Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Al 3x deze week bioproducten gekocht in de winkel en duidelijk vermeld: Ecocheques aub.
3x is het van mijn maaltijdcheques eraf gegaan.

1. Veel mensen weten dit niet maar voor bioproducten kan je met ecocheques betalen.
2. Jammer genoeg weten ook de kassiersters in de winkel dat blijkbaar niet?

Anyways het lukt dus in praktijk NIET :S

De volgende keer wordt het dan simpel.
Ik zorg er dan allereerst voor dat er 0€ saldo is ivm de maaltijdcheques en ga ik weer bioproducten kopen.
Kan ook hierdoor komen:

“Van bij de start is ons voornaamste aandachtspunt dat gebruikers hun cheques moeten kunnen gebruiken voor ze ongeldig worden”, zegt Marinus. “We hebben daarom een algoritme opgesteld dat ervoor zorgt dat het winkelpunt de cheques gebruikt die het eerst vervallen.”

Al 3x deze week bioproducten gekocht in de winkel en duidelijk vermeld: Ecocheques aub.
3x is het van mijn maaltijdcheques eraf gegaan.

1. Veel mensen weten dit niet maar voor bioproducten kan je met ecocheques betalen.
2. Jammer genoeg weten ook de kassiersters in de winkel dat blijkbaar niet?

Anyways het lukt dus in praktijk NIET :S

De volgende keer wordt het dan simpel.
Ik zorg er dan allereerst voor dat er 0€ saldo is ivm de maaltijdcheques en ga ik weer bioproducten kopen.
Waar is de tijd van de papieren cheques waar je zelf alles nog kon beslissen. Ik wil er niet terug naartoe, maar de digitalisering kent zeker zijn frustraties 🙃

Moet echt een klote beroep zijn.

Reeds een zware job, en dan steevast de sociale klap nog eens aan uw hoofd.
"Ja ja, ja das echt, neeje neeje, jaa das just. Alé seg."

Ik ken een verpleegster, totaal apathisch, maar volgens mij word je gewoon zo.
Daarstraks ook voor bij de apotheek.
Ik dacht snel even langs te rijden om iets uit te halen, maar dat was buiten de madam voor mij gerekend.
Haar hele medische geschiedenis en die van de naaste familie heb ik mogen meepikken.
Alle tijd hebben ze hoor. Dat er nog mensen staan aan te schuiven kan ze gestolen worden.

Vanochtend met de hond gaan wandelen, in een vrij verkeersluwe straat. En natuurlijk weer 3 verschillende colonnes van +- 30 motards die daar met al hun irritant lawaai voorbij komen.

Daarstraks ook voor bij de apotheek.
Ik dacht snel even langs te rijden om iets uit te halen, maar dat was buiten de madam voor mij gerekend.
Haar hele medische geschiedenis en die van de naaste familie heb ik mogen meepikken.
Alle tijd hebben ze hoor. Dat er nog mensen staan aan te schuiven kan ze gestolen worden.
‘Madam, aan uw medicamenten te zien heb jij niet meer de luxe om hier tijd te staan verschijten.’

De banken hebben zelf een systeem gemaakt waardoor online oplichting erg makkelijk geworden is. Vooral door elke vorm van administratie op de klant zelf af te schuiven. Daar hoef ik op het moment dat ik geld wil verhuizen geen slachtoffer van te zijn. Wat een gedoe.
De online help van minstens 2 grootbanken klopt ook totaal niet met de werkelijkheid, zeker niet wat overschrijvingslimieten betreft en de mogelijkheden om die te verhogen.

De limieten zijn de laatste jaren enorm verlaagd. Wat pakweg 4 jaar geleden nog makkelijk kon, kan nu niet meer zomaar. Laat ons eerlijk zijn, dat is niet enkel voor de klant gedaan, maar ook om banken te beschermen tegen "run on the bank" momentjes ;-)

Ik doe niet heel der dagen van die prutsoverschrijvingen. Ik doe dat nu uitzonderlijk omdat je bij je eigen bank niet de interest krijgt op termijnrekeningen dat je bij een vreemde bank wel krijgt (waar zit de logica...?). Ik noem het prutsoverschrijvingen omdat mijn eigen bank pas binnen een week of 2 tijd heeft voor mij vanwege de drukte. Dat zal dan zijn omdati ik een prutsklant ben zeker... 🙃
Vooral omdat wetgeving, en de toezicht erop, omtrent compliance steeds strenger wordt.

