Je ergernissen van vandaag - Deel 2

In den Delhaize in de stadsfeestzaal in antwerpen had je vroeger selfscan waar je in de winkel zelf kon scannen en dan aan en bakje naast de kassa’s kon betalen.

Enkel voor controle moest je uw boodschappen dan nog uitpakken.

Je kon dus winkelen, scannen onderweg, ineens inpakken en dan enkel betalen op het eind.

Dat was hemels.
De AH bij ons heeft dat, inderdaad top, ik winkel daar altijd op die manier.

De laatste keer dat ik een zelfscan gebruikt heb was ook in een Delhaize. Dat spel gaf een foutmelding en er kwam op: 'gelieve te wachten op een medewerker'. 2 minuten staan wachten. Kwam er ene af met heel lange opgezette nagels die op een heel bizarre manier op dat scherm kwam tokkelen 'tak tak tak tak' van die nagels. We scannen alles en er komt op dat scherm: 'controle, wacht op een medewerker' komt diezelfde weer af en zegt: 'ik moet 3 artikelen controleren'.

Zaten die 3 artikelen helemaal onderaan in één van de 2 overvolle zakken. Alles er terug uit en weer tokkelen als een debiel op dat scherm met die lange nagels waardoor ze haar hand parallel met het scherm moet houden. Uiteindelijk was alles in orde en konden we verder.

In die tijd konden we tot 4x doorheen de gewone kassa gepasseerd zijn.

De AH bij ons heeft dat, inderdaad top, ik winkel daar altijd op die manier.
Same, ik woon op 200m van een AH, Colruyt, Aldi, Lidl... Die liggen hier allemaal langs elkaar.
Ik ga 99,99% naar de AH, omwille van de zelfscan, ik ben op 5 minuten, binnen-gewinkeld-betaald-buiten.
In tegenstelling tot de andere winkels waar het gewoon kassa is, daar ben je altijd minstens 30m kwijt.
De laatste keer dat ik een zelfscan gebruikt heb was ook in een Delhaize. Dat spel gaf een foutmelding en er kwam op: 'gelieve te wachten op een medewerker'. 2 minuten staan wachten. Kwam er ene af met heel lange opgezette nagels die op een heel bizarre manier op dat scherm kwam tokkelen 'tak tak tak tak' van die nagels. We scannen alles en er komt op dat scherm: 'controle, wacht op een medewerker' komt diezelfde weer af en zegt: 'ik moet 3 artikelen controleren'.

Zaten die 3 artikelen helemaal onderaan in één van de 2 overvolle zakken. Alles er terug uit en weer tokkelen als een debiel op dat scherm met die lange nagels waardoor ze haar hand parallel met het scherm moet houden. Uiteindelijk was alles in orde en konden we verder.

In die tijd konden we tot 4x doorheen de gewone kassa gepasseerd zijn.
Controle gebeurt bij mij ook at random, maar ik vind dat niet slecht. Er wordt volgens mij wel misbruik van dat systeem gemaakt.

Jumbo heeft dat ook en bij de controle pakken die altijd drie supergoedkope artikelen die bovenaan liggen. Ik zou als winkelmedewerker toch de duurdere zaken scannen maar bon :unsure:

De arrogantie van de onthaalmedewerker bij de regionale BMW-concessiehouder. Ze laten mij op voorhand een document invullen en doorsturen met wat er moet gebeuren (terugroepactie). Bij het afleveren van de wagen blijkt dat ze ongevraagd een groot onderhoud hadden ingepland, maar wanneer ik vraag om de airco bij te vullen, dan gaat dat mogelijk niet lukken, want dat stond niet op de planning (zo kort voor het verlof, sic.) en ik had dat op voorhand moeten laten weten. Vervolgens moet ik handtekenen op een tablet, waar de gegevensverwerking voor marketingdoeleinden opt-out is, wat in strijd is met de GDPR. 't Is lang geleden dat een klantgerichte medewerker mij op een paar minuten tijd mij zo hard heeft geïrriteerd.

Onderaannemers van de gemeente die hier de bermen doen. Ongelooflijk hoe slecht die mannen hun werk doen. Vorige keer nieuw haagplantje compleet gemolesteerd en nu een heel stuk lak van m'n brievenbus weg. Om nog te zwijgen van de putten en groenafval die gewoon doorheen heel de straat ligt. Jezus Christus, laat het me dan gewoon zelf doen.

