Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Idem, heb er een stuk of 10 doodgetrapt die van het trottoir onder de openingen van de garagepooort naar binnen kwamen geslopen gisteren.
En vandaag geen enkel te zien.
een paar jaar geleden zaten ze aan een raam in de slaapkamer, had ze allemaal gevangen en op het terraspad gezet. Blijkbaar is dat een ideale snackje voor vogels.

een paar jaar geleden zaten ze aan een raam in de slaapkamer, had ze allemaal gevangen en op het terraspad gezet. Blijkbaar is dat een ideale snackje voor vogels.

Ik heb gisteren de kippen losgelaten in de tuin...

10226408-grand-theft-auto-windows-some-cars-or-crates-will-trigger-the-ki.png

De douche is weer deels verstopt. Het zit net zoals de vorige keer ver weg in de leidingen. Dwz met een veer geraak ik niet tot aan de verstopping. Het duurt +- 10 minuten vooraleer het water niet meer vlot kan wegstromen (nog een teken dat het ver weg zit). Dus ça va nog maar ik zie dat niet graag want eens er een verstopping is wordt het gewoon stilletjes aan erger en erger.

De vorige keer heb ik het opgelost door met een zware ontstopper te werken. Na 2 pogingen hoorde ik toen plots een luide knal en liep het weer door als vanouds. Maar nu is het weer van dat.

Voor diegenen die het volgen: De WC's zijn hier (appartementsblok) al een keertje verstopt geweest (urinesteen was volledig verhard, dat is toen onder hoge druk uitgespoten) en ook de gootsteen is al verstopt geweest (zeep en vetresten hadden de leidingen letterlijk helemaal verhard rond het gemeenschappelijke punt in de leidingen, men heeft dat toen moeten uitboren).

Is dit gewoon mijn indruk of kwamen verstoppingen vroeger minder vaak voor?

Los van sarcasme, werd er vroeger niet vaker overgedimensioneerd terwijl dit nu niet meer gedaan wordt?
Tgoh. Ik denk dat het ook in een appartement moeilijker tegen te houden is. Jan zal al zijn vet van de frietpot wegkappen, terwijl Frieda dat allemaal mooi sorteert.

Los van sarcasme, werd er vroeger niet vaker overgedimensioneerd terwijl dit nu niet meer gedaan wordt?
Eigenlijk niet hoor, vroeger was overdimensioneren ook geen gewoonte. Wat je wel hebt is hoe ouder een technische installatie, hoe meer kans op problemen. En wat ook speelt in de gedachtengang van vroeger was alles beter is dat hoe jonger je bent hoe minder je weet hebt van zo'n problemen gezien uw verantwoordelijkheden.

Overduidelijk geen wielertoerist gij :tongue:
Ik rij wel eens met een fiets en als eenzaat is dat soms ook wel eens met korte sportsokken. Maar neen ik ben gene wielertoerist, eerder ne wielerterrorist. Echter misschien ben ik ook gewoon iemand die zich zo'n zaken weinig aantrekt?

Een eigen voorbeeld: Ik hoorde via mijn moeder dan ze van pure horror en schande spraken tegen haar over hare zoon omdat hij (ik dus) in het midden van de winter met een kort broekske rondwandelde op de zondagmarkt. Mensen hadden daar blijkbaar ne halve trauma aan over gehouden. :ROFLMAO:

Of .. ik heb zo ooit eens kritiek gehad omdat ik op een erg sjiek feest gene stropdas aan had bij 30+ graden (men had op voorhand een lijstje van verplichtingen doorgegeven). Ik had wel een deftig kostuum aan maar ik zweette mij al te pletter en ik dacht: Met ne das stik ik gewoon, f**k it ik ga zonder. Ah wel ik heb precies iemand vermoord. Een drama tem daar.

Persoonlijk lig ik van zo'n futiliteiten helemaal niet wakker van. OK je moet natuurlijk niet poedelnaakt op een sjiek feest aankomen hé :D maar om mij te provoceren moet het echt al erg zijn. :tongue:

