de trein heb genomen dus ik heb geen idee hoe die stiltezones eruit zien, maar kan het ook niet zijn dat die mensen niet weten dat ze in een stiltezone zitten? Staat dat voldoende aangeduid?

Het is eeuwen geleden dat ik de trein heb genomen dus ik heb geen idee hoe die stiltezones eruit zien, maar kan het ook niet zijn dat die mensen niet weten dat ze in een stiltezone zitten? Staat dat voldoende aangeduid?

Er staat op de voorkant van de wagon in het groot stiltezone. Je kan er niet langs kijken maar daar word nul de botten rekening mee gehouden.

Iedereen kan een paar oortjes betalen, ik snap niet waarom mensen op een trein iets kijken op speaker.

EDIT: mijn ergernis zijn de bedelaars op de trein tussen brussel zuid en brussel noord. Die de laatste tijd lastig worden als je ze niks geeft.

Ook als zeg je nee dank u ik moet het briefje niet zien dan leggen ze het nog altijd bij u en dan blijven ze naar u staren om te zeggen "gaat ge me iets geven?"

Laatst bewerkt:
Die van mij had stoelen besteld een maand geleden hier:

Ik had reviews opgezocht maar dat was natuurlijk een andere veerman, met goede referenties.
Deze heeft natuurlijk sinds een paar weken allemaal slechte recensies dat het oplichters zijn.
Tracking staat ook al een maand op last mile....

Ben ik mijn geld kwijt of kan ik nog iets doen?

Update: Visa heeft het onderzocht en betaalt het terug.

Dat weet ik natuurlijk ook wel.
Vandaar mijn laatste zin.
Punt is dat een splinternieuw toestel kapot is, dat is de ergernis...
Mja, iets dat al 3j ergens staat is natuurlijk ook niet meer splinternieuw he. Voor hetzelfde geld lekt die net omdat die zo lang niet gebruikt is, een rubber verduurt/uitgedroogd bvb

-Ivago => recycle
- Colruyt => Xtra

of die met My ervoor

Xtra is de enige die ik OK vind, omdat die kaart zo noemt. Allez, Recycle ook want die is niet van Ivago, wij gebruiken die buiten Gent ook. De rest, en vooral die met 'My' voor haat ik ook. 'Mybpost'? Fuck off.
Mijn Tripadvisor heet ook 'Van Tripadvisor'. Waarom?

Terug
Bovenaan