Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Omwille van historische redenen verrekenen we met onze bende nog steeds de kosten voor oudjaar. Als het bij ons is dan zorgen wij ook wel dat we uit de grootste kosten geraken maar gaan we zéker niet teveel vragen. Drank en eten die niet op is, gaan we uiteraard ook niet aanrekenen. Links en rechts wat afronden naar beneden. Etc. Je wil toch een minimum aan gastvrijheid uitstralen.

Maar ik krijg de indruk dat sommigen er steeds meer een business model van willen maken. Zonet de rekening gekregen van afgelopen oudjaar: €90/persoon. :wtf: Het was zeker lekker maar nu ook geen oesters, champagne of andere decadente zaken. Ter illustratie: vorig jaar was het nog ongeveer €90 per koppel terwijl het zeer gelijkaardig was qua eten en drinken.
Er was dit jaar ook gigantisch veel drank voorzien maar ik overdrijf niet wanneer zeker 70% onaangeroerd is gebleven. Wellicht alles 1 op 1 doorgerekend.

Pas op, we willen nu niet de gierigaard uithangen. We betalen dit gewoon en gedaan. Maar ik heb het al dikwijls gezegd tegen mijn vrouw: chance dat wij ook relatief goed ons brood verdienen, anders zouden wij gewoon niet meekunnen in deze bende. Het moet een verschrikkelijke druk op je schouders leggen om als slechtverdienende tussen grootverdieners te zitten die er zo mee gooien. Ik denk niet dat grootverdieners dat voldoende beseffen.

Binnen 2 jaar is het terug aan ons en dan willen we het concept introduceren om het gewoon elk op zijn beurt te doen zonder kosten te verrekenen. Dan mag iedereen zelf beslissen hoe zot hij doet of niet. Is een veel leuker concept.
En iedereen zal akkoord zijn, om dan te zien dat de gastheer van het jaar er op weer alles wil verdelen. :lol:

90 EURO en geen oester e.d hoe presteer je dat zelfs? of was er een traiteur of dronk ieder twee flessen sterke drank de man? en als je dan toch veel te veel drank hebt besteld dan verdeel je de overschot toch onder elkaar.. ik kan nu moeilijk bedenken dat je vrienden express veel te veel hebben besteld om er dan van te profiteren..

Oogarts zei toen dat ik in het beginnend stadium van "pigmentdispersiesyndroom" zat.
Pigmentdispersiesyndroom (PDS) is een chronische oogziekte waarbij het filter bij de iris verstopt raakt door pigmentdeeltjes afkomstig van achter de iris. Vanwege de verstopping kan het vocht in de oogbol niet voldoende worden afgevoerd, waardoor de druk in het oog te hoog oploopt. Deze te hoge oogdruk heeft onherstelbare beschadiging van de oogzenuw tot gevolg, waardoor glaucoom ontstaat.

Ik herinner me dat die me toen aanraadde om eens na te denken voor een kleine laseroperatie te laten doen daarvoor. (Lokale verdoving, duurt maar 5 minuutjes). Dit was niet dringend, maar ze raadde me aan om toch elke 2j op controle te komen.

Maar dankzij m'n domme uitstelgedrag, enorm drukke periode in m'n leven,... was ik dat dus totaal vergeten.

Mijn linkeroog krijg ik dus niet meer "goed" op sterkte alleen. Zelfs zo erg dat als ik dit aan m'n beide ogen zou hebben, ik niet meer met de auto zou mogen rijden.
Optieker vroeg of ik bepaalde medicatie nam, want hij vond dit toch wel alarmerend om zo achteruit te gaan op nog geen jaar tijd. En hij raadde me aan om naar de oogarts te bellen, dit te zeggen en toch te proberen om sneller een afspraak te krijgen.
Van zodra ik daar buiten was heb ik direct gebeld, en het allervroegst mogelijke was 3 januari.

Daarnet bij de oogarts geweest.

Goede nieuws is dat het niets met pigmentdispersiesyndroom te maken heeft, op dat vlak is alles nog "in orde", al raden ze sowieso die kleine laseroperatie aan.

Maar, blijkbaar heb ik Cataract in in m'n linkeroog, en tekenen van beginnende Cataract rechts.

Blijkbaar ben ik daar wel heel erg jong voor, normaal is dit pas bij 60-plussers.

Begin februari wordt ik geopereerd aan m'n linkeroog, huidige "vuile" lens wordt er uit gehaald en nieuwe kunstlens wordt geplaatst.

90 EURO en geen oester e.d hoe presteer je dat zelfs? of was er een traiteur of dronk ieder twee flessen sterke drank de man? en als je dan toch veel te veel drank hebt besteld dan verdeel je de overschot toch onder elkaar.. ik kan nu moeilijk bedenken dat je vrienden express veel te veel hebben besteld om er dan van te profiteren..

Geen idee hoe hij dat presteert. Prosecco, wijn en bier. 70% onaangeroerd. We hebben totaal niet doorgedronken, iedereen moest nog naar huis met de auto. Om 1u30 was de boel daar gekuist.
Er worden ook geen details gedeeld, wat in dit geval toch ook eens beleefd had geweest.