Onderaannemers van de gemeente die hier de bermen doen. Ongelooflijk hoe slecht die mannen hun werk doen. Vorige keer nieuw haagplantje compleet gemolesteerd en nu een heel stuk lak van m'n brievenbus weg. Om nog te zwijgen van de putten en groenafval die gewoon doorheen heel de straat ligt. Jezus Christus, laat het me dan gewoon zelf doen.
Ik weet niet of dat iets algemeen is of sommige sectoren, maar ik heb de indruk dat "je niets aantrekken van de omgeving" zowat standaard is bij velen.

Hier op het werk wordt een labo vernieuwd. Dusja, dat is uiteindelijk geld van de overheid indirect. Hopen onderaannemers van de firma die uiteindelijk de aanbesteding binnenhaalde.

- De ramen moesten niet vervangen worden want dat waren nog vrij nieuwe. De personen die de asbestsanering deden konden niet wachten op de sleutels (hoog dus ramen op slot preventief): gewoon opengebroken met de koevoet. Dus echt meerdere aluminium frames die perfect ok waren en gingen blijven zijn gewoon verwrongen.
- Ondanks meerdere aanmaningen van de werfleider om binnen niet te roken, het ophangen van icoontjes en daarna "gelieve niet te roken" in 6 talen lagen er elke dag sigarettenpeuken binnen. Dus gewoon waar die mannen werken, sigaret oproken en weggooien.
- Verschillende miscommunicaties waar de ene firma een leiding afsluit om eraan te werken, waarna de andere ze opent en er water door laat gaan. Heel wat schade.
- Gisteren, dus tijdens de storm, ontdekten collega's dat er 4 ramen gewoon niet dicht waren. Dus met de wind helemaal opengevlogen en regen op de gloednieuwe vloerbedekking.

Echt, gewoon stokslagen verdienen ze.

Probleem is bij zulke zaken dat men gewoon de goedkoopste zoekt. En als je als goedkoopste nog ietwat wil verdienen is het gewoon met het grof geschut overal doorgaan. Je kan dan wel zeggen dat de buurtbewoners het zelf zullen doen maar dan krijg je taferelen waar de 1 dat correct doet met een bosmaaier, een ander nog een bus roundup staan heeft en de boel platsproeit en nog een ander er geen zin in heeft en het ook maar half doet.

Probleem is bij zulke zaken dat men gewoon de goedkoopste zoekt. En als je als goedkoopste nog ietwat wil verdienen is het gewoon met het grof geschut overal doorgaan. Je kan dan wel zeggen dat de buurtbewoners het zelf zullen doen maar dan krijg je taferelen waar de 1 dat correct doet met een bosmaaier, een ander nog een bus roundup staan heeft en de boel platsproeit en nog een ander er geen zin in heeft en het ook maar half doet.
Ik weet het, Nestorius, maar het vermindert mijn ergernis voor geen mm!

Bij ons is dat ook een ergernis. Tot Corona deed de gemeente al het groen onderhoud zelf. Dan stond er elke 2 weken iemand van de gemeente in die groenzones te krabben, kruid weg te halen, gras maaien etc. Alles lag er verzorgd bij in heel de gemeente.

Sinds Corona werken ze ook met een onderaanneming. Die komen 2x op het jaar eens van ver dat onkruid weg doen, eens het gras af doen en dan zie je ze niet meer. En kunnen de wandelpaden door de wijk weer dichtgroeien met onkruid. En zoals je zegt laten ze dan alles achter dat ze bij hebben: groenafval, werktuigen (heb er al een aantal in mijn tuinhuis staan), bidons naft... Ik versta zelfs niet dat je met zo een resultaat als gemeente tevreden kan zijn enkel en alleen als uitstraling. Daar begint het natuurlijk mee. Die onderaannemers staan vandaag in gemeente X morgen in Y en leven zelf in gemeente Z. Die gemeentewerkers die wonen nog in, of zeker in de buurt van de gemeente en die zien het resultaat van hun werk alle dagen. Die worden er over aangesproken door buren en kennissen, dat is gewoon hun trots als de gemeente er schoon bij ligt. Toppunt is dan nog dat bij elke wegenwerken, elke infrastructuur werk, elk plan van toekomstige werken er nog eens x-aantal groenzones moeten worden bijgelegd maar dat onderhoud er enkel maar slechter op wordt.