Laatst bewerkt:
Ik heb je posts hierover wat gevolgd omdat ik hetzelfde voorheb (ongeveer). Die infiltraties deden helemaal niets bij mij.
Voor wat het waard is: ik zat ook in een negatieve spiraal door heel het gedoe, heelder dagen en nachten enorme pijn die in jouw hoofd niet serieus genomen wordt door anderen, het idee dat je door de dokters aan het lijntje wordt gehouden, ... Ik heb nu 1 fusie ondergaan en die specifieke pijnklachten zijn weg. Gewoon weg. Ik moet er nog drie ondergaan eens deze volledig is hersteld en het klinkt raar, maar ik kijk er naar uit omdat ik nu al merk wat die eerste al heeft opgebracht.
Ik spreek dus uit ervaring als ik zeg dat er beterschap komt, hoe moeilijk het ook is.
Zowel Dr. Put als Dr. Roosen denken dat ik hierbij ook gediend ga zijn maar moet afwachten tot half augustus. Ik mag dan pas terug een NMR laten nemen om de evolutie op te volgen. Echter heb ik ook gelezen dat zo'n fusie meer stress zet op de wervels erboven zodat daar ook weer makkelijker een hernia kan ontstaan. En uit de verslagen te lezen heb ik over het algemeen een zeer slechte rug en nek. Ook al een paar verhalen gelezen van mensen bij wie die fusie net meer pijn geeft. Heb dat ook met de dokter al besproken. Het is indd zeer frustrerend allemaal net omdat niemand wat aan je ziet zo. Ik was enorm beschaamd toen ik een paar weken geleden naar mijn werkgever moest sturen van die nieuwe hernia. Je bent nog niet van het een af of het volgende is er al...

Ik vermoed dat je L5-S1 bedoelt?

Waar ga je nu op consultatie? Ik kan je anders wel Kalala en Vandersteene, beiden uz gent, aanraden. Zelf ook 2 rugoperaties achter de rug. Ben er nu wel goed mee (hout vasthouden). Ook L5-S1 (recidief hernia).
Indd, mijn fout. Ik ga in Hasselt bij Dr.Put. Die man ben ik heel erg dankbaar dat die mij de 1ste keer heeft geopereerd want ik wist met geen enkele houding nog aan te nemen vd pijn. Nu met die hernia in de nek ben ik bij Dr. Roosen terecht gekomen omdat Put met verlof is. Die heeft me vandaag nog een extra spuit in de nek gezet. Veel verbetering verwacht ik er niet van eerlijk gezegd maar we zien wel verder. Ik heb ook nog een 2de opinie in Leuven staan bij een Prof maar de naam ontgaat me nu.

Zowel Dr. Put als Dr. Roosen denken dat ik hierbij ook gediend ga zijn maar moet afwachten tot half augustus. Ik mag dan pas terug een NMR laten nemen om de evolutie op te volgen. Echter heb ik ook gelezen dat zo'n fusie meer stress zet op de wervels erboven zodat daar ook weer makkelijker een hernia kan ontstaan. En uit de verslagen te lezen heb ik over het algemeen een zeer slechte rug en nek. Ook al een paar verhalen gelezen van mensen bij wie die fusie net meer pijn geeft. Heb dat ook met de dokter al besproken. Het is indd zeer frustrerend allemaal net omdat niemand wat aan je ziet zo. Ik was enorm beschaamd toen ik een paar weken geleden naar mijn werkgever moest sturen van die nieuwe hernia. Je bent nog niet van het een af of het volgende is er al...
Zo een fusie zet idd meer stress op de wervels erboven.
Nu, wervels zetten zich ook wat meer naarmate je ouder wordt waardoor de last kan verminderen. Daar heb jij nu natuurlijk niks aan, maar het kan dus ook verbeteren...

Indd, mijn fout. Ik ga in Hasselt bij Dr.Put. Die man ben ik heel erg dankbaar dat die mij de 1ste keer heeft geopereerd want ik wist met geen enkele houding nog aan te nemen vd pijn. Nu met die hernia in de nek ben ik bij Dr. Roosen terecht gekomen omdat Put met verlof is. Die heeft me vandaag nog een extra spuit in de nek gezet. Veel verbetering verwacht ik er niet van eerlijk gezegd maar we zien wel verder. Ik heb ook nog een 2de opinie in Leuven staan bij een Prof maar de naam ontgaat me nu.
Ik wens je veel succes, gunstig verloop en een zo goed mogelijke revalidatie. Het zal echter altijd wel een zwakkere plek blijven, maar ook daar kan je mee leren leven. Ik wil het hiermee zeker niet minimaliseren!

Ze zijn daar weer met hun slecht weer.
Het bouwverlof begint en het is plots weer slecht weer. Het valt wel op. Ze zijn daar weer met hun weer-manipulaties. Eerst een vervolg van The Great Reset door de hittegolven en nu mensen de depressie induwen door slecht weer te maken.
Wat een schande.

Niet echt hé, ben gewoon boos op het weer

da's gewoon één van de maatregelen die stad Gent treft tegen de te grote massa's op de Gentse Feesten. paar jaar geleden deed je er een half uur om op de korenmarkt van de éne kant van het podium naar de andere kant te geraken, en kwamen de ambulances vast in de massa.

dus sindsdien zetten ze zwaar in op weermanipulatie zodat het op de verwachte drukke dagen regent.

vandaar ook de schuldenberg, want goedkoop is dat niet.