Geen idee hoe hij dat presteert. Prosecco, wijn en bier. 70% onaangeroerd. We hebben totaal niet doorgedronken, iedereen moest nog naar huis met de auto. Om 1u30 was de boel daar gekuist.
Er worden ook geen details gedeeld, wat in dit geval toch ook eens beleefd had geweest.
Dan zullen het geen goedkope flessen zijn geweest.

90 euro, betaal je als je op zo'n avond uit gaat eten zoveel gangen, of een buffet. Niet voor thuis tussen wat kameraden 🥹

10€ referral bonus gekregen van revolut voor een referral, terwijl ik 200€ had verwacht.
Het bedag wordt bepaald door een loting en het bedrag ligt tussen de 10€ en de 200€. Nu ik niet het laagst mogelijke bedrag verwacht.

Goh ja als ik het nu bij ons zag.
2 flessen vodka, Jägermeister, baileys, 4 bakken bier voor 5 mannen, flesjes water was in zo'n pak van 24.
Meeste niet achter gevraagd en zeker niet in zo'n hoeveelheid - laat staan gedronken.
Achter wijn of bruiswater wel kunnen fluiten 😅

Drank tel ik nooit als het bij ons is, drinken staat hier toch altijd, maar enkel de normale zaken + gin/rum of limoncello.

Ik kijk er al niemeer van op. Ik maak me blijkbaar al genoeg druk.
Ben al blij dat we de prijs van het eten uiteindelijk door het aantal personen konden delen.. de opmerking dat iedereen van mijn bakje vlees moest blijven heeft geholpen 😂 Nu ik er bij nadenk is de "overschot" ook wel bij de organisator in de koelkast terecht gekomen.

Als je zegt dat de organisator in de toekomst alles zelf moet betalen ga jij misschien een luxe BBQ voorzien en krijg je bij een ander een flauwe koude schotel. Dan is het ook weer "niet eerlijk"

En is dat extra koppel dat u werd 'opgedrongen' nu mee- of tegengevallen?

Geen meerwaarde.
Pak ouder als de rest (dochter van 20), hebben 95% van de tijd enkel gebabbeld met de gastheer.
Bij het aperitief en het eten een poging gedaan om te socializen en interesse getoond, weinig tot geen respons.
Vooral hij deed totaal geen moeite om zich te mengen in gesprekken etc, veel bezig over het werk met zijn collega.
De vrouw heeft wel moeite gedaan mja ook wat onwennig natuurlijk.

Ze liepen zeker niet in de weg en hebben de avond niet verpest hoor, maar hun aanwezigheid/afwezigheid zou geen verschil maken

Ik heb met Oudjaar bij mij thuis 5 gangen gegeten voor 20 euro: Eerst octopuscarpaccio, dan een stuk wildpaté, daarna een kom knolselderroomsoep met truffel, als hoofdgerecht hammetje met graanmosterdsaus, boontjes met spek rond en kroketjes en als afsluiter een appel uit de oven met veenbessensaus. Alles gekocht met 50 procent korting wegens naderende vervaldatum in de Denon en Colruyt in de buurt. Met fles cava erbij kom ik op 25 euro en had heel lekker gegeten. Daarna naar TV gekeken en was zelfs helemaal vergeten dat het Nieuwjaar was want plots hoorde ik knallen buiten. Het was mijn niet mijn eerste keer dat ik Nieuwjaar alleen vierde. Eigenlijk zit ik daar weinig mee in. Heb nu eenmaal niet veel vrienden. Misschien kunnen we volgende keer eens een BG-Oudejaarsavond organiseren voor de eenzame zielen op dit forum?

Enfin, wellicht trap ik bij sommige op zere teentjes.

Artikel staat vandaag op pag 2 én 3 (!) breed uitgesmeerd dus in de “main” papieren krant van het nieuwsblad, dus niet in één of andere weekendbijlage.

Ik dacht eerst, toen ik de foto zag, dat het over het overlijden was van een kindje en je gemis van de mama dan… oké.

Blijkt dus “gewoon” te gaan over het co-ouderschap en dat ze haar dochter 170 dagen moet missen (oei huil huil), want dan bij de papa.

Wat een pampermaatschappij hebben we toch.
Mensen kiezen zelf om te trouwen, mensen kiezen zelf voor kinderen, mensen weten dat bekans den helft van huwelijken (en dus kinders mee in bad) op de klippen lopen: dus eigen keuze dat je nu met co-ouderschap zit!

En dan nog,verder lees ik dat de relatie met de papa nog prima is (en heeft diene mens dan toch ook nog wel recht op 170 dagen met zijn dochter: logisch toch?!).

Even de naam van de mama (fotografe, dus door artikel extra werk, zie ook de foto van dat kindje aan de scheurkalender/foto) door Google gehaald. Niet de eerste keer dat ze haar “verdriet” gebruikt om haar professionele activiteiten te promoten.

