Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Het nieuwe jaar alvast weet goed ingezet door de staat weer wat geld over te schrijven voor het sturen van een mooie belastings nieuwjaarsbrief.

Vandaag heb ik de nieuwe kortingsbon voor huishoudelijke toestellen kunnen aanvragen nadat de Vlaamse Overheid de rechthebbenden ervan heeft uitgebreid. Ik heb er eigenlijk financieel geen nood aan maar komt goed van pas voor de droogkast en diepvriezer die ik toch ging kopen. Inclusief de ecocheques van €500 die ik heb maakt het dat ik dit "gratis" kan kopen nu.

Maar a.d.h.v. het volgnummer zag ik dat er al meer dan 5000 aanvragen zijn gedaan :crazy:. 5000 aanvragen * 250€, en dit enkel op de 1e dag dat het online staat, goede spendering van het belastingsgeld. Doet me denken aan die energiepremie van €250 tijdens corona, ook niet nodig gehad, maar als ik er recht op heb, zal ik geen nee zeggen.

Vandaag heb ik de nieuwe kortingsbon voor huishoudelijke toestellen kunnen aanvragen nadat de Vlaamse Overheid de rechthebbenden ervan heeft uitgebreid. Ik heb er eigenlijk financieel geen nood aan maar komt goed van pas voor de droogkast en diepvriezer die ik toch ging kopen. Inclusief de ecocheques van €500 die ik heb maakt het dat ik dit "gratis" kan kopen nu.

Maar a.d.h.v. het volgnummer zag ik dat er al meer dan 5000 aanvragen zijn gedaan :crazy:. 5000 aanvragen * 250€, en dit enkel op de 1e dag dat het online staat, goede spendering van het belastingsgeld. Doet me denken aan die energiepremie van €250 tijdens corona, ook niet nodig gehad, maar als ik er recht op heb, zal ik geen nee zeggen.
Bij mij zijn er gewoon "veel wachtenden". :unsure:
Vannacht nog eens zien.

Bij mij zijn er gewoon "veel wachtenden". :unsure:
Vannacht nog eens zien.
Ik stond al van 10u 's morgens in wacht tot 16u, gewoon tab laten openstaan en dan krijg je melding dat je kunt inloggen. In de url zit er een id waardoor je niet achteraan de wachtlijst komt als je je pagina vernieuwt zolang je in dezelfde browser blijft.

Ik stond al van 10u 's morgens in wacht tot 16u, gewoon tab laten openstaan en dan krijg je melding dat je kunt inloggen. In de url zit er een id waardoor je niet achteraan de wachtlijst komt als je je pagina vernieuwt zolang je in dezelfde browser blijft.
Ik kreeg na 15 minuten het tab laten openstaan de melding dat mijn ticket niet meer geldig is. Vernieuwen deed niets. Dus eens doen op later moment. Geen idee of ik er recht op het eigenlijk, maar gelijk je zelf zegt, je kan maar proberen.

Ik heb toch ook eens gekeken.

Die voorwaarden voor inkomen zijn toch enorm laag?
Da kan toch niet dat 1/3 van de gezinnen daar recht op zou hebben?

36340€ (+4330€ per extra persoon ten laste)

Ik verdien alleen al te veel om daar recht op te hebben (met 3 kinderen ten laste). Zelfs als ik m'n vrouw erbij zou pakken als ten laste (dus zonder haar inkomen) zit ik er nog boven.

Ik verdien alleen al te veel om daar recht op te hebben (met 3 kinderen ten laste). Zelfs als ik m'n vrouw erbij zou pakken als ten laste (dus zonder haar inkomen) zit ik er nog boven.
Ik heb de cijfers ook gezien, en het lijkt me dat ze gewoon het laagste inkomen voor een fulltimer als basis hebben genomen, zonder extra's als vakantiegeld en eindejaarspremie.
Ik vind het al zot dat er daar zoveel mensen recht op hebben.

Veel alleenstaande (maar dat betekent niet alleenwonend ...) als je 1 kind ten laste hebt mag je al evenveel verdienen als koppel zonder kinderen
En gepensioneerden, zelfstandige, ...

En dat allemaal op de poef want er is een gat in de begroting

Stond vandaag op de parking van C&A, kom 40 minuten later buiten en ik zie 2 krassen op de passagierdeur van de achterbank. :mad:

Heb deze 2dehands auto nog maar anderhalf jaar en al dit. Mijn vorige wagen had ik 11 jaar en nooit krassen op gekregen. RAGE

Al heel de week last van een verkoudheid, maar tot daar aan toe.
Gisteren zat mijn oor dicht langs een kant, ik dacht door vocht of zo.
Vandaag opgestaan met stekende pijn in dat oor, waarschijnlijk een onsteking :sop: .
Altijd leuk om zo je verlof te moeten doorbrengen.

