Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Buurman is zijn bomen aan het verwijderen, waardoor de appartementen aan de andere kant van de buurman nu inzicht hebben in onze tuin/woning.

Alsook zijn we onze schaduw kwijt op het heetste van de dag.

Mogen ze zomaar weggehaald worden?

Ik weet dat sommige (van groen) in de gemeente daar nogal gevoelig aan zijn.
Nuja als ze al weg zijn heb je natuurlijk wel sowieso pech

Mogen ze zomaar weggehaald worden?

Ik weet dat sommige (van groen) in de gemeente daar nogal gevoelig aan zijn.
Nuja als ze al weg zijn heb je natuurlijk wel sowieso pech
Bomen waren ook wel kapot, ze moesten sowieso weg.

Dat hij maar nieuwe bomen zet

Woensdag bellen naar immokantoor voor afspraak huis te bezichtigen. Nu te druk, stuur me sms dan sms ik wanneer het past. Gisteren sms: bel maar voor afspraak.

Leggen afspraak vast voor dinsdag. Vandaag sms: afsprzak gaat niet door. Pand verkocht.

Ach ja, normale manier van werken voor immokantoren zeker.

Als je zeep, vet en haarresten wil weg krijgen moet je eens soda kristallen opzoeken, wel bescherming nodig aan de handen, en overvloedig kokend water gebruiken om na te spoelen, ik lees ook soda icm azijn. Maar gebruik deze reactie niet als een stappenplan, doe eerst wat opzoekingen hiervoor. Blijven chemische producten, en je zit in een appartement blok, dus misschien eerst eens bevragen of dit mag ofzo? Dit werkt bijna altijd, mijn broer had dit vroeger in korrelvorm, maar hij weet het merk niet meteen meer. Kostte maar enkele eurotjes

Maar dit werkt echt zo goed voor organische resten... Als je niet zeker bent, een professional bevragen. Echt de moeite waard om eens uit te pluizen...
Ik ben er allereerst met een ontstoppingsveer van 3,5 meter lang doorgegaan. Het slechte (of goede?) nieuws is eigenlijk dat ik héél de veer er door kreeg en ik weet hoe dit moet, dus dat steekt er quasi recht op recht in. Ik laat water weglopen. Na amper 1 minuut --> Overstroming in de douche. Cru gezegd: Het zit dan verder weg dan 3+ meter ... meh .. En dat is mijn langste veer. :frown:

Ik ken er weinig van maar is 3+ meter niet enorm veel? Of valt dat qua afstand nog wel mee voor een verstopping in de douche?

Next: Soda kristallen (eerst nog kopen). Die geraken zo ver als het zit (zou ik toch denken).

Blijven chemische producten, en je zit in een appartement blok, dus misschien eerst eens bevragen of dit mag ofzo?
Ik ben de syndicus. Bij deze is het goedgekeurd. :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik ben er allereerst met een ontstoppingsveer van 3,5 meter lang doorgegaan. Het slechte nieuws is eigenlijk dat ik héél de veer er door kreeg en ik weet hoe dit moet dat steekt er quasi recht op recht in. Ik laat water weglopen. Na amper 1 minuut --> Overstroming in de douche. Cru gezegd: Het zit dan verder weg dan 3+ meter ... meh .. En dat is mijn langste veer. :frown:

Ik ken er weinig van maar is dat niet enorm veel? Of valt dat qua afstand nog wel mee?

Next: Soda kristallen. Die geraken zo ver als het zit right?
Alles dat zwaarder is dan water raakt tot bij de verstopping uiteindelijk.

Je probleem doet me wel denken aan iets toen we hier kwamen wonen destijds. Ik heb zo'n "rat" van 15m lang. Overloop van septische put zat dicht en ik die rat er door steken: geen verstopping te vinden. Dan maar aan straatkant opengemaakt en rat daar er in. Ook niets te vinden. Buis tussen overloop en controleput van riool is 35m, dus die opstopping zat just in het midden. Toch ook enkele 100'en euro's gekost om iemand te laten komen daarvoor.

Alles dat zwaarder is dan water raakt tot bij de verstopping uiteindelijk.