Moet dat in de krant?

Kindje met handen voor de ogen alsof het horror is.
Instabiele mama…

Dat kindje is er nog he, ge moet haar gewoon delen met de papa.
Ouders met verongelukte kinderen maken er minder lawaai rond.

Mannekes toch.. twee bladzijden (2en3) in de krant.

Enfin, wellicht trap ik bij sommige op zere teentjes.

Artikel staat vandaag op pag 2 én 3 (!) breed uitgesmeerd dus in de “main” papieren krant van het nieuwsblad, dus niet in één of andere weekendbijlage.

Ik dacht eerst, toen ik de foto zag, dat het over het overlijden was van een kindje en je gemis van de mama dan… oké.

Blijkt dus “gewoon” te gaan over het co-ouderschap en dat ze haar dochter 170 dagen moet missen (oei huil huil), want dan bij de papa.

Wat een pampermaatschappij hebben we toch.
Mensen kiezen zelf om te trouwen, mensen kiezen zelf voor kinderen, mensen weten dat bekans den helft van huwelijken (en dus kinders mee in bad) op de klippen lopen: dus eigen keuze dat je nu met co-ouderschap zit!

En dan nog,verder lees ik dat de relatie met de papa nog prima is (en heeft diene mens dan toch ook nog wel recht op 170 dagen met zijn dochter: logisch toch?!).

Even de naam van de mama (fotografe, dus door artikel extra werk, zie ook de foto van dat kindje aan de scheurkalender/foto) door Google gehaald. Niet de eerste keer dat ze haar “verdriet” gebruikt om haar professionele activiteiten te promoten.

Moet dat in de krant?

Kindje met handen voor de ogen alsof het horror is.
Instabiele mama…

Dat kindje is er nog he, ge moet haar gewoon delen met de papa.
Ouders met verongelukte kinderen maken er minder lawaai rond.

Mannekes toch.. twee bladzijden (2en3) in de krant.
en niet te vergeten de kleine die met de handen voor de ogen symbolisch moet poseren op de foto!

De krantenbedeling die nog altijd niet is wat het moet zijn. Na die chaos in het begin ondertussen al 4 (!) maanden bezig en hebben ze nog niet alles op orde. Alé, ik ben een heel geduldige mens en versta het ook dat het in het begin wat moeilijker gaat. Maar na 4 maanden...

Deze week 3x krant ongeveer op tijd, gisteren gewoon geen krant, vandaag weeral zonder de weekendbijlagen. De week ervoor krant pas om 11u in de bus of zo, een keer een verkeerde krant, geen krant terwijl de overbuur de zijne wel had... Echt nog geen enkele volledig week geweest dat het gewoon normaal was. Elke week wel iets en kunnen bellen om dat te melden. Alé, geen weekendbijlagen, hoe doe je dat? Zitten er daar een paar snullen die er speciaal allemaal van tussen te halen? Wat gebeurt er dan mee? Hoe in godsnaam vern**k je dat? Worden die nog altijd in de gracht gegooid ergens?
Is dat nu echt hogere wiskunde: een krant bedelen?

De ene week is het ene met een witte bestelwagen, de week erna is het enkele dagen iemand met zijn grijze SUV, de week erna iemand met zijn Mercedes AMG, de week erna weer iemand anders. Dat is gewoon zoals de koeriers tegenwoordig. Die nieuwe verdelers geven een lage(re) prijs maar werken ook weer met een hoop onderaannemers. A komt zich melden voor een hoop kranten in week 1, A is er in week 2 niet meer en dan begint B ermee die het even volhoudt, maar enkele weken later moet C het doen want B komt ook niet meer... Zoiets vermoed ik?

Werkuren doorgerekend?

De ene week is het ene met een witte bestelwagen, de week erna is het enkele dagen iemand met zijn grijze SUV, de week erna iemand met zijn Mercedes AMG, de week erna weer iemand anders. Dat is gewoon zoals de koeriers tegenwoordig. Die nieuwe verdelers geven een lage(re) prijs maar werken ook weer met een hoop onderaannemers. A komt zich melden voor een hoop kranten in week 1, A is er in week 2 niet meer en dan begint B ermee die het even volhoudt, maar enkele weken later moet C het doen want B komt ook niet meer... Zoiets vermoed ik?

Ook al gemerkt.
Grote kans dat er heel veel zwartwerk is bij de bedeling. Onderaannemers die gewoon particulieren zijn om een centje bij te verdienen in het zwart?

Ook al gemerkt.
Grote kans dat er heel veel zwartwerk is bij de bedeling. Onderaannemers die gewoon particulieren zijn om een centje bij te verdienen in het zwart?
Het zou kunnen, ik weet niet wat het is. Ik weet enkel dat het triestig is. Maar het abonnement van nu ga ik toch niet meer verlengen. Dacht enkel online + de weekendeditie nog te nemen maar gezien ze dat laatste ook al verkl*ten gaat het enkel online worden.

Terug
Bovenaan