Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Tip hierbij mocht dit in de toekomst nog voorvallen: beperk je eten tijdens het werk tot fruit en groenten en spreidt dit over de tijd (dus om de twee uur een stuk fruit bv.), in combinatie met koffie en soms een frisdrank hou je dit ritme wel enkele dagen vol.
Is niet de bedoeling hoor. Mijn werk is fysiek te heftig

Is niet de bedoeling hoor. Mijn werk is fysiek te heftig
Achja , doet mij terug denken aan vroeger .
Om 6 uur beginnen werken , s’avonds rond 17 uur toekomen op den bureau en dan de vraag krijgen of ik niet snel effe wat interimmers naar Nieuwpoort kon voeren (vertrekken in Aartselaar) , daar aangekomen de vraag gekregen of ik ook niet wou blijven om te helpen omdat er niet genoeg vaste mannen waren om die interimmers aan te sturen kwam neer op nachtje door doen , dan rond de middag terug vertrekken met die interimmers naar Aartselaar , aangekomen op den bureau rond 14 uur de vraag krijgen of ik nog snel iemand naar een camionette kon voeren die ergens in Antwerpen stond en opgehaald moest orden want was toch op mijn weg naar huis …..thuis aangekomen als een blok in slaap gevallen . ;)
Dag nadien om 6 uur weer present op het werk .

Vroeger kon dat en kon ik er tegen …..nu vergeet het maar ik ben zo zot nietmeer . ;)

Waarom de kwaliteit van kleren tegenwoordig zo slecht is, het verhaal erachter:

Ik vind ook dat men overdreven hypocriet doet over sites zoals Shein, AliExpress e.d. Dat dropshipping fenomeen is echt wel helemaal ingeburgerd termgenwoordig en je wordt in de luren gelegd terwijl je erbij staat. Ook die fysieke winkelketens bezondigen zich daar volgens mij zeker aan. Wat goedkoop inslaan via de Chinees en dan grof doorverkopen.

Achja , doet mij terug denken aan vroeger .
Om 6 uur beginnen werken , s’avonds rond 17 uur toekomen op den bureau en dan de vraag krijgen of ik niet snel effe wat interimmers naar Nieuwpoort kon voeren (vertrekken in Aartselaar) , daar aangekomen de vraag gekregen of ik ook niet wou blijven om te helpen omdat er niet genoeg vaste mannen waren om die interimmers aan te sturen kwam neer op nachtje door doen , dan rond de middag terug vertrekken met die interimmers naar Aartselaar , aangekomen op den bureau rond 14 uur de vraag krijgen of ik nog snel iemand naar een camionette kon voeren die ergens in Antwerpen stond en opgehaald moest orden want was toch op mijn weg naar huis …..thuis aangekomen als een blok in slaap gevallen . ;)
Dag nadien om 6 uur weer present op het werk .

Vroeger kon dat en kon ik er tegen …..nu vergeet het maar ik ben zo zot nietmeer . ;)
Mja das 1ne keer. In events is da zeer frequent en zonder controle.

Nu is het gewoon mijn eigen fout ofc.

I must have been living under a rock.
1753424066335.jpeg

Tijdje geleden nog filmpje gezien hoe hij aankwam bij de arrestatie van zijn zoon.
Leek me ne hele down to earth mens.

Het was echt een icoon uit mijn kindertijd, met WCW. Hulk Hogan, Goldberg, ...
Maar hij is ook een mega racistische MAGA nut helaas. Down to earth zou ik hem niet noemen.

Ze vallen als vliegen de laatste dagen.
Nog ene.

0894f3bf-3c05-4daa-80c0-9ea100ba292b.jpg

Mja das 1ne keer. In events is da zeer frequent en zonder controle.

Nu is het gewoon mijn eigen fout ofc.
Die keer wel maar zo hebben we nog verschillende nachtjes doorgetrokken in de metro van Brussel en dan de dag nadien nog gewoon aan het werk gegaan . ;)
Dus gebeurt zeker niet alleen in de evenement sector hoor . ;)

(Maar vroeger bracht dat op ,
, nu niet echt meer want wie wil werken word in Belgie gewoon gestraft . ;) )

Nieuwe bankkaart van Keytrade zat in de bus vandaag, maar de stagiair had blijkbaar de enveloppe niet dichtgeplakt. :wtf:

Gaat om een kaart bij een nieuwe rekening, dus moet nog de pin-code ontvangen, maar zou dat een beveiligingsrisico kunnen inhouden moest iemand de inhoud bekeken hebben? Pin-code komt via SMS, dus tis niet dat de jobstudentfacteur ook in die enveloppe gaat kunnen kijken.

Nieuwe bankkaart van Keytrade zat in de bus vandaag, maar de stagiair had blijkbaar de enveloppe niet dichtgeplakt. :wtf:

Gaat om een kaart bij een nieuwe rekening, dus moet nog de pin-code ontvangen, maar zou dat een beveiligingsrisico kunnen inhouden moest iemand de inhoud bekeken hebben? Pin-code komt via SMS, dus tis niet dat de jobstudentfacteur ook in die enveloppe gaat kunnen kijken.
Risico zal beperkt zijn, maar alsnog kan je opteren om ze te contacteren en een vervanging te vragen.
Zo'n nieuwe kaart wordt pas actief na activering (duh :shutup:) en dus eerste gebruik. Code komt echter apart dus daar kan normaal niemand aan. Enige riscico is als het een VISA-debet is bv. dat er achteraan de kaart tegenwoordig ook een CVC-code staat.

