Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik zou veel liever hebben dat die webshops zo'n zaken gewoon niet beloven. Dat zorgt ervoor dat klanten dit gaan verwachten, en volgens mij is dat gezien de hele discussie rond uitbuiting bij postorderbedrijven niet wenselijk, terwijl er IMO niets mis is met enkele dagen wachten.
Soms bestel ik iets ‘s avonds rond 23u en dan is dat de volgende dag om 9u al aan de deur. Voor mij hoeft dat echt niet, ik wil gerust een dag of 2 wachten als het aan huis geleverd wordt.

Wie dat linkerventiel uitgevonden heeft wens ik toe dat ze zijn testikels erafkrabben met een verroeste nagel.

500px-JugendstilBikes_Fahrradventiles.jpg
Holland!

Welk bewijs heb je dat je mail is aangekomen?
In oa outlook, email verzenden, onder tab opties: Vink aan 'leesbevestiging'.
(Je kan ook ontvangstbevestiging aanvinken maar dat werkt niet altijd wegens privacy redenen)

Als de ontvanger dan uw email opent in bijvoorbeeld Proximus (dat hoeft niet eens outlook te zijn) dan krijg je een melding: De verzender vraagt voor een leesbevestiging.

Maar je hebt dus wel altijd de medewerking nodig van de ontvanger.

Ik zou veel liever hebben dat die webshops zo'n zaken gewoon niet beloven. Dat zorgt ervoor dat klanten dit gaan verwachten, en volgens mij is dat gezien de hele discussie rond uitbuiting bij postorderbedrijven niet wenselijk, terwijl er IMO niets mis is met enkele dagen wachten.
Gewoon dat schrappen maar een betalende versie voorzien voor rushbestellingen.

En voor de rest gewoon een leveringsdatum die gegarandeerd wordt 1 week later of zo kunnen inplannen. En die aangehouden wordt. En als er dan een timing niet gehaald wordt dat IK kan kiezen wanneer je het opnieuw aanbiedt. Niet dat je dan de dag erop langskomt... dat potentieel ook voor niets is omdat ik die dag er niet ben.

Dat vind ik belangrijker dan die koop nu krijg morgen aanbiedingen...

En dan druk je op nee. Poef, op magische wijze weg met dat bewijs.
Ja natuurlijk. Maar dan weet de verzender dus dat je mogelijks het niet gelezen hebt.
Dan kan je daarop gepast reageren en vermijd je discussies achteraf.

En iemand die echt van kwade wil is .. geraakt met veel weg in België se. (jammer maar helaas)

Verstuur je iets van outlook naar outlook bijvoorbeeld dan kan je ook nog een ontvangstbevestiging sturen. Het antwoord van de provider is dan automatisch.

Maar dat is dus alleen bulletproof als de email provider dit ondersteunt. Bijvoorbeeld Proximus stuurt dan gewoon terug: "Delivery to these recipients or groups is complete, but no delivery notification was sent by the destination server:"

Laatst bewerkt:
Gewoon dat schrappen maar een betalende versie voorzien voor rushbestellingen.

En voor de rest gewoon een leveringsdatum die gegarandeerd wordt 1 week later of zo kunnen inplannen. En die aangehouden wordt. En als er dan een timing niet gehaald wordt dat IK kan kiezen wanneer je het opnieuw aanbiedt. Niet dat je dan de dag erop langskomt... dat potentieel ook voor niets is omdat ik die dag er niet ben.

Dat vind ik belangrijker dan die koop nu krijg morgen aanbiedingen...
Er zijn verschillende diensten waarbij je kan "kiezen" wanneer een pakket aangeboden wordt, soms al bij het aankopen, soms nadat het de eerste keer niet bezorgd kon worden.

Maar, in al die gevallen kan er wel een verschil zijn tussen wat de webwinkel of het koeriersbedrijf doorgeeft, en wat de uitgebuite koerier aan het einde van de ketting doet.

"vandaag besteld, morgen in huis!"

cool, want ik ben morgen thuis, de rest vd week niet.

's anderendaags: "het spijt ons, je pakje kon niet worden bezorgd, we komen morgen"

F@#!
BG community to the rescue vriend, ik kom morgen wel langs om het pakje in ontvangst te nemen.

zwembad is toch geopend?
In oa outlook, email verzenden, onder tab opties: Vink aan 'leesbevestiging'.
(Je kan ook ontvangstbevestiging aanvinken maar dat werkt niet altijd wegens privacy redenen)

Als de ontvanger dan uw email opent in bijvoorbeeld Proximus (dat hoeft niet eens outlook te zijn) dan krijg je een melding: De verzender vraagt voor een leesbevestiging.