Mij lijkt het toverwoordje voor deze ergernissen: Service level agreement (en opvolging + consequenties indien niet behaalt).

In het bv hierboven, als ze maar betaalt/overeengekomen wordt om 2x per jaar het onkruid weg te doen ... tja like they (should) care.
(niet dat dat de ergernis voor de mensen die de gevolgen dragen verminderd natuurlijk)

Bij ons in de buurt zijn er nog veel (vernieuwde) winkels die dat niet hebben. En maar goed ook! Ik zou de smalltalk op zaterdagochtend aan de kassa missen.

'Alé, ge kunt weer weg voor een paar dagen'.
'Ja é, he he'.
'En gebt het schoon weer mee!'
'Jejaak, 'k doe m'n best hé'
'Jaag zunne!'
'Hahaha'
'Hahaha'
'Alé, 't beste hé'
'Ja goe weekend é'
'Dank u, salu é'
'Ja dag é'.

Reis met de trein geregeld naar Munchen & Berlijn, al 2 maand in orde.

Heel gerust dat onze treintickets & stoelreserveringen op een veilig plaats lagen in de bureau.

Wil ik ze gisteren in onze rugzak steken, treinticket spoorloos 😭.

vanmorgend naar station, geen tickets meer te verkrijgen ondanks dat onze stoel wel gereserveerd is op de trein.

Vakantie kon niet slechter beginnen.
Hotels niet meer te annuleren.

Gelukkig mochten we de auto van mijn moeder gebruiken (wij rijden met een auto van 20jaar oud, waar ik liever geen 2000km mee on het buitenland rij)

Maar ik zat nu wel liever te chillen op de trein…
Maar beter als als ons geld weggesmeten en thuis zitten

Mijn werk laptop is kapot gegaan na 1,5 jaar (dus nog in wettelijke garantie). 6 keyboardtoetsen zijn massaal in koor op 1 dag tegelijkertijd stuk gegaan. (zitten die op 1 plaat of zo?)

MAAR het is helaas een Lenovo laptop. Ik heb met dat merk geen goede ervaringen mee op vlak van 'aftercare en garantie'. Ik heb nog niet zo lang geleden een privé laptop gehad waarbij nu een dik jaar plots het beeldscherm maar half leesbaar meer was. Ik kreeg na het binnenleveren voor een reparatie binnen de garantietermijn, toen een mailtje dat de garantie geweigerd werd 'wegens onoordeelkundig gebruik'. Sindsdien moet ik van dit merk niks meer weten.

Op trustpilot regent het ook klachten bij dit merk ivm het respecteren van de garantie. En jammer genoeg als uw laptop ouder is dan 6 maanden moet jij als consument bewijzen dat de fout niet bij jou ligt hé. En ja hoor. Zonet ook alweer een mailtje gekregen met opnieuw de melding dat de garantie geweigerd werd 'wegens onoordeelkundig gebruik'. Lekker gemakkelijk zo'n antwoord se.

Mijn werk laptop is kapot gegaan na 1,5 jaar (dus nog in wettelijke garantie). 6 keyboardtoetsen zijn massaal in koor op 1 dag tegelijkertijd stuk gegaan. (zitten die op 1 plaat of zo?)

MAAR het is helaas een Lenovo laptop. Ik heb met dat merk geen goede ervaringen mee op vlak van 'aftercare en garantie'. Ik heb nog niet zo lang geleden een privé laptop gehad waarbij nu een dik jaar plots het beeldscherm maar half leesbaar meer was. Ik kreeg na het binnenleveren voor een reparatie binnen de garantietermijn, toen een mailtje dat de garantie geweigerd werd 'wegens onoordeelkundig gebruik'. Sindsdien moet ik van dit merk niks meer weten.

Op trustpilot regent het ook klachten bij dit merk ivm het respecteren van de garantie. En jammer genoeg als uw laptop ouder is dan 6 maanden moet jij als consument bewijzen dat de fout niet bij jou ligt hé. En ja hoor. Zonet ook alweer een mailtje gekregen met opnieuw de melding dat de garantie geweigerd werd 'wegens onoordeelkundig gebruik'. Lekker gemakkelijk zo'n antwoord se.
Tegenwoordig is die 6 maand niet meer van kracht. Dat is nu gewoon twee jaar.

Terug
Bovenaan