Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Ik weet niet wat er scheelt, maar als ik dus "VRT", "VRT NWS" of "VRT Nieuws" zoek op Google, krijg ik de pagina zelf niet in mijn zoekresultaten. Wel link naar Facebook, Instagram, Youtube van VRT, maar niet naar de pagina zelf... Ook zonder Adblocker. Iets met mijn zoekinstellingen?
Wel, blijkt dat ik dus bij de 1% test users zit. Ongezien hoeveel macht Google heeft.

Iemand had duidelijk geen zin om te veel te werken vandaag.
Ik was de hele dag thuis en de camera heeft niemand geregistreerd, maar blijkbaar zou er toch iemand van bpost aan mijn deur geweest zijn...

Vuurwerk dat hier in de buurt al een hele tijd aan het knallen is

Grote woorden als verbod klinken allemaal goed, maar het kunnen handhaven lijkt me praktisch onmogelijk

Ik kijk nogal graag true crime documentair maar deze is toch ongelooflijk triest

Vrouw krijgt kind op haar 11de (!). Haar partner mishandelt de kinderen pleegt dan zelfmoord voor de ogen van hen als de politie onderweg is.
Haar peuter wordt vermoord door haar zoon van 12.

Ik kijk nogal graag true crime documentair maar deze is toch ongelooflijk triest
Je wil niet weten wat er allemaal gebeurd op deze aardkloot. Je wil dat gewoon NIET weten.

Alle horrorscenario's die je maar kan bedenken (en nog een paar gradaties erger dan dat) gebeurt gewoon letterlijk 'in het echt'. Als je begrijpt wat ik bedoel. En daar kan mijn verstand echt niet bij. :confused:

Het beste is om daar niet bij stil te staan maar dat is soms moeilijk als je die **** verhalen dan leest.

Grote woorden als verbod klinken allemaal goed, maar het kunnen handhaven lijkt me praktisch onmogelijk
Dat zijn van die idioten die in een ander tijdzone leven en geen uur kunnen lezen, die denken dat nieuwjaar begint voor 1 januari, ik hoop echt dat het in hun handen ontploft.

Hoe meer handen er rondvliegen hoe liever. Ze zouden een paar jaar dat particulier vuurwerk met veel te korte lontjes moeten produceren, probleem opgelost. Ge zult maar met een hond thuis zitten die al 2 uur aant daveren is van de schrik, ik heb echt compassie met dat beest en ik heb dan eigenlijk nog nie eens iets met honden.

Hier is het ook al bezig van 18u. An sich heb ik weinig problemen met vuurwerk, maar dit is gewoon storend. Kinderen worden heel de tijd wakker, honden in de straat zitten te janken, ik hoor de paarden van een paar huizen verder af en toe hinniken. En aan de hoeveelheid dat er hier in de lucht wordt geschoten heb ik de indruk dat vuurwerk ook helemaal niet duur is eigenlijk?

Hier is het ook al bezig van 18u. An sich heb ik weinig problemen met vuurwerk, maar dit is gewoon storend. Kinderen worden heel de tijd wakker, honden in de straat zitten te janken, ik hoor de paarden van een paar huizen verder af en toe hinniken. En aan de hoeveelheid dat er hier in de lucht wordt geschoten heb ik de indruk dat vuurwerk ook helemaal niet duur is eigenlijk?

Als ik zie wat hier omhoog is geschoten kunnen ze beter stoppen met vergunningen aanvragen en afleveren.

Mensen trekken er zich geen klote van aan.

bij ons ook. om 5u45 vertrokken naar mijn werk, er waren er nóg bezig.

maar liever dit dat wat ze in Brussel meemaken, bvb molotovs naar de brandweer gooien etc.

Hier is het goed meegevallen. Geen vuurwerk voor middernacht. Dan rond middernacht tot een halfuur erna regelmatig wat vuurwerk maar daarna helemaal niks meer.

Hier was 1 straat verder een gezin die serieus geld had besteed aan vuurwerk, amai. Ik zal er niet wakker van liggen. De Facebook rant posts laten mij terwijl eens goed lachen.

Hier bijna continue van 19u tem 1u zitten knallen. Amper qualitatief geslapen want er gingen sporadisch nog wel wat knallen af na 1u. En dan die muffe verbrande geur erna. Soit, toch een relatief rustig avondje film kunnen kijken. HN.

Hier rand Gavere was het vuurwerk vooral hevig van 0h tot 0h30. Nog nooit zo intens gehoord in 5 jaar. Gavere is blijkbaar een hotspot. Ik lees nu net dat het maar een half uur mocht hier. Verklaart wel de hevigheid en het rustiger half uur tot 1 uur en dan bijna niks meer (in slaap gevallen)

Moest het niet van dat zijn ging ik om 23h slapen, avond als ander buiten dat kabaal dan voor me.
Waar ik opgroeide (gemeente van 10 000 mensen toen en 1.5km van centrum), zelden of nooit knallen gehoord op oudjaar. Of paar lichtere knalletjes. Sign of the times zeker.

Van het vuurwerk heb ik gisteravond amper last gehad. Als ik deze ochtend ging fietsen was het wel triestig om te zien dat er op verschillende plaatsen uitgebrande kartons van vuurwerk lagen, en nog wat lege flessen er bij. Of de fles kapot smijten op het demerpad, altijd gezellig!

Hier in de streek was het trouwens gewoon verboden.

Terug
Bovenaan