sniper80
Well-known member
En buurman is weer begonnen. Tokkie tok!Buurman is weer eens aan het zagen en timmeren op een zondag om 21h47. Nog 13 minuten makker!

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
En buurman is weer begonnen. Tokkie tok!Buurman is weer eens aan het zagen en timmeren op een zondag om 21h47. Nog 13 minuten makker!

Da's zoals bamboe die je "verwijderd" hebt . . . "verwijderd" je geraakt er niet meer vanaf tenzij je de plek waar de bamboe gestaan heeft 1 meter diep afgraaft of iets van die strekking...Is dat het maar
Om de 3 dagen "winde" klimplant scheuten uittrekken![]()

Het mijne sinds 5/5... En ik heb zelfs nog geen vraag tot betaling gekregen (komt van UK).Hoelang blijft een pakketje bij de douane zo gemiddeld?
Mijn ligt er al 2 weken
En wat is daar mis mee als het over iets banaals als fietshelmen gaat?Het is nog niet erg genoeg dat er overal AI accounts opduiken, blijkbaar moeten er hier op het forum ook geregeld hele stukken AI tekst komen.
Snap niet wat het toevoegt, als ik ChatGPT wil consulteren zal ik dat wel doen?En wat is daar mis mee als het over iets banaals als fietshelmen gaat?

Ik begrijp dat hele AI gedoe ook niet goed.Het is nog niet erg genoeg dat er overal AI accounts opduiken, blijkbaar moeten er hier op het forum ook geregeld hele stukken AI tekst komen.
"Ik heb het eens aan ChatGPT gevraagd..." ? ?
Ik kwam het zelfs onlangs tegen in een Facebookgroep. Iemand stelt een vraag, iemand anders gooit die hele (juridische!) vraag in ChatGPT?? Ik zeg dat het niet zo netjes is om iemands tekst daar ongevraagd in te smijten, krijg ik het antwoord "bel dan de politie hé."
En dat, ja. Het is een taalmodel, geen zoekmachine.Ik begrijp dat hele AI gedoe ook niet goed.
Mensen, ook op dit forum, die dan zeggen "Ik heb het even opgezocht in ChatGP en ..." Sorry maar dat is geen zoekmachine en geen bron! ChatGPT schrijft teksten en VERZINT dingen zolang het tekstueel maar logisch klinkt. Ik zou toch verwachten dat mensen dat inmiddels door zouden hebben.
Omdat dat niks te maken heeft met feitelijkheid of juistheid, maar met "veelgezegdheid" en "klinktmooiheid".En wat is daar mis mee als het over iets banaals als fietshelmen gaat?
Ik had vorig jaar een student die stage kwam lopen bij ons, die jongen kon niet meer voor zichzelf denken. Vroeg letterlijk alles aan ChatGPT.Het is nog niet erg genoeg dat er overal AI accounts opduiken, blijkbaar moeten er hier op het forum ook geregeld hele stukken AI tekst komen.
"Ik heb het eens aan ChatGPT gevraagd..." ? ?
Ik kwam het zelfs onlangs tegen in een Facebookgroep. Iemand stelt een vraag, iemand anders gooit die hele (juridische!) vraag in ChatGPT?? Ik zeg dat het niet zo netjes is om iemands tekst daar ongevraagd in te smijten, krijg ik het antwoord "bel dan de politie hé."
Ik had vorig jaar een student die stage kwam lopen bij ons, die jongen kon niet meer voor zichzelf denken. Vroeg letterlijk alles aan ChatGPT.
https://chat-jai-pete.fr/Ik heb een franse collega die continue in de lach schiet als ik chatgpt durf vernoemen.

Ik vind het toch ook een kwalijke evolutie. We zitten hier om onder personen te converseren, discussiëren of bij te leren. Niet om via AI iets te laten beantwoorden, waarvan de antwoorden al regelmatig niet helemaal kloppen. Het hier menselijk houden ipv posts te "schrijven" die door een computer zijn opgesteld, lijkt me toch veel aangenamer.En wat is daar mis mee als het over iets banaals als fietshelmen gaat?

Ik kan het daar toch ook van krijgen. Ik vraag soms ook iets aan een van mijn senior collega's en hij durft ook dikwijls een ChatGPT copy-paste doen. Dan denk ik toch ook van kerel, ik vraag het aan u net omwille van uw kennis en ervaring! Long story short, ik vraag niet veel meer aan hem (dat was misschien zijn doel). Dan een vriendin van mij die vertelde onlangs over slaapproblemen bij haar kindje, en hoe "ChatGPT had gezegd dat..." amai ik viel bijna van mijn stoel. Ik begrijp dat als je dingen opzoekt online of zelf in boeken het ook fout kan zijn, en zeker dat zaken ivm opvoeding gewoon heel erg afhangen van persoon tot persoon maar van alle opties dan het antwoord van ChatGPT als gospel nemen.. pff..
As je iets Googelt komt er nu ook zo'n AI tekstje/samenvatting bovenaan; onlangs vroeg ik dus hoe lang het zou duren om 10km te lopen aan 9km/u en het AI antwoord was 1u en 40 minuten. Nu, ik ben geen rekenwonder maar weet wel genoeg om te weten dat dat nogal gigantisch fout is. Ik vroeg het nu net nog eens en er staat een berekening bij met als resultaat 1u7min en 40 seconden. Nog steeds fout dus, het juiste antwoord is 1u6min40 seconden. Dus als je als student alles doet met ChatGPT kan je er evengoed nog aanhangen
Ik wilde trouwens een tijdje terug eens zien hoe dat ging met ChatGPT en had een volledig gesprek over Samson en Gert. Alberto werd blijkbaar gespeeld door Karel Vingerhoets, z'n slogan was "aaah, blijf van mn haar!" en ik weet niet wat nog allemaal hij verzon. Als je dan (al dan niet correct) is het antwoord altijd "Ja, sorry, je hebt gelijk!"
Ik ben er dus ook echt geen fan van, en vind het best ergerlijk hoe snel het ingeburgerd is in het dagelijks leven.