Je probleem doet me wel denken aan iets toen we hier kwamen wonen destijds. Ik heb zo'n "rat" van 15m lang. Overloop van septische put zat dicht en ik die rat er door steken: geen verstopping te vinden. Dan maar aan straatkant opengemaakt en rat daar er in. Ook niets te vinden. Buis tussen overloop en controleput van riool is 35m, dus die opstopping zat just in het midden. Toch ook enkele 100'en euro's gekost om iemand te laten komen daarvoor.
Ah 3,5 meter is dan precies nog niet zo heel ver. Dan hoop ik dat het opgelost geraakt met soda kristallen anders zal het weer een telefoontjes worden naar onze ontstoppingsdienst. Thanks. :)

* Het wordt frustrerend. In 2023 - De stront stroomde plots uit onze WC (Ja letterlijk) --> Halverwege richting het riool volledig verhard met aangekoekte urinesteen. --> Speciale firma is met hun zwaarste materiaal moeten komen om het los te spuiten. Hun gewone hogedruk toestel deed NIKS, ze zijn zelfs moeten terugkomen met echt zwaar geschut.
* Daarna in 2024 gootsteen die niet meer doorliep --> Letterlijk halverwege richting het riool helemaal steenhard door zeep en vetresten. Is uitgeboord geweest door ne loodgieter. Hij heeft toen uren liggen boren.
* Nu in 2025 --> Douche ...

Appartement is nu 16 jaar oud en nu komt (ook letterlijk) de shit naar boven. :headshake:

Baking soda met zout mengen minder agressief , drink regelmatig een glas water met baking soda idd zonder zout om het binnen werk te zuiveren , met een losbandig leven is da bij mij noodzakelijk .:sarcastic:

Absoluut verschrikkelijk.

Deze avond ook nog twee dode duiven zien liggen aan de bushalte aan het station van Sint-Niklaas. Hoe ze daar lagen was zeker niet omdat er een bus is tegen gereden, zo leek het echt niet en wie die vieze buurt daar kent, weet welk soort marginaal volk daar rondloopt… Zieke wereld en wat voor een vuile vieze stad Sint-Niklaas is geworden, echt ongelofelijk, bah.

Ah 3,5 meter is dan precies nog niet zo heel ver. Dan hoop ik dat het opgelost geraakt met soda kristallen anders zal het weer een telefoontjes worden naar onze ontstoppingsdienst. Thanks. :)

* Het wordt frustrerend. In 2023 - De stront stroomde plots uit onze WC (Ja letterlijk) --> Halverwege richting het riool volledig verhard met aangekoekte urinesteen. --> Speciale firma is met hun zwaarste materiaal moeten komen om het los te spuiten. Hun gewone hogedruk toestel deed NIKS, ze zijn zelfs moeten terugkomen met echt zwaar geschut.
* Daarna in 2024 gootsteen die niet meer doorliep --> Letterlijk halverwege richting het riool helemaal steenhard door zeep en vetresten. Is uitgeboord geweest door ne loodgieter. Hij heeft toen uren liggen boren.

Appartement is nu 16 jaar oud en nu komt (ook letterlijk) de shit naar boven. :headshake:
Naar t schijnt is die soda kristallen echt een wondermiddel dat elke keer werkt, mijn broer heeft zo meerdere keren zaken kunnen vrijmaken, alleen als je die zaken gebruikt moet je ook weten wat die zaken precies doen, zeker in combinatie met andere stoffen, je wilt geen ongewenste chemische reacties veroorzaken, maar in principe die soda met heet water zou echt al veel, waarschijnlijk alles, moeten oplossen, tenzij het probleem verder zit uiteraard... Maar again vraag nog best eerst eens na bij iemand die er wat meer verstand ervan heeft dan ik...

C-list charmezanger die op het terras van de taverne een straat verder het 'beste' van zichzelf staat te geven. Net alsof hij staat hier in den hof te janken. 😫

Die sodakristallen kunnen misschien wel soelaas bieden.

Ik heb - in een paar jaar geleden verbouwd stuk van de woning - ook wat problemen dankzij de "professioneel" aangelegde buizen.

Bon; ze liggen er dus we moeten ermee verder. Ik ga er wel geregeld (tweemaandelijks) met karcher en rioolrat in. Die rat is toch een 15tal meter. Volgens mij heb je nu ook van die meer draagbare/kleinere karchers waar die dingen op passen. Mss ook een idee?

Als het natuurlijk echt harde koek is, dan biedt een standaard hoge druk weinig soelaas wegens beperkte druk. Maar in combo met die kristallen kan het mss wel werken.

Terug
Bovenaan