Maar je hebt dus wel altijd de medewerking nodig van de ontvanger.

Als je online, ergens openbaar of contractueel een email adres van een persoon kunt krijgen, is een bewijs van verzending meer dan voldoende. Het gaat dan aan de tegenpartij zijn om te bewijzen dat het emailadres niet van hem is of dat hij niet in de mogelijkheid was om de email te ontvangen.

Als je online, ergens openbaar of contractueel een email adres van een persoon kunt krijgen, is een bewijs van verzending meer dan voldoende. Het gaat dan aan de tegenpartij zijn om te bewijzen dat het emailadres niet van hem is of dat hij niet in de mogelijkheid was om de email te ontvangen.
Geldt een email als bewijs voor de rechtbank?

Quote "Tenzij de geadresseerde de ontvangst van de email betwist. In dat geval is het aan de afzender om te bewijzen, of minstens heel aannemelijk te maken, dat de bestemmeling van de e-mail deze ook daadwerkelijk heeft ontvangen in zijn mailbox."

Afzender beweert gewoon: "Het is de fout van Proximus. Er is iets foutgelopen en de email is ergens blijven steken! Ik zweer het u ik heb niks ontvangen" --> Dan gaat de bewijslast terug naar de verzender die het dan verder moet uitspitten.

Als het over echt veel geld gaat dan denk ik wel dat je (in mijn voorbeeld) Proximus dit kan laten onderzoeken of de mail ontvangen is of blijven steken is in hun systeem en kan je zo de gaatjes wel dichten en aannemelijk maken dat de ontvanger de mail effectief heeft ontvangen.

Maar als de ontvanger bewust niet betaalt, echt alles betwist en non stop den pipo uithangt, en het gaat niet over heel veel geld: Is het dan de moeite waard om te proceduren? En al zeker als de ontvanger finaal alsnog betaalt maar weigert die aanmaningskosten én interesten te betalen. Dan kan je er al helemaal niet aan uit se om die kosten nog te vorderen.

Iemand die echt van kwade wil is ... :frown:

Ik stuur een mail naar onze bank, gericht aan 1 van de 2 kantoorhouders omdat ik vorige keer ook met hem rond de tafel heb gezeten om iets te bespreken.

Nu krijg ik een mail terug, geen afsluiting, geen idee of hij die nu zelf heeft verzonden of één van de medewerkers
Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik zie het bij ons ook vaker en vaker, initiale onderaan een mail ipv naam. Stop daarmee, ik wil weten met wie ik spreek

Geldt een email als bewijs voor de rechtbank?

Quote "Tenzij de geadresseerde de ontvangst van de email betwist. In dat geval is het aan de afzender om te bewijzen, of minstens heel aannemelijk te maken, dat de bestemmeling van de e-mail deze ook daadwerkelijk heeft ontvangen in zijn mailbox."

Afzender beweert gewoon: "Het is de fout van Proximus. Er is iets foutgelopen en de email is ergens blijven steken! Ik zweer het u ik heb niks ontvangen" --> Dan gaat de bewijslast terug naar de verzender die het dan verder moet uitspitten.

Als het over echt veel geld gaat dan denk ik wel dat je (in mijn voorbeeld) Proximus dit kan laten onderzoeken of de mail ontvangen is of blijven steken is in hun systeem en kan je zo de gaatjes wel dichten en aannemelijk maken dat de ontvanger de mail effectief heeft ontvangen.

Maar als de ontvanger bewust niet betaalt, echt alles betwist en non stop den pipo uithangt, en het gaat niet over heel veel geld: Is het dan de moeite waard om te proceduren? En al zeker als de ontvanger finaal alsnog betaalt maar weigert die aanmaningskosten én interesten te betalen. Dan kan je er al helemaal niet aan uit se om die kosten nog te vorderen.

Iemand die echt van kwade wil is ... :frown:
nu ik zou nooit enkel en alleen een email gebruiken om uw eis over te maken. Maar eerder als bijkomende manier van contactname. Dus aangetekend schrijven, gewone post, sms/whatsapp (indien nummer gekend) en email.

en die aannemelijkheid kan aangetoond worden als tegenpartij zijn emailadres overmaakt als contactgegeven, niet zoals de rest. Als de tegenpartij niet wilt gecontacteerd worden per email, moet hij deze gegevens niet kenbaar maken als een manier om contact op te nemen.

