Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Al een tijdje aan het denken om een nieuwe tv te kopen. Dus ik ging de prijzen eens bekijken voor een 65" QD-OLED. Ik zal de huidige nog maar even houden, +- 3800 euro is net iets te veel :unsure:

Ik zou ze er over aanspreken en als dat niet helpt dan zou ik de volgende keer zelf een fles of twee meebrengen. Ik ben daar echt niet gegeneerd voor. Ik durf dat echt doen (mijzelf kennende).

Gelukkig zit ik niet in uw scenario.
Ik ben eerder van het principe eten wat de pot schaft en dat geldt dan ook voor wat er op tafel wordt gezet van drinken. Het zou nogal ondankbaar overkomen om te eisen wat er wordt gegeten of gedronken op een kerstfeest waar je wordt uitgenodigd (tenzij je allergisch bent of niet mag drinken omwille van een zwangerschap).

Ik ben eerder van het principe eten wat de pot schaft en dat geldt dan ook voor wat er op tafel wordt gezet van drinken. Het zou nogal ondankbaar overkomen om te eisen wat er wordt gegeten of gedronken op een kerstfeest waar je wordt uitgenodigd (tenzij je allergisch bent of niet mag drinken omwille van een zwangerschap).
Ja misschien is dat wel het beste (Ter info: Ik vier zelf geen kerst met de schoonouders. De schoonmoeder leeft niet meer en ..)

Maar dat was het eerste dat zonet door mijn hoofd spookte (ik ben tenminste eerlijk). Voor de vrede te bewaren zou ik het finaal waarschijnlijk toch niet doen.

Ja misschien is dat wel het beste (Ter info: Ik vier zelf geen kerst met de schoonouders. De schoonmoeder leeft niet meer en ..)

Maar dat was het eerste dat zonet door mijn hoofd spookte (ik ben tenminste eerlijk). Voor de vrede te bewaren zou ik het finaal waarschijnlijk toch niet doen.

Blijkbaar kwam het achteraf uit dat er een tante kwam die graag een glas drinkt en dat mijn schoonma geen drank wou serveren.

Als dit op voorhand werdt gezegd,( ze weten dat ik ook graag een glas drink op feestjes in gezelschap) , had ik daar meer begrip voor dan de manier van gisteren. Toch zeker na 15j.

Denken carossiers dat ze chirugen zijn ofzo? Nu van een VAB carrosier(via zelfde vriend) een schatting van 1500€ minimum op die foto die ik postte. Voor een deuk of 2 onder naast tankdop en wat krassen. Hooguit een stuk van 30 op 30cm herspuiten. :S

Eerste winterprikje in aantocht

Hoezo? De voorbije dagen was het rond het vriespunt (max 3 graden). Een ijzige wind en soms miezerige ijsregen.
En nu spreekt onze lieve weerman over een winterprik? Dewelke? Tegen woensdag wordt het hier 9 graden. :unsure:
Onze weerman zat vorig weekend waarschijnlijk in Tenerife denk ik. Och ja, kranten ... En dan alweer die commerciële boodschap erbij van: kan ik nog snel wat Ardennen boeken. Kerst en oudjaar mag je al snel een jaar op voorhand boeken bij de populaire loges.

Grootste loserfeest van het jaar is bijna aangebroken. Opgeklopte boel, waar veel mensen collectief E-colli vlees vol kleurmiddelen op een centrale plaat of steen bakken (of laten uitkoken), of nog erger frituren in een ketel met olie op de tafel, instant leverschade, 100 auto's in brand en 50 handen afgerukt. Laat het maar knallen, Chinees import vuurwerk, massale uitstoot, nog wat dieren die uitbreken en hier en daar wat brand. We zwijgen dan nog over de vele geïntoxiceerde bestuurders die je tot morgenavond op de baan tegenkomt.

Olé... mijn inkomen gaat straks grotendeels naar huishuur en energie denk ik.

Daarbij fusie van de netbeheerders van het stroomnetwerk (de mannen van de al dure distributie kost om oa gemeentekassen te spijzen). Toen ik de brief zag van uitzonderlijke meteropname eind november dacht ik het al, het wordt weer eens duurder zeker? En ja hoor... vooral elektriciteit.
Noorwegen met hun gasvelden, USA, Qatar etc lachen allemaal in hun vuistje. Duur gas verkopen aan ons Euro sukkels. De Euro industrie krijgt het dan nog eens moeilijker. Je thermostaat verlagen of in half de kou zitten, en toch pakken ze je nog. En 1 onheilsberichtje meer, en de speculanten gaan weer loos. Die mindere gasafname moet gecompenseerd worden. Het gaat om 5% aardgas import minder nu in en (alweer) milde winter.

RU verkoopt wel gas aan China en India etc. Europa is al lang in oorlog met RU op economisch vlak. En eigenlijk worden enkel de meer RU vriendelijke landen getroffen zoals Hongarije etc. In principe, want Duitsland - onze Euro gutmenschen - eigenlijk de politici dan, die toch aan de euro vetpot zitten en zo graag de Euro moraal spellen, hingen nog steeds met omwegen aan het infuus, like a junkie.

Allemaal naar de warmtepomp en EV dan maar in de Euro, en dan elektriciteit x2 waarschijnlijk tegen 2030 (of vroeger).

Laatst bewerkt:
Grootste loserfeest van het jaar is bijna aangebroken. Opgeklopte boel, waar veel mensen collectief E-colli vlees vol kleurmiddelen op een centrale plaat of steen bakken (of laten uitkoken), of nog erger frituren in een ketel met olie op de tafel, instant leverschade, 100 auto's in brand en 50 handen afgerukt. Laat het maar knallen, Chinees import vuurwerk, massale uitstoot, nog wat dieren die uitbreken en hier en daar wat brand. We zwijgen dan nog over de vele geïntoxiceerde bestuurders die je tot morgenavond op de baan tegenkomt.
Elk zijn ergernis uiteraard, maar ik vind dat toch altijd een plezante avond.
Hoeft zeker niet het feest van het jaar zijn, maar gewoon tafelen met vrienden kan ik wel van genieten.

Happy newyear!

Ben zelf ook geen nieuwjaarsfan en ik betwijfel of ik vanavond naar de ma-tu-vu feestjes ga, maar als je daar geen zin in hebt is dat toch gewoon een avond zoals een ander? Zet u een film op, ga om 12 uur even buiten kijken en vloeken op het vuurwerk en kruip om 1 uur in uw bed.

Terug
Bovenaan