Sinds eergisteren woonachtig in een fusiegemeente.
Straatnaam is gewijzigd. Maar deze is nog niet te vinden op google.maps en waze

Nu wou ik iets online bestellen. Oude of nieuwe adres ingeven?
Oude bestaat de kans dat het elders uitkomt (andere gemeente)
Nieuwe bestaat de kans dat de chauffeur het niet kan vinden

Bpost zou pakketjes nog tot 06.2025 op het oude adres bezorgen/doorsturen.
Maar ik weet niet of het via bpost/PostNL of DPD komt

Laatst bewerkt:

Is er geen mogelijkheid om het voorlopig in een pakketpunt te laten leveren?

Is er geen mogelijkheid om het voorlopig in een pakketpunt te laten leveren?

Jawel. Maar dan kan ik evengoed morgen zelf naar de winkel rijden

Mja tot hoelang moet je dat in een pakjespunt laten aankomen?
Het adres is officieel gewijzigd op 01.01
Borden in straat zijn gewijzigd, maar navigatiesystemen nog niet precies. Handig

bij ons ook. om 5u45 vertrokken naar mijn werk, er waren er nóg bezig.

maar liever dit dat wat ze in Brussel meemaken, bvb molotovs naar de brandweer gooien etc.
ze zijn hier nog steeds bezig met "vuurwerk" afsteken

allemaal goed, die "1 dag op het jaar" argumenten, maar hier is dat toch iets anders.

ja doe dat dan? want met die tijd om dat allemaal uit te zoeken en klagen, had je het al..
Ja als ik er de tijd voor had kon ik dat doen morgen..

Het gemak was gewoon bestellen en morgen in de brievenbus.

Ik mag me toch ergeren aan het feit dat ze een fusie door onze strot rammen, onze straatnaam wijzigen, maar de consequenties daarvan voor de bewoners zijn.

In totaal zijn het een 45-50 straatnamen die wijzigen in gemeente A of B en behouden blijven in de andere.

Voor mij al particulier is dit nog vrij beperkt (ofwel komt men pakje aan, ofwel droppen ze het zonder kijken in gemeente B in de brievenbus ofwel is het retour wegens onbestaand adres). Maar de zelfstandige/ondernemingen zullen toch ook eens goed vloeken

Kapper die niet kan knippen. Normaal goed salon, maar een persoon die niet kan knippen.
Ik zeg van boven enkel een klein beetje, en natuurlijk is het gewoon kort a la auswitchz van boven geknipt.
Die persoon al eerder gehad, ook toen was het echt slecht.
Moest ik kaal er goed uitzien zou ik gewoon kaal gaan, geen werk en nooit frustraties met kappers die u haar verneuken.

Ge moogt het thuis laten leveren, straatnaam is niet veranderd.

Omwille van historische redenen verrekenen we met onze bende nog steeds de kosten voor oudjaar. Als het bij ons is dan zorgen wij ook wel dat we uit de grootste kosten geraken maar gaan we zéker niet teveel vragen. Drank en eten die niet op is, gaan we uiteraard ook niet aanrekenen. Links en rechts wat afronden naar beneden. Etc. Je wil toch een minimum aan gastvrijheid uitstralen.

Maar ik krijg de indruk dat sommigen er steeds meer een business model van willen maken. Zonet de rekening gekregen van afgelopen oudjaar: €90/persoon. :wtf: Het was zeker lekker maar nu ook geen oesters, champagne of andere decadente zaken. Ter illustratie: vorig jaar was het nog ongeveer €90 per koppel terwijl het zeer gelijkaardig was qua eten en drinken.
Er was dit jaar ook gigantisch veel drank voorzien maar ik overdrijf niet wanneer zeker 70% onaangeroerd is gebleven. Wellicht alles 1 op 1 doorgerekend.

Pas op, we willen nu niet de gierigaard uithangen. We betalen dit gewoon en gedaan. Maar ik heb het al dikwijls gezegd tegen mijn vrouw: chance dat wij ook relatief goed ons brood verdienen, anders zouden wij gewoon niet meekunnen in deze bende. Het moet een verschrikkelijke druk op je schouders leggen om als slechtverdienende tussen grootverdieners te zitten die er zo mee gooien. Ik denk niet dat grootverdieners dat voldoende beseffen.

Binnen 2 jaar is het terug aan ons en dan willen we het concept introduceren om het gewoon elk op zijn beurt te doen zonder kosten te verrekenen. Dan mag iedereen zelf beslissen hoe zot hij doet of niet. Is een veel leuker concept.

Terug
Bovenaan