"vandaag besteld, morgen in huis!"

cool, want ik ben morgen thuis, de rest vd week niet.

's anderendaags: "het spijt ons, je pakje kon niet worden bezorgd, we komen morgen"

F@#!
Over de middag besteld op Zalando. Voor 23u besteld, morgen in huis. Morgen zijn we 12/04.

Ik krijg bevestiging: uw pakket wordt geleverd 16/04.

MOET KIK OP M'N BLOTE VOETEN RONDLOPEN MISSCHIEN?

Andere dop van iets gebruiken met Duct tape?
Uiteindelijk 1 gevonden. Heel vriendelijke magazijnier van een merkgarage die 'the extra mile' gegaan is. Ondertussen met wat file maar zonder panne aangekomen.

Moet zeker een mail sturen naar de garage met mijn bedanking aan hun magazijnier. Als het goed is, mag het ook gezegd worden

De lokale chiro die straks een openlucht dagdisco geeft op hun terrein van 12u tot 12u. Uiteraard onze straat vergeten flyeren ("want er woont in die straat toch veel volk van de chiro dus dacht dat iedereen dat wel wist") en met een soundcheck over meerdere dagen gespreid. Lees: de dagen dat het goed genoeg was om buiten samen te komen. Ik kon het eerder deze week met momenten tot in de kelder horen, zat precies vlak naast een festival.

Hun terrein, eigenlijk eerder een koer, is langs 3 kanten ingesloten door muren. 3 keer raden wie een kleine 100m verderop woont langs de kant zonder muren met enkel wat bomen en struiken waarvan de helft nog niet in blad. :sop:

Ach ja, jeugd will be jeugd. Die dagdisco op zich stoort nog niet als we dat deftig op voorhand wisten. Is vooral storend dat het deze week al de derde dag (qua weer de betere dagen) is en ik ook eens gewoon op mijn gemak in de tuin wil kunnen chillen en de vogeltjes horen.

De lokale chiro die straks een openlucht dagdisco geeft op hun terrein van 12u tot 12u. Uiteraard onze straat vergeten flyeren ("want er woont in die straat toch veel volk van de chiro dus dacht dat iedereen dat wel wist") en met een soundcheck over meerdere dagen gespreid. Lees: de dagen dat het goed genoeg was om buiten samen te komen. Ik kon het eerder deze week met momenten tot in de kelder horen, zat precies vlak naast een festival.

Hun terrein, eigenlijk eerder een koer, is langs 3 kanten ingesloten door muren. 3 keer raden wie een kleine 100m verderop woont langs de kant zonder muren met enkel wat bomen en struiken waarvan de helft nog niet in blad. :sop:

Jeugd will be jeugd I guess
Van 12h tot 12h? Dat zal snel gedaan zijn dan. :unsure:

De eeuwige "waarschuwingen" in de media. Ik word er moe van.

Over die Chiro / openlucht "dagdisco" fuif hier achter ons:
Om niet zot te worden maar wijselijk besloten om zo laat mogelijk op daguitstap te gaan. Ondertussen van iets na 22u terug thuis en mijn zwangere vrouw is uitgeput en wil zo snel mogelijk gaan slapen. Helaas meet ik volgens een smartphone decibel app gemiddeld 66dB met pieken tot 70dB in onze slaapkamer. :oink: Dat is dan nog in een nieuwbouw met driedubbel glas. En ja, voor ik de grap krijg, de ramen zijn allemaal effectief toe. :tongue: Ter referentie: op het terras meet ik gemiddeld 80dB met pieken tot 85dB.

Politie gebeld op 101 centrale maar die wisten quasi direct te zeggen dat het vergund is en dat ze voor het toegelaten sluitingsuur niets kunnen (of willen) doen. Ik vermoed dus dat ik alleszins verre van de eerste beller was. Overdag alleszins ook melding gehad op onze videofoon deurbel van een buurvrouw die de buurt rond ging. 3 keer raden waarvoor dat zou zijn. :thinking:

Zal de komende dagen de directe buren nog eens aanspreken of zij van mening zijn dat dit al dan niet voor herhaling vatbaar is en hoe we dit best duidelijk maken aan het gemeentebestuur dat ze die fuifkes gewoon moeten laten doorgaan in de goed geïsoleerde fuifzaal een straat verderop.

Terug
Bovenaan