Dan zouden ze daar online mee aankopen kunnen doen mits ze zo'n louche buitenlandse site zonder verificatie gebruiken. Maar dan ook pas nadat de kaart actief zou zijn.

Maar puur uit voorzorg zou ik het toch aanraden. Zeker als het een vervanging is van een bestaande kaart? Dan gebruik je gewoon de huidige nog even verder totdat je opnieuw een nieuwe krijgt.

Risico zal beperkt zijn, maar alsnog kan je opteren om ze te contacteren en een vervanging te vragen.
Zo'n nieuwe kaart wordt pas actief na activering (duh :shutup:) en dus eerste gebruik. Code komt echter apart dus daar kan normaal niemand aan. Enige riscico is als het een VISA-debet is bv. dat er achteraan de kaart tegenwoordig ook een CVC-code staat.

Dan zouden ze daar online mee aankopen kunnen doen mits ze zo'n louche buitenlandse site zonder verificatie gebruiken. Maar dan ook pas nadat de kaart actief zou zijn.

Maar puur uit voorzorg zou ik het toch aanraden. Zeker als het een vervanging is van een bestaande kaart? Dan gebruik je gewoon de huidige nog even verder totdat je opnieuw een nieuwe krijgt.
Nee, compleet nieuwe rekening, dus ook nieuwe kaart. Staat idd CVV code op achteraan. Kan je die Visa-debit eigenlijk niet de-activeren (of staat dat standaard non-actief?), want dat is toch iets dat ik nooit van mijn leven ga gebruiken. Er gaat ook nooit echt iets noemenswaardig op die rekening staan, het is vooral voor het spaarboek/beleg-gedeelte voor de aankomende dochter dat we een extra rekening hebben geopend.
Maar goed, zal eens horen bij Keytrade om te wisselen voor alle zekerheid. Kaart plakt wel nog vast aan het blad, maar je kan de CVV-code wel zien als je het blad wat plooit.

Nee, compleet nieuwe rekening, dus ook nieuwe kaart. Staat idd CVV code op achteraan. Kan je die Visa-debit eigenlijk niet de-activeren (of staat dat standaard non-actief?), want dat is toch iets dat ik nooit van mijn leven ga gebruiken. Er gaat ook nooit echt iets noemenswaardig op die rekening staan, het is vooral voor het spaarboek/beleg-gedeelte voor de aankomende dochter dat we een extra rekening hebben geopend.
Maar goed, zal eens horen bij Keytrade om te wisselen voor alle zekerheid. Kaart plakt wel nog vast aan het blad, maar je kan de CVV-code wel zien als je het blad wat plooit.
Ik vermoed dat het eerder standaard actief zal staan en dat je via een online applicatie wel ergens zal kunnen deactiveren.

Op groepsreis, derde keer, en me kapot aant ergeren aan 2 19jarigen die 10000 keer het woord maccie uitspreken en Macdonalds geweldig vinden.

Die keer wel maar zo hebben we nog verschillende nachtjes doorgetrokken in de metro van Brussel en dan de dag nadien nog gewoon aan het werk gegaan . ;)

Zal ook afhankelijk zijn van de sector. Vroeger veel overuren gedaan waarbij de werkgever je dan warm maakte met het gegeven dat je je bruto uurloon uitbetaald kreeg. Gesloten wereldje, maar toen ik jaren later (echt tot mijn schaamte, vele jaren later) las wat normale mensen verdienden bij een ingeschreven overuur leverde het frictie op tussen mij en mijn werkgever toen ik nog weigerde om onbeperkt overuren te draaien.
Om een idee te geven: als ik op Oudjaarsnacht als enige werkte zodat zijn zaak de volgende dag kon openen (leuk gezelschap van Gunther D, dat wel), kreeg ik 's morgens als bonus een briefje van 20 op mijn werkbank gegooid. Uurlonen zijn ondertussen gestegen, maar toen ik als bakker werkte had ik doorgaans mijn officiële 38uur binnen tegen dat het weekend begon en stond ik daar dus de weekendnachten mijn kloten af te draaien voor 15 euro per uur. Als ik dan verneem dat een familielid als bouwvakker zonder erg 35 euro per uur vraagt in het zwart weet ik wel dat mijn baas goed verdiend heeft aan mij.

Ik doe een Amazon-retour, ga naar een Bpost automaat. Melding "Dit pakje kan niet aanvaard worden op de pakjesautomaat. Geef het af in een Bpost afgiftepunt in je buurt". Okay, beetje een wtf-moment want het was gewoon een geldige barcode en het ding geeft ook geen reden. Enige tijd later ga ik naar de winkel en daar staat ook een Bpost automaat. Die is iets groter en het scherm is anders. Dus ik denk okay, pakje ligt nog in de auto dus toch maar eens proberen. Pakket wordt gewoon aanvaard... Dus er blijken automaten te zijn die uw pakketten niet moeten en automaten die wat chiller zijn.

Events is wel echt next level kwa uren kloppen en vooral die nachtjes door of geen 11uur pauze tussen jobs. Tis daar ook da het grof geld wordt gepakt.

In BE moet je vooral optimaliseren. Gewoon uren knallen is, tja.. lomp?

Events is wel echt next level kwa uren kloppen en vooral die nachtjes door of geen 11uur pauze tussen jobs. Tis daar ook da het grof geld wordt gepakt.

In BE moet je vooral optimaliseren. Gewoon uren knallen is, tja.. lomp?
Bedankt. Hoop dat hier veel mensen uit de horeca meelezen.

Terug
Bovenaan