Kan ook hierdoor komen:

Bij de Aldi is het toch wel een goed systeem. Er staat altijd bij welk deel je van het totaalbedrag kan betalen met elk type cheque.

-AppleTV gekocht. Eerste en enige Apple device, maar het is nu eenmaal de betere/beste media streamer op dit moment.
-Hij vraagt mij om mijn account te vervolledigen op de website. Zo gezegd, zo gedaan. Deels.
-Na elfendertig verificaties moet je op 'Continue' drukken. Knopt blijkt niet te werken. Gekend probleem zo blijkt.
-Chat support aangesproken. Van het kastje naar de muur.
-Er wordt een call ingepland. Meer dan een uur aan de telefoon gehangen. Zonder resultaat.
-"Ja meneer, ge gaat iemand zijn iphone/ipad moeten lenen om uw account te vervolledigen. Je kan ook naar een Apple winkel gaan."
-...
-¯\_(ツ)_/¯

Prachtig.

Geen ergernis van vandaag maar van een hele week ver: de pijn die je kan hebben na het laten verwijderen van alle wijsheidstanden in een keer. Heb dus zelf beslist ze er uit te willen (ooit ging dat toch moeten). Operatie was op 6 september en ik heb een godganse week pijn gehad dat het soms echt niet meer te verdragen was.... Voor mij is het alvast waar wat de mensen er over zeggen: het is soms echt de absolute hel... Enfin, ik ga hout vasthouden maar sinds vandaag heb ik eindelijk weer eens een beetje deftig kunnen slapen en is de pijn wel effectief aan het verdwijnen. Hopelijk blijft dat zo want tis soms gwn niet te harden...

Edit: ook gewoon de fout gemaakt om zeker 15 jaar te laat ze preventief te laten trekken... En er als tiener niet bij stil gestaan ook (wellicht ook door schrik)

Laatst bewerkt:
-AppleTV gekocht. Eerste en enige Apple device, maar het is nu eenmaal de betere/beste media streamer op dit moment.
-Hij vraagt mij om mijn account te vervolledigen op de website. Zo gezegd, zo gedaan. Deels.
-Na elfendertig verificaties moet je op 'Continue' drukken. Knopt blijkt niet te werken. Gekend probleem zo blijkt.
-Er wordt een call ingepland. Meer dan een uur aan de telefoon gehangen. Zonder resultaat.
-"Ja meneer, ge gaat iemand zijn iphone/ipad moeten lenen om uw account te vervolledigen. Je kan ook naar een Apple winkel gaan."
-...
-¯\_(ツ)_/¯

Prachtig.
"It just works", toch?

Geen ergernis van vandaag maar van een hele week ver: de pijn die je kan hebben na het laten verwijderen van alle wijsheidstanden in een keer. Heb dus zelf beslist ze er uit te willen (ooit ging dat toch moeten). Operatie was op 6 september en ik heb een godganse week pijn gehad dat het soms echt niet meer te verdragen was.... Voor mij is het alvast waar wat de mensen er over zeggen: het is soms echt de absolute hel... Enfin, ik ga hout vasthouden maar sinds vandaag heb ik eindelijk weer eens een beetje deftig kunnen slapen en is de pijn wel effectief aan het verdwijnen. Hopelijk blijft dat zo want tis soms gwn niet te harden...

Edit: ook gewoon de fout gemaakt om zeker 15 jaar te laat ze preventief te laten trekken... En er als tiener niet bij stil gestaan ook (wellicht ook door schrik)
Zit je al aan het max aantal pijnstillers? Toen ik die van mij heb laten trekken nam ik religieus 5 dafalgan en 3 ibuprofen per dag. Telkens om het 1,5 uur en daarmee viel het goed mee. Ook als ik even geen pijn had nam ik ze preventief.

Al is het wel zo dat de ene er meer last van heeft dan de andere.

-...
-¯\_(ツ)_/¯

Prachtig.
Mijn apple tv is ingelogd op de vriendin haar account want mijn account krijgt geen rechten om apps te downloaden. Was al anti Apple die tv heeft dat gevoel enkel versterkt.

In april ‘23 gebeurd, klacht ingediend eind 2023 en nu pas beelden verspreid.
Daders m.i. duidelijk in beeld.
Maar op vrije voeten…

Ik heb heel het filmpje bekeken, schokkend.