Ze zijn daar weer met hun slecht weer.
Het bouwverlof begint en het is plots weer slecht weer. Het valt wel op. Ze zijn daar weer met hun weer-manipulaties. Eerst een vervolg van The Great Reset door de hittegolven en nu mensen de depressie induwen door slecht weer te maken.
Wat een schande.

Niet echt hé, ben gewoon boos op het weer
Ik vertrek begin volgende week op reis. Veel leuker om naar de zon te vertrekken als het hier regent 😁.

Wegens tijdelijk beperkte mobiliteit vraag ik aan ouders om een pakket naar Bpost punt te brengen om te versturen, krijg ik telefoon van vader met de vraag of ik een bewijs van afgifte nodig heb - dus gewoon een papieren waarop staat dat ik iets heb binnengebracht bij Bpost - uiteraard zeg ik ja, das evident toch.

Blijkbaar niet - kost meer dan 8 euro.

Besluit: minister van consumentenzaken is al decennia lang een eersteklas loser dat zoiets gewoon niet standaard is vind ik onbegrijpelijk.

De douche is weer deels verstopt. Het zit net zoals de vorige keer ver weg in de leidingen. Dwz met een veer geraak ik niet tot aan de verstopping. Het duurt +- 10 minuten vooraleer het water niet meer vlot kan wegstromen (nog een teken dat het ver weg zit). Dus ça va nog maar ik zie dat niet graag want eens er een verstopping is wordt het gewoon stilletjes aan erger en erger.

De vorige keer heb ik het opgelost door met een zware ontstopper te werken. Na 2 pogingen hoorde ik toen plots een luide knal en liep het weer door als vanouds. Maar nu is het weer van dat.

Voor diegenen die het volgen: De WC's zijn hier (appartementsblok) al een keertje verstopt geweest (urinesteen was volledig verhard, dat is toen onder hoge druk uitgespoten) en ook de gootsteen is al verstopt geweest (zeep en vetresten hadden de leidingen letterlijk helemaal verhard rond het gemeenschappelijke punt in de leidingen, men heeft dat toen moeten uitboren).

Is dit gewoon mijn indruk of kwamen verstoppingen vroeger minder vaak voor?
Als je zeep, vet en haarresten wil weg krijgen moet je eens soda kristallen opzoeken, wel bescherming nodig aan de handen, en overvloedig kokend water gebruiken om na te spoelen, ik lees ook soda icm azijn. Maar gebruik deze reactie niet als een stappenplan, doe eerst wat opzoekingen hiervoor. Blijven chemische producten, en je zit in een appartement blok, dus misschien eerst eens bevragen of dit mag ofzo? Dit werkt bijna altijd, mijn broer had dit vroeger in korrelvorm, maar hij weet het merk niet meteen meer. Kostte maar enkele eurotjes

Maar dit werkt echt zo goed voor organische resten... Als je niet zeker bent, een professional bevragen. Echt de moeite waard om eens uit te pluizen...

Wegens tijdelijk beperkte mobiliteit vraag ik aan ouders om een pakket naar Bpost punt te brengen om te versturen, krijg ik telefoon van vader met de vraag of ik een bewijs van afgifte nodig heb - dus gewoon een papieren waarop staat dat ik iets heb binnengebracht bij Bpost - uiteraard zeg ik ja, das evident toch.

Blijkbaar niet - kost meer dan 8 euro.

Besluit: minister van consumentenzaken is al decennia lang een eersteklas loser dat zoiets gewoon niet standaard is vind ik onbegrijpelijk.
Is toch niet nodig? Je krijgt standaard een papiertje mee waarop het trackingnr. staat... Een aangetekende zending gekozen i.p.v. een pakket...?
Je kan zelf je e-mailadres intikken in postpunten zodat je het bewijs per e-mail krijgt.

wat is er met google gebeurt ? ik krijg praktisch niets meer van zoekresultaten, gelijk wat dan ook, alsook op mijn telefoon.

edit/ net gemerkt, als ik uitlog van mijn huidige account of naar één van mijn andere accounts ga krijg ik wel al de zoekresultaten dat ik normaal zou moeten krijgen, vraag me af wat er met mijn huidige account dan mis is...

Laatst bewerkt:
Ge wilt rustig ergens uw ding doen, een random activiteit meepikken.

Het duurt vaak geen 5 min. alvorens ene tegen u begint met zijn IT-pruts-problemen.

"ah jij kent iets van computers?"

Om het schijt van te krijgen.

Buurman is zijn bomen aan het verwijderen, waardoor de appartementen aan de andere kant van de buurman nu inzicht hebben in onze tuin/woning.

Alsook zijn we onze schaduw kwijt op het heetste van de dag.

Terug
Bovenaan