Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Absoluut!
Was gewoon een afweging.

1) in de frituur betaal je wat 3.5-4€ voor 4 bitterballen ? Of 3€ voor een curryworst
2) die zak van het elitemerk is wat 4-6€ voor een zak van 40 stuks of 6€ voor een doos van 20 curryworsten.
3) Een zak van airfryer specifieke snacks zijn iets van een 4€ voor mini 12 stuks...

Als je ziet wat sommige mensen hier achterlaten in een frituur dan kan voor mij de kostprijs van het elitemerk er wel vanaf ;).

Same, op curryworsten en frituursnacks ga ik echt niet besparen. Daar zit wel degelijk verschil in qua smaak. Of uw bitterbal is 50% lucht in plaats van vulling.
Een paar keer de airfryer curryworsten gekocht, maar al wat ga dan extra hebt is een mooi bruin schelleke. Daar ga ik dan weer niet extra voor betalen. De gewone worden ook wel bruin zolang ge ze een af en toe een slagske draait. Nooit zoals ondergedompeld in een frietpot natuurlijk.
Bij bitterballen/vleeskroketten neem ik wel de airfryer versie, want anders is het gewoon opgewarmd paneermeel (of wat het ook mag zijn als omhulsel). Dat heeft wel vet nodig om te bruinen/bakken.
Langs de andere kant heb ik ook wel terug zin om een gewone frietpot aan te schaffen. Kmis de versgesneden frietjes wel. Maar mijn eigen kennende zou ik 90% van de tijd toch diepvriesfrieten gebruiken.

Laatst bewerkt:
Je kans zelfs frituurfrietjes van de dag ervoor terug opwarmen in de airfryer.
Best wel pas nadien saus er op doen maar als er al bv. curry-ketchup op hangt kan je dat er wel afschrapen.

Same, op curryworsten en frituursnacks ga ik echt niet besparen. Daar zit wel degelijk verschil in qua smaak.
Dat is zoals ijskreem.

Voorbeeld met aardbeien -->
goedkoop of slecht merk? = Ik proef alleen wat aardbei saus. Best case hé. Soms proef ik helemaal niks van aardbeien en denk ik: Zitten hier wel aardbeien in?
Goed merk --> Je ziet de stukken aardbei er gewoon in liggen.

Mijn zus is na 4 maand samenzijn met haar nieuwe vriend aan het kijken om iets te kopen. Ze wou ook mijn mening eens weten..
Krot gezien "met charme" dat ze volledig willen renoveren, een loods opzetten voor haar vriend "ja de zaak betaalt da toch af" etc etc.
Renovatie ingeschat aan €240.000 voor een krot van 100 jaar oud van 300m2, want "ik doe da allemaal wel zelf, da kost ni veel"
Alles van ventilatie, ramen, keuken,... snap ik niet qua kosten want "hij kent er mensen voor, en 't is niet omdat gij alles dubbel betaalt da ik da ook doe" etc etc
Zijn jaarrekening eens uitgeplozen, hij draait nu €250k omzet en zou voor de lening + zijn loon extra ongeveer moeten verdubbelen qua omzet.
"Aja, maar da heb ik zeker ze volgend jaar"
Dit na 2 jaar met een omzetgroei van +-25%

Aan de ene kant wil ik ze ni ook niet té hard schofferen, maar ze koopt een kat in een zak op deze manier.. ik ga er nog eens over slapen en het haar dan toch eerlijk zeggen denk ik. Ze kiest dan zelf maar wat ze ermee doet :unsure:

Aan de ene kant wil ik ze ni ook niet té hard schofferen, maar ze koopt een kat in een zak op deze manier.. ik ga er nog eens over slapen en het haar dan toch eerlijk zeggen denk ik. Ze kiest dan zelf maar wat ze ermee doet :unsure:
Soms moeten mensen eens ne keer goed tegen de muur lopen. Op z'n minst kunt ge dan nog wel achteraf zeggen, told you so.

Iets salen kopen na 4 maand samen? Toch erg vroeg!
Geen reacties van bezorgde ouders ofzo?
Ingewikkelde situatie. Vader erg vroeg verloren na een niet al te propere scheiding waardoor die zus eerder naar mij kijkt ipv naar mijn moeder. Ze ligt dan ook nog eens overhoop met mijn andere zussen. Afin, gecompliceerd, maar ge wilt u kleine zusje toch altijd wat beschermen tegen zichzelf.

Helaas is een (redelijk) dikke erfenis op vroege leeftijd krijgen zoals vaak een vergiftigd geschenk. Langs zijn kant zit er daardoor ook 0,0 financieel risico in dus dan is het allemaal gemakkelijk gezegd natuurlijk.

Ingewikkelde situatie. Vader erg vroeg verloren na een niet al te propere scheiding waardoor die zus eerder naar mij kijkt ipv naar mijn moeder. Ze ligt dan ook nog eens overhoop met mijn andere zussen. Afin, gecompliceerd, maar ge wilt u kleine zusje toch altijd wat beschermen tegen zichzelf.

Helaas is een (redelijk) dikke erfenis op vroege leeftijd krijgen zoals vaak een vergiftigd geschenk. Langs zijn kant zit er daardoor ook 0,0 financieel risico in dus dan is het allemaal gemakkelijk gezegd natuurlijk.
Dat ze het maar goed laat beschrijven, moesten ze doorgaan met hun plan.

GRRR... die namen van de bestemmeling die je soms ziet bij verrichtingen op je bankrekening. Geregeld zijn die absoluut niet te matchen met de naam van de zaak waar je de betaling hebt gedaan met de kaart... totaal onherkenbaar. Dit zou volgens mij bij wet verplicht moeten matchen met officiële de naam van de zaak !
Ik heb zo een paar jaar geleden eens de bank gemaild wegens een verrichting die ik me nier herinnerde. De naam was "Zaventem". In geen eeuwen geweest in de luchthaven. Dat bleek achteraf een online aankoop bij Ikea :wtf:
Met een broodautomaat ook eens meegemaakt dat ik de naam moest opzoeken in Google.

Mensen op het internet zijn zo gemeen :headshake:
En achterlijk. Mensen reageren op internetartikels die ze niet eens lezen, gewoon om hun Groot Gelijk op het internet te smijten zoals een opgewonden aap zijn faeces gooit naar andere apen.

Maar dat gemene zit er inderdaad fel ingebakken. Mensen delen hun mening zonder verantwoordelijkheid op te nemen en als ze erop aangesproken worden reageren ze gewoon niet meer of lachen ze je gewoon uit. Dus het internet geeft je haast een vrijgeleide om zonder remmingen haat te spuien. Het gebeurt zelden dat mensen daarvoor vervolgd worden.

En achterlijk. Mensen reageren op internetartikels die ze niet eens lezen, gewoon om hun Groot Gelijk op het internet te smijten zoals een opgewonden aap zijn faeces gooit naar andere apen.

Maar dat gemene zit er inderdaad fel ingebakken. Mensen delen hun mening zonder verantwoordelijkheid op te nemen en als ze erop aangesproken worden reageren ze gewoon niet meer of lachen ze je gewoon uit. Dus het internet geeft je haast een vrijgeleide om zonder remmingen haat te spuien. Het gebeurt zelden dat mensen daarvoor vervolgd worden.
Wat mij het meeste stoort is mensen die meningen als feiten verkondigen, of achterhaalde feiten als waarheid.

Wat mij het meeste stoort is mensen die meningen als feiten verkondigen, of achterhaalde feiten als waarheid.
En elke expertise in twijfel trekken omdat ze vakkennis wantrouwen, want ze kennen toevallig een pseudowetenschapper die het véél beter weet (omdat die hun Groot Gelijk bevestigen).

Krot gezien "met charme" dat ze volledig willen renoveren, een loods opzetten voor haar vriend "ja de zaak betaalt da toch af" etc etc.
Wie zegt er dat ze er 100% zeker een loods mogen zetten? Tenzij er al ene staat zal er in beide gevallen een bouwvergunning moeten zijn?!
Wat als de zaak niet meer kan betalen of er tijdens een fiscale controle een probleem opduikt?

Renovatie ingeschat aan €240.000 voor een krot van 100 jaar oud van 300m2, want "ik doe da allemaal wel zelf, da kost ni veel"
Alles van ventilatie, ramen, keuken,... snap ik niet qua kosten want "hij kent er mensen voor, en 't is niet omdat gij alles dubbel betaalt da ik da ook doe" etc etc
Een oud huis flippen doe je best met een goed plan, dus best een architect die alle elementen zoals nieuwe technieken en nutsvoorzieningen kan integreren. Jammer genoeg en mijn inziens al enkele gefaalde renovaties gezien waarbij mensen simpelweg belangrijke technieken vergeten (al dan niet skippen vanwege niet voorzien in 't budget).

Ik ken dendezen en die, zonder enige deftige coördinatie en vergadering met alle partijen zal het renovatieproject van dit krot een gerenoveerd krot maken. Dus nog altijd een nutteloos krot.

De ex van m'n zus is zo iemand, werkt als manager in den bouw, en kent dus veel zelfstandigen, wel toen ik z'n huis zag was het inderdaad een kakofonie van de ene na de andere ongecoordineerde zelfstandige 'vrienden' onder het motto "it's not my job" aanhangselwerkjes. 'k Was dan nog mild door enkel de opmerking te geven dat de stopcontacten en schakelaars telkens op een willekeurige hoogte waren en z'n spots niet in lijn waren, meneer was geschoffeerd omdat hij dat effectief zelf had gedaan... Doe het dan toch goed in uw eigen kot...
Warmtepomp aan de voorkant van het huis, mooi prachtig zicht...

Zijn jaarrekening eens uitgeplozen, hij draait nu €250k omzet en zou voor de lening + zijn loon extra ongeveer moeten verdubbelen qua omzet.
"Aja, maar da heb ik zeker ze volgend jaar"
Dit na 2 jaar met een omzetgroei van +-25%

Omzet zegt niks, je kan perfect miljarden omzet draaien en nog verlies doen, en hetezelfde loon blijven uitkeren.

Terug
Bovenaan