Kan ook hierdoor komen:

Waar is de tijd van de papieren cheques waar je zelf alles nog kon beslissen. Ik wil er niet terug naartoe, maar de digitalisering kent zeker zijn frustraties 🙃
Ik heb even monizze gecontacteerd en dit was hun reactie

"Makila. Deze produkten voldoen inderdaad aan de voorwaarden voor betaling met ecocheques.
Maar we merken op dat u deze produkten gekocht hebt in een supermarkt die helemaal géén ecocheques aanvaard. Dus dan is het normaal dat u daar niet mee kon betalen" :S

OK makes sense maar dat antwoord had ik niet echt verwacht. Ik dacht: Eindelijk eens wat produkten waar ik ecocheques voor kan gebruiken en ... niet dus. Meh.

Ik heb even monizze gecontacteerd en dit was hun reactie

"Makila. Deze produkten voldoen inderdaad aan de voorwaarden voor betaling met ecocheques.
Maar we merken op dat u deze produkten gekocht hebt in een supermarkt die helemaal géén ecocheques aanvaard. Dus dan is het normaal dat u daar niet mee kon betalen" :S

OK makes sense maar dat antwoord had ik niet echt verwacht. Ik dacht: Eindelijk eens wat produkten waar ik ecocheques voor kan gebruiken en ... niet dus. Meh.
Dat is hetzelfde met die cadeaucheques. Ge zijt wel minder beperkt in de producten die je ermee kan kopen maar die aanvaarden ze ook niet op zo heel veel plaatsen. Qua supermarkt is er hier 1 in de buurt en dan is het al zoeken naar ketens zoals decathlon of torfs. Voor die 50€ dat we met eindejaar krijgen is dat nog geen groot probleem. Maar per 5 jaar anncieniteit krijgen we zo een bonus in cadeaucheques die vanaf 150€ voor de eerste 5j nogal exponentieel de hoogte in gaat met het aantal jaar dienst. Ik had vorig jaar iets van een 900€ voor 15j. Maar collega's die zo 35j hebben dan spreken we al over een schoon loon qua bedrag. Ge kunt al eens naar de mediamarkt een nieuwe tv gaan kopen maar ge moet al veel schoenen kopen om dat er door te krijgen op een jaar.

Zit je al aan het max aantal pijnstillers? Toen ik die van mij heb laten trekken nam ik religieus 5 dafalgan en 3 ibuprofen per dag. Telkens om het 1,5 uur en daarmee viel het goed mee. Ook als ik even geen pijn had nam ik ze preventief.

Al is het wel zo dat de ene er meer last van heeft dan de andere.
Ik heb nu zowat heel de week, of ja, vanaf dinsdag, Diclofenac zitten pakken, zowat om de 4-6 uur gemiddeld. Vanaf dinsdag tot donderdag ook die smerige antibiotica. Helaas wel toch een ontsteking op mijn rechterkant gehad blijkbaar... Dus tis hier nog niet gedaan, zucht.

Eetfestijn aan het doen. Prijzen zijn ook aangepast zenne. 2 volwassene en 2 kindermenu's: 65 eurokes. Ik wil best wa verenigingen steunen maar aan deze prijzen...

En dan zetten ze nog iemand aan de dranken die niet kan rekenen. Had een drankenkaart van 20 euro. We bestellen iets voor ons 4. Die begint maar te doorstrepen en zegt: hebt u nog een kaart? Wtf kindj? Da's een kaart van 20 euro.

De zaken die je soms hoort in het nieuws.

Het lichaam van de man werd gevonden in een blauwe zak die volledig dicht getaped was en op de achterbank van de wagen lag. De politie gaat uit van een misdrijf.

Ja no shit dat die uitgaan van een misdrijf als ze een lichaam in een zak vinden eh Katrien.

Laatst bewerkt:
Mijn schoonmoeder. Sorry dat de 'rant' lang is maar dank voor het laten uitrazen.

Ze heeft ontegensprekelijk Alzheimer en het gaat de laatste twee jaar behoorlijk snel. Niettegenstaande heeft ze ook nog haar heldere momenten en op die momenten is ze - jammer genoeg - haar laagste, gemeenste en meest manipulatieve zelf (dwz waar ze vroeger nog 'social niceties' kon opbrengen, is dat nu helemaal weg). Je weet hoe mensen soms 'de gemeenste persoon ooit' tegenkomen, wel, zij kan die prijs voor een heel aantal jaargangen binnenhalen (jaar 45 nu).

Deze vrouw heeft sowieso al een zéér dominant karakter en is narcist voor in de handboeken. Door jarenlang gebruik en misbruik van pijnstillers, is het thuis voor haar erg gevaarlijk. Ze valt veel, vaak ook van een grote trap, en kan zich niet stutten, meerdere keren per nacht uit bed (ook met een rail), snijdt zich in de vingers en voelt het niet (vaak zware wonden). Twee keer al is ze óver de railing van de trap van boven op de vloer gevallen. Zowel haar man, zoon, ik als vier kennissen onafhankelijk van elkaar zijn er zeker van dat ze die zaken opzettelijk gedaan heeft. Mijn schoonvader voert onze ene zoon naar school, omdat anders de school-run 3u zou duren enkele richting. Dat vond zij niet kunnen, haar echtgenoot moet ten alle tijden voor haar klaar staan en ze proclameert zelf enkel van haar andere kleinzoon te houden, dus dat ene kind kan haar gestolen worden. (dit is een vrouw die haar zoon niet wou bezoeken in het ziekenhuis na een infarct tot ze haar manicure en kapper had mogen doen)
Net op 2 september, eerste dag dat het ritje naar school moest gebeuren ............. vindt mijn schoonvader haar aan de bodem van de trap. Alle verwondingen wijzen op met het hoofd recht naar beneden gevallen.

Nu ligt ze al twee weken in het ziekenhuis. Er zijn een aantal breuken en aangezien het ziekenhuis ook niet blind *blijft* wou men een aantal andere onderzoeken doen. Onder andere Alzheimer en een aantal andere psychische aandoeningen.
In zover ze kan, weigert ze alles. Ze forceert al haar energie telkens een verpleegster voorbijkomt om te tonen dat ze kan stappen (spoiler; ze kan niet stappen) en genoeg kan om naar huis te mogen.

Iedereen, maar iedereen, zegt aan mijn schoonvader dat een WZC echt de enige correcte oplossing is. Hij is een tengere man, heeft rug- en hartklachten en kan écht niet elke dag een volwassen vrouw in/uit bed, wassen, eten, rondslepen (want ze wil niet beneden slapen, dat móét boven blijven en ze eist nog elke dag naar allerhande cursussen te gaan, in bad te mogen (vol bad, geen sponsbad)... Soit, die man is op een week twintig jaar ouder geworden en als hij over een maand zijn schup afkuist dan zou het mij niet verwonderen. Het is gewoon onverantwoord dat zij beiden gewoon thuis wonen. Zelfs met een thuishulp is zij zodanig onvoorspelbaar en hij zodanig onder de sloef dat het gevaarlijk is, niet meer of minder.

Bij het aangeven van 'je moet een paar weken naar de revalidatie' ontploft ze. Voor haar is dat alsof we haar wegsteken. Toegegeven, voor de gezondheid van iedereen is dat ook wel zo en liefst ver en diep ... Maar dat het vooral is om de breuken te helpen genezen, pijn te verminderen en niet compleet verlamd te zijn, gaat er niet in. Gisteren heeft ze zowel man als zoon het ziekenhuis laten uitzetten. Voor haar is het duidelijk: ze is fit als een hoentje, kan naar huis en al wat zij niet kan 'zal huisband wel doen'.

Ik weet dat een hersenaandoening karakters kan veranderen, neem het van mij aan (na 19 jaar kennis) dat ze altijd al zo gemeen is geweest en puur aan zichzelf denkt op het ziekelijke af. Ook al spreekt mijn schoonvader nu van haar gewoon aan haar lot te laten thuis of zelfs te scheiden, puntje bij paaltje zal hij zich inderdaad doodwerken en kan zij in triomf als eeuwig slachtoffer (de weduwe) achterblijven. Ze heeft nu zelfs euthanasie op tafel gegooid. Die papieren zijn er en zijn in orde. Perfect om net voor de inspuiting toch nog te zeggen 'ah non, j'veux rester' (madame spreekt Frans als ze boos is)

Tegen eind deze week is ze dus ofwel thuis, nog steeds boven slapend en klaar voor haar volgende 'acte', in een revalidatiecentrum gif spuitend en zelfmoord dreigend of in een WZC in hongerstaking.

Terug